Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2005, 21:17
David
David is offline
Hoe zit het nu met meisjes/vrouwen die aan de pil zijn.

Is het zo dat iedereen minder zin krijgt hierdoor ?
Zijn er verschillende soorten pillen ?
En als je stopt met de pil, hoe lang duurt het dan voordat de "zin in sex" weer terugkomt ?

En nog iets, is het ook mogelijk dat na een paar dagen er al lichamelijke veranderingen optreden na het stoppen met de pil

Ik heb deze vragen nodig voor een schoolonderzoek, maar het is natuurlijk ook interessant om te weten

Laatst gewijzigd op 08-03-2005 om 21:19.
Oud 08-03-2005, 21:22
Verwijderd
Dr zit een flinke berg hormonen in zo'n pil, dus er is best een mogelijkheid dat ze daardoor een veranderde zin in seks krijgt..
heb persoonlijk niet gemerkt dat dat perse betekent dat ze minder zin krijgen.. zou volgens mij ook best meer zin kunnen worden..

Er zijn wel verschillende soorten pillen ja, van heel licht, tot erg zwaar..(persoonlijk ken ik alleen de lichtste, microgynon, en nog een iets zwaardere). denk ook dat zo'n zware pil veel meer effect heeft op je zin in seks..

Het duurt wel een aantal weken voordat je hormoonhuishouding weer 'normaal' is nadat je stopt met je pil, dus het zal ook net zo lang duren voordat haar zin in seks weer normaal is.

(handig hor, vriendinnen die aan de pil waren)
Oud 08-03-2005, 21:29
Qimm
Qimm is offline
Het is goed mogelijk dat die bijwerking optreed, maar zoals voor de meeste bijwerking gebeurd het niet bij iedereen.
verder heb ik geen antwoorden
Oud 08-03-2005, 21:58
EggeD
EggeD is offline
Vrij algemeen:

Vrouwen die de pil niet slikken beginnen het vaakst seks tijdens ovulatie (precies tussen de menstruaties dus), vaker dan anders dus. Als ze de pil wel slikken gaat dit niet meer op, omdat hormoonniveaus niet echt meer veranderen. De gemiddelde drang om seks te starten neemt ook iets af, dacht ik.
Oud 08-03-2005, 23:08
Lorelei
Lorelei is offline
-'t Is bekend als een van de bijwerkingen. Maar volgens mij is het niet standaard.

-Eh.. ja. Maar wat bedoel je precies met verschillend?

-Weet ik niet.

-Weet ik ook niet. Ik denk dat het wel kan.

Lekker duidelijke antwoord
Oud 08-03-2005, 23:25
juno
juno is offline
Ik heb er heel veel geprobeerd, en allemaal verminderden ze min libido. Alleen de driefasenpil had een fase waarbij ik er wel pap van lustte, maar die duurde maar 5 dagen. Tijdens de andere fasen liep ik of alleen maar te snauwen, of alleen maar te huilen. En in de stopweek was ik ongesteld. Ja, toppie hoor.

Toen ik stopte kwam heel snel mijn eigen ikkie weer tevoorschijn. Na de laatste pil kwam een stopweekbloeding, en toen ik daarna niet weer opnieuw begon, voelde ik me na een week al anders. Of er een grauwsluier over mijn gevoel werd weggetrokken. Na nog een week weer een ovulatie, en het was net of het oudjaarsavond was, zoveel vuurwerk. Ovuleren is waanzinnig lekker, het is een pure high. Je voelt je ge-wel-dig. Inclusief zin in sex, en dan met name rond de ovulatie en menstruatie. Er tussenin kan die arme jongem weer op krachten komen.

Condooms zijn echt zo gek nog niet hoor. Want wat heb je liever: een bloedhete vriendin met een stukje rubber wat inderdaad lastig is en het gevoel iets verminderd, of een vriendin die net zo lief een boek leest en dus helemaal geen gevoel, want geen actie?

Laatst gewijzigd op 08-03-2005 om 23:28.
Oud 08-03-2005, 23:30
EggeD
EggeD is offline
Wat een prachtige verwoording van mijn kotssuffe verhaal, juno ! (:
Oud 08-03-2005, 23:31
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
juno schreef op 09-03-2005 @ 00:25 :

Condooms zijn echt zo gek nog niet hoor. Want wat heb je liever: een bloedhete vriendin met een stukje rubber wat inderdaad lastig is en het gevoel iets verminderd, of een vriendin die net zo lief een boek leest en dus helemaal geen gevoel, want geen actie?
Ik heb ook niet zoveel problemen met condooms eigenlijk. Ik slik de pil niet meer door bepaalde bijwerkingen die niet echt gewenst waren en als alternatief gebruik ik dus condooms. Jazeker, af en toe is het zo jammer.. dan wil ik gewoon flink neuken en dan moet er eerst weer zo'n ding tevoorschijn getoverd worden.. maar als ik het opweeg tegen de bijwerkingen die de pil op mij had.. mwah, dan vind ik condooms helemaal niet zo erg
Oud 09-03-2005, 07:45
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Pil heeft klaarblijkelijk totaal geen invloed op mijn 'zin hebben in' Integendeel.
Oud 09-03-2005, 09:35
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 09-03-2005 @ 08:45 :
Pil heeft klaarblijkelijk totaal geen invloed op mijn 'zin hebben in' Integendeel.
hmm... ik denk dat je bedoelt dat je juist meer zin hebt? Dan heeft het dus juist wel invloed
Oud 09-03-2005, 10:22
AngelLena
AngelLena is offline
piltopic op L&G aub

Regels voor berichten