Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2005, 15:22
toole
toole is offline
morge heb ik op school een discussie van ong. 30 min, ik persoonlijk vind dat er teveel geld aan kunst word uitgegeven ( denk daarbij ook aan culturele activiteiten etc.)

kunnen jullie enkele sterke argumenten geven die ik in deze discussie naar buiten kan brenge
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2005, 22:20
xineof
xineof is offline
Ik zou beginnen met artikelen lezen over de Kunsthandel. Dan kom je er al snel achter wat voor interessante branche dat is . Misschien kun je ook het boek 'Magenta' van Geert Jan Janssen eens lezen .
Oud 25-01-2005, 06:47
toole
toole is offline
thanx
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 12:48
Jolt
Jolt is offline
Ik zou ook in je achter hoofd houden dat kunst voor sommige mensen een vorm van ontspanning is.
Oud 31-01-2005, 19:36
Verwijderd
Citaat:
xineof schreef op 24-01-2005 @ 23:20 :
Ik zou beginnen met artikelen lezen over de Kunsthandel. Dan kom je er al snel achter wat voor interessante branche dat is . Misschien kun je ook het boek 'Magenta' van Geert Jan Janssen eens lezen .
Geert Jan Janssen is een oplichter die zelfs in de bak heeft gezeten voor zijn praktijkjes. Dit is dus niet echt een betrouwbare bron.

Laatst gewijzigd op 31-01-2005 om 19:38.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 19:41
Verwijderd
Hoe kun je trouwens zeggen dat er teveel geld wordt uitgegeven aan kunst? Dat is hetzelfde als: er wordt teveel geld uitgegeven aan auto's. Dat is toch geen stelling? Dan kun je beter als stelling nemen dat kunst teveel kost, maar dan moet je wel even jouw definitie van kunst erbij geven.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 20:42
xineof
xineof is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 31-01-2005 @ 20:36 :
Geert Jan Janssen is een oplichter die zelfs in de bak heeft gezeten voor zijn praktijkjes. Dit is dus niet echt een betrouwbare bron.
Erm, ja. Dat wist ik ook wel.

Hij is een kunstvervalser die in zijn boek heel wat te vertellen had over het reilen en zeilen in de kunsthandel: écht wel interessant om te zien wat voor wereldje van bedrog de kunsthandel soms kan zijn. De mensen uit laatstgenoemde branche waren dan ook niet echt gelukkig met zijn boek.
Oud 05-02-2005, 18:20
Verwijderd
Citaat:
xineof schreef op 31-01-2005 @ 21:42 :
Erm, ja. Dat wist ik ook wel.

Hij is een kunstvervalser die in zijn boek heel wat te vertellen had over het reilen en zeilen in de kunsthandel: écht wel interessant om te zien wat voor wereldje van bedrog de kunsthandel soms kan zijn. De mensen uit laatstgenoemde branche waren dan ook niet echt gelukkig met zijn boek.
Nee inderdaad, het is een moeilijke branch omdat er geen controle is. Er zitten een paar schurken bij, en daar lijden de goede kunsthandelaren erg onder. Probleem is dat mensen als Janssen nog vaak op tv worden uitgenodigd ook, en dat nooit wordt verteld dat het ook normaal kan.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 02:36
professor2
professor2 is offline
wat is TEveel ?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2005, 20:58
Daevrem
Daevrem is offline
In de Verendigde staten worden 8 op de 10 dollars uitgegeven aan marketing.
Oud 22-02-2005, 16:33
bij
bij is offline
Boeiend dat er ¨te veel ¨wordt uitgegeven dat moet iedereen toch zelf weten.. mja veel suc6 met argumenten zoeke
Reageren

Regels voor berichten