Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2005, 08:01
JJ13
JJ13 is offline
Als je verliefd wordt/bent op iemand die al een vriendin heeft, zou jij je dan schuldig daarover voelen? en als hij het voor jou met zijn vriendin uit zou maken, zou je je dan schuldig voelen?
Oud 22-02-2005, 08:11
deringmeester
deringmeester is offline
nee.
verlieft worden gebeurt. En als hij het uitmaakt zal hij denken dat hij meer heeft aan jou dan aan haar.
dus zijn er 2 van de 3 mensen gelukkig.
lang leve de meerderheid!
Oud 22-02-2005, 08:26
Silvie
Silvie is offline
Nee, het kan altijd gebeuren en gevoelens hou je niet tegen. En als hij het uit zou maken voor mij met zijn vriendin, dan was kennelijk zijn relatie al niet zo goed met die vriendin.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 08:32
WolterB
WolterB is offline
Nee, jij moet je dan niet schuldig voelen. T is alleen ontzettend lastig dat de persoon op dwie jij verliefd wordt op dat moment al bezet is.

Als die persoon t uitmaakt voor jou betekent het dat die persoon meer voor jou voelt dan voor zijn/haar vriending/vriend. Het is natuurlijk niet goed als jij gaat stoken in die relatie om maar te hopen dat het stukloopt zodat die persoon voor jou kiest. Als dát gebeurt dan is het totaal niet vreemd dat jij je schuldig gaat voelen.
Kiest hij/zij uit eigen beweging voor jou, dan hoef jij je niet schuldig te voelen.
Oud 22-02-2005, 09:26
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Twee keer nee. En voor het eerste geldt dat nog meer dan voor het tweede. Als ik me om al die keren dat ik verliefd ben geweest op een bezet iemand schuldig zou moeten voeln...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 09:29
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
ik vind ook dat je je niet schuldig moet voelen. Je kan niks helpen aan je eigen gevoelens. En als die andere nu eenmaal ook gevoelens voor jou heeft... Daar kan je toch helemaal niks aan doen. Zolang je niet opzettelijk hem gaat proberen af te snoepen vind'k dat er geen schuldgevoelens nodig zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 09:44
Verwijderd
Nee.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 10:18
Wuotan
Wuotan is offline
M'n vorige vriendin heeft het om die reden ook uitgemaakt met d'r vriend, en dat vond ik juist leuk.

Dus: nee.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 10:39
Verwijderd
Ik zou me niet schuldig voelen, maar ik zou gewoon niks met diegene willen omdat hij een vriendin heeft. Zodra ik daarvan zou horen zou ik meteen denken "okee, hij heeft een vriendin, dit wordt niks, klaar." Ik zou dan echt niet achter 'm aan gaan lopen ofzo.. ik ga ervan uit dat iemand het sowieso wel uitmaakt als hij geen gevoelens meer voor z'n vriendin heeft.

Ook zou ik niet eens willen dat iemand het met z'n vriendin uitmaakt voor mij.. zeker niet als hij al een lange relatie met haar had. Dan denk ik: blijkbaar had hij niet genoeg zelfkennis en als hij haar op zo'n manier dumpt kan dat met mij ook gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 10:43
Verwijderd
Nee. Van dat moraalridderige 'van een bezet iemand blijf je af' gedoe word ik ook misselijk. Waarom zou ik mijn broeders hoeder moeten zijn? Kan hij niet op zijn eigen vriendin letten? Waarom zou ik mijn eigen gevoelens moeten onderdrukken ten gunste van een volslagen onbekende?

Daar komt nog eens bij dat je schuldig voelen over verliefdheid, een volledig irrationeel gevoel waar je helemaal niets aan kunt doen, grenst aan het krankzinnige.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 11:24
DR.Avalanche
DR.Avalanche is offline
nee, schudlig of je je niet te voelen.
daarbij als die ander dan voor je valt moet er uberhaupt iets fout tussen dat stelletje hebben gezeten anders zou hij/zij niet voor jou kiezen.
Oud 22-02-2005, 11:26
Sitroentje
Sitroentje is offline
Ik heb het zelf ook meegemaakt. Ik was verliefd op een jongen die drie maand met een ander meisje had. Eerst probeerde ik het zo wat te onderdrukken, maar dat lukte niet goed, en toen hij liet blijken dat hij ook op mij verliefd was, ging het al helemaal niet meer. Ik voelde me ook helemaal niet schuldig. Toen hij het dan uitmaakte met haar, en twee dagen later met mij begon, was ik in eerste instantie heel gelukkig, maar ik heb me daarna toch wel even schuldig gevoeld (niet lang natuurlijk ) Maar dat kwam vooral omdat dan ineens iedereen tegen ons was enzo... Anders denk ik niet dat ik me schuldig zou gevoeld hebben
Oud 22-02-2005, 11:37
Mara
Mara is offline
Nee, ik ga me niet schuldig voelen omdat ik bepaalde gevoelens heb.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 12:16
Verwijderd
Nee, ik zou me niet schuldig voelen, je hebt het toch niet echt in de hand op wie je verliefd wordt. Maar ik zou me er wel bij neerleggen dat het dan geen kans heeft, of zo.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 13:13
100%hallal
100%hallal is offline
Ik zou me niet schuldig voelen. Als diegene ook verliefd op jou is, dan moet HIJ zich schuldig voelen. Hij houdt dan eigenlijk al 2 mensen aan het lijntje!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 13:29
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Ik zou me niet schuldig voelen als ik verliefd werd op iemand die een vriendin heeft, daar kunt je tenslotte niks aan doen. Ik zou me wél schuldig voelen als hij het met haar uitmaakt en direct wat met mij begint, omdat ik me kan voorstellen hoe dat moet voelen voor haar en het gewoon onwijs lullig vind. Wat gij niet wilt dat u geschiedt......
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 13:39
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Nee, all is fair in love and war.
Oud 22-02-2005, 14:15
zeep007
zeep007 is offline
ja
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 14:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 22-02-2005 @ 15:15 :
ja
We hebben de eerste ja, mensen!

Zou je je dus schuldig voelen als je op iemand verliefd wordt die al bezet is? Waarom? Het zijn toch maar gevoelens?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 14:22
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 22-02-2005 @ 15:15 :
ja
verklaar
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten