Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2005, 09:15
Soapsie
Soapsie is offline
Hallo mensen,

Ik moet een profielwerkstuk maken over de Amerikaanse Burgeroorlog, waarin ik het waargebeurde verhaal moet vergelijken met de film 'Cold Mountain'.
Nou wilde ik vragen of jullie die film gezien hebben, iets afweten van de Amerikaanse burgeroorlog en mij kunnen helpen met het vinden van overeenkomsten en tegenstellingen.

Alsvast bedankt. Dikke kusz Soapsie
Oud 17-02-2005, 10:46
T_ID
T_ID is offline
Voor zover ik kon beoordelen spreekt de film geen historische feiten tegen.

Maar dat is ook niet moeilijk aangezien het ding zich zo op de vlakte houd op het gebied van de achtergronden van die tijd.
Oud 17-02-2005, 19:44
Soapsie
Soapsie is offline
Ja, dat klopt wel. Maar ik dacht missschien iets over die slag bij Petersbrug....
Oud 18-02-2005, 11:05
mutske76
lijkt me lastig om dan daar je pws over te doen. Een hele gedetailleerde geschiedenis gaan vergelijking met een wazig oppervlakkig verhaal. Weet je zeker dat je daarmee verder wil gaan?? Ik weet het niet hoor, maar je hebt een heel reele kans van vast lopen :(
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 14:36
Soapsie
Soapsie is offline
Nou, ik ben al bijna klaar. En het is inderdaad niet de meest slimme keuze, maar volgens mijn begeleider moest het kunnen. We hebben wel al een aantal kleine dingetjes gevonden, maar ik hoopte dat jullie wat meer wisten.
Het was te proberen, in ieder geval bedankt.

Kus Soapsie -x-
Reageren

Regels voor berichten