Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2005, 14:43
Joël
Joël is offline
Ik moet voor m'n opleiding een stuk schrijven over 'n probleem. Ik vermoed dat het een bekend probleem is, maar weet dat niet zeker. Het probleem luidt als volgt: Er is iemand gestorven en hij heeft een aantal roerende zaken nagelaten, allen met een bepaalde waarde. Ook heeft hij een aantal nabestaanden, die elk een bepaald deel van de erfenis krijgen (bijv. 1/3, 1/7 enz.). Hoe kun je in zo'n geval de ideale verdeling berekenen? Kun je in zo'n geval altijd de beste verdeling vinden, of kun je alleen maar een heel goede benadering geven?

Weet iemand of dit inderdaad een 'standaard' probleem is, en zo ja, welke termen moet ik in google intypen om er meer over te vinden? (Heb al op verschillende sleutelwoorden gezocht, maar dat heeft weinig opgeleverd.. ).

Alvast bedankt,

Joël.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2005, 15:02
Verwijderd
De roerende zaken verkopen en het geld verdelen?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 16:42
Verwijderd
Totale waarde berekenen, vervolgens bedrag wat elk persoon moet ontvangen berekenen, en dan verdelen naar gelang het object het dichtst bij de te verkrijgen waarde zit?

Ik zou zeggen, ga naar het eerste het beste notariskantoor en vraag het na. Misschien is er wel een standaard-procedure.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten