Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2005, 11:59
TIEN
TIEN is offline
pff.. heb ik opgelopen doet pijn..
meerdere dit gehad? hoe lang duurt dat ong...
kan je mensen besmetten zolang je plekken hebt?

groetjess
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 12:02
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
euhmm een week of 2 ofzo soms langer
kweet niet meer precies is heel lang geleden dat ik dat heb gehad
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 12:13
Joris
Joris is offline
Het heet ook wel Impetigo Vulgaris in medische kringen en is zeer besmettelijk. Als het rond de mond of neus ontstaat heet het krentenbaard. Verwar het niet met een herpes infectie ("koortslip"). Krentenbaard, of Impetigo is te herkennen aan roodheid van de huid met blaasjes erop. Deze blaasjes kunnen knappen en het vocht wat eruit komt is erg besmettelijk. Als het opdroogt dan ontstaan er geelbruine korstjes.

Je kunt jezelf weer verder besmetten door het vocht te verspreiden over je lichaam (bijvoorbeeld door krabben / wrijven). Verder verspreiding voorkomen door handdoeken niet te delen en eventueel in een kookwas te gooien (90 graden).

Behandeling is de volgende. Als het echt geisoleerd is en je heel voorzichtig bent met verspreiding tov anderen en jezelf is behandeling niet nodig. Eventeel een ontsmettende creme.

Als het echt aan het verspreiden is op je lichaam kun je het beste een zalf bij de arts halen (vaak alleen op recept) Bijvoorbeeld Fucidin zalf. Ook is het dan handig om jezelf te wassen met betadine scrub.

Elke besmetting duurt 1 tot 2 weken om te genezen.
Oud 03-02-2005, 14:05
Linda1985
Linda1985 is offline
Ik heb dat vorig jaar ook gehad, maar ik had het aan de achterkant van mn bovenbeen zo net onder mn achterwerk en bleef me dus op die manier besmetten doordat je broek verschuift tijdens t lopen enzo. Ik ben er daardoor een week of 5-6 mee bezig geweest. Eerst een antibiotica-creme gehad. Later nog 2 antibiotica-kuren. Als je nog niet naar de huisarts geweest bent zou ik zeker even gaan!
Oud 03-02-2005, 14:28
TIEN
TIEN is offline
heb een creme en een kuur gekregen..
blij datik wel ff naar de dokter ben gegaan!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 14:47
Mara
Mara is offline
Plekken waar kleding overheen zit moet je creme opdoen en dan een plijster. Probleem is echter dat je geen gewone plijster mag gebruiken, maar een speciale die je bij de apotheek moet halen. Deze worden wel vergoed door het ziekenfonds trouwens.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 16:04
Joris
Joris is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-02-2005 @ 15:47 :
Plekken waar kleding overheen zit moet je creme opdoen en dan een plijster. Probleem is echter dat je geen gewone plijster mag gebruiken, maar een speciale die je bij de apotheek moet halen. Deze worden wel vergoed door het ziekenfonds trouwens.
wat is er zo speciaal aan die pleister?
Oud 04-02-2005, 13:38
Eend
Eend is offline
Citaat:
Joris schreef op 03-02-2005 @ 17:04 :
wat is er zo speciaal aan die pleister?
vast alleen de prijs
Oud 04-02-2005, 15:29
Mara
Mara is offline
Citaat:
Eend schreef op 04-02-2005 @ 14:38 :
vast alleen de prijs

Nee, mijn broertje heeft het ook gehad. Als je een normale pleister gebruikt dan 'verspreid' de plek zich rond de pleister en wordt die plek alleen maar groter. Dat wil je natuurlijk niet

Deze pleister zit er als het ware helemaal om heen, van een speciale stof ofzo geloof ik
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 15:31
TIEN
TIEN is offline
het is wel verdomd lastig om te hebben...
allemaal rode plekken... maarja alles gaat ene keertje over!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 22:50
Verwijderd
Heb het vroeger weleens gehad ja, kan mij herinneren dat ik daar toen betadinezalf voor kreeg. (prikte wel nogal )
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 23:36
Luego
Luego is offline
Bah ik heb dat nu.
Begon als een klein rood plekje onder m'n oksel, had geen idee wat het was maar omdat het open was en op een kutplek zat er een pleister opgeplakt. 2 dagen later erafgehaald/-geweekt, was net zo groot als de pleister geworden.
Mee naar de dokter geweest en antibiotica gekregen, ben nu beetje panisch voor elk klein rood plekje dat ik zie maar voorlopig alleen 2 andere en rondom een heel aantal.
Dat van die pleister wist ik niet en heeft de dokter niet verteld, beetje raar want het zit onder (niet 'in') m'n oksel, waar ik dus bij elke armbeweging langs schuur.

Extra vraagje: die streptokokken, las op internet dat die ook hersenvliesontsteking kunnen veroorzaken. Nou schijnt dat meestal nogal acuut te zijn maar ik heb nu een week of 2 gigantische hoofdpijn, die soms opeens weer verdwijnt of weer terug komt en mijn nek zit goed vast (haal m'n borst nog wel net maar dat doet echt pijn). Verder suf, duizelig, beetje afwezig, beetje onbestemd gevoel.
De dokter zei dat de oorzaak van de hoofdpijn was dat mijn nek zo vast zat, ondanks dat ik hem in het Noors duidelijk probeerde te maken dat het eerst mijn hoofd was en mijn nekpijn pas later kwam, en dat de hoofdpijn veel erger was.
Heb niet zo heel veel zin in terug gaan en weer een kapitaal betalen, maar als iemand hier weet van het bestaan van minder acute hersenvliesontsteking, eis ik morgen verder onderzoek....

Dus.... bestaat dat?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 10:09
Q
Q is offline
Citaat:
Luego schreef op 25-02-2005 @ 00:36 :
De dokter zei dat de oorzaak van de hoofdpijn was dat mijn nek zo vast zat, ondanks dat ik hem in het Noors duidelijk probeerde te maken dat het eerst mijn hoofd was en mijn nekpijn pas later kwam, en dat de hoofdpijn veel erger was.
Heb niet zo heel veel zin in terug gaan en weer een kapitaal betalen, maar als iemand hier weet van het bestaan van minder acute hersenvliesontsteking, eis ik morgen verder onderzoek....

Dus.... bestaat dat?
Ik had wel dat mn hoofdpijn versterkt werd/wordt door mn nek aangezien die wel eens vast zit. Een paar jaar geleden ben ik daarvoor naar de fysio geweest en ineens kon ik mijn nek weer beter bewegen. De dokter noemde het spanningshoofdpijn dacht ik. Fysio is wel aan te raden
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 08:11
Joris
Joris is offline
Citaat:
Luego schreef op 25-02-2005 @ 00:36 :
knip
Mocht je hoge koorts ontwikkelen raad ik je aan naar de arts te gaan. Maar met enkel deze klachten is de kans dat het om hersenvliesonsteking gaat kleiner dan 0.

Regels voor berichten