Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-02-2005, 20:59
Verwijderd
Er zijn best wat mensen die jong een vaste relatie hebben gekregen. En dan ook nog wel een vrij serieuze, langdurende relatie.
Voor de mensen die ''jong'' (ik vind mezelf hier ook nog onder vallen ) een vaste relatie hebben gekregen, vind je dat op een bepaalde manier jammer? Of vind je het alleen maar positief? Had je het wel eens anders willen zien? Had je je vast vriend(in) mss paar jaartjes later willen ontmoeten?
Vertel ...

beetje in piekerbui
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-02-2005, 21:03
igfy
igfy is offline
Ik heb al twee lange relaties achter de rug en ik ben nog nieteens 20. op het moment dat ik de relaties had, dacht ik: boeiend, ik heb het nu toch ook naar mijn zin. Maar achteraf gezien hadik er wel een beetje spijt van. Toch heb ik niet het idee dat ik heel erg iets gemist heb. Heb nu net weer een vriendje na een paar maand vrijgezel geweest te zijn . Het was een leuke periode, maar ik merkte wel dat bijvoorbeeld one night stands toch niets voor mij zijn en zomaar zoenen met iemand ook niet. Ik denk niet dat het slechter is om een vaste relatie te hebben, zolang je er maar zeker van bent dat je het naar je zin hebt, en dat het op dat moment werkt voor jou. Je ziet vanzelf wel waar het eindigt..
Oud 16-02-2005, 21:05
Drez
Drez is offline
Ik kreeg op mijn 16e een relatie die 3 jaar duurde, is nu over. Ik heb er nooit spijt van gehad, soms vroeg ik me wel af of dit het nou was en twijfelde ik bla, en het was het dus ook niet, maar ik heb nu nog genoeg tijd om alles ´in te halen´ , mocht dat nodig zijn, en het is ook wel lekker om alleen te zijn, dan leer je jezelf beter kennen enzo, in mijn geval iig.

Maargoed, ik denk dat als je echt blij bent met je relatie en je leven, het niets uitmaakt wanneer je die relatie hebt of hoe vroeg. Maar stiekem vind ik het nu wel beter als je iets ouder bent. Denkik.
Oud 16-02-2005, 21:06
Nienna*
Nienna* is offline
Ik ben jong en ik heb in maart twee jaar met mijn vriend.
Ik vind het op een bepaalde manier inderdaad erg jammer, ik heb veel minder vrijheid, waar ik eigenlijk wel naar verlang. Daar tegenover staat weer dat ik ontzettend veel van mijn vriend houd en me geen leven zonder hem kan voorstellen (klinkt naïef, dat weet ik). Misschien is het gewenning, dat weet ik niet.
Ik heb vaak de gedachte dat ik hem heel wat jaren later had willen ontmoeten. Ik heb er ook meer moeite mee dat ik zo jong ben dan hij. Hij vindt het geloof ik allemaal wel best zo... terwijl ik er vaak mijn twijfels over heb.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 21:08
Mois
Mois is offline
Mijn vriend en ik hadden op 14 januari 2 jaar een relatie en zijn super gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 21:08
Eazy E
Eazy E is offline
Ik was 16 toen ik een vaste relatie kreeg... die heeft 2.5 jaar geduurt..
Ik ben er juist alleen maar blij mee geweest.. vond toen toch verder nooit echt iemand leuk dus... alleen jammer dat het allemaal zo is afgelopen..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 21:18
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 16-02-2005 @ 21:59 :
1. Voor de mensen die ''jong'' een vaste relatie hebben gekregen, vind je dat op een bepaalde manier jammer? Of vind je het alleen maar positief?
2. Had je het wel eens anders willen zien?
3. Had je je vast vriend(in) mss paar jaartjes later willen ontmoeten?
1. Ik vind het niet jammer. Mijn vriend is echt heel lief, ik heb niets te klagen over hem, en hij niet over mij hoop ik. Ik heb al sinds mijn dertiende met hem en ik vind het tot nu toe overwegend positief.
2. Er zijn echter wel een aantal dingen die ik anders had willen zien. Hij was 'vroeger' namelijk nogal jaloers, maar probeerde dat altijd zo'n beetje te verbergen. Toch merkte ik dat altijd wel, en daar werd ik wel door geremd in de dingen die ik deed. Dat had ik wel anders willen zien. Maar op zich heeft dat niet echt veel met jong zijn te maken (alhoewel hij er nu wel 'over heen gegroeid' is.
3. Als ik hem later had ontmoet, was ik niet geworden wie ik nu ben en hij ook niet, dus ik weet niet eens of we elkaar dan wel leuk hadden gevonden. En buiten dat, dan had ik een heleboel geweldige dingen gemist. Dus ik denk niet dat ik het had gewild.

Overigens heb ik er ook zovaak over gepiekerd, of dit het nu was wat ik wilde enzo. En uiteindelijk bedacht ik me altijd weer dat ik me een leven zonder hem niet kon en wilde voorstellen. En nu is het zo fijn, dat ik het niet meer wil.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 21:28
Verwijderd
Nou ja het is dus niet dat ik erover pieker of mijn relatie nog goed is, of dat ik hem nog wel lief genoeg vind, want dat is allemaal wel in orde ! Ben super blij met hem, en zou hem nu ook niet uit mijn leven kunnen/ willen denken.

Maar toch soms ''knaagt'' het aan me; als ik vrijgezel was geweest, en nu geen vaste/ serieuse relatie had gehad, had ik toch wel een heel ander leven gehad. Waarschijnlijk had ik dat niet eens leuker gevonden ofzo, maar ja toch uhm anders .
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 21:30
Somebody Special
Somebody Special is offline
Ik heb bijna 3 jaar een relatie en vind het heerlijk! Kan me geen leven meer voorstellen zonder een vaste relatie (/hem)!
Oud 16-02-2005, 21:41
Mucky
Mucky is offline
Ik heb bijna 1 jaar met m'n vriend en ik vind het totaal niet jammer. Dankzij hem kan ik zelf nog meer genieten van de dingen, van uitgaan enzo.... K'vind het goed zo en voor mij moet er niets veranderen...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 21:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb 21 februari een jaar met mijn vriend. Ik kan niet zeggen dat ik het jammer vind. Ik vind wel dat je creatief moet zijn met je tijd omdat ik tijd wil doorbrengen met mijn vrienden, huisgenoten en met hem en dan moet je soms kiezen en dat is natuurlijk wel jammer maar tot nu toe gaat het aardig goed. Het allerleukste vind ik het als hij hier is want dan hoef ik niet te kiezen en kan ik alles tegelijk doen en overal aan mee doen wat ik graag wil maar dat kan nou eenmaal niet anders en ik haal zoveel uit mijn relatie dat het het meer dan waard is om er wat voor in te leveren. Je stopt er wat in en je haalt er heel veel uit vind ik. Ik zou mijn vriend niet liever later pas willen leren kennen. Vorig jaar zat ik in een rotperiode en daar heeft hij me wel doorgeholpen. Ik ben dit jaar op kamers gegaan en vond het doodeng omdat ik niemand kende maar ik kon altijd op hem terugvallen en dat was een heel fijn idee en dat is het nog steeds.
Oud 16-02-2005, 22:04
Envy
Envy is offline
Nu bijna een half jaar een vaste relatie, en natuurlijk vind ik het niet jammer. Als ik dat vond had ik diezelfde relatie namelijk niet gehad.
Oud 16-02-2005, 22:23
Verwijderd
Ik heb 1 serieuze relatie gehad. Ik heb hier absoluut geen spijt van. Het heeft zoveel toegevoegd aan mij als persoon, dat had ik voor geen goud willen missen..
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 22:26
Tom Thumb
Tom Thumb is offline
Op mn 15e kreeg ik een relatie die nu nog stand heeft. Ik vind het wel fijn iets vasts te hebben. Het is wel 2 keer (kort) uitgeweest en ik denk dat dat ook wel nodig was.
Oud 16-02-2005, 23:07
Neiu
Neiu is offline
Rond mijn zestiende verjaardag begon mijn eerste maal verkering met mijn huidige vriend. Dat heeft een jaar geduurd, tot mijn eindexamen ongeveer. Ik had toen besloten dat omdat ik een volledig nieuw leven op ging bouwen in een nieuw land het raadzamer was ons allebei vrij te laten en het dus uit te maken. Ik baalde op dat moment niet van mijn relatie, maar deze was dermate serieus dat ik niet normaal kon vertrekken.
De dag na mijn terugkeer naar Nederland, een jaar later, was het weer aan en dat is nu meer dan anderhalf jaar geleden.
Ik heb 9 van de 12 maanden dat ik weg was geen contact gehad en ben er achter gekomen dat we toch wel zo goed bij elkaar pasten als dat ik in eerste instantie dacht. Ik vind het niet "jammer", zeker niet omdat ik dat bezinningsmoment heb gehad.
Ik denk overigens niet dat het had uitgemaakt wanneer wij elkaar waren tegengekomen. Het werkte toen, het werkt nu en ik denk dat het tussendoor ook had gewerkt.

niet zo piekeren joh...
Oud 16-02-2005, 23:48
Mariekje*
Mariekje* is offline
Hmm.. jong? check. Vaste relatie? check.

Ik ben zelf net 16 en zit inmiddels in mijn 2de serieuse relatie. Mijn huidige relatie bevalt me prima, nog niet zo heel erg lang samen maar het gevoel is bij mij vooralsnog heel goed. In deze relatie heb ik tot nu toe nog nooit een benauwend gevoel gehad, wat mij tot piekeren bracht of me deed verlangen naar een vrijgezellig (scharrel) leventje, maar heb dan ook absoluut niet het idee dat daar veel aan valt te missen, vind het namelijk fijn om iets vasts te hebben. En zoals Envy al zei: Als ik sommige dingen 'jammer' zou vinden, aan het hebben van een relatie op jonge leeftijd, dan was ik er ook niet aan begonnen. Ik ben er heel gelukkig mee.

Achteraf gezien, heb ik wel behoorlijk wat spijt van mijn 1e relatie. Destijds toen ik nog leuk met m'n exvriend samen was, had ik het idee: zo hoort het te zijn! maar nu ik enige tijd met m'n huidige vriendje samen ben, word ik toch met regelmaat geconfronteerd met het feit dat er in mijn vorige relatie eigelijk maar weinig dingen snor zaten. Ik heb dan ook het idee dat ik op dat moment ook eigelijk helemaal niet toe was aan het hebben van een relatie, hij ook niet overigens: we zijn beide vreemdgegaan, logen alles bij elkaar, belazerde elkaar, gebruikten elkaar, praten deden we maar weinig, en veel dingen waren gebaseerd op jaloezie en wantrouwen. Bij mij kwam dit voornamelijk omdat ik het gevoel had "te jong" te zijn, bezig moest zijn met andere dingen, en de drang naar het vrijgezel zijn/andere jongens was behoorlijk groot. Ik had niet zo gek veel zin om me voor die relatie in te zetten, en hij al helemaal niet, uiteindelijk toch nog zo'n 10 maanden samen geweest.

Laatst gewijzigd op 16-02-2005 om 23:53.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 09:12
miro
miro is offline
Toen ik 15 was kreeg ik een relatie die 2 jaar zou gaan duren...
Ik heb hier achteraf wel spijt van. Ik heb een deel van mijn pubertijd zeg maar "vergooid" althans dat gevoel geeft het. We hadden een best volwassen relatie als ik er zo p terug kijk (hij was 5 jaar ouder) en de jongen op zich was erg claimerig en plakkerig waardoor dingen voor mezelf doen er ook niet echt bij was. Achteraf dus stom dat t zo lang heeft geduurd, niet dat ik het niet fijn had met hem, dat had ik wel, het had alleen wat later mogen gebeuren.

Nu ben ik 20 en in mei ga ik 3 jaar met mijn huidige vriend. We laten elkaar nog vrij en ik doe nog alle leuke dingen die ik wil doen, ik ga winkelen, stappen met vriendinnen enz. Ik heb echt het gevoel dat we bij elkaar horen en daarom heb ik er ook nog geen seconde spijt van gehad. Ik denk dat dat anders was geweest als we elkaar niet zo "vrij" lieten.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 09:18
Verwijderd
Mijn vriend en ik kregen iets met elkaar toen ik nog niet super langer 15 was, dus al weer bijna 5 jaar geleden. We zijn elkaars beste vrienden en ik had hem echt niet willen missen in die jaren... Ik vraag me wel eens af waar ik nu zou zijn wanneer ik hem niet had ontmoet, maar dat zal niet super veel verschillen van waar ik nu ben. En mja, dan nog, ik had al die jaren met mijn vriend echt niet willen missen
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 09:48
KiMZz
KiMZz is offline
Ik heb net een lange relatie achter de rug, en heb het zelf uitgemaakt. Veel redenen daarvoor natuurlijk, maar een van de redenen was dat ik mezelf te jong vond om al een serieuze, dit-duurt-voor-altijd-relatie te hebben en vrijgezel wilde zijn en lol maken... Maar ja nu besef ik wel dat het wel heel vertrouwd is om een vaste relatie te hebben..
Oud 17-02-2005, 09:54
Konijn
Konijn is offline
Ik heb zelf nu een relatie die anderhalf jaar bezig is.
Ik heb er absoluut geen spijt van, er zijn geen dingen die ik jammer vind omdat ik ze nu mis ofzo, en als dat zou zijn.. dan overweeg je natuurlijk wat zwaarder weegt, je relatie of die dingen.. Als je vind dat die dingen zwaarder wegen moet je gauw je relatie uitmaken, want dat zit niet goed en dat blijft dan knagen..
Mijn vriend en ik zien elkaar alleen in het weekend, en hebben dus ook tijd voor eigen dingen, eigen vrienden etc. Dat scheelt natuurlijk wel.
Enige dat af en toe een beetje knaagt, vooral bij hem, is dat we elkaars eersten zijn, dus dat je zeg maar nooit weet hoe het met een ander is (zowel relatie, samen dingen doen, als seks etc).
Ervan uitgaande dat we altijd bij elkaar blijven natuurlijk . Maar goed, dat is voor ons beiden absoluut niet iets waardoor we zeggen, nou, we stoppen ermee want ik wil wel eens wat anders proberen..

Mijn broertje is nu bijna 18 en kreeg wat met zijn vriendin toen hij 15 was. Zij zien elkaar elke dag én in het weekend. Ik denk af en toe wel eens, wat zonde van hun 'jeugd'. Maar zij zijn hartstikke gelukkig, dus wat maakt het dan uit?
Oud 17-02-2005, 10:28
Stinatje
Stinatje is offline
mijn vriendin (16) en ik (18) zijn beide ook nog erg jong, we hebben nou 14 maanden een serieuze relatie.
Jammer heb ik het nooit gevonden, we kunnen prima met elkaar uitgaan en leuke dingen doen met vrienden erbij, we kunnen onze eigen dingen doen, en kunnen met z'n tweetjes leuke dingen doen.

Enigste wat verandert is, is dat ik minder tijd voor mijn vrienden heb, maar nog altijd genoeg vind ik zelf. (heeft ook met werk en school te maken).

Ligt denk ik helemaal aan de relatie of je er achteraf spijt van hebt als je nog zo jong bent. Ik heb het iig naar m'n zin en zou het niet anders willen! Wat voor dingen zou je neit kunnen doen als je een relatie hebt en wel als je vrijgezel bent? (behalve rondsletten, nix voor mij)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 10:39
Verwijderd
Och, wat is jong... Ik ben nu 16 en heb een relatie van meer dan 15 maanden met mijn vriend. Ik vind niet echt dat ik door die relatie veel mis ofzo. Ik ben wel erg gesteld op mijn vrijheid en dat heeft nog wel eens voor discussies gezorgd in ''het verleden'' tussen mijn vriend en mij. Maargoed.
Wat Stinatje zegt; ik hou ook niet zo van 'rondsletten'
Ik zit er wel eens over te denken hoe het zou zijn als ik mijn vriend zou hebben ontmoet als wij beide al studeerden zegmaar. Hoe wij dan ook zouden zijn. Maargoed, net als de ts zegt; dat is in een piekerbui.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 12:44
655321
655321 is offline
Toen ik 16 was kreeg ik een relatie die zich 2,5 jaar voortgesleept heeft(het was een niet al te "gezonde" relatie heb ik het idee als ik er nu op terug kijk.) Zeker weten dat ik daar spijt van heb dus. Gelukkig heb ik er wel van geleerd, al was het maar dat ik te jong ben en teveel van mij vrijheid hou om dat op dit moment voor iemand, op een relatie manier, op te geven. Ik heb ook echt het idee dat ik dingen gemist heb in de tijd dat ik bij mn ex was.
Ah well, shit happens and there's no use crying over spilled milk.
Oud 17-02-2005, 12:59
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik heb 1x een relatie gehad van 1 jaar, toen was ik 15-16
en 1x een relatie van 2 jaar, toen was ik 16-18
nu heb ik wel een t gevoel dat ik wat heb gemist, daarom maak k dat nu helemaal goed met mezelf
maar spijt heb ik er niet echt van
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 13:12
Fritske1987
Fritske1987 is offline
Op mijn 15de kreeg ik een relatie met iemand waarmee ik ruim twee jaar een relatie heb gehad. Zij was drie jaar ouder, maar heb geen spijt van deze relatie. Ik denk dat een relatie als je "jong" bent, best kan, alleen moet je wel uitkijken dat je niet teveel alleen met haar/hem doet. Als het over mis, zal je merken dat je toch een stuk van je jeugd hebt gemist, zo heb ik dat gevoeld in ieder geval.
Oud 17-02-2005, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Silla schreef op 16-02-2005 @ 22:06 :
Ik ben jong en ik heb in maart twee jaar met mijn vriend.
Ik vind het op een bepaalde manier inderdaad erg jammer, ik heb veel minder vrijheid, waar ik eigenlijk wel naar verlang. Daar tegenover staat weer dat ik ontzettend veel van mijn vriend houd en me geen leven zonder hem kan voorstellen (klinkt naïef, dat weet ik). Misschien is het gewenning, dat weet ik niet.
Ik heb vaak de gedachte dat ik hem heel wat jaren later had willen ontmoeten. Ik heb er ook meer moeite mee dat ik zo jong ben dan hij. Hij vindt het geloof ik allemaal wel best zo... terwijl ik er vaak mijn twijfels over heb.
Herkenning.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 13:42
kastdeur
kastdeur is offline
Ik ben blij dat mijn vriend en ik elkaar niet op 15 jarige leeftijd hebben ontmoet. We zijn nu los van elkaar opgegroeid en hebben onze eigen dingen kunnen ontwikkelen. Ik heb mijn vriend rond mijn 20e ontmoet en dat is perfect.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 14:28
Verwijderd
Nee, wat maakt het uit hoe oud je bent als je een lange relatie hebt?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 14:37
Verwijderd
edit

Laatst gewijzigd op 16-07-2009 om 21:15.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 14:46
Denizzze
Denizzze is offline
Ik heb nu ook al meer dan een jaar een vaste relatie. Ik heb precies hetzelfde gevoel gehad. Elke zaterdag ging met mn vrienden uit en trok het vrijgezelle leven me toch wel enorm. Buiten mijn vriend om hoor...ben super gelukkig met hem en zou hem echt niet kwijt willen. Maar heb wel de bewuste keuze gemaakt. HIJ of het vrijgezelle leven...klinkt een beetje vreemd. Maar ik stelde me voor: misschien blijven we wel zo super lang bij elkaar dat ik de "verloren" tijd niet meer kan inhalen. Maar toen bedacht ik me...wordt je er wel gelukkiger van als je elke keer met verschillende jongens date en zoent. Okay, tis leuk..geeft een kick. Maar zij kunnen me niet HET gevoel geven wat mn vriend mij geeft. Dus heb voor hem gekozen...en daar ben ik blij om!

x
Oud 17-02-2005, 14:46
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
655321 schreef op 17-02-2005 @ 13:44 :
Toen ik 16 was kreeg ik een relatie die zich 2,5 jaar voortgesleept heeft(het was een niet al te "gezonde" relatie heb ik het idee als ik er nu op terug kijk.) Zeker weten dat ik daar spijt van heb dus. Gelukkig heb ik er wel van geleerd, al was het maar dat ik te jong ben en teveel van mij vrijheid hou om dat op dit moment voor iemand, op een relatie manier, op te geven. Ik heb ook echt het idee dat ik dingen gemist heb in de tijd dat ik bij mn ex was.
Ah well, shit happens and there's no use crying over spilled milk.
met mij

en ik ben t er mee eens (behalve dat ik 20 was ipv 16), ben nu echt zo blij dat je me gedumpt hebt toen
Oud 17-02-2005, 14:56
luchtballon
luchtballon is offline
Ik heb sinds ik 2 weken 15 was een relatie die nu bijna 17 maanden duurt. ik heb er tot nu toe helemaal geen spijt van .
De eerste 10 maanden heb ik me soms wel tamelijk afhankelijk opgesteld en dat is niet goed geweest, ik heb mezelf een beetje beperkt in mijn ontwikkeling. Het is wel beter dat hij nu van mijn school af is, nu kan ik zelf nog verder ontwikkelen op school, en ook es met andere mensen.
Ik ben wel blij dat ik hem al vroeg al heb ontmoet. Ik heb geen behoefte aan rondsletten. Het zou alleen handiger zijn geweest als ik ook een ex had, dan zou ik weten hoe dat was, want daar had ik het soms moeilijk mee.
en we blijven voor aaaaltijd samen
Oud 17-02-2005, 14:58
Maurice
Maurice is offline
het leven is niet te plannen.
Oud 17-02-2005, 15:05
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Maurice schreef op 17-02-2005 @ 15:58 :
het leven is niet te plannen.
voor een groot deel anders wel. teminste, míjn leven gaat nu toch wel min of meer zoals gepland.
Oud 17-02-2005, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 16-02-2005 @ 23:23 :
Ik heb 1 serieuze relatie gehad. Ik heb hier absoluut geen spijt van. Het heeft zoveel toegevoegd aan mij als persoon, dat had ik voor geen goud willen missen..
Idd
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 15:29
Spray rebel
Spray rebel is offline
ik denk er ook wel eens over na of "jong" en vast tesamen gaat.. Ik ben een erg gebonden persoon, maar met vrijheden, voor ieder..

Mijn ex-vriendin, waar ik toen bijna een jaar een relatie mee had, zij 15 jaartjes en ik 18, was het ook beu, ik gaf haar geen genoeg vrijheid volgens haar (er speelden ook andere dingen dingen mee, maar goed, dat is nu gelukkig allemaal achter de rug, vergeten, niet vergeven).. En ja nu heb ik dus weer een maandje met een 15-jarige, lief meisje.. En ben er wel onzeker door, want als ik een relatie met iemand begin ga ik er wel vanuit dat het een "vaste" relatie is en dat het niet om een onbenullige reden uit zal gaan, maar bij een 15-jarige weet je dat gewoon niet.. Ze worden 16, ze mogen meer, zien vrijheden die er voorheen niet waren en die worden geblockt door maar één persoon..

Eerlijk gezegd vind ik een relatie van 18 jaar niet jong, wel als je 14 bent en dan een relatie van 5 jaar al heb, dan vind ik het weer wel te jong, het is hoe je het bekijkt..

Tja er zijn positieve en negatieve kanten.. Het ligt eraan wat je vrijheden in een relatie zijn en hoe je er beide met om kan gaan.. Ik heb liever een relatie, maar het hoeft voor mij niet.. En of je dat nou jong of oud begint dat maakt niet uit.. Het ligt eraan hoe je er mee omgaat..

Een goede vriend van mij heeft nu ook 3 jaar een relatie op zijn 16de begonnen en baalt er nu ook wel eens van, vertelt hij weer zijn verhaaltjes van mooi meisje dit, vrijheid dat, maar als je het ff in een algemene zin kijkt, als je bij iemand gelukkig bent, zal dat niet veranderen door naar een ander te gaan.. Kijk na een paar jaar en vooral als je jong begint, is de spanning er op een gegeven moment af, je kent elkaar, tja dan kan je een nieuwe relatie beginnen, maar na een paar maanden heb je ook weer bij die nieuwe relatie, die twijfel, je moet ergens tevreden mee zijn, je kan geen spetterend 80 jaar huwelijk hebben, er zijn gewoon mindere tijdjes met wat dippies, maar das bij elke persoon..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 16:59
leucomelas
leucomelas is offline
ik heb sinds mijn 13 met mijn vriend, we hebben deze zondag 3 jaar... soms heb ik weleens het gevoel, er is nog zoveel te ontdekken.. qua jongens en relaties en van die dingen...
vooral de laatste tijd twijfel ik erg maar uiteindelijk wil ik toch bij hem zijn...
Oud 17-02-2005, 17:13
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 17-02-2005 @ 16:05 :
voor een groot deel anders wel. teminste, míjn leven gaat nu toch wel min of meer zoals gepland.
Idem. Ik zie niet in waarom je je leven niet zou kunnen plannen, bepaalde dingen heb je toch behoorlijk zelf in de hand.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 17:15
Maurice
Maurice is offline
ik had het over het leven. aspecten zijn altijd te plannen.
Oud 17-02-2005, 17:40
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Ik ben al meer als twee jaar samen met m'n vriend. We gingen samen toen ik net 15 werd. Ben nu bijna 18. (ja weethet, klopt niet, maar we hebben een "pauze" gehad in het begin, leeftijdsverschil (4jaar) zat even dwars. (maar in die pauze zagen we elkaar nog elke dag, je kent dat wel..) ondertussen zijn we daar uit gegroeid trouwens.

Ik heb er nooit last van. Hij is nu voor een jaar in duitsland, en mensen durven nu wel eens tegen me zeggen "maak je het niet best (al dan niet tijdelijk) af? Dan kan je nog wat genieten van je leven, en je amuseren".
Dat vind ik dus zon bullshit e Alsof ik mij zo ni amuseer... Ik zie de lol er niet van in om elk mannelijk wezen dat er een beetje uitzit te staan zoenen ofzo...
Ik geniet zeker van mijn jeugd! Ik heb genoeg vrienden en vriendinnen, ik ga elke week naar het jeugdhuis hier in het dorp,...
én daarbovenop heb ik een pracht van een vriend die me als hij er is de mooiste momenten ooit geeft. (en me het zalige gevoel van verlangen en kriebels geeft als ik naar zijn komst uitkijk)

Ik zou knettergek zijn als ik het zou afmaken enkel en alleen omdat ik wil "genieten van mijn jeugd".
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 18:05
ironflower
ironflower is offline
Vorige week was ik "4 " jaar samen met mijn vriendje.
Toen we bijna 3 jaar hadden is het een half jaartje uit geweest, dus officieel hebben we rond de 3.5 jaar. Maar in dat ene half jaartje zijn we zo veel met elkaar omgegaan, als meer dan gewone vrienden, dat we dat half jaar er ook gewoon bijtellen.

Tuurlijk denk ik er wel eens over hoe het zou zijn als ik nu gewoon vrijgezel was. Hoe het is om met andere jongens te zoenen, hij is mijn enigste. Etc Etc
Dit zijn we allebei in andere steden gaan studeren, ongeveer 2 uur met de trein van elkaar vandaan. En het was wel heel erg wennen om elkaar minder te kunnen zien. En daarnaast ontmoette ik zoveel nieuwe leuke mensen, dat ik daardoor meer ging twijfelen of ik wel verder wou. Deze twijfel en elkaar weinig kunnen zien heeft wel voor een minder leuke periode tussen ons gezorgd.

Maar het gaat nu nog steeds heel erg goed tussen ons, we kunnen over vanalles praten en zijn ook nooit uit gepraat.
Ik zou hem nooit kwijt willen, alleen maar omdat ik nieuwsgierig ben hoe het met andere jongens zou zijn.

Ik heb soms wel het idee dat andere mensen negatief staan tegenover een langere relatie op jonge leeftijd, vooral mn familie. Mijn moeder maakt soms wel van die opmerkingen van...gaat het nog steeds goed tussen jullie?? Op zon manier van...tis wel erg lang al he..
En daarom vind ik het soms wel "vervelend"om te zeggen hoe lang ik al met mn vriend heb....

Maar ik ben er echt super blij mee, heb er geen spijt van en hoop dat het nog lang duurt
Oud 17-02-2005, 21:04
Verwijderd
Ik ben ruim twee jaar samen met mijn vriend, en nee, ik vind het niet jammer. Rondsletten en dergelijke dingen vind ik toch niet leuk en mijn vriend is niet bezitterig ofzo, dus ik kan gewoon alles doen wat ik wil .
Ik heb hiervoor een relatie van ruim een jaar gehad, dat was hetzelfde idee. Toen zat ik er wel soms mee dat hij misschien de enige ooit zou zijn, en dat ik dan misschien ooit nieuwsgierig naar anderen zou worden. Daar heb ik nu geen last meer van, want nu is mijn vriend niet de enige ooit maar de tweede ooit .

Laatst gewijzigd op 17-02-2005 om 21:08.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 21:13
11568
11568 is offline
Ik moet er niet aandenken, ben 16 en mijn langste 'relatie' heeft 2 weken geduurd, toen werd ik dat geklef zat. Neeh, zolang ik MR. Perfect niet tegenkom hoeft 't niet voor mij, vrijheid blijheid. Aan dat soort gedoe begin ik wel als ik een jaar of 30 ben, tiktak.
Wil niet zeggen dat ik met Jan en Alleman neuk trouwens, dat hoeft nou ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 21:35
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
ik ben 16 en ik heb bijna 2 jaar met mijn vriend! ik had eerst ook helemaal niet verwacht dat het zo lang zou duren. ik was nou niet echt bepaald iemand van de lange relaties. maar ik voel me zo goed bij mijn vriend. hij is mijn schatje en mijn maatje. ik heb zeker niet het gevoel dat ik iets mis! ik heb zoveel met hem ontdekt (oh god, wat een woord ). hij is de eerste met wie ik naar bed ben geweest. wel merk ik dat wij soms verder zijn dan leeftijdsgenoten. dan heben hun het erover hoe hun eerste keer moet gebeuren enzo en dat hebben wij allemaal al gedaan. en onze relatie wordt ook niet saai! maar daarbij komt wel dat mijn vriend apart is we maken altijd wel wat mee!! mijn vrijheid ben ik niet kwijt vind ik. ik ga weleens met vriendinnen stappen en dan lopen er weleens jongens te flirten, maar als ik uitga, denk ik meestal; 'Goh, niemand is zo leuk als mijn vriend! '. dan voel ik me echt een bofkont met mijn vriend. ik hou liever van mijn vriend dan dat ik telkens een andere jongen aflebber! haha. ik vind niet dat ik me vrijheid kwijt ben. ik heb juist iemand waar ik vreselijk veel van hou en daar ben ik trots op
Oud 17-02-2005, 22:37
spemmey
spemmey is offline
Ben inmiddels bijna 5 jaar samen met mijn vriend, ben 21, hij ook. Heb zelf nooit ergens aan getwijfeld, zoja was het allang uit geweest. Het zit wel goed, erg goed blijkbaar na 5 jaar

Het enige waar ik ontzettend van baal is het stempel wat je krijgt opgedrukt. Ik vind het echt niet leuk om dit feit tegen mensen te vertellen, hou t daarom altijd liever even voor me. Eerste reactie is meteen: oh die zal wel burgerlijk zijn, gaan jullie trouwen, jullie slapen zeker iedere dag bij elkaar, wat een kleffe hap, je gaat zeker nooit uit, je zit zeker alleen maar op de bank enz enz...

Heeel vervelend. Vooral omdat dat helemaal niet zo is! Hebben allebei ons eigen leven, eigen vrienden en eigen dingen... Slapen bijna nooit bij elkaar, gaan lekker stappen, enz..

Zucht... hebben jullie daar nou nooit eens last van>??
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 07:11
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-02-2005 @ 18:13 :
Idem. Ik zie niet in waarom je je leven niet zou kunnen plannen, bepaalde dingen heb je toch behoorlijk zelf in de hand.
En andere dingen niet.

Ik weet niet of ik nog onder jong val, denk ik het niet echt (ik was iig geen 15 meer toen we een relatie kregen ed).
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 09:02
Verwijderd
Citaat:
spemmey schreef op 17-02-2005 @ 23:37 :
Nee.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 09:29
Verwijderd
Citaat:
spemmey schreef op 17-02-2005 @ 23:37 :
Ik heb er last van dat mensen bij de eerste ontmoeting altijd hetzelfde reageren. Eerst is het "Wow, dat is lang!" en daarna is het "Maar verveelt dat dan niet dan?" en dan "Dan doen jullie zeker alles samen?" en daar heb ik een beetje een hekel aan Dat laatste is wel een beetje het geval, hij werkt bij hetzelfde bedrijf als ik, etc., maar toch... Zo voelt het voor mij niet.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 11:06
Slettelina *
Slettelina * is offline
ik heb nu een vrij lange relatie. We zijn al bijna 2.5 jaar bij elkaar. Vanaf me 15e. En heb er absoluut geen spijt van. Ach en soms mis ik de vrijheid wel, maar heb er eik. geen behoefte aan. Ikheb iemand die van mij houdt en dat is voldoende voor me Net gisteren terug van een weekje berlijn met hem en dat was geweldig. Wil hem echt niet kwijt voor een beetje meer vrijheid.
Oud 18-02-2005, 11:15
bokky
bokky is offline
Ik heb nu bijna een jaar met mijn vriendje en ik kan niet zeggen dat ik er erg mee zit dat ik 17 jaar was toen ik met hem kreeg.
Wat betreft uitgaan en leuke dingen doen (de dingen die veel meisjes zouden missen in een relatie volgens mij), het uitgaan deed ik al wekelijks vanaf dat ik 14 was en op dit moment ben ik daarom op spuugzat van in de discotheek staan tot sluitingstijd. Dus ben wel blij dat er nu eens wat rust is gekomen en mer variatie in wat ik 's weekends doe.

Daarnaast heb ik ook geen last van dat ik nu al gebonden ben aan 1 jongen. Want ik heb wat dat betreft mijn tijd wel gehad om rond te sletten, maar zo'n type ben ik totaal niet. Voordat ik met een jongen wil zoenen met er ontzettend veel gebeuren. Ik was ook al 17 toen het pas gebeurde .

Ik ben dus heel tevreden over hoe mijn leventje op dit moment is. Vind het alleen jammer dat mijn beste vriendin het af liet weten toen ik mijn aandacht moest verdelen tussen haar en mijn vriendje.
Maar nu ben ik er achter gekomen dat ik liever geen vriendschap wil dan een verstikkende alleseisende vriendschap dat ik met haar had.

Nu voel ik me prettig, een lieve vriend en de wereld open om nieuwe vriendschappen op te bouwen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten