Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2005, 13:42
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Aangezien de website die ik nu aan het maken ben, volledig database-driven is, en echt alles uit de database komt, zit ik met een klein probleempje.

Namelijk, als de database-server, of de database zelf, een tijdje plat ligt, dan krijg ik zo'n lelijke error. Nu had ik graag een script in mekaar gestoken dat een fijne errorpage geeft (zoals je zelf een 404 page kan maken) ipv die lelijke errorwarning.

Nu heb ik even op google gezocht, en zelf al wat dingen uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. Kortom, ik heb er eigenlijk totaal geen idee van of dit mogelijk is, en op welke manier je dat dan kan doen.

Iemand van jullie een ideetje ?

Greetz.
Oud 11-02-2005, 13:54
dafelix
dafelix is offline
PHP:

PHP-code:
$MySQL_server mysql_connect("localhost""username""password") or die ("There is a serious error, the database cannot be requested.");
mysql_select_db("tablename"$MySQL_server) or die ("There is a serious error, the database cannot be opened."); 
of:

PHP-code:
function parse_errors($error) {
  if (
$error) {
    echo 
"Error, pagina kan niet geladen worden. <br />Errocode:".$error

}
}

if (!
$MySQL_server mysql_connect("localhost""username""password")) { parse_errors("Database cannot be requested"); } 
Oud 11-02-2005, 16:15
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Mmmja, in ASP lukt zoiets blijkbaar dus niet

Als je via SQL een verbinding tot stand brengt met de database, geeft ie dan een true of false waarde terug? Of hoe gebeurt dat juist ?
Oud 11-02-2005, 16:54
Verwijderd
Probeer het eens zou ik zeggen..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 16:56
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Kawoutertje schreef op 11-02-2005 @ 17:15 :

Als je via SQL een verbinding tot stand brengt met de database, geeft ie dan een true of false waarde terug? Of hoe gebeurt dat juist ?
Is toch genoeg, als die false geeft weet je dat ie geen verbinding kon maken mt de database en dan kan je of doorverwijzen naar je standaard error pagina of een custom error weergeven
Met citaat reageren
Oud 11-02-2005, 17:55
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
Kawoutertje schreef op 11-02-2005 @ 17:15 :
ik kon niet uit je fipo aflezen over welke taal het ging, mijn excuses daarvoor

PHP geeft een TRUE/FALSE door als de verbinding niet gemaakt kon worden, of zoiets in ASP werkt zou ik echt neit weten, maar wat je zou kunnen doen om de error's uit te schakelen (bij PHP kan dat door een '@' voor het commando te zetten) en domweg kijken of je iets terugkrijgt, zoniet? zal er wel iets fout zitten in de verbinding.

is zeker niet de beste oplossing, dus kijk eerst of iets gelijk als mijn gegeven oplossing in ASP werkt
Oud 11-02-2005, 22:17
McMotion
McMotion is offline
hoe spreek je die database aan? via adodb? dan moet je zoeken in de adodb help
Reageren

Regels voor berichten