Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2005, 10:01
MaHo
MaHo is offline
Voor het overzicht plaats ik hier maar even een nieuw topic.

Mijn Radeon 9600 TX is dus niet meer te redden (koelers kan ik nergens krijgen) en om nou E30,- voor die kaart te gaan uitgeven.......nee... (tis eigenlijk maar een overgeclockte 9500). Ik ga dus een nieuwe videokaart kopen. Ik heb daarvoor op het oog de nVidia Geforce 6600 GT 128 MB. Voor zover ik op internet heb kunnen lezen is dit namelijk de beste kaart in z'n prijsklasse voor mensen die NIET gaan overclocken. Maar nu heb ik nog een paar vragen.

- Kan deze kaart op mijn moderbord?
- Hoe vervang ik dit ivm met oude ATi drivers en nieuwe nVidia drivers (dus de volgorde: oude kaart eruit - nieuwe kaart erin - nieuwe drivers erop oude drivers eraf)?
- Waar kan ik hem het beste kopen? (Tweakers Pricewatch, duh, maar hoe betrouwbaar zijn ze?)

Citaat van hardware.info over mijn PC: "Het moederbord maakt gebruikt van de SiS 648 chipset (zie Hardware.Info Magazine #2 voor een uitgebreide bespreking), wat betekent dat het bord onder andere ondersteuning heeft voor AGP 8x videokaarten, DDR333 geheugen, Ultra ATA/133 harddisks, USB 2.0 en FireWire. Van de twee aanwezige DIMM-sloten is er één bezet met een 512 MB DDR333 geheugenmodule met chips van Samsung."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2005, 10:23
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
- Kan deze kaart op mijn moderbord?
- Hoe vervang ik dit ivm met oude ATi drivers en nieuwe nVidia drivers (dus de volgorde: oude kaart eruit - nieuwe kaart erin - nieuwe drivers erop oude drivers eraf)?
- Waar kan ik hem het beste kopen? (Tweakers Pricewatch, duh, maar hoe betrouwbaar zijn ze?)
1. Deze kaart is zowel AGP als PCI- Express verkrijgbaar. Jij hebt dus AGP nodig, let er wel op hij loopt dan op 400/900. En de koeler zit er iets anders op, dus eventueel een andere koeler bij plaatsen wordt moeilijker ivm de pci-express to agp chip zie hier:

2. Eerst oude drivers eraf, pc uit, kaart eruit, nieuwe kaart erin en de drivers installeren. Alles wijst op zichzelf.
3. Welke winkel ligt het dichste bij je in de buurt. Zijn genoeg goede zaken. Kijken welk merk je wilt en waar hij het goedkoopste is.
(XFX goede overlocker, redelijk stille koeling, msi groot software pakket, etc)

Btw een 6600 GT moet ook niet al te stil zijn .
Maar als je gaat gamen, hoor je dat toch niet. Als hij dus niks doet, schakelt hij zijn kloksnelheid terug, dus minder warmte dus de koeler gaat minder snel draaien.
Oud 08-02-2005, 10:27
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
Jolt schreef op 08-02-2005 @ 11:23 :
let er wel op hij loopt dan op 400/900. En de koeler zit er iets anders op, dus eventueel een andere koeler bij plaatsen wordt moeilijker ivm de pci-express to agp chip zie hier:
??
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 10:33
Jolt
Jolt is offline
Normaal zit de koeler recht, maar door de heatsink is hij scheef geplaats. Onder de heatsink zit een chip die Pci- express omzet naar Agp. Dus dat jij hem gewoon kan draaien.

Pci- Express is de nieuwe standaart voor vga's. De Pci - Express versie loopt op 500/1000 de agp op 500/900 mhz. Dat je dat maar eventjes weet .

Het was dus eigenlijk een Pci - Express kaartje. Maar later werd het ook uitgebracht voor agp.

easy as pie!

Owja hou er rekening mee dat de AGP versie nog een extra molexje (power connector)nodig heeft:

Oud 08-02-2005, 10:38
Alonso
Alonso is offline
hier staat veel info, ook met mooie tabelletjes en foto's, alternate verkoop veel 6600GT's, dus als je een beetje wilt rondkijken kan je dat goed daar doen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 10:45
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
Jolt schreef op 08-02-2005 @ 11:33 :
Owja hou er rekening mee dat de AGP versie nog een extra molexje (power connector)nodig heeft:
Dat vorige verhaal snap ik, nu dit nog (ja, ik ben lastig, soz )
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 10:53
Jolt
Jolt is offline
Omdat de agp poort niet genoeg stroom kan leveren, heeft het kaartje nog een extra connector/molex stekkertje nodig. Die je dus aan moet sluiten, anders krijgt je 3dkaart geen stroom .

Dus dit vanaf je voeding moet

In dat zwarte ding op je kaart .

Nog meer vragen?
Oud 08-02-2005, 10:58
MaHo
MaHo is offline
Ja, heb ik dat nog wel op me voeding? En welk zwarte ding?

Laatst gewijzigd op 08-02-2005 om 11:08.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 11:03
Jolt
Jolt is offline
Dat wat op je nieuwe 3d kaart zit.
Oud 08-02-2005, 11:08
MaHo
MaHo is offline
Pffffrrrrrrt, whiseguy
Ik kan het ook niet helpen dak pas net kom kijken in dat grote onoverzichtelijk land dat hardware heet
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 11:24
M@rco
M@rco is offline
Ik zou je de Leadtek 6600GT aanraden bij Azerty; Leadtek is een van de betere merken en Azerty levert hem tegen een goede prijs. Betrouwbare winkel ook.

http://www.azerty.nl/default.jsp?pid=2266

Verder is alles denk ik wel gezegd; als je de kaart heb, verwijder je de ATI drivers via Configuratiescherm - Software, je zet je PC uit, haalt de oude kaart eruit (pas wel op, je moet eerst een soort schuifje op het AGP slot omzetten voordat je de kaart eruit kan halen, anders trek je dadelijk de kaart en je moederbord in stukken ), nieuwe kaart erin, molex-stekker aansluiten, PC aan, nieuwe drivers installeren (downloaden op www.nvidia.com, misschien handig om dat van te voren te doen) en klaar is Kees
Oud 08-02-2005, 12:24
MaHo
MaHo is offline
Maar....zit er nog zo'n moles stekkertje op me voeding dan??
Over voeding gesproken, trekt me huideige voeding het dan nog? (Volgens mij is het maar 250 Watt )
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 12:31
M@rco
M@rco is offline
Jawel hoor, en anders zit er nog wel een stekker bij de kaart zelf (die sluit je aan op bijv. de stekker van de harde schijf en dan heb je weer een extra stekker).

Of je voeding dat trekt? Dat is afwachten... in kant en klare systemen zitten meestal voedingen die precies goed genoeg zijn voor de componenten die standaard in dat systeem zitten (het zijn over het algemeen wel kwaliteitsvoedingen). Maar goed, ik zou het gewoon proberen als ik jou was, als het niet werkt kun je altijd nog een nieuwe voeding kopen. Ik denk echter dat het wel zal werken.
Oud 08-02-2005, 14:47
MaHo
MaHo is offline
Oke bedankt allemaal Ik betsel hem morgen ff via www.alternate.nl denk ik, aangezien ie daar net zo duur is als bij azerty en alternate hem wel op voorraad heeft. En ik bestel pas morgen om eerst ff me ouders een bijdrage te kunnen laten doen.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 14:57
Jolt
Jolt is offline
Ik heb me de Asus E6600GT besteld. (wel pci express) mooi kaartje.

Als ik jou was zou ik voor de msi gaan, veel spellen .
Anders XFX moet een goede overlocker zijn.
Oud 08-02-2005, 15:10
MaHo
MaHo is offline
MSI, veel spellen, tja, die heb ik niet echt nodig, ik kom er anders ook wel aan heur En overclocken ga ik niet doen (heb ik veels te weinig kennis voor ), dus de XFX heb ik ook niet nodig. Dusd ik denk dat ik voor de Leadtek ga zoals M@rco zei.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 15:21
Koning
Koning is offline
Ik geef €15 voor je oude kaart..
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 15:30
Jolt
Jolt is offline
Je kan er nog 50 euro voor vragen hoor
Oud 08-02-2005, 15:43
Koning
Koning is offline
Citaat:
Jolt schreef op 08-02-2005 @ 16:30 :
Je kan er nog 50 euro voor vragen hoor
Kan, het valt te proberen, maar 50 euro voor een kaart die niet "werkt"?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 15:50
Jolt
Jolt is offline
Hij deed het toch?
Oud 08-02-2005, 16:10
Koning
Koning is offline
Citaat:
Jolt schreef op 08-02-2005 @ 16:50 :
Hij deed het toch?
Kan er geen garantie op krijgen, anywho, we kunnen dit topic wel volspammen maar we kunnen beter ff de TS afwachten..
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 13:12
MaHo
MaHo is offline
Citaat:
Koning schreef op 08-02-2005 @ 16:21 :
Ik geef €15 voor je oude kaart..
Hmm...beetje weinig imo, maar hoe had je het in gedachten met verzenden e.d.?? Prijs komt later dan nog wel
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 15:26
Koning
Koning is offline
Citaat:
MaHo schreef op 09-02-2005 @ 14:12 :
Hmm...beetje weinig imo, maar hoe had je het in gedachten met verzenden e.d.?? Prijs komt later dan nog wel
dat betaal ik wel, ik financieer je! maar weet je zeker dat er geen andere koeler op kan? Heb je er een foto van? Want wat is er precies stuk aan?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2005, 15:40
MaHo
MaHo is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1090917

In dit topic ben ik erachter gekomen dat dus de koeler niet meer goed is (zeer waarschijnlijk) En er kunnen volgens mij wel andere koelers op, ik had zelf namelijk het volgende lijstje samengesteld:
-Zalman VF700 - AlCu
-Zalman VF700 - Cu
-Spire Coolforce II
-Arctic Silencer Rev. 3
-Arctic ATI Silencer 1
Zeker weten of deze dus passen doe ik niet. !! Ik weet dus ook niet 100% zeker of de kaart nog te redden was !!, maar ik kon alleen aan deze koelers komen via internet en dan waren de verzendkosten me gewoon te hoog, in totaal E30,- voor een koelertje...nee...ik blijf het wel in perspectief zien
Foto's zal ik nog wel even maken als je na dit alles nog steeds interesse hebt en dan zal ik ook ff met me ouders overleggen over een prijs. En tja...bij wie gaat het risico liggen? Ik kan anmelijk niet garanderen dat je hem aan de praat krijgt.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 12:46
MaHo
MaHo is offline
Woei, ik heb hem binnen en gelijk geinstalleerd Volgens mij werkt het naar behoren, aangezien er geen lawaai meer is (lichtelijk gezoem van de koelertjes, meer niet, HEERLIJK) en de kaart is herkend (start-->uitvoeren-->dxdiag). Ik had nog zo'n molex stekkertje over vanuit mijn voeding, maar die was met van die plastic ringen zo vastgeplaatst dat ik hem niet bij me kaart kreeg. Ik heb daarom de bijgeleverde splitter maar gebruikt als een verlengsnoertje, dat gaat wel goed toch? Er hang nu dus nog zo'n molexding los (van de splitter).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2005, 13:24
Jolt
Jolt is offline
Dat maakt niks uit. Maar ga nu maar eens Half life 2 of Far Cry spelen Dan zie je de kracht van het kaartje
Reageren

Regels voor berichten