Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2005, 20:11
UnderTakeR23
UnderTakeR23 is offline
ik 19 met een meisje van 13 jaar, gaat dit (in belgië)?
of kan je daarvoor in de problemen geraken, we hebben er als 'ns surieus over gepraat, ik zeg steeds, 'ik weet nie' 'ik zal nog zien' maar ik wil er eens uit geraken, help?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2005, 20:13
Verwijderd
zolang er niks tegen haar zin in gaat en haar ouders ervan af weten ( voor de zekerheid) kan het best.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 20:14
Mono-racer
Mono-racer is offline
ik weet niet of het officieel mag, maar ik vind het wel een beetje groot leeftijdsverschil voor deze leeftijden...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 20:24
*Madel*
*Madel* is offline
Voor zover ik weet is het in Belgie toegestaan om als meerderjarig persoon een relatie te hebben met iemand vanaf een leeftijd van 14 jaar. Hierbij hebben overigens wel de ouders altijd het laatste woord. Dus mochten de ouders van je vriendin er problemen mee hebben dat hun dochter een relatie met een meederjarig iemand heeft, dan zit ook jij in de problemen.

Het is dus zo dat als je als meerderjarig iemand een relatie hebt met iemand van 13, dat dit volgens de wet nog niet is toegestaan. Ik zou er dus zeker voor zorgen dat haar ouders van de relatie afweten en dat je geen 'rare' dingen gaat uitvoeren.

Verder heeft Zjongen wel gelijk dat dit voor jullie leeftijden een groot leeftijdsverschil is. De denkwijze van iemand van 19 verschilt heel erg met de denkwijze van iemand van 13. Maar dit groeit wel weer bij. Want het leeftijdsverschil tussen 17 en 23 is alweer minder schokkend...
Oud 14-02-2005, 20:26
Envy
Envy is offline
Die ouders zullen je heus niet gaan aanklagen ofzo.
Oud 14-02-2005, 20:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
NEE!

Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 20:44
UnderTakeR23
UnderTakeR23 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-02-2005 @ 21:38 :
NEE!

deze reply steekt nogal surieus af met de andere ?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 20:47
Verwijderd
Wat zie je in een meisje van dertien? Is ze oud voor haar leeftijd?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 20:49
UnderTakeR23
UnderTakeR23 is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-02-2005 @ 21:47 :
Wat zie je in een meisje van dertien? Is ze oud voor haar leeftijd?
ja, want ik dacht eerst dat ze 16 was ofzo, ook in haar praten...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 21:01
W1A
W1A is offline
Pff 13, ergens kan ik het begrijpen. Ik ken zelf een meisje van 13, dat echt veel ouder lijkt en zich ook gedraagd. Ze had hetzelfde propleem met een jongen van 18, maar uiteindelijk hebben ze besloten dat het niet verstandig was iets samen te beginnen. Ik denk dat je er eens serieus over na moet denken en het er eens goed met haar over hebben.

Zij is waarschijnlijk nog niet toe aan een heleboel dingen en staat toch in een hele andere levensfase dan jij. JIj bent waarschijnlijk bezig met een vervolgstudie of een baan, terwijl zij net op de middelbare school komt kijken.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 21:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
UnderTakeR23 schreef op 14-02-2005 @ 21:44 :
deze reply steekt nogal surieus af met de andere ?
Vind je het gek? Een meisje van 13, waar praten we dan over? Brugklas? En een jongen van 19? Eindexamenklas? Zeg nou zelf: dat verschil is toch veel te groot. Neem een vrouw van je eigen leeftijd, als je jezelf serieus wilt nemen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 21:10
Lente
Lente is offline
doe maar gewoon niet
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 21:14
UnderTakeR23
UnderTakeR23 is offline
hoe moet ik haar dat dan uitleggen ?
i suck at these things
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 21:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
UnderTakeR23 schreef op 14-02-2005 @ 22:14 :
hoe moet ik haar dat dan uitleggen ?
i suck at these things
"Luister, babe. Jij 13. Ik 19. Ain't gonna happen."
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 21:18
UnderTakeR23
UnderTakeR23 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-02-2005 @ 22:16 :
"Luister, babe. Jij 13. Ik 19. Ain't gonna happen."
sorry als ik off topic ga, maar k heb wel gevoelens voor haar en zij ook voor mij, ik wil echt niet zo kort af zijn, ik ben zo niet...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 21:18
JJ13
JJ13 is offline
praat er met haar over. en misschien met haar ouders. als er geen problemen zijn, zie ik niet echt waarom het niet zou kunnen.
Oud 14-02-2005, 21:19
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
13 en 19 is qua belevingswereld een groot verschil. Niet qua denken misschien, maar wel qua doen. Ik vind het veeeels te groot. 13 is een meisje uit groep 8 of brugklas. Dat idee vind ik al heel eng!

Maar luister niet naar mij. Doe wat je denkt wat goed is. Alleen pas wel op voor reacties van buitenaf...Die zijn niet altijd positief! ...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 21:21
Custom
Custom is offline
Heb zelf eens over de kwestie 14-18 gedacht, en nee, dat vond ik te groot, 13-19 zou ik serieus NIET doen!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-02-2005 @ 21:38 :
NEE!

*applaus*

kan niet ,mag niet, af
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 21:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
UnderTakeR23 schreef op 14-02-2005 @ 22:18 :
sorry als ik off topic ga, maar k heb wel gevoelens voor haar en zij ook voor mij, ik wil echt niet zo kort af zijn, ik ben zo niet...
Was ook niet de bedoeling dat je dat serieus ging nemen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 21:58
UnderTakeR23
UnderTakeR23 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-02-2005 @ 22:36 :
Was ook niet de bedoeling dat je dat serieus ging nemen.
oh, k mijn excuses dan
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 22:02
Chickenwing
Chickenwing is offline
Ik heb ook een vriendin gehad van net 14 die er veel ouder uitzag /gedraagde. Na een tijdje kom je erachter dat t verschil gewoon te groot is. In het begin lijk het geen probleem maar daarna kom je erachter dat zij tog minder slim is bijv. ofdat zij bepaalde dingen heel anders opvat. En andere dingen belangrijk vind in het leven.

Ik raad het je af, en hou haar gewoon als UN vriendin..
Maarja, je moet natuurlijk zelf beslissen

suc6 ermee
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 22:02
RockaholiC
RockaholiC is offline
hmm ik vind het een beetje ziek
Oud 14-02-2005, 22:07
Anaïs
Anaïs is offline
Citaat:
UnderTakeR23 schreef op 14-02-2005 @ 21:11 :
ik 19 met een meisje van 13 jaar, gaat dit (in belgië)?
of kan je daarvoor in de problemen geraken, we hebben er als 'ns surieus over gepraat, ik zeg steeds, 'ik weet nie' 'ik zal nog zien' maar ik wil er eens uit geraken, help?

elke seksuele handeling met een kind tot 16 jaar is strafbaar, je word echter alleen vervolgd bij een aanklacht. Zelfs al geven die ouders toestemming, als ze je later aanklagen, heb je 't zitten.

Mijn mening? Niet doen... Wat weet een meisje van 13 nu van relaties... Zelfs al ziet ze er ouder en wijze uit, ze is het niet. In die paar jaar zal ze veel veranderen en andere opvattingen krijgen, het is beter dat ze dat kan doormaken met iemand van haar eigen leeftijd!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 22:45
WolterB
WolterB is offline
nee

Al lijkt ze nog zo volwassen...

Zij begint net aan de middelbare school en jij bent ws al halverwege je vervolgopleiding. Er zit een wereld van verschil tussen jullie in.

Laatst gewijzigd op 14-02-2005 om 22:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2005, 22:55
waves
waves is offline
voglens de wet mag het dus niet

jullie belevingswerelden zijn ook heel anders, zowel geestelijk als lichamelijk. Het kan wel, maar doe heel voorzichtig.
Oud 14-02-2005, 22:57
idontcare
idontcare is offline
ik zou er idd niet aan beginnen. zeker op deze leeftijd is het een groot verschil. als jullie 23 en 29 waren, dan was het een ander verhaal
Oud 14-02-2005, 23:05
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
UnderTakeR23 schreef op 14-02-2005 @ 21:49 :
ja, want ik dacht eerst dat ze 16 was ofzo, ook in haar praten...
Wat zie je in een meisje van zestien? Is ze oud voor haar leeftijd?
Oud 14-02-2005, 23:06
Verwijderd
wat moet je met een meisje van 13 als je 19 bent?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 23:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
snoodaard schreef op 15-02-2005 @ 00:05 :
Wat zie je in een meisje van zestien? Is ze oud voor haar leeftijd?
Een meisje van 16 met een jongen van 19 kan best, hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 23:10
boredoflife
boredoflife is offline
ik ben 18 en vind iemand van 14 leuk, maakt me dat een pedofiel? zo kan je het ook zien..

het scheelt niet veel.. togh geef ik om haar, maar qua leeftijd zou ik niks met haar mogen dan?

ik vind dat je moet doen wat jij wilt, als zij het wilt.. liefde is blind, mensen doen toch wel wat ze willen..

Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 23:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
boredoflife schreef op 15-02-2005 @ 00:10 :
ik ben 18 en vind iemand van 14 leuk, maakt me dat een pedofiel? zo kan je het ook zien..

het scheelt niet veel.. togh geef ik om haar, maar qua leeftijd zou ik niks met haar mogen dan?

ik vind dat je moet doen wat jij wilt, als zij het wilt.. liefde is blind, mensen doen toch wel wat ze willen..

Technisch gezien wel.

Maar 14 en 18 zou ik toch ook niet aanraden. 3 jaar lijkt me toch echt het maximum. Tenminste, daar leg ik voor mezelf de grens. Lijkt me op onze leeftijd ook verstandiger.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 23:18
boredoflife
boredoflife is offline
ik ben 3 weken 18.. domme regels dat ik opeens volwassen ben, en technisch gezien als ik wat met haar zou krijgen pedo ben

zij over paar weken 15.. scheelt het al minder (daar heb jij je 3 jaar ) maar toch..

als je echt van iemand houd en het is wederzijds.. moet leeftijd niet uitmaken vind ik (maar er zijn zeker grenzen!)
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 23:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
boredoflife schreef op 15-02-2005 @ 00:18 :
ik ben 3 weken 18.. domme regels dat ik opeens volwassen ben, en technisch gezien als ik wat met haar zou krijgen pedo ben

zij over paar weken 15.. scheelt het al minder (daar heb jij je 3 jaar ) maar toch..

als je echt van iemand houd en het is wederzijds.. moet leeftijd niet uitmaken vind ik (maar er zijn zeker grenzen!)
Tja, ik maak de wet niet.

Dan scheelt het al minder. Maar dan nog is het nipt.

Toch vind ik het naiëf om te denken dat leeftijd niks uitmaakt.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 23:22
boredoflife
boredoflife is offline
het is naief te denken dat leeftijd uit zou moeten maken als 2 mensen echt om elkaar geven.. en dan bedoel ik niet iemand van 32 met iemand van onder de 18 ofzo..

je snapt me toch wel denk ik?
Ik snap iig wel waar jij heen wilt.. maar togh, you can't hide your feelings ik niet iig
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 23:25
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
boredoflife schreef op 15-02-2005 @ 00:22 :
het is naief te denken dat leeftijd uit zou moeten maken als 2 mensen echt om elkaar geven.. en dan bedoel ik niet iemand van 32 met iemand van onder de 18 ofzo..

Ik snap iig wel waar jij heen wilt.. maar togh, you can't hide your feelings ik niet iig
Als twee mensen echt om elkaar geven óók. Het is gewoon niet verstandig om als 19jarige bv. iets met een 13jarige te nemen.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 23:29
boredoflife
boredoflife is offline
ben koppig, blijf erbij maar toch heb je wel deels gelijk ja..
Ik zou als 19 jarige niet snel met iemand van 13 nemen denk ik zo.. Qua leeftijd is dit verschil vrij groot.. als zij nou wat ouder zou zijn.. hmm, moeilijk

Citaat:
Het is gewoon niet verstandig om als 19jarige bv. iets met een 13jarige te nemen.
en daarvoor zijn we mensen, we doen dingen die niet verstandig zijn
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 23:31
Verwijderd
19 en 13? Ik vind dat toch riskant.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 23:32
Balance
Balance is offline
Citaat:
boredoflife schreef op 15-02-2005 @ 00:22 :

Misschien moet je je eens bedenken of meisjes van 13 en 14 wel oprecht liefde kunnen voelen voor iemand.
Op die leeftijd is het vaak het eerste wat ze voor iemand voelen en betitelen ze het direct als 'liefde'. Later blijkt het niks voor te stellen in vergelijking met wat ze allemaal nog gaan ervaren.
Ook blijkt het dan vaak maar een bevlieging. Daarnaast zijn ze ook nog eens zo beïnvloedbaar als de pest, dus de kans is groot dat ze dingen doen om 'erbij te horen' of omdat ze willen laten zien dat ze nou toch echt bij de volwassenen horen. Daarom kan het geen kwaad om dit soort meisjes tegen zichzelf en tegen anderen te beschermen door middel van een wet.
Oud 14-02-2005, 23:34
boredoflife
boredoflife is offline
Citaat:
Misschien moet je je eens bedenken of meisjes van 13 en 14 wel oprecht liefde kunnen voelen voor iemand.
Op die leeftijd is het vaak het eerste wat ze voor iemand voelen en betitelen ze het direct als 'liefde'. Later blijkt het niks voor te stellen in vergelijking met wat ze allemaal nog gaan ervaren.
Ook blijkt het dan vaak maar een bevlieging. Daarnaast zijn ze ook nog eens zo beïnvloedbaar als de pest, dus de kans is groot dat ze dingen doen om 'erbij te horen' of omdat ze willen laten zien dat ze nou toch echt bij de volwassenen horen. Daarom kan het geen kwaad om dit soort meisjes tegen zichzelf en tegen anderen te beschermen door middel van een wet.
you got yourself a very strong point there
daar ben k het dus wel helemaal mee eens..
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 23:38
Sprinkle
Sprinkle is offline
Ik ben het daar ook mee eens.

Onder de 16 moet je officieel toestemming van de ouders/verzorgers hebben, als de ander <18 is. Vanaf 21> is het vanaf <18 dat je toestemming nodig hebt.
Oud 14-02-2005, 23:42
Embryosquasher
Embryosquasher is offline
Citaat:
UnderTakeR23 schreef op 14-02-2005 @ 21:11 :
in belgië?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2005, 23:46
Sprinkle
Sprinkle is offline
Zowiezo lijkt het me niet verstandig. Je bent allebei in een compleet andere fase van je leven. Het is gewoon een big no no.
Oud 14-02-2005, 23:49
bamiPoep
bamiPoep is offline
pervert
Oud 15-02-2005, 01:40
blupp
blupp is offline
Als je er zelf een tijd over nadenkt, beter gezegd, als je erover kon nadenken als je niet dat meisje leuk vond had je wel sneller gezien waarom het best fout is. De rest hebben andere mensen al gezegd hier en dat ga ik niet herhalen.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 10:17
M@TRIX
M@TRIX is offline
19 en 13 lijkt me beetje vreemd,

ik zelf ben 22 en mijn vriendin is 16 bijna 17...

ik denk dat iemand van 16 meer besef van houden van heeft dan een meisje van 13...

maar ook ik kan me vergissen..
Oud 15-02-2005, 10:21
flowergirl-B
flowergirl-B is offline
hej ut kan wel hoor..........toen ik 13 was had ik ook met een jongen van 19....maar tog gaat zo iets na een tijdje kapot... waarschijnlijk....want jij gaat naar dingen waar zij nog nie binne mag komen enzo....zoals discotheken enzo....en dat werkt dus na een poosje nie egt lkkr meer!!
Oud 15-02-2005, 10:52
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Je had haar vader kunnen zijn bij wijze van spreken.

Heb je niet behoefte aan iemand die wat volwassener is?
Oud 15-02-2005, 11:03
Ninnoc
Ninnoc is offline
als iemand van 19 aan mijn zusje van 14 zou zitten zou ik m dus wel even heel hard slaan.

maar goed daar heb je weinig aan. als je serieus bent en haar respecteerd moet t in principe kunnen. je zal je wel moeten afvragen of je dit wel wilt (sexuele, geestelijke, lichamelijke, belevingswereld verschillen-> gaat waarschijnlijk veel geduld, respect etc kosten) en ook of je er openlijk voor uit wilt komen(ook handige graadmeter) wil je t gevecht met de buitenwereld aan voor haar.
imo is wel een eis dat je eerst op bezoek gaat bij haar ouders, klinkt misschien suf, maar goed het kan ook alleen als je serieus over deze relatie bent.
Oud 15-02-2005, 11:23
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 15-02-2005 @ 11:52 :
Je had haar vader kunnen zijn bij wijze van spreken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten