Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2005, 11:59
tsjuk
tsjuk is offline
Hoi, ik vind dit een beetje rare vraag om te stellen, maar ik loop hier nou al een tijdje mee en misschien hebben jullie hier ook ervaring mee gehad.

Een aantal weken geleden kreeg ik 's nachts een (vaginale) bloeding . Ik weet zeker dat niks met mijn menstruatie te maken had. Ik had de hele dag al last van buikpijn en 's avonds werd het echt erg. De volgende ochtend was het iets beter, maar ik heb nog wel een aantal dagen last van gehouden.

Weet iemand wat dit is? Ik denk er wel over om naar de huisarts te gaan, maar misschien dat iemand een idee heeft dat ik een beetje weet wat me te wachten kan staan ofzo

Bedankt alvast,x
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 12:49
Verwijderd
Hoe weet je zo zeker dat het niets met je menstruatie te maken had?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 12:49
Konijn
Konijn is offline
Ben je aan de pil? Dan zou het een tussentijdse bloeding kunnen zijn.. Of had je iets te wilde seks gehad of zo iets?
Als je niks kunt verzinnen waar het mee te maken heeft gehad, dan heb ik echt geen idee .
Misschien kun je eerst het telefonisch spreekuur van je huisarts bellen of dit iets is om je zorgen over te maken?
Oud 17-02-2005, 13:10
brynn
brynn is offline
Het kan iets te maken hebben met de pil, als je die slikt. Is er een mogelijkheid dat je een SOA hebt of zwanger bent? (dat zou het ook kunnen verklaren, als je een SOA hebt kan je baarmoedermond bijvoorbeeld ontstoken zijn onder dat je daar iets van merkt, waardoor deze kan gaan bloeden nadat je bijvoorbeel seks hebt gehad.)

Ik zou in ieder geval een afspraak maken met de dokter. Waarschijnlijk zal deze alleen met je praten en het hebben over je normale menstruatie en de pil, en je misschien een andere pil voorschrijven. Ik denk niet dat hij/zij je inwendig zal onderzoeken, gezien de bloeding al een aantal weken geleden was. Als je mogelijk een SOA hebt, zal hij je daar in overleg met jou op onderzoeken.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 13:44
tsjuk
tsjuk is offline
Ik ben een aantal weken daarvoor getest op soa's en dat was toen niet zo.
Ik slik de pil, maar doordat ik veel braak en laxeermiddelen gebruik weet ik niet of die altijd even betrouwbaar is.

Ik weet niet waarom ik zo zeker weet dat het niets met mijn menstruatie te maken heeft. Ik heb daar nooit last van gehad en dit deed echt veel pijn. Het was ook maar kort, die bloeding. Verder heb ik nooit problemen gehad met de pil en werd ik altijd gewoon in de stopweken ongesteld, alleen de laatste tijd werd ik dat dus niet meer... en dat kan aan mijn eetstoornis liggen en dat kan dus ook aan andere dingen liggen..
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 13:53
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
tsjuk schreef op 17-02-2005 @ 14:44 :
Ik ben een aantal weken daarvoor getest op soa's en dat was toen niet zo.
Ik slik de pil, maar doordat ik veel braak en laxeermiddelen gebruik weet ik niet of die altijd even betrouwbaar is.

Ik weet niet waarom ik zo zeker weet dat het niets met mijn menstruatie te maken heeft. Ik heb daar nooit last van gehad en dit deed echt veel pijn. Het was ook maar kort, die bloeding. Verder heb ik nooit problemen gehad met de pil en werd ik altijd gewoon in de stopweken ongesteld, alleen de laatste tijd werd ik dat dus niet meer... en dat kan aan mijn eetstoornis liggen en dat kan dus ook aan andere dingen liggen..
Door je eetstoornis kan je menstruatie idd veranderen of zelfs helemaal wegblijven. Wellicht is je lichaam zo in de war geraakt, dat die spontane bloeding toch een soort van menstruatie was, ook omdat je geen regelmaat in de pil hebt zitten en je lichaam daar dus ook van in de war raakt.

Mijn gedachten gingen ook nog heel even naar een miskraam in een heel vroeg stadium van de zwangerschap. Maar die kans acht ik vrij klein aangezien je dan echt een heel hevige bloeding moet hebben gehad en heel veel krampen. En ik weet natuurlijk niet of er kans is op zwangerschap, maar aangezien de pil in jou geval niet betrouwbaar is, kun je daar zelf wel een mening over vormen denk ik.

Ik zou je adviseren om naar de huisarts te gaan. Alleen weet ik natuurlijk niet of die op de hoogte is van jouw eetprobleem. Zo niet en je wil het hem ook niet vertellen, heeft het weinig zin om naar de huisarts te gaan omdat hij dan essentiele informatie mist. Maar anders zou ik je zeker aanraden om heen te gaan.
Oud 17-02-2005, 15:34
brynn
brynn is offline
Het kan heel goed dat je door een eetstoornis en/of een slecht geregelureerde pil-inname (want als je braakt voor de pil is opgenomen, werkt hij niet) een onverwachte bloeding hebt gehad. En dat kan ook heel goed met pijn gepaard gaan of heel anders zijn dan je normale menstruatie. Volgens mij is het niet iets om je heel erg zorgen over te maken, maar ik zou het zeker melden aan de huisarts of een andere professional. Die hebben er meer verstand van dan wij.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 11:41
tsjuk
tsjuk is offline
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb zo een afspraak bij de huisarts, omdat ik toch graag wat zekerheid wil.
Ik kan me gewoon niet goed voorstellen dat het een tussentijdse bloeding is geweest, omdat ik echt veel buikpijn had.

Maar goed, ik zal het zo horen.
xx
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 11:59
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
tsjuk schreef op 18-02-2005 @ 12:41 :
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb zo een afspraak bij de huisarts, omdat ik toch graag wat zekerheid wil.
Ik kan me gewoon niet goed voorstellen dat het een tussentijdse bloeding is geweest, omdat ik echt veel buikpijn had.

Maar goed, ik zal het zo horen.
xx
Succes! En zou je ons nog even op de hoogte willen houden?
Oud 18-02-2005, 14:18
tsjuk
tsjuk is offline
Citaat:
Mijn gedachten gingen ook nog heel even naar een miskraam in een heel vroeg stadium van de zwangerschap
Dit is was het geweest is..
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 21:40
Mara
Mara is offline
Citaat:
tsjuk schreef op 18-02-2005 @ 15:18 :
Dit is was het geweest is..
Tsja, krijg je he, de pil werkt niet als je altijd alles uit loopt te kotsen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 22:19
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 18-02-2005 @ 22:40 :
Tsja, krijg je he, de pil werkt niet als je altijd alles uit loopt te kotsen.
Ik dacht precies hetzelfde.. Maar ja, wel vervelend natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 15:50
tsjuk
tsjuk is offline
Ja, daar hebben jullie gelijk in en ik verdien wrs ook wel zo'n harde reactie.
Ik ga mezelf ook niet lopen verdedigen. Maar ik wil er toch wel wat over zeggen; ik ben er mee bezig, met die eetstoornis. Ik heb er therapie voor en het gaat beter. Die bloeding is ongeveer 6 weken geleden en in die tijd braakte ik veel en nam ik ook veel lax.middelen, maar het is nu al veel minder.
Dus mss is het idd de schuld van mij/ de eetstoornis, en zo mogen jullie best oordelen.

Maar ik voel me er wel rot onder. Ik vind het zelf moeilijk dat die eetstoornis er is en ik had verwacht het zo weer onder controle te hebben, maar daar heb ik me sterk in vergist..

Ach ja, wat doet het er toe.. oordeel zoals je wil..
Ik voel toch wat ik voel en daar kunnen jullie weinig aan veranderen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 15:55
Mara
Mara is offline
Citaat:
tsjuk schreef op 19-02-2005 @ 16:50 :
Ik ga mezelf ook niet lopen verdedigen. Maar ik wil er toch wel wat over zeggen; ik ben er mee bezig, met die eetstoornis. Ik heb er therapie voor en het gaat beter. Die bloeding is ongeveer 6 weken geleden en in die tijd braakte ik veel en nam ik ook veel lax.middelen, maar het is nu al veel minder.
Dus mss is het idd de schuld van mij/ de eetstoornis, en zo mogen jullie best oordelen.

Maar ik voel me er wel rot onder. Ik vind het zelf moeilijk dat die eetstoornis er is en ik had verwacht het zo weer onder controle te hebben, maar daar heb ik me sterk in vergist..

Ik veroordeel je niet, maar soms is een harde reactie beter om je met de neus op de feiten te drukken.

Het is goed dat je toegeeft dat je een eetstoornis hebt. Dat is de eerste stap, je probleem onder ogen zien. Vanaf daar kan je beginnen met het genezingsproces.

Een eetstoornis heb je niet zomaar onder de knie. Meid, ik merk dat je weet dat je een probleem hebt en dat je er wat aan wil doen, dus ga naar de dokter. Hij/zij kan je doorverwijzen naar een psycholoog en hij/zij kan je écht goed helpen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:
tsjuk schreef op 19-02-2005 @ 16:50 :

Ik veroordeel je niet. Ik vind het alleen belangrijk dat je inziet waar je mee bezig bent.
Misschien dat je hierdoor hulp gaat zoeken, en hulp wíl zoeken. Het is namelijk belangrijk dat je dat doet, dat begrijp je zelf vast ook wel.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 09:18
tsjuk
tsjuk is offline
Ik heb therapie hiervoor, sinds oktober ongeveer.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten