Als je ze niet meer hebt en niet meer weet waar je ze hebt gehaald, zul je er waarschijnlijk nooit meer achter komen. Je geheugen is niet meer consequent en zou verschillende kenmerken van de stenen vergeten kunnen zijn.
Nu is amethist wel een veel voorkomende paarse steen, dus dat is redelijk betrouwbaar. Maar ga eens naar een winkel waar ze stenen verkopen en vergelijk. Let op er zijn van hele lichte paarse amethisten, tot combinaties met kwarts en hele donkerpaarse stenen.
Laboriet ken ik niet, volgens mij bestaat het niet eens, ganesha heeft zowat alle mogelijke bijnamen en daar staat hij niet tussen. Bedoel je Labradoriet? Dat is niet groen, dat is een heel speciale donkere steen met een soort fluwelen schijn die variëert in allerlei kleuren, meestal blauwgroen. Een opaalglans bijna die verandert als je er anders naar kijkt.
Wat mij aannemelijk lijkt is groene agaat, aventurijn (soort spikkelig glanzende deeltjes zitten daarin). Als het een ruwe steen was, kon het ook een fluoriet zijn, ook vrij veel voorkomend> Bij knuffelstenen (getrommelde stenen) denk ik echt eerst aan aventurijn. Jade en malachiet kan ook, jade is duur, malachiet niet zo'n enorm aantrekkelijke steen (aventurijn wordt sneller cadeau gegeven vanwege de glas, de doorzichtigheid enz enz, mensen zijn meer aangetrokken door 'blinkende' stenen). Maar was de steen doorzichtig? Maar als je al niet meer weet of hij oranje of groen was wordt het al moeilijk.
|