Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2005, 20:31
daan_vandevyver
daan_vandevyver is offline
als ik een tijdje op mijn pc aan het werken ben, valt mijn beeldscherm uit, de pc zelf blijft wel nog draaien, maar reageert op niets, als ik hem reset, dan gaat het beeldscherm weer terug aan, wat kan hier de oorzaak van zijn?

(wanneer mijn scherm uitvalt, en ik hem vervang door een ander scherm, geeft die ook geen signaal)

thanx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2005, 21:54
grensgeval
grensgeval is offline
Wat voor pc heb je?
Is het regelmatig?
Heb je al een memtest gedaan?
Welke (ik neem aan windows) heb je?

Het kunnen namelijk veel oorzaken zijn, daar deze informatie komen we misschien iets verder
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 22:35
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Geeft het beeldscherm ook een soort "no signal" of is het beeld alleen maar zwart?
Oud 22-02-2005, 09:37
daan_vandevyver
windows xp pro
geeft: No signal weer
heb al eens een benchmark test gedaan, van grafische kaart, en alles bleek toch ok te zijn
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 14:55
grensgeval
grensgeval is offline
Welk moederbord, processor en videokaart heb je?

en wanneer, en hoelang nadat je bezig bent gebeurt het?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 16:52
daan_vandevyver
mb: Giga-byte VIA Apollo KT400/400A
grafische kaart: GeForce FX 5200 (NV34.3)

gebeurt na 2-3 uur, maar eens het is gebeurt is de kans op een tweede keer wel sneller, warmt hij te veel op ofzo?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:54
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
daan_vandevyver schreef op 22-02-2005 @ 17:52 :
mb: Giga-byte VIA Apollo KT400/400A
grafische kaart: GeForce FX 5200 (NV34.3)

gebeurt na 2-3 uur, maar eens het is gebeurt is de kans op een tweede keer wel sneller, warmt hij te veel op ofzo?
voel eens of je videokaart te warm is, gewoon eventjes je hand tegen het koelblok houden... Lees ook eventjes je temp. uit van je processor, met bijv. speedfan
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 18:22
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
grensgeval schreef op 22-02-2005 @ 18:54 :
voel eens of je videokaart te warm is, gewoon eventjes je hand tegen het koelblok houden... Lees ook eventjes je temp. uit van je processor, met bijv. speedfan
dat kan je helemaal niet voelen met je handen..... die dingen mogen redelijk warm worden....
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 20:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
twain4me schreef op 22-02-2005 @ 19:22 :
dat kan je helemaal niet voelen met je handen..... die dingen mogen redelijk warm worden....
Kan wel hoor.

Ik voel regelmatig aan heatsinks, nog veelal de meest betrouwbare conventionele methode. Sensoren kunnen soms gruwelijk afwijken, is mijn ervaring.

@TS: er kunnen een aantal dingen aan de hand zijn:
- Voltageproblemen (voeding kapot/te weinig vermogen)
- Oververhitting (van je CPU; check je BIOS of Everest om je CPU temp te achterhalen)
- Overclocking
Oud 22-02-2005, 20:54
grensgeval
grensgeval is offline
Is er een mogelijkheid om te testen met een andere videokaart en kijken of het probleem dan ook is?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 22:11
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-02-2005 @ 21:28 :
Kan wel hoor.

uhmmmm de heatsink van een chip die zoon 100 graden kan worden, zal een redelijke hoeveelheid graadjes warm worden... Aangezien alles boven de 37 graden als warm wordt beschouwd door je lichaam ... heb je er erg weinig aan.... Natuurlijk is het een ander geval bij temperaturen die wel door mensen waarneembaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 03:46
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
twain4me schreef op 22-02-2005 @ 23:11 :
uhmmmm de heatsink van een chip die zoon 100 graden kan worden, zal een redelijke hoeveelheid graadjes warm worden... Aangezien alles boven de 37 graden als warm wordt beschouwd door je lichaam ... heb je er erg weinig aan.... Natuurlijk is het een ander geval bij temperaturen die wel door mensen waarneembaar zijn.
Uhm ik weet niet hoe het bij jou zit, maar binnen in bij je hart is het 37/36 graden, je hand zit rond de 20. Als de heatsink rond de 45+ zit en je vinger niet langer dan 60/120 seconden op de heatsink kan houden, dan is hij wel warm .

Of ik zelf geloof ik nog iets hoger rond de 50.
Reageren

Regels voor berichten