Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2005, 12:08
Vanima Estel
Vanima Estel is offline
Hoihoi,

vroeger heb ik ooit 2 edelstenen gekregen van iemand die me destijds lief was. Helaas heb ik deze edelstenen niet meer, maar ik wil ze graag opnieuw aanschaffen want ik voel me door een reeks gebeurtenissen weer aangetrokken.

Hoe kom ik erachter welke het waren? Ik herinner mij groen, paars en oranje. 1 van deze kleuren klopt niet. Volgens mij is de paarse amethyst en klopt dat, en de groene weet ik helaas niet. Ik heb gezocht via Google, gok op laboriet, maar weet het niet zeker. Hoe kom ik erachter welke het is en welke manieren zijn hier voor?

dank,
-- VE
Oud 16-04-2005, 12:20
Verwijderd
Als je ze niet meer hebt en niet meer weet waar je ze hebt gehaald, zul je er waarschijnlijk nooit meer achter komen. Je geheugen is niet meer consequent en zou verschillende kenmerken van de stenen vergeten kunnen zijn.

Nu is amethist wel een veel voorkomende paarse steen, dus dat is redelijk betrouwbaar. Maar ga eens naar een winkel waar ze stenen verkopen en vergelijk. Let op er zijn van hele lichte paarse amethisten, tot combinaties met kwarts en hele donkerpaarse stenen.
Laboriet ken ik niet, volgens mij bestaat het niet eens, ganesha heeft zowat alle mogelijke bijnamen en daar staat hij niet tussen. Bedoel je Labradoriet? Dat is niet groen, dat is een heel speciale donkere steen met een soort fluwelen schijn die variëert in allerlei kleuren, meestal blauwgroen. Een opaalglans bijna die verandert als je er anders naar kijkt.

Wat mij aannemelijk lijkt is groene agaat, aventurijn (soort spikkelig glanzende deeltjes zitten daarin). Als het een ruwe steen was, kon het ook een fluoriet zijn, ook vrij veel voorkomend> Bij knuffelstenen (getrommelde stenen) denk ik echt eerst aan aventurijn. Jade en malachiet kan ook, jade is duur, malachiet niet zo'n enorm aantrekkelijke steen (aventurijn wordt sneller cadeau gegeven vanwege de glas, de doorzichtigheid enz enz, mensen zijn meer aangetrokken door 'blinkende' stenen). Maar was de steen doorzichtig? Maar als je al niet meer weet of hij oranje of groen was wordt het al moeilijk.
Oud 16-04-2005, 16:57
paranoid
paranoid is offline
je kan ook nog kijken welke steen bij jou sterrenbeeld hoort, vaak worden stenen gegeven op basis hiervan... maar ik zou zelf gewoon langs een winkel gaan, waarschijnlijk herken je de stenen dan wel..
Oud 20-04-2005, 16:17
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Mutant schreef op 16-04-2005 @ 13:20 :
malachiet niet zo'n enorm aantrekkelijke steen
Oooh
Malachiet is/was mijn favoriete edelsteen
Het heeft vaak een heel apart patroon, een soort cirkels van wat donkerder groen. Ik was er altijd dol op. (Evenals amethist en lapis lazula.)

Verder zou ik niet weten welke stenen je zou hebben gehad. Kijk naar Mutant's beschrijving of je er iets in herkent. En verder zou ik je aanraden om naar een edelsteen winkel te gaan en daar te vergelijken
En anders koop je een steen die je op dit moment heel erg mooi vindt (die schijnt dan ook bij je te horen voor zolang de periode duurt)
Oud 20-04-2005, 16:21
Verwijderd
Grin . Maar tov de meest voorkomende stenen is malachiet voor de massa gewoon niet aantrekkelijk, dat weet jij ook. Het moet glimmen ^^.
Advertentie

Regels voor berichten