Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2005, 16:18
alcoholica
alcoholica is offline
Nieuw hier *waves*

Crusifix: speed paint, ps, wacom stylus, 45min

Lonely greek : digital paint, ps, wacom stylus

Eigenlijk nog druk aan bezig, moet nog veel aan gebeuren, maar aangezien ik het op een ander forum al heb geplaatst gooi ik het hier ook maar direct bij.

*tips hat*
Oud 01-02-2005, 16:22
-HAL9000
-HAL9000 is offline
Ik zou wat verzadigdere kleuren gebruiken voor de huid. Aangezien het een strijder is uit griekenland ofzo. Nu ziet het eruit alsof hij elke dag achter de computer zit, ipv buiten aan het vechten/trainen is.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 16:25
ShitVisjes
ShitVisjes is offline
^idd, en t gezicht is heel lelijk,
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 16:26
Miles
Miles is offline
Citaat:
-HAL9000 schreef op 01-02-2005 @ 17:22 :
Ik zou wat verzadigdere kleuren gebruiken voor de huid. Aangezien het een strijder is uit griekenland ofzo. Nu ziet het eruit alsof hij elke dag achter de computer zit, ipv buiten aan het vechten/trainen is.
Inderdaad, die armen moeten gespierder. En z'n nek is ook aan de korte kant.
Oud 01-02-2005, 16:28
alcoholica
alcoholica is offline
Weet ik weet ik kben eigenlijk de originele basis paint nu pas aant afwerken, details zit ik nog maar tot de helm. Skintones zijn er zelfs nog niet eens gewoon mat tinte zwart wa schaduwe gecreeërd.. Eigenlijk is die tweede te rap gepost, maar ga em nu late staan aangezien er al op gereageerd is. Wanneer et af is zal kwel poste

De lichaamsbouw zelf is acceptabel (ik heb bij die gewerkt met een voorbeeld) ook aangezien niet alle strijders vroeger wandelende spierbundels waren
Oud 01-02-2005, 16:37
qghp
qghp is offline
de schaduwen en de zonnestralen kloppen niet helemaal dacht ik
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 16:49
-HAL9000
-HAL9000 is offline
Citaat:
alcoholica schreef op 01-02-2005 @ 17:28 :

De lichaamsbouw zelf is acceptabel (ik heb bij die gewerkt met een voorbeeld) ook aangezien niet alle strijders vroeger wandelende spierbundels waren
Hij is maar ong. 7 hoofden hoog. Een normaal mens is al gauw 8 hoofden hoog (laat staan een krijger). Dus die proporties kloppen nog niet helemaal (benen). Voordat je met details begint, is het beter om eerst de verhoudingen goed te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 17:00
Captain N
Captain N is offline
Je bent op de goeie weg, maar het mist drama.
Je crusifix bijvoorbeeld, de wolken hebben geen volume en er is geen aanduiding van een lichtbron aangezien alles zo'n beetje dezelfde value heeft qua contrast.
Door een lichtbron achter de wolken te concentreren en gebruik te maken van de wolkpartijen om schaduw op het landschap te casten kan je in no time een wat reeler beeld creeren.
Wat ik niet echt vat is het groene licht op de wolken, ik heb nog nooit een groene zon gezien.
Afhankelijk van de tijd op de dag kun je het beste fel oranje, geel, rood/roze en paars proberen.
Ik heb er even snel overheen gepaint zodat je ziet wat ik bedoel.

Dat mannetje heeft nogal wat proportie problemen en je zegt dat de skintones er nog niet zijn, terwijl je zn lichaam toch een kleurtje hebt gegeven.
Als je nu gelijk de juiste tones neerzet, dat scheelt je over placeholders heen werken en kost het minder tijd.
ook bij het mannetje gaat het hele contrast gebeuren op.
Oud 01-02-2005, 17:06
alcoholica
alcoholica is offline
crusifix : Hmja schaduwe kloppe inderdaad niet helemaal, was ook mijn eerste werk dus heb er niet veel aandacht aan besteed, verder de grone wolketinten zijn echt niet zo vreemd.. Ik was foto's aant bekijken als referentiemateriaal en ik ben er toch een pak tegegekome met nog extremere groene highlights.

greek : tsja dan zal hem toch als abnormaal moeten overkomen, is voor mij meer een oefening op realisme in kleuren te krijgen. (metaal, stof, huid) Is trouwens niet in layers gepaind en ik vertik het om dereen stuk romp of wat dan ook tussen te gooien.

Citaat:
Dat mannetje heeft nogal wat proportie problemen en je zegt dat de skintones er nog niet zijn, terwijl je zn lichaam toch een kleurtje hebt gegeven.
Als je nu gelijk de juiste tones neerzet, dat scheelt je over placeholders heen werken en kost het minder tijd.
ook bij het mannetje gaat het hele contrast gebeuren op.
Ja da lijkt misschien wa achterlijk, naderhand bekeken is het dat ook. Maar is dus de eerste keer dat ik een venteke teken en ik had op dat moment geen benul dat er buiten schaduwtinten nog iets anders moest gebeuren. Ik heb dat naderhand als commentaar gekregen en vandaar dat het op het "to do" lijstje is gegooid

Noem het lui nuja da ben ik dan ook

merci voor de feedback
*tips hat*

Laatst gewijzigd op 01-02-2005 om 17:13.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 19:04
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
en zijn rechter voet heeft wel sandaal en linker niet?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 20:26
alcoholica
alcoholica is offline
Nee, geen van de 2 heeft een sandaal
Oud 02-02-2005, 12:27
Ninnoc
Ninnoc is offline
kan aan mij liggen maar ik krijg de vibe dat je overal iets terug op te zeggen hebt. dat vind ik een beetje jammer, je 'dient' imo zelf je grootste criticus te zijn.
ik ben benieuwd hoe je die romein verder hebt uitgewerkt, misschien klopt redelijk maar hij oogt verschrikkelijk scheef aan alle kanten (soms is ook de keuze van reference de schuldige).
maar goed ---> post t eindresultaat, ben nieuwsgierig
Oud 02-02-2005, 16:05
alcoholica
alcoholica is offline
wel ik verantwoord een hoop dingen, maar dat neemt niet weg dat ik niet naar de kritiek luister. Ik heb schaduwen veranderd op die crusifix tekening en de wolken meer diepte gegeven.

De griek ben ik juist begonnen met te werken aan de juiste huidskleur.

Ik ben gewoon van mening dat een wisseling van argumenten nuttiger is dan gewoon commentaar krijgen. Daarom dus, ik doe niet alsof ik goed ben in da schildere ofzo, kben der pas mee begonnen eh

(ps: de reference van die griek is een illustratie, niet het meest realistische maar desalniettemin een goeie oefening voor mij dacht ik zo ik ben mezelf aan het klaarstomen voor een project dat ik heb verzonnen en zoals te zien is aan de hier geposte dingetjes zit ik nog lang niet op het gewenste niveau, kzal eindresultaten posten zodra ik ze heb)

*tips hat*

Laatst gewijzigd op 02-02-2005 om 16:08.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 17:47
\/ince
\/ince is offline
Citaat:
alcoholica schreef op 01-02-2005 @ 17:28 :
...gewoon mat tinte zwart wa schaduwe gecreeërd..
NOOooo! Nooit zwart voor schaduw gebruiken, honestly, ooit een zwarte schaduw gezien? donker is niet zwart, d'r komt gewoon geen direct licht bij, maar dan nog bijna altijd wel reflecterend licht, wat vaak ook gelijk een extra kleur meeneemt, om 't nou te gaan uitleggen word me teveel van 't goeie, maar maak d'r wat studies van zou ik zeggen voordat je aan kleuren/photoshop begint, en voordat je daaraan begint begin eerst met anatomische studies, you'll need em, succes!
[QUOTE]MegaN schreef op 02-01-2004 @ 20:49:[B]Dit slaat werkelijk nergens op!!! [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 23:15
Not for Sale
Not for Sale is offline
Met iets meer contrasts in de wolken zou ik crucifix ronduit schitterend vinden

Ook de griek vind ik zeer zeker niet slecht. Je hebt zeker oog voor detail, alleen kan het technisch nog wel wat verbeteren.
Oud 09-02-2005, 19:46
Sketch
Sketch is offline
Het is een Griekse hopliet?
Het schild is te groot, de speer moet natuurlijk veel langer, met een punt. Dat rode ding op z'n helm hoort er niet zo opgeplakt op te zitten, die zit meestal iets hoger boven de helm. De achterkant van de helm moet geloof ik ook wat lager eindigen: z'n nek is nu totaal onbeschermd
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 15:37
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
-HAL9000 schreef op 01-02-2005 @ 17:22 :
meer onverzadigde kleuren gebruiken dus -> om het maar ff te overdrijven, iemand die buiten vecht/traint is bruin, iemand die elke dag achter zijn pc zit is bleek
Reageren

Regels voor berichten