Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Je hebt principes en wil deze erg doorvoeren in je leven, maar word gewoon tegengewerkt door je omgeving. Citaat:
Citaat:
Zo was ik eerst ook.
||
![]() |
Citaat:
En andere vegetarische gerechten zitten ook nog vol met wat leuke dierlijke vetten enzo.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een vegetarier kan ik trouwens wel rekening mee houden, een veganist niet. Ten eerste weet ik dat niet allemaal en ten tweede zou dat betekenen dat ik enorm veel dingen dan apart zou moeten aanschaffen die we normaal nooit gebruiken. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens vraag ik me af of vegetariers die niet-vegetariers te eten krijgen daar ook rekening mee houden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
en ik zie soms wel inderdaad dat ze alleen een kaasgerecht hebben, maar vaker kun je uit twee dingen kiezen of is het iets waar wel ergens kaas bij zit, maar dat kunnen ze dan ook weglaten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat laatste is ook zo, maar ik kan me dan weer voorstellen dat je om principiele redenen geen eten met vlees zou willen bereiden. Wat dat betreft is het dan denk ik voor een niet-vegetarier makkelijker om een vegetarier op bezoek te krijgen dan andersom.
|||
![]() |
Citaat:
Ik zeg niet dat het vetten zijn uit eieren of melk. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Maar eigenlijk doe je het liever niet klaar maken? Citaat:
Dan is het toch nooit echt een prettige ervaring als je dan als vegetarier er tussen zit. Ik vind het hier ook erg onprettig bij het eten (woon nog thuis) en men eet stukken vlees erbij. Ik kijk dan gericht naar mijn bord, eet het snel weg en ga van tafel.
||
Citaat:
Rekening houden met Veggies is volgens mij gewoon normaal sociaal gedrag, dus tuurlijk houd je daar rekening mee!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Je moeder (?) heeft een fatsoenlijke maaltijd gemaakt, en jij hebt niet het respect (dat ze wel voor jou op brengt) om normaal te eten, en dus niet gelijk weg te lopen.
||
Citaat:
Wat bestel jij zelf als je in een gewoon restaurant komt? Want ik neem aan dat ook jij daar niet altijd aan kan ontkomen, of je moet een heel geregeld leven leiden. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat ik snel eet is overiges bij allemaal zo hier. Dus dat is geen probleem.
||
![]() |
Citaat:
Maar als ik keuze kan krijgen, dan word het een vegetarisch restaurant of een veggie-vriendelijk restaurant. Ik ben een half jaar in curacao geweest en daar moest ik gewoon steeds informeren naar wat er in zat enzo. En uitleg geven natuurlijk. Op zich kan een restaurant natuurlijk altijd wat flansen, maar ik weet nooit zeker of ze niet iets raars uithalen enzo. Dan moet je noodgedwongen van het goede van de kok uit gaan. Ik ken echter wel verhalen van vegetariers die het uitgelegd hadden en gezegd wat ze wilde en toen toch nog vlees enzo er tussen kregen.
||||
![]() |
Citaat:
Je moet dan eens weten hoe wij ons voelen als die zeikerige vleeseters komen met hun grappen en grollen en proberen ons weer vlees te laten eten, of ons wijzen op zogenaamd inconsequent gedrag etc. Citaat:
Heeft ze de vis genomen in de tijd dat ze al veganist was? Dan is het zeker een beetje raar. Veganisten zullen nl. niet zo snel een dier kopen, misschien alleen opvangen. Veganist zijn betekent dat je tegen de uitbuiting bent van dieren o.a. Citaat:
Vlees staat zeker niet centraal in elke cultuur. In nederland is het wel een onderdeel. In oosterse landen niet perse. Daar staan vooral de specerijen en kruiden centraal. En sommige culturen (india/thailand) kennen vegetarisme en veganisme erg goed. Daar was het vroeger ook zo. Nu eten ze daar wel meer vlees nu dan vroeger. Daarnaast is het onzin wat je zegt dat 'ze' (refererend naar veggies en vegans) een vleesloze wereld willen. Dat is niet zo. Tenminste dat is niet het doel. Wat natuurlijk per persoon verschilt. Ik heb er geen problemen mee bijvoorbeeld als men jaagt of vlees eet omdat men moet overleven en daarbij gewoon met respect leeft naar de natuur. Niet meer nemen dan nodig enzo. Echter vlees is nu niet nodig en qua voedingsstoffen kunnen we 'plantaardig' leven. En aangezien mensen overal efficient in willen zijn is het raar om vlees te eten, omdat er meer in gaat dan er uit komt. (het vee moet veel eten). Ook vernietigd het verbouwen van alle gewassen (o.a. soja, mais) voor vee vele stukken natuur (bv. regenwoud in argentinie e.o.) Hierdoor verdwijnt er flora & fauna. Erg zonde. Daarnaast nog dat de mensen die in 3e wereldlanden werken op die plantages voor het veevoer die worden neit erg eerlijk behandeld enzo. Ontvoeringen zijn in die landen niet raar en slavenarbeid ook niet. Ook is de uitstoot die de vlees(bio)industrie heeft erg hoog. En veroorzaken ze grondwatervervuiling, luchtvervuiling, stankoverlast.
||
![]() |
Citaat:
niet-vegetariers die rekening houden met wel-vegetariers, is sociaal gedrag, maar andersom hoeft het ineens niet meer? dat is dan toch asociaal van die vegetariers? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En het gaat om een dieet. Iemand die bijvoorbeeld een bepaald dieet heeft ga je ook niet anders voorschotelen. Als een vleeseter bij een vegetarier gaat eten heb je geen principiele redenen om vlees te eten, je doet het omdat het lekker is enzo, maar het gerecht wat je krijgt kan net zo lekker zijn.
||
Citaat:
Eet je ook geen boterhammen met hagelslag omdat er geen vlees in zit?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Als ik op mezelf zou wonen en ze zouden komen eten zou ik trouwens wel liever zonder vlees koken, omdat dat gewoon ook hartstikke lekker is. (Maar misschien denk ik wat soepeler omdat ik niet alleen uit principiele redenen geen vlees eet, maar ook uit lichamelijke. Anders zou ik ook geen vis (moeten) eten, maar dat eet ik dus wel.) |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik bedenk me net: ik houd ook wel rekening met anderen, zo waren er op onze trouwerij ook "vleesdingen" en als we een verjaardag hebben oid, dan is er ook worst en als iemand komt eten dan krijgen ze niet per se iets vegetarisch. Zal ook zo zijn omdat mijn man wel "gewoon" vlees eet. En als we kinderen krijgen dan zullen zij zeer waarschijnlijk ook "gewoon" vlees te eten krijgen, als ze dan wat ouder zijn kunnen ze zelf kiezen of ze wel of geen vlees meer willen eten. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|