Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2005, 19:36
CoksKusen
CoksKusen is offline
Staat de overheid het toe dat ik full-time vrijwilliger ben met behoud van uitkering?

Dat wil dus zeggen; kan ik een uitkering krijgen en behouden zonder aftrek van geld, en zonder sollicitatieplicht?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2005, 20:53
Bloem
Bloem is offline
Het ligt er natuurlijk aan watvoor uitkering je hebt, maar volgens mij heb je alleen met WAO/WaJong geen sollicitatieplicht?

Als je fulltime vrijwilligerswerk kunt doen gaan ze er bij je uitkeringsinstantie ws vanuit gaan dat je ook wel (gedeeltelijk) betaald werk kunt doen. Je moet het sowieso melden, dus dan kan je het meteen vragen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 13:34
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Vaak kom je dan in een situatie terecht waar gezegd wordt "Je kunt het wel, waarom doe je het dan niet?", als daar een geldige reden voor is, bijvoorbeeld dat er geen geschikt betaald werk is in de branche waar jij naar zoekt, dan zal het geen problemen opleveren. Als het er een beetje vreemd uitziet voor hun, zul je wel een probleempje hebben.
Oud 14-02-2005, 15:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-02-2005 @ 14:34 :
bijvoorbeeld dat er geen geschikt betaald werk is in de branche waar jij naar zoekt, dan zal het geen problemen opleveren.
Ik snap dat nooit zo. Je kunt toch als het echt niet lukt ook in een supermarkt of wat dan ook werken? Er is altijd toch wel érgens werk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 16:13
Gimme more beer
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-02-2005 @ 16:38 :
Ik snap dat nooit zo. Je kunt toch als het echt niet lukt ook in een supermarkt of wat dan ook werken? Er is altijd toch wel érgens werk te vinden.
Dat klopt, maar als jij hoog opgeleid bent, ziet de overheid jou graag ook aan het werk gaan in een branche waar je thuishoort. Meestal heb je dan een aantal verplichte dagen "laag opgeleid werk" en bijvoorbeeld 2 "zoekdagen". En als je bijvoorbeeld voor veel werk arbeidsongeschikt bent, is het vaak heel moeilijk om wel die goede baan te vinden.
Oud 15-02-2005, 00:30
Bloem
Bloem is offline
Hmhm, maar tegenwoordig zijn ze daar wel een stuk strenger in. Bovendien heeft hij het over fulltime vrijwilligerswerk
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 08:06
Gimme more beer
Citaat:
Bloem schreef op 15-02-2005 @ 01:30 :
Hmhm, maar tegenwoordig zijn ze daar wel een stuk strenger in. Bovendien heeft hij het over fulltime vrijwilligerswerk
Mjah, ik zeg ook nergens dat het gemakkelijk zal lukken. Ik geef hem z'n mogelijkheden.
Oud 15-02-2005, 14:11
Nomen Est Omen
Nomen Est Omen is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 14-02-2005 @ 16:38 :
Een hoop supermarkten nemen niet eens mensen boven de 18 aan, dat kost ze veel te veel.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 14:35
elledc
elledc is offline
Citaat:
Nomen Est Omen schreef op 15-02-2005 @ 15:11 :
Een hoop supermarkten nemen niet eens mensen boven de 18 aan, dat kost ze veel te veel.
Ik ben boven de 18 en heb in een supermarkt gewerkt, ik heb nou ook niet zoveeel geld verdiend hoor, iets van 6.6 euro netto/uur. En neen, ik vind dit niet veel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten