Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2005, 14:00
Gravin
Gravin is offline
"Vanity" gapend werd ik wakker. "Shit", mompelde ik. Waarom moet dat mens me nou elke keer wakker maken? Ik keek fraulein Friederich die (verrassing) Duits gaf slaperig aan. "Vanity Johnson-Van Rooijen als ich nog ein keer merk dat jij slaapt unter mijn lesch dan zwaait er was".
Ze moest een keer wat anders verzinnen dat zei ze zo elke lesch. Het was niet echt beangstigend meer.
"Oke fraulein Friedrich, het spijt me". Je kon aan mijn ogen zien dat ik er niks van meende, en aan die van haar dat ze er niets van geloofde.
"Goed, was is het antwort op vraag 17b?". Tot mijn verbazing had ze het tegen mij, leraren vroegen mij nooit wat omdat ze weten dat ik ze toch alleen maar dom aan zou staren. Dus deed ik nu hetzelfde. Tot mijn nog grotere verbazing keek fraulein Friedrich mij recht in de ogen en zei: "und?".
Ik liet een druppel kwijl uit mijn mond druppen als teken van mijn onwetendheid, maar ze gaf niet op.
Goed dan "Geen idee", zei ik.
"Kom nou je hebt er vast wel iets staan, lees maar voor, je kunt geen fout antwoord geven, je bent hier om zu lernen".
Kots, ik heb zo'n hekel aan leraren die je proberen te " helpen ". En trouwens als je geen foute antwoorden kon geven waarom had ik voor mijn laatste proefwerk dan een 4,3? Maar goed zij haar zin, ik griste Narcissa's werkboek onder haar neus vandaan en zei: "das madchen?".
"Nee je hoeft je niet te schamen voor je eigen antwoord en als redding het antwoord van je buurvrouw voor te lezen. Zeg maar gewoon wat jij in je schrift hebt staan.".
Ik zei niks.
"Nou nou je wilt me toch niet vertellen dat je niks in je schrift hebt staan?".
Wel dus
"het spijt me maar ik heb kein andere keus je kreigt ein minnetje van mij".
"Wauw, bedankt!".
"Nee nee, dit is geen cadeautje, dit is juist niet zo leuk want bij drie minnetjes moet je 10 keer de paragraaf uberschreiben".
Leve het kopieerapparaat!! Na deze uiterst interessante uitleg richtte ze haar aandacht weer op haar schoolbord met rijtjes vervoegingen erop. Ik stootte mijn buurvrouw/beste vriendin Narcissa aan. Ja dat is haar echte naam. Haar zussen heten Rosalinde en Jeneverbes. Haar vader is bloemist.

oke tot de volgende keer lieve lezers.
Liefs Dominique-Frederique

Laatst gewijzigd op 17-02-2005 om 20:42.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2005, 14:09
CSN
CSN is offline
Ook al vind ik het stukje boven je verhaal arrogant en 'Vanity' een lelijke naam, ik heb hard gelachen en kijk an sich best uit naar das nächste mal.
Oud 17-02-2005, 14:13
Gravin
Gravin is offline
danke schön
Oud 17-02-2005, 14:16
Kabouter
Kabouter is offline
Citaat:
CSN schreef op 17-02-2005 @ 15:09 :
Ook al vind ik het stukje boven je verhaal arrogant en 'Vanity' een lelijke naam, ik heb hard gelachen en kijk an sich best uit naar das nächste mal.
Wou ik net zeggen
Oud 17-02-2005, 14:21
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Ik kan niet zeggen dat dit verhaal nu met kop en schouders boven het gemiddelde niveau uitsteekt. Een vrij eenvoudige beschrijving van een middelbaar schoolmeisje in een les, weinig meer dan dat. Geen slechte schrijfstijl, maar ook weinig bijzonders.

Oh, en verrassing is met dubbel r (tenzij je as van die lerares wilt maken natuurlijk )
Oud 17-02-2005, 14:56
Verwijderd
Er mist een flink aantal komma's (en ook wat andere leestekens) in de zinnen, volgens mij.

Ik vind het verhaal verder niet zo bijzonder, om eerlijk te zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 16:19
Verwijderd
Toch ligt dit verhaal onder het gemiddelde niveau, wat jij daarvan vindt maakt mij echt niets uit.

Ben trouwens benieuwd waar jij vandaan komt, na afgezeken te zijn ben je gevlucht om psychologisch alles op een rijtje te zetten en nu kom je terug om iedereen af te zeiken uit wrok?

Hihi, jij bent leuk.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 16:31
Gravin
Gravin is offline
euh het zal wel aan jou liggen
maar ik begrijp niks van jou reactie
ik ben hier nog maar net lid net vandaag geworden
en ow ja voor degenen onderons die dit niet snappen dat stukje erboven was een inleiding op het verhaal (doh)
trouwens door wie ben ik afgezeken in mijn zeer lange tijd dat ik lid ben van deze site?
misschien zie jij mij voor iemand anders aan
je moet alles een beetje op een rijtje zetten kerel

liefs Dominique-Frederique
Oud 17-02-2005, 17:00
Pulverturm
Pulverturm is offline
Citaat:
Gravin schreef op 17-02-2005 @ 17:31 :
euh het zal wel aan jou liggen
maar ik begrijp niks van jou reactie
ik ben hier nog maar net lid net vandaag geworden
en ow ja voor degenen onderons die dit niet snappen dat stukje erboven was een inleiding op het verhaal (doh)
trouwens door wie ben ik afgezeken in mijn zeer lange tijd dat ik lid ben van deze site?
misschien zie jij mij voor iemand anders aan
je moet alles een beetje op een rijtje zetten kerel

Arrogant meisje.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 17:24
terror4life
terror4life is offline
inderdaad, het niveau ligt iets (zeg maat iets veel) lager dan wat hier normaal gepost wordt. je verhaal is niet boeiend om door te lezen. vooral door het duits erdoorheen (ik snap dat dit de bedoeling is) is het erg warrig. ook door voor de hand liggende zinnen als
Citaat:
"Nee nee, dit is geen cadeautje, dit is juist niet zo leuk want bij drie minnetjes moet je 10 keer de paragraaf uberschreiben".
wordt het niet echt leuker om te lezen.
wat wil je ermee zeggen? als het gewoon een verhaaltje is wat leuk moet zijn om te lezen had je of een leuker/beter onderwerp moeten kiezen, of een andere schrijfstijl moeten gebruiken.
Oud 17-02-2005, 17:29
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Nah, of je niveau nu hoog of laag is, posten mag je toch wel, daar gaat het mij niet om. Afzeiken doe ik toch wel. Nu dus ook. Ik vond het niet echt boeiend om te lezen. Woorden als 'shit', 'kots' in zo iets simpels als dit vind ik erg irritant.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 17:42
terror4life
terror4life is offline
Citaat:
Simoen schreef op 17-02-2005 @ 18:29 :
Nah, of je niveau nu hoog of laag is, posten mag je toch wel, daar gaat het mij niet om.
nee, maar ze zegt zelf dat het niveau hoger ligt dan wat hier wordt gepost
Oud 17-02-2005, 20:42
Gravin
Gravin is offline
Citaat:
terror4life schreef op 17-02-2005 @ 18:42 :
nee, maar ze zegt zelf dat het niveau hoger ligt dan wat hier wordt gepost
nee ik zeg dat het onmogelijk slechter kan zijn dan wat hier word gepost. en zoals ik al zei, het bovenste stukje was een inleiding, maar ik zal m wel weghalen als het jullie zo stoort
Oud 17-02-2005, 20:44
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Gravin schreef op 17-02-2005 @ 21:42 :
nee ik zeg dat het onmogelijk slechter kan zijn dan wat hier word gepost. en zoals ik al zei, het bovenste stukje was een inleiding, maar ik zal m wel weghalen als het jullie zo stoort
Wie heeft er nou een hoge dunk van zichzelf...

Om jezelf nog maar een keer te quoten:

Citaat:
Gravin schreef op 17-02-2005 @ 15:26 :
Je hebt zeker wel een hoge pet van je zelf.
Oud 17-02-2005, 21:08
Gravin
Gravin is offline
oke ik heb dus een hoge pet op van mezelf
maar mijn verhaal gaat daar toch niet over
je komt hier om mijn verhaal te lezen niet om te zeggen dat ik arrogant ben, als ik dat al ben, en niet doe alsof omdat ik dat leuk vindt, wat dan nog?
het gaat hier om mijn verhaal het interresseert mij niet wat jullie over mij vinden het interesseert me alleen wat jullie over mijn verhaal vinden.
dus als je niks zinnigs te zeggen hebt over mijn verhaal
zeg dan maar niks
Oud 17-02-2005, 21:15
Sketch
Sketch is offline
Ik vind je verhaal wel leuk, maar niet bijzonder.

Als je geen kritiek op je arrogantie wil, moet je je niet arrogant gedragen. En Klassiek is met dubbel s
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 18:29
Gravin
Gravin is offline
ik vind hem wel bijzonder! ik heb mijn hele hart erin gestoken en jij zegt dat het niet bijzonder is?? Dit breekt mijn hart. misschien ben ik nu wel nooit meer in staat om meer verhalen te schrijven. je wordt bedankt!
Oud 18-02-2005, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Gravin schreef op 18-02-2005 @ 19:29 :
ik vind hem wel bijzonder! ik heb mijn hele hart erin gestoken en jij zegt dat het niet bijzonder is?? Dit breekt mijn hart. misschien ben ik nu wel nooit meer in staat om meer verhalen te schrijven. je wordt bedankt!
Tussen nu en nooit ligt een lange tijd. Wellicht dé tijd voor jou om hoofdletters te leren schrijven op het begin van de zin, of leren omgaan met kritiek, of gewoon lief zijn.

Het is gewoon een mening van iemand, jij mag je verhaal bijzonder vinden, maar als een ander dat niet vindt, helaas voor jou. Het spijt me natuurlijk enorm dat je hartje gebroken is, maar ach, dat lijmt wel weer.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 18:48
Gravin
Gravin is offline
Citaat:
Grim schreef op 17-02-2005 @ 17:19 :
Toch ligt dit verhaal onder het gemiddelde niveau, wat jij daarvan vindt maakt mij echt niets uit.

Ben trouwens benieuwd waar jij vandaan komt, na afgezeken te zijn ben je gevlucht om psychologisch alles op een rijtje te zetten en nu kom je terug om iedereen af te zeiken uit wrok?

Hihi, jij bent leuk.
je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag... wat bedoel je hiermee? en dan wou ik nog even zeggen dat ik geen lijm heb, dus je moet niet zeggen dat ik mijn hartje kan lijmen ja... ik ben gebroken en nu wel helemaal. en trouwens ik ben hier nog nooit eerder geweest dus ik kan ook niet weggeweest zijn
ja
en ik heb wel wat beters te doen dan met hoofdletters schrijven
mijn verliefdheid is WEG(daar heb je je hoofdletters)
Oud 18-02-2005, 19:04
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Schat, what's the problem? Als je kritiek vraag krijg je kritiek en moet je er wat mee doen.

Kan het alleen niet laten om te zeggen dat het me sterk lijkt dat je hier je hele hart in hebt gestoken...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 19:24
Nienna*
Nienna* is offline
Een mening is een mening, Gravin. Ik neem aan dat je hier post om meningen te krijgen, zodat je kritiek kunt krijgen om je verhaal te verbeteren. Als jij andere bedoelingen had met het posten van je verhaal hier, dan mag je dat gerust melden.

Verder vind ik je verhaal buitengewoon slecht. Je schrijfstijl spreekt me niet aan en sowieso vind ik het verhaal inhoudelijk weinig hebben.

Als jij van dit soort kritiek breekt, dan begrijp ik niet waarom je hier hebt gepost . Misschien verwachtte je alleen positieve kritiek te krijgen, maar dat is vrijwel onmogelijk natuurlijk.

Blijf het vooral proberen, want van deze kritieken leer je echt.

Overigens zei Grim dit: "Het spijt me natuurlijk enorm dat je hartje gebroken is, maar ach, dat lijmt wel weer."
Hij heeft nooit gezegd dat jij het zelf moet lijmen
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Silla schreef op 18-02-2005 @ 20:24 :
Overigens zei Grim dit: "Het spijt me natuurlijk enorm dat je hartje gebroken is, maar ach, dat lijmt wel weer."
Hij heeft nooit gezegd dat jij het zelf moet lijmen
Wanneer nodig wil ik een poging wagen, met duidelijke, lieve woorden en een zachte dwang. Komaan, wie zou jou hier achterlaten?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 19:30
abu
abu is offline
mmmm ik vind haar arogant
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 19:32
Verwijderd
Citaat:
abu schreef op 18-02-2005 @ 20:30 :
mmmm ik vind haar arogant
Ik niet. Hoogstens arrogant. Maar ik denk dat ze heel lief kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 19:33
Gravin
Gravin is offline
sjonge jonge ik ben niet arogant houd je mond jah!
wat denk je wel niet!
bovendien was dat van het hartje nogal sarcastisch bedoelt maar ik begrijp wel als jullie daar te serieus voor zijn.

en grim wat bedoel je met dat achterlaten?? ik vat m niet
Oud 18-02-2005, 19:34
Gravin
Gravin is offline
en je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag wat je bedoelt met:

dus....?
Oud 18-02-2005, 19:38
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Gravin schreef op 18-02-2005 @ 20:33 :
sjonge jonge ik ben niet arogant houd je mond jah!
wat denk je wel niet!
bovendien was dat van het hartje nogal sarcastisch bedoelt maar ik begrijp wel als jullie daar te serieus voor zijn.

Inderdaad vreemd dat dat sarcasme mij in het geheel is ontschoten...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Gravin schreef op 18-02-2005 @ 20:33 :

Ik ben er niet te serieus voor, maar stel dat je het nu serieus meende, dan kan ik er niet met goed fatsoen gemene opmerkingen over maken. Ik vertrouw nog steeds in het goede in de mens, wat natuurlijk een enorme fout van mij is.

Achterlaten? Tuurlijk laat ik je niet achter, het was vast beeldspraak.

Grim - En nee, je krijgt geen antwoord op die vraag.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 19:39
Gravin
Gravin is offline
oke weet je hoe fout!
geef gewoon toe dat je een fout hebt gemaakt dat je me voor iemand anders aanzag

maar ik ben bereid het je te vergeven, als je het me nu uitlegt
Oud 18-02-2005, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Gravin schreef op 18-02-2005 @ 20:39 :
oke weet je hoe fout!
geef gewoon toe dat je een fout hebt gemaakt dat je me voor iemand anders aanzag

maar ik ben bereid het je te vergeven, als je het me nu uitlegt
Nee, het ging duidelijk over jou, daar je één van de eerste kwelgeesten bent die op zulkse wijze topics binnenstampt en je commentaar spuit alsof je een puberend jongetje bent.
En zeg me niet dat ik niet weet hoe dat is.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 19:42
Sketch
Sketch is offline
Ach, Gravin komt misschien een beetje onvriendelijk over. Maar kom op, ze heeft haar hart erin gestoken, dat zegt toch wel iets over haar karakter. Eigenlijk is ze heel lief.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 19:43
Gravin
Gravin is offline
een gravin is meestal een vrouw dus het is misschien nogal logisch dat ik een meisje ben? doh
Verwijderd
Citaat:
Sketch schreef op 18-02-2005 @ 20:42 :
Ach, Gravin komt misschien een beetje onvriendelijk over. Maar kom op, ze heeft haar hart erin gestoken, dat zegt toch wel iets over haar karakter. Eigenlijk is ze heel lief.
Dat zeg ik ook al, ze zal vast heel lief zijn. Sowieso, alleen al zeggen dat je je hart erin hebt gestoken vergt toch heel wat moed, want dat betekent dat je nu tijdelijk zonder hart zit.
Met citaat reageren
Gravin
Gravin is offline
dat bericht was voor Grim bedoelt,,, en ja ik weet het ik ben lief

Oud 18-02-2005, 19:44
Gravin
Gravin is offline
Citaat:
Grim schreef op 18-02-2005 @ 20:43 :
Dat zeg ik ook al, ze zal vast heel lief zijn. Sowieso, alleen al zeggen dat je je hart erin hebt gestoken vergt toch heel wat moed, want dat betekent dat je nu tijdelijk zonder hart zit.
oke dat vind ik heel grappig
Oud 18-02-2005, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Gravin schreef op 18-02-2005 @ 20:43 :
een gravin is meestal een vrouw dus het is misschien nogal logisch dat ik een meisje ben? doh
Het was een vergelijking, geen typering van je karaktereigenschappen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Gravin schreef op 18-02-2005 @ 20:44 :
oke dat vind ik heel grappig
Het past anders wel bij je gedragingen, lieve Gravin.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 19:45
Gravin
Gravin is offline
maar ja ik zou mezelf toch niet echt vergelijken met een puberend jongetje. ik neem aan dat dat geen compliment was?
Oud 18-02-2005, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Gravin schreef op 18-02-2005 @ 20:45 :
maar ja ik zou mezelf toch niet echt vergelijken met een puberend jongetje. ik neem aan dat dat geen compliment was?
Het was inderdaad geen compliment, vergeef me.
Overigens, als je geinteresseerd bent, ik heb enkele stukjes geschreven. Die staan nu recent te zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 19:49
Gravin
Gravin is offline
ik ga ze direct lezen
Oud 18-02-2005, 20:05
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Ik moest wel aan een lerares bij mij op school denken bij het lezen hiervan . Verder... het is een stukje van een les he en geen al te bijzondere les. Dat er Duitse woorden in voorkomen, is denk ik nog niet genoeg reden om het de hemel in te prijzen.

Maar het echte verhaal moet zo te zien nog beginnen, dus kom maar op ermee!
Oud 19-02-2005, 18:00
terror4life
terror4life is offline
Ik denk niet dat je alle opmerkingen van Grim even letterlijk moet opvatten.

Laatst gewijzigd op 19-02-2005 om 20:04.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 18:02
Gravin
Gravin is offline
even ter opheldering? waar heb je het over?
Oud 19-02-2005, 18:28
Verwijderd
Citaat:
terror4life schreef op 19-02-2005 @ 19:00 :
Ik denk niet dat je alle opmerkingen van Grim even letterlijk moet opvatten.
Ik denk dat jij je daar beter niet in kunt mengen
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 18:34
Verwijderd
Trouwens, Gravin, in het eigenlijke verhaal zie ik jou ook Duits-achtige dingen doen

Citaat:
"Vanity" gapend werd ik wakker. "Shit", mompelde ik. Waarom moet dat mens me nou elke keer wakker maken? Ik keek fraulein Friederich die (verrassing)
Beetje zonde eh?
Duits gaf slaperig aan. "Vanity Johnson-Van Rooijen als ich nog ein keer merk dat jij slaapt unter mijn lesch dan zwaait er was".
Ze moest een keer wat anders verzinnen dat zei ze zo elke lesch.
Duits buiten gesproken tekst? Foutje?
Het was niet echt beangstigend meer.
"Oke fraulein Friedrich, het spijt me". Je kon aan mijn ogen zien dat ik er niks van meende, en aan die van haar dat ze er niets van geloofde.
"Goed, was is het antwort op vraag 17b?". Tot mijn verbazing had ze het tegen mij, leraren vroegen mij nooit wat omdat ze weten dat ik ze toch alleen maar dom aan zou staren. Dus deed ik nu hetzelfde. Tot mijn nog grotere verbazing keek fraulein Friedrich mij recht in de ogen en zei: "und?".
Ik liet een druppel kwijl uit mijn mond druppen als teken van mijn onwetendheid, maar ze gaf niet op.
Goed dan "Geen idee", zei ik.
Hmm? WTF?
"Kom nou je hebt er vast wel iets staan, lees maar voor, je kunt geen fout antwoord geven, je bent hier om zu lernen".
Kots,
Leuk, maar ik zou het niet doen in een verhaal
ik heb zo'n hekel aan leraren die je proberen te " helpen ". En trouwens als je geen foute antwoorden kon geven waarom had ik voor mijn laatste proefwerk dan een 4,3? Maar goed zij haar zin,
Even dit fixen, denk ik.
ik griste Narcissa's werkboek onder haar neus vandaan en zei: "das madchen?".
"Nee je hoeft je niet te schamen voor je eigen antwoord en als redding het antwoord van je buurvrouw voor te lezen. Zeg maar gewoon wat jij in je schrift hebt staan.".
Ik zei niks.
"Nou nou je wilt me toch niet vertellen dat je niks in je schrift hebt staan?".
Wel dus
, maar ik mis een punt.
"het spijt me maar ik heb kein andere keus je kreigt ein minnetje van mij".
We missen een hoofdletter.
"Wauw, bedankt!".
Leve het kopieerapparaat!! Na deze uiterst interessante uitleg richtte ze haar aandacht weer op haar schoolbord met rijtjes vervoegingen erop. Ik stootte mijn buurvrouw/beste vriendin Narcissa aan. Ja dat is haar echte naam. Haar zussen heten Rosalinde en Jeneverbes. Haar vader is bloemist.

Irrelevant

Grim
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 19:54
terror4life
terror4life is offline
Citaat:
Grim schreef op 19-02-2005 @ 19:28 :
Ik denk dat jij je daar beter niet in kunt mengen
Ik vertel het alleen even, ze schijnt het er erg moeilijk mee te hebben...
Oud 19-02-2005, 19:56
Verwijderd
Citaat:
terror4life schreef op 19-02-2005 @ 20:54 :
Ik vertel het alleen even, ze schijnt het er erg moeilijk mee te hebben...
De roloog is misplaatst, en hellyeah dat je alles van mij serieus moet nemen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2005, 20:02
Tovenaar
Tovenaar is offline
Wellicht zou het eventueel prettig zijn als men zich misschien zou gaan verdrinken in de literaire kunst, dan mogelijkerwijs in een zweem van ordinaire vetes weg te zakken. Perhaps. Maybe. Vielleicht. En ik was altijd al slecht in Frans

Geen al te boeiend verhaal. Redelijk, gemiddeld, voldoende. Enzovoort, etcetera.
Oud 19-02-2005, 20:04
terror4life
terror4life is offline
Citaat:
Grim schreef op 19-02-2005 @ 20:56 :
De roloog is misplaatst, en hellyeah dat je alles van mij serieus moet nemen.
Je hebt gelijk, ik haal m weg.
sorry, offtopic

En letterlijk, niet serieus.

Laatst gewijzigd op 19-02-2005 om 20:06.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 11:43
Gravin
Gravin is offline
jaja lekker offtopic gedrag. en wat bedoel je met dat duitse?
Reageren

Regels voor berichten