Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2005, 19:24
Naz
Naz is offline
Hey,

IK heb een probleem met mijn dvd-rom driver. Om een of andere reden leest deze sinds kort geen cds of dvds meer. Mijn cd/dvd writer schijf doet het wel gewoon normaal.

Hij geeft geen foutmelding (behalve als je zet een schijf in station meetelt..). Als ik ga naar "deze computer" zie ik een A schijf voor diskettes, c schijf vaste schijf, d schijf back up, dan e schijf das voor me rwriter, vervolgens zie ik een F schijf en een G schijf waar beide "DVD" bij staat maar geen van beide komt overeen met mij dvd-rom schijf.

M'n systeem draait op Windows XP home edition servive pack 2 met alle laatste updates. Het zou mogelijk kunnen zijn dat de problemen pas ontstonden nadat ik service pack 2 had geinstalleerd.

Alvast bedankt voor alle hulp

Ñaz
Oud 23-01-2005, 15:24
M@rco
M@rco is offline
Als je bij Apparaatbeheer/Device Manager kijkt (Rightclick op Deze Computer, tabblad Hardware), staat hij daar wel bij? En ziet het BIOS hem?
Oud 31-01-2005, 11:24
Naz
Naz is offline
Als ik bij deze computer> apparaat beheer kijk dan zie ik bij dvd/cd-rom stations een dropdown menu waar kennelijk 4 cd-rom stations uitkomen, terwijl ik er maar 2 heb; deze zijn

AXV CD/DVD-ROM SCSI Cdrom Device
Generic DVD-ROM SCSI Cdrom Device
HL-TD-ST DVD-Rom GDR8162b
RICOH DVD+RW MP5240a

De drive die het wel doet is de dvd/cd rewriter, dat lijkt me de laatste in dat rijtje, wat de andere 3 zijn

Daarnaast geen idee hoe je iets in je bios moet opzoeken..
Oud 04-02-2005, 21:51
Naz
Naz is offline
kan ik dit misschien beter bij software posten
Oud 04-02-2005, 23:43
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Naz schreef op 31-01-2005 @ 12:24 :
Als ik bij deze computer> apparaat beheer kijk dan zie ik bij dvd/cd-rom stations een dropdown menu waar kennelijk 4 cd-rom stations uitkomen, terwijl ik er maar 2 heb; deze zijn

AXV CD/DVD-ROM SCSI Cdrom Device
Generic DVD-ROM SCSI Cdrom Device
HL-TD-ST DVD-Rom GDR8162b
RICOH DVD+RW MP5240a

De drive die het wel doet is de dvd/cd rewriter, dat lijkt me de laatste in dat rijtje, wat de andere 3 zijn

Daarnaast geen idee hoe je iets in je bios moet opzoeken..
al die drives + ide controller ff weg gooien in apperaatbeheer.. opnieuw opstarten .... en waarschijnlijk ziet windows de boel nu weer goed...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2005, 10:22
Naz
Naz is offline
Ik heb de walkthrough van hulp doorgelopen.

2 van de drives waren van deamon/alchohol en die heb ik verwijderd. De drivers van m'n dvd driver heb ik er ook van af gegooid en die werden automatisch weer geinstalleerd. Als ik rechtermuisknop doe op het station en kijk naar de status dan krijg ik dat deze correct functioneerd terwijl hij geen cd's dvd's of audio cd's leest. Daarnaast heb ik windows geupdate. Ik weet nu vrijwel zeker dat ik dit probleem pas heb gekregen na de installatie van service pack 2.

Aan het einde van de walkthrough kreeg ik te horen dat ik niet verder geholpen, stelletje amateurs daar...
Oud 18-02-2005, 15:44
Naz
Naz is offline
en nog steeds zit ik met dit probleem..

any advice?
Oud 23-02-2005, 18:34
jinx
jinx is offline
Heb ook weleens zo'n probleem gehad, maar toen ging de drive ook niet meer open. Heb je al geprobeerd om met een lensreiniger de lens te reinigen. De drive kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn. Stop de drive desnoods in een andere pc om hem dan te testen. Als die het dan ook niet doet is de kans dat ie stuk is vrij groot.

Succes met proberen in ieder geval.
Reageren

Regels voor berichten