Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2005, 19:20
Integer
Integer is offline
Ik ben op zoek naar bovenstaande. Iemand een voorbeeld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2005, 19:33
GinnyPig
GinnyPig is offline
Volgens mij zijn Liegroepen dat soort groepen. Bv de rotatiegroep over het 2 dimensionale vlak: SO[2] of SU[2].
Oud 20-02-2005, 19:50
gede
gede is offline
De verzameling van de gehele getallen met de modulo-optelling.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 18:16
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
gede schreef op 20-02-2005 @ 20:50 :
De verzameling van de gehele getallen met de modulo-optelling.
Spreekt dat elkaar niet tegen? Het feit dat je modulo optelt houdt toch in dat niet de hele verzameling van gehele getallen tot je groep kan horen? Maar misschien zie ik het verkeerd...
Oud 21-02-2005, 19:26
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
GinnyPig schreef op 21-02-2005 @ 19:16 :
Spreekt dat elkaar niet tegen? Het feit dat je modulo optelt houdt toch in dat niet de hele verzameling van gehele getallen tot je groep kan horen? Maar misschien zie ik het verkeerd...
Stel dat je in Z, de verzameling gehele getallen, een optelling modulo n met n>1 definieert, dan kun je aantonen dat Z onder deze operatie een (additieve) groep vormt, aangezien aan alle groepsaxioma's wordt voldaan. Er blijkt dan dat Z onder deze operatie zelfs een abelse (additieve) groep vormt. Je krijgt dan als resultaat weliswaar alleen de elementen van
Zn={0,1,2,...n-1}, maar wel is het mogelijk om aan ieder element van Z een bijbehorend element uit Zn toe te voegen, dus alle elementen van Z doen mee.

Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 18:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten