Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2005, 14:53
Laudate Dominum
Laudate Dominum is offline
Beste lezer,
Ik heb dit probleem maar op hardware geplaatst maar het had net zo goed op software kunnen staan.
Het probleem is dat ik pas een nieuwe pc heb met as rock moederbord en on - board geluidskaart. Nu heb ik alles geinstalleerd en heb ik wel geluid, alleen enorm zacht. Het is niets met instellingen in windows of andere software, want dát staat allemaal op max ingesteld. Zou het misschien te maken hebben met de videokaart/tv opties o.z.d. ? Ik weet het anders ook niet. Het ligt niét aan de boxen want die heb ik ook al verwisseld. Ze zitten in het groene ( correcte ) gaatje.
Wanhopig en alles al geprobeerd !!!!
B.v.d,
Oud 03-02-2005, 15:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
Al in je Volume Control gekeken? Dus niet dat ene schuifje maar waar je er 8 ziet ofzo? Want je hebt zowel master als Wave. Zet beide eens op maximaal. Heb je je speakers wel open staan ook (kun je soms ook regelen). Heb je speakers wel in goede modus staan (2.0: stereo, 4.0, 5.1, etc.)? Heb je al eens geprobeerd een koptelefoon aan te sluiten op de groengekleurde ring?
Oud 03-02-2005, 15:54
bench140
bench140 is offline
Heb je niet toevallig een andere audio uitgang waar je een koptelefoon in hebt zitten, haal die eruit, of het volume op je pc aanpassen, ik had pas terug ook dat het stekkertje er verkeerd in zat.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 16:06
Laudate Dominum
Echt alle - mogelijke instellingen staan op maximaal en het typische is dat als ik de koptelefoon het groene gat doe, hij wel een vrij hard volume kan produceren. Het ligt niet aan de boxen want ik heb er ook al andere boxen in ge plugd. Dit is rááár !
B.v.d,
Oud 03-02-2005, 17:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dus met je koptelefoon doet het wel goed? Dan ligt het dus ws. niet aan de software. Kan zijn dat je stekkertje niet goed contact maakt, of iets met impendantie oid. Daar laat mijn kennis me in de steek.
Oud 03-02-2005, 18:14
Laudate Dominum
Impendantie ? Hij maakt wel goed contact, aangezien het aansluiten van de andere boxen hetzelfde effect opleveren.
Grtz,
Oud 03-02-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Laudate Dominum schreef op 03-02-2005 @ 19:14 :
Impendantie ? Hij maakt wel goed contact, aangezien het aansluiten van de andere boxen hetzelfde effect opleveren.
Grtz,
impedantie Maar die boxen, zijn dat computerboxen of gewoon van een stereoinstallatie?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 19:18
Enlightenment
Enlightenment is offline
Beantwoord mn vragen eens.

Bij je hoofdtelefoon werkt het dus perfect? Zo ja, probeer eens andere type computerboxen, ff lenen van iemand ofzo.
Oud 05-02-2005, 14:56
Droyd
Droyd is offline
Dat is het niet want:
Citaat:
Laudate Dominum schreef op 03-02-2005 @ 19:14 :
Grtz,
Als je hetzelfde audiokabeltje gebruikt om beide speakersets te verbinden met je geluidskaart kan je ook....een ander kabeltje proberen

En verder ook andere aansluitingen. En zoals gezegd zorg dat je speakermodus goed staat (dus niet in 5.1 als je twee speakers gebruikt)
Reageren

Regels voor berichten