Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2002, 22:32
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Mjah..

Was toestraks hendig ingestort, toch maar ns alles tegen mn ouders eruitgegooid.. die telefoon gepakt.. crisisdienst.. moet via huisarts.. dus mn ma met mij daarheen.. krijg k n kalmeringsmiddel (dat voor geen meter werkt), en t advies morgen met mn psych contact op te nemen..

goeiemorgen daar heb je wat aan..

Ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat het ECHT niet gaat, maar nee, meneer de huisarts wist wel beter, en mn moeder geloofd hem, en niet mij... (jah hey, das toch hun beroep zeker, zegt ze dan..)

*zucht*

Ik houd dit echt niet uit hoor..

Laura.
Oud 26-05-2002, 22:57
Gothic
Gothic is offline
Wat wil je van de huisarts? Wat had hij moeten voorschrijven of voor advies moeten geven?

Ik weet uit ervaring dat artsen erg weinig weten, en ze kunnen alleen wat als ze ALLE informatie hebben en dan wel van jou persoonlijk. Als jij de arts niet alles verteld, zal hij een foute analise maken. Artsen leren van alles een beetje en dat is vaak te weinig om echt iets te kunnen vinden.

En ik denk in jou situatie dat alleen een psycholoog je kan helpen, medicijnen werken tijdelijk, je moet het probleem oplossen, niet negeren of verdoven...
Oud 26-05-2002, 23:08
D@mien
D@mien is offline
Citaat:
Gothic schreef:
En ik denk in jou situatie dat alleen een psycholoog je kan helpen, medicijnen werken tijdelijk, je moet het probleem oplossen, niet negeren of verdoven...
Agreed...desnoods een dosis antidepressiva, en dan naar een psych..een dokter kan je niet beter toveren...
Oud 26-05-2002, 23:13
PV
PV is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Agreed...desnoods een dosis antidepressiva, en dan naar een psych..een dokter kan je niet beter toveren...
hm over psychiaters hoor je hier toch ook vrijwel alleen maar negatieve verhalen? Maar ik ben het verder wel eens met wat Gothic zegt, je moet de 'schuld' niet direct bij de huisarts leggen
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 00:18
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
PV schreef:

hm over psychiaters hoor je hier toch ook vrijwel alleen maar negatieve verhalen? Maar ik ben het verder wel eens met wat Gothic zegt, je moet de 'schuld' niet direct bij de huisarts leggen

Waarschijnlijk zijn er nog steeds een hoop mensen die denken dat men gek is wanneer iemand bij een psych komt.

"Je loopt bij een psych, dus je bent gek"

foute beredenatie natuurlijk :/

En nee, een dokter/huisarts, noch een psych of hulpverlener kan je probleem/emen plots laten verdwijnen.
Ook zij zijn mensen en geen tovernaars.

Laatst gewijzigd op 27-05-2002 om 00:21.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 01:48
klootzak2001
klootzak2001 is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:
Mjah..

Was toestraks hendig ingestort, toch maar ns alles tegen mn ouders eruitgegooid.. die telefoon gepakt.. crisisdienst.. moet via huisarts.. dus mn ma met mij daarheen.. krijg k n kalmeringsmiddel (dat voor geen meter werkt), en t advies morgen met mn psych contact op te nemen..

goeiemorgen daar heb je wat aan..

Ik heb geprobeerd duidelijk te maken dat het ECHT niet gaat, maar nee, meneer de huisarts wist wel beter, en mn moeder geloofd hem, en niet mij... (jah hey, das toch hun beroep zeker, zegt ze dan..)

*zucht*

Ik houd dit echt niet uit hoor..

Laura.
wat verwacht je van hun, dan ?
ik bedoel als die pschych er niet is kunnen ze noodmaatregelen (medicijnen) geven.
ook tot een bepaalde mate, voor zwaardere mogen niet voor spoed.
Oud 27-05-2002, 06:32
Verwijderd
heej meis...

ben echt blij dat je t toch tegen je ouders hebt gezegt.

nouja, succes vadaag!

oja, ga je nog naar school vandaag?

*knuffol*
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 14:06
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
klootzak2001 schreef:

wat verwacht je van hun, dan ?
ik bedoel als die pschych er niet is kunnen ze noodmaatregelen (medicijnen) geven.
ook tot een bepaalde mate, voor zwaardere mogen niet voor spoed.

T irritante is dat mn ouders eerst de crisisdienst gebeld hebben. maar die mogen nix ondernemen totdat een arts ze inschakeld.
Ik heb de huisarts geprobeerd duidelijk te maken dat ik me echt niet meer kon handhaven thuis, dat ik me niet veilig voel daar. Maar volgens hem was dat allemaal met medicijnen op te lossen.
Ik zit intussen onder de kalmeringsmiddelen, en ben nog geen steek verder.. loop voortdurend te ijsberen door t huis heen.. durf de keuken niet meer in omdat k dan toch naar de bestekla toeloop etc..
Oud 27-05-2002, 17:51
Verwijderd
wow wat ben ik trots dat je het eruitgegooit hebt meis!!
tja... sjit dat ze niet gewoon actie ondernemen en je bijv ff opnemen... ik wou dak bij je kon zijn om je ff een dikke knuf te geven en je wat rustiger te maken... ik hoop dat je geen domme dingen doet (je snapt wat ik bedoel).
dikke knuf
mir
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 17:53
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
goed dat je wel hulp zoekt...
blijf je huisarts gewoon "lastigvallen"met je verhaal dan moet ie je toch helpen op een gegeven moment???
sterkte!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 18:05
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Aragnabite schreef:

T irritante is dat mn ouders eerst de crisisdienst gebeld hebben. maar die mogen nix ondernemen totdat een arts ze inschakeld.
Ik heb de huisarts geprobeerd duidelijk te maken dat ik me echt niet meer kon handhaven thuis, dat ik me niet veilig voel daar. Maar volgens hem was dat allemaal met medicijnen op te lossen.
Ik zit intussen onder de kalmeringsmiddelen, en ben nog geen steek verder.. loop voortdurend te ijsberen door t huis heen.. durf de keuken niet meer in omdat k dan toch naar de bestekla toeloop etc..
Ik denk dat het nogal naïef is om er van uit te gaan dat psychische problemen met medicijnen zijn op te lossen. Het is wel mogelijk dat iemand die vanwege psychische problemen zwaar depressief is via de huisarts of de psychiater (indien hij of zij daar in behandeling is) antidepressiva krijgt, maar ik zou, als ik mocht kiezen tussen een behandeling door middel van gesprekstherapie of een behandeling met medicijnen, zonder meer voor het eerste kiezen. Medicijnen kunnen wel worden gebruikt als symptoombestrijding, maar het lijkt mij beter om je direct op de kwaal, dus het psychische probleem zelf, te richten en door middel van een gesprekstherapie inzicht te krijgen in de aard van het probleem.
Ik neem aan dat je niet de keuken indurft omdat je bang bent dat je dan weer in de verleiding komt om te gaan snijden? Ik kan me dat goed voorstellen, en ik kan me ook heel goed voorstellen dat je niet gelukkig bent met de manier waarop zich alles heeft afgespeeld. Het lijkt me het beste dat je probeert om door middel van gesprekstherapie iets aan je problemen te doen. Ik ben, zoals je waarschijnlijk al vermoed hebt, niet zo'n voorstander van een behandeling met medicijnen, en het is heel goed mogelijk dat je er zelf ook meer baat bij hebt als je door middel van gesprekstherapie in staat bent om over je probleem te praten om er zo zelf ook een beter beeld van te krijgen. Indien je er behoefte aan mocht hebben om er met mij over te praten, dan kun je me bereiken via mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
Oud 27-05-2002, 19:42
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
me blackrose schreef:
wow wat ben ik trots dat je het eruitgegooit hebt meis!!
tja... sjit dat ze niet gewoon actie ondernemen en je bijv ff opnemen... ik wou dak bij je kon zijn om je ff een dikke knuf te geven en je wat rustiger te maken... ik hoop dat je geen domme dingen doet (je snapt wat ik bedoel).
dikke knuf
mir

Was echt zo'n zeur van n huisarts... "Meisje hier word je rustig van en geloof me dan is er nix meer aan de hand".. ja dag.. echt niet..

Morgen zou mn psychiater opbellen.. misschien dat zij me wel begrijpt.. (1 voordeel is alvast dat ze zelf tegen medicijnen is)

T gaat echt steeds slechter.. ik eet nu zelfs bijna nix meer.. heb voortdurend de neiging me iets aan te doen.. ik weet het niet meer hoor.. durf niet uit mn huis, maar wil ook niet ìn mn huis blijven......

*knuffol*

Laura
Oud 27-05-2002, 19:44
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Ik denk dat het nogal naïef is om er van uit te gaan dat psychische problemen met medicijnen zijn op te lossen. Het is wel mogelijk dat iemand die vanwege psychische problemen zwaar depressief is via de huisarts of de psychiater (indien hij of zij daar in behandeling is) antidepressiva krijgt, maar ik zou, als ik mocht kiezen tussen een behandeling door middel van gesprekstherapie of een behandeling met medicijnen, zonder meer voor het eerste kiezen. Medicijnen kunnen wel worden gebruikt als symptoombestrijding, maar het lijkt mij beter om je direct op de kwaal, dus het psychische probleem zelf, te richten en door middel van een gesprekstherapie inzicht te krijgen in de aard van het probleem.
Ik neem aan dat je niet de keuken indurft omdat je bang bent dat je dan weer in de verleiding komt om te gaan snijden? Ik kan me dat goed voorstellen, en ik kan me ook heel goed voorstellen dat je niet gelukkig bent met de manier waarop zich alles heeft afgespeeld. Het lijkt me het beste dat je probeert om door middel van gesprekstherapie iets aan je problemen te doen. Ik ben, zoals je waarschijnlijk al vermoed hebt, niet zo'n voorstander van een behandeling met medicijnen, en het is heel goed mogelijk dat je er zelf ook meer baat bij hebt als je door middel van gesprekstherapie in staat bent om over je probleem te praten om er zo zelf ook een beter beeld van te krijgen. Indien je er behoefte aan mocht hebben om er met mij over te praten, dan kun je me bereiken via mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.

Gesprekstherapie ben k nog op aan t wachten.........

iig bedankt voor je reply

*knuffol*

Laura.
Oud 27-05-2002, 20:10
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Hooj

Ik moet eigenlijk ook naar de huisarts, voor een urgentie-doorverwijzing ofzo voor bij de psych, omdat ik dan veel sneller geholpen kan worden, omdat ik mezelf aldoor snij enzo, maar ik durf niet want mn ouders moeten mee en die hebben er geen fuck mee te maken.. nou jah, eigenlijk juist wel, maar ik wil ze er niet bij hebben..
Whatever, ik zie wel hoe het allemaal loopt..
Lekker positief

Zit ik hier mn shit uit te strooien in jouw topic, sooorry Laura! Ik zal het nooit meer doen..
Oud 27-05-2002, 23:27
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
meissje, zelf proberen rustig te worden, die medicijnen daar wort je soms echt een zombie van als ze je kloteszooi geven. oppassen dus daarmee.

Gewoon aan jezelf blijven werken, en erover praten met je ouders en begrip zoeken ook voor hen. Zij hebben het er ook moeilijk mee ook al lijkt van niet.
Oud 28-05-2002, 08:15
Verwijderd
heej meis,

is je psyg er vandaag wel?
K hoop ut voor je,
hoop voor je dat ze wat kan doen...

*knuffol*
Met citaat reageren
Oud 28-05-2002, 14:20
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
the Comebackkid schreef:
meissje, zelf proberen rustig te worden, die medicijnen daar wort je soms echt een zombie van als ze je kloteszooi geven. oppassen dus daarmee.

Gewoon aan jezelf blijven werken, en erover praten met je ouders en begrip zoeken ook voor hen. Zij hebben het er ook moeilijk mee ook al lijkt van niet.

Mjah, zo voel k me inderdaad.. n zombie... (en k heb net ns in de spiegel gekeken, en zie er ook aardig zo uit mjah..)

Als t goe is belt mn psychiater vandaag nog.. k ben benieuwd.....

*knuffol* aan iedereen,

Laura
Oud 28-05-2002, 15:53
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
ik zou echt eerder aanraden geen medicijnen te slikken. Ze schijven wat voor hoor, zwaar slechte zooi soms, sommige psychiaters geven nergens iets om.
Oud 28-05-2002, 18:58
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
the Comebackkid schreef:
ik zou echt eerder aanraden geen medicijnen te slikken. Ze schijven wat voor hoor, zwaar slechte zooi soms, sommige psychiaters geven nergens iets om.

Mjah.... mn psych zou ook vandaag bellen.. is ze zeker vergeten ofzo..
Oud 29-05-2002, 00:46
M@TRIX
M@TRIX is offline
gewoon blijve terugkome
Oud 29-05-2002, 10:01
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
M@TRIX schreef:
gewoon blijve terugkome
psies
Met citaat reageren