Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2005, 20:50
mystery86
mystery86 is offline
Heey mensen,

Oke klein probleempje... lees dit aub...
Ik ben nog net geen 2 maanden vrijgezel en durf nog steeds niet rustig door de stad te lopen omdat ik bang ben me ex tegen te komen....oftewel ben nog steeds niet over hem heen. Maar nu heb ik sinds kort weer contact met een hele leuke jongen waar ik graag vrienden mee wil worden. Ik heb hem wel al duidelijk gemaakt dat ik nog niet over mijn ex heen ben en dus verder niets wil. (hoewel ik hier heeeel soms over twijfel). Hij snapt precies wat ik bedoel want ook hij is net vrijgezel. En ik kan super goed met hem praten....maar nu is het probleem dus dat ik bang ben dat als ik teveel af wil spreken ik hem misschien laat denken dat ik meer van hem wil, wat dus niet zo is, ik kan gewoon heel goed met hem praten. En dan jaag ik hem dus weg net als al die andere mensen in me leven en dat wil ik niet.

Dus mensen mijn vraag is: Hoe kan ik vrienden met hem worden en leuke dingen met hem doen zonder hem weg te jagen of een verkeerd beeld te geven...
Oud 14-02-2005, 20:56
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
mijn vraag aan jou is: hoe kan je nu al weten dat je na het doen van al die leuke dingen met hem nog steeds niets met hem wilt?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 20:58
mystery86
mystery86 is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 14-02-2005 @ 21:56 :
mijn vraag aan jou is: hoe kan je nu al weten dat je na het doen van al die leuke dingen met hem nog steeds niets met hem wilt?

Dat weet ik niet...ik heb ook wel eens gedacht van wat als het meer wordt tussen ons maar ik ben helemaal nog niet over me ex heen, hoe kan ik dan een ander leuk vinden??
Oud 14-02-2005, 21:08
mystery86
mystery86 is offline
Was dit het?? verder niemand een idee wat ik moet doen??
Oud 14-02-2005, 21:10
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
muis schreef op 14-02-2005 @ 21:58 :
Dat weet ik niet...ik heb ook wel eens gedacht van wat als het meer wordt tussen ons maar ik ben helemaal nog niet over me ex heen, hoe kan ik dan een ander leuk vinden??
Iemand anders leuk gaan vinden is een van de beste manieren om over iemand heen te komen. Maar jij loopt ontzettend op de zaken vooruit, beschouw hem gewoon als iemand die je graag mag en waar je leuke dingen mee wilt doen. Kijk hoe dat zich ontwikkelt en dan speel je daar op in. Voor hetzelfde geld wordt jij verliefd op hem maar wil hij niets met jou. Dat kan je vantevoren niet zeggen en je kan er best over nadenken maar het beste is gewoon om te kijken hoe het loopt.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 21:12
mystery86
mystery86 is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 14-02-2005 @ 22:10 :
Iemand anders leuk gaan vinden is een van de beste manieren om over iemand heen te komen. Maar jij loopt ontzettend op de zaken vooruit, beschouw hem gewoon als iemand die je graag mag en waar je leuke dingen mee wilt doen. Kijk hoe dat zich ontwikkelt en dan speel je daar op in. Voor hetzelfde geld wordt jij verliefd op hem maar wil hij niets met jou. Dat kan je vantevoren niet zeggen en je kan er best over nadenken maar het beste is gewoon om te kijken hoe het loopt.

Ik wil hem niet eens leuk vinden, ik wil ook juist gewoon leuke dingen met hem doen, vrienden zijn... maar hoe doe ik dat zonder hem af te schrikken. Ik ben een persoon die heel veel wil afspreken als ik het met iemand naar me zin heb. En ik kan heel erg goed met hem praten dus wil ik steeds naar hem toe om te kletsen en lol maken maar ik wil hem niet van me weg duwen door TE veel af te spreken...

Beetje te begrijpen?? ik snap het zelf niet meer
Oud 14-02-2005, 21:20
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
muis schreef op 14-02-2005 @ 22:12 :
Ik wil hem niet eens leuk vinden, ik wil ook juist gewoon leuke dingen met hem doen, vrienden zijn... maar hoe doe ik dat zonder hem af te schrikken. Ik ben een persoon die heel veel wil afspreken als ik het met iemand naar me zin heb. En ik kan heel erg goed met hem praten dus wil ik steeds naar hem toe om te kletsen en lol maken maar ik wil hem niet van me weg duwen door TE veel af te spreken...

Beetje te begrijpen?? ik snap het zelf niet meer
Ja, tuurlijk begrijp ik het.

Er is alleen geen echte oplossing. Ik denk dat het met hem van je wegduwen wel meevalt als je gewoon duidelijk zegt dat je niets meer wilt dan vriendschap. Maar als je echt heel veel contact zoekt kan ik je niet garanderen dat je hem geen verkeerd beeld geeft, dat hoeft niet te gebeuren maar het kan in principe altijd. Dus het beste wat je kan doen is gewoon open kaart spelen over jouw bedoelingen maar er zijn geen echte garanties.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 21:23
Sprinkle
Sprinkle is offline
Als je zo goed met hem kan praten als jij zegt dat je kan, zou je hem dit toch ook wel eventueel kunnen uitleggen. Als jij vaak met hem wilt afspreken kan je hem de verkeerde indruk geven, maar wie weet denkt hij er wel hetzelfde over. Jij weet niet hoe hij erover denkt?
Oud 14-02-2005, 21:24
mystery86
mystery86 is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 14-02-2005 @ 22:20 :
Ja, tuurlijk begrijp ik het.

Er is alleen geen echte oplossing. Ik denk dat het met hem van je wegduwen wel meevalt als je gewoon duidelijk zegt dat je niets meer wilt dan vriendschap. Maar als je echt heel veel contact zoekt kan ik je niet garanderen dat je hem geen verkeerd beeld geeft, dat hoeft niet te gebeuren maar het kan in principe altijd. Dus het beste wat je kan doen is gewoon open kaart spelen over jouw bedoelingen maar er zijn geen echte garanties.
Ik heb hem al verteld dat ik het fijn vind om met hem te praten en ik er verder niets mee bedoel. Hij vraagt mij ook wel eens om iets te gaan doen maar hoevaak kan je iemand mee vragen om iets te doen als je alleen vrienden wil zijn, hoe vaak kan je dan bellen, wat moet je juist niet doen, dat wil ik graag weten.
Oud 14-02-2005, 21:27
Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
muis schreef op 14-02-2005 @ 22:24 :
Ik heb hem al verteld dat ik het fijn vind om met hem te praten en ik er verder niets mee bedoel. Hij vraagt mij ook wel eens om iets te gaan doen maar hoevaak kan je iemand mee vragen om iets te doen als je alleen vrienden wil zijn, hoe vaak kan je dan bellen, wat moet je juist niet doen, dat wil ik graag weten.
Doe wat je gevoel zegt en als die gozer zegt dat het teveel is, weet je genoeg ?
Oud 14-02-2005, 21:27
boer
boer is offline
Ik zie het probleem niet echt. Hij weet al dat jij niks meer wil, en toch ben je bang dat hij dat gaat denken.
Oud 14-02-2005, 21:29
mystery86
mystery86 is offline
Citaat:
boer schreef op 14-02-2005 @ 22:27 :
Ik zie het probleem niet echt. Hij weet al dat jij niks meer wil, en toch ben je bang dat hij dat gaat denken.

Ik ben niet bang dat hij denkt dat ik meer wil, ik ben bang dat ik hem zeg maar verstik....
Ik ben de laatste tijd veel mensen kwijt geraakt in me leven en hij snapt me dus wil ik hem niet kwijt. Ik ben alleen bang dat ik dingen doe die er juist voor zorgen dat ik hem kwijt raak.

Dus nogmaals....wat moet ik wel en juist niet doen om een goede vriendschap over te houden met hem?
Oud 14-02-2005, 21:35
Verwijderd
Citaat:
muis schreef op 14-02-2005 @ 22:29 :
Ik ben niet bang dat hij denkt dat ik meer wil, ik ben bang dat ik hem zeg maar verstik....
Ik ben de laatste tijd veel mensen kwijt geraakt in me leven en hij snapt me dus wil ik hem niet kwijt. Ik ben alleen bang dat ik dingen doe die er juist voor zorgen dat ik hem kwijt raak.

Dus nogmaals....wat moet ik wel en juist niet doen om een goede vriendschap over te houden met hem?
pfft praat er met hem over...en zeg dat hij het duidelijk moet aangeven wanneer hij ff op zichzelf wilt zyn , no big deal toch?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 21:40
mystery86
mystery86 is offline
oke oke, ik snap het al....ik zeik.... toch??

Het enige wat ik wil is VOORKOMEN dat hij gek van me wordt om het zo maar te zeggen.

Maar goed, als jullie het verder niet meer weten, thanks dan maar!
Oud 14-02-2005, 21:51
Verwijderd
Citaat:
muis schreef op 14-02-2005 @ 22:40 :
oke oke, ik snap het al....ik zeik.... toch??

Het enige wat ik wil is VOORKOMEN dat hij gek van me wordt om het zo maar te zeggen.

Maar goed, als jullie het verder niet meer weten, thanks dan maar!
ehm..... komt ondankbaar over..... maar tis gewoon als je ergens mee zit of wat dan ook met een andere persoon (en evt. een 3e party) dan moet je gewoon praten....
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 21:54
mystery86
mystery86 is offline
Citaat:
devilious schreef op 14-02-2005 @ 22:51 :
ehm..... komt ondankbaar over..... maar tis gewoon als je ergens mee zit of wat dan ook met een andere persoon (en evt. een 3e party) dan moet je gewoon praten....

Ik bedoelde het niet ondankbaar ik bedoelde het letterlijk.... Bedankt voor het advies bedoelde ik, alleen jammer dat jullie niets meer weten. Zo bedoelde ik het, goed?
Oud 15-02-2005, 09:02
WolterB
WolterB is offline
Iig goed dat je al gezegd hebt niet meer van hem te willen. Dat is dan iig duidelijk voor jullie allebei. Mocht er niets veranderen, dan hoef je je daar niet druk over te maken.

Maar gevoelens kunnen veranderen, zowel bij jou als bij hem. Het kan zijn dat opeens die klik er wel komt. Maar als jullie er allebei duidelijk over geweest zijn niet meer met elkaar te willen, dan moeten jullie er over praten mocht dit bij één van twee gebeuren. Sommige mensen kunnen hiermee omgaan, anderen niet. Dat ligt helemaal aan de persoon. Dus als één van jullie gevoelens voor de ander gaat krijgen en het komt niet van twee kanten, wees dan eerlijk, vertel het en probeer omdanks de bepaalde spanningen niet van elkaar weg te vluchten.
Oud 15-02-2005, 22:17
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ga gewoon leuke dingen met die gast doen, dan ben je eerder over je ex heen, tenminste dan denk je er minder aan. je hebt afleiding nodig en zo heb je dat, dus gebruik het ook!
Oud 15-02-2005, 22:28
number9
number9 is offline
Waarom zijn t altijd vrouwen die nog liefdesverdriet hebben?
Oud 16-02-2005, 13:01
Landslide
Landslide is offline
Als hij je situatie kent kun je hem uitleggen wat je wel en niet van plan bent. En verder moet je natuurlijk wel voor die jongen openstaan. Wat niet is kan nog komen.
Ooit moet je een keer verder, en als deze nou leuk is..
Reageren

Regels voor berichten