Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2005, 00:48
Eend
Eend is offline
Ik ben doodsbang hier... Het klopt nier, naja, het klopte wel. Wat weet ik niet, maar er klonk duidelijk geklop.
Ik weet niet wat het is, het is alleen zo eng
Gister zag ik ook al een man met 1 oog en toen ik nog een keer keek, wastie weg. Hij stond te roken en als ie weg ging, zou ie langs me heen gemoeten hebben, maar dat was niet zo
Ik kan mezelf echt niet vertrouwen... Bij alles wat ik zie, denk ik al een paar dagen: "Is het wel echt?"

Wie weet wat ik hier aan kan doen? Ik heb mijn psychiater er al over gemaild. Ik word er bang van
Oud 21-02-2005, 04:10
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
euh.. een afspraak maken met je psychiater en er met hem over praten, niet via email dus

maar ik kan je wel vertellen dat de kans op een rokende man met 1 oog die spontaan verdwijnt vrij klein is
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 06:35
Verwijderd
Uhm, je had al eerder een topic op mystiek over aanverwante zaken gemaakt he? Wierook branden en eens op sites over dergelijke onderwerpen kijken wat je er tegen kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 09:19
Redhair
Redhair is offline
Gebruik je medicijnen?
Oud 21-02-2005, 09:55
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 21-02-2005 @ 07:35 :
Wierook branden
waarom dat?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 14:36
nursexx
nursexx is offline
Teveel gt/st gekeken?

leuk gedicht over die eend

Laatst gewijzigd op 21-02-2005 om 14:43.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 14:41
Eend
Eend is offline
Citaat:
Redhair schreef op 21-02-2005 @ 10:19 :
Gebruik je medicijnen?
Jap, Zoloft en als ik gespannen ben oxazepam. Maar oxazepam slik ik zo min mogelijk, omdat ik het rotspul vind.
En ik weet wel zeker dat dit niks met geesten of zo te maken heeft. Het zit gewoon in mijn hoofd.
Het is zelfs zo dat ik op het moment echt bang ben, maar tien minuten later voelt het weer als de normaalste zaak van de wereld.

Ik snap mijn hoofd niet echt. En als mijn psychiater een afspraak wilt, belt ze me wel op of mailt ze me terug.
Oud 21-02-2005, 14:42
Eend
Eend is offline
Citaat:
nursexx schreef op 21-02-2005 @ 15:36 :
Teveel gt/st gekeken?
*mijn excuzes voor mn aanval*

Laatst gewijzigd op 21-02-2005 om 14:47.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 14:45
nursexx
nursexx is offline
bedoelde het niet lullig maar goed.
omdat bij gt/st nu dat onderwerp ook centraal staat.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 14:47
Eend
Eend is offline
Dat bij gtst valt niet te vergelijken met mijn situatie. Bij mij is het alleen mezelf die dingen ziet en anderen niet. Bij gtst ziet iedereen het.
Tenminste, je hebt het toch over dat gedoe bij Laura? Ik heb al een week niet meer gekeken of zo.
Oud 21-02-2005, 14:48
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Tsja, ik denk dat je het beste met je psychiater kan praten...

Maar ik denk dat iedereen zoiets wel eens heeft, of niet? Ik heb ook best vaak dat ik dingen door de lucht zie vliegen of zo, terwijl ik dan, als ik beter kijk, ineens zie dat dat helemaal niet klopt. Neemt niet weg dat het zwaar irritant is En hoe meer je er over na gaat denken en hoe banger je wordt, hoe erger het denk ik word, maarja..
Oud 21-02-2005, 14:52
nursexx
nursexx is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-02-2005 @ 15:47 :
Dat bij gtst valt niet te vergelijken met mijn situatie. Bij mij is het alleen mezelf die dingen ziet en anderen niet. Bij gtst ziet iedereen het.
Tenminste, je hebt het toch over dat gedoe bij Laura? Ik heb al een week niet meer gekeken of zo.
Is niet erg , ik ben ook niet altijd de aardigste.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 14:54
Eend
Eend is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 21-02-2005 @ 15:48 :
Tsja, ik denk dat je het beste met je psychiater kan praten...

Maar ik denk dat iedereen zoiets wel eens heeft, of niet? Ik heb ook best vaak dat ik dingen door de lucht zie vliegen of zo, terwijl ik dan, als ik beter kijk, ineens zie dat dat helemaal niet klopt. Neemt niet weg dat het zwaar irritant is En hoe meer je er over na gaat denken en hoe banger je wordt, hoe erger het denk ik word, maarja..
ja, dit ken ik oook wel. Of dat je opeens iets in je ooghoek weg ziet schieten, maar dit is het niet. het is anders
Oud 21-02-2005, 14:55
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-02-2005 @ 15:54 :
ja, dit ken ik oook wel. Of dat je opeens iets in je ooghoek weg ziet schieten, maar dit is het niet. het is anders
Mja, dat dacht ik al
En wat jij zegt, dat heb ik dus best vaak, maar ik heb ook wel eens dat ik echt ineens dingen zie die niet kloppen, maar dat is meestal als ik heel moe ben of uitgeput of zo Toen ik de coopertest aan het lopen was, zag ik ineens allemaal luchtballonen en zo
Oud 21-02-2005, 14:57
Eend
Eend is offline
Ja, als je moe bent heb je dat inderdaad, maar het gekke is dat het bij mij op een ontspannen moment gebeurd. Ik ben dan niet moe, ik ben gewoon 'normaal' op zo'n moment. Kijk, als ik moe ben en het gebeurd, dan blijf ik er in hangen, maar als ik niet moe ben, da schrik ik even, maar ga ik weer verder.
Oud 21-02-2005, 15:22
heavyukkie
heavyukkie is offline
ik ken het wel maar je hoeft je er niet voor te schamen. Ik zie in flitsen mensen dingen bewegen. bv schilderijen. en ik hoor dingen die er niet zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 15:59
Redhair
Redhair is offline
Maar ligt het niet aan je medicijnen dan? Daar kan je ook waanbeelden van krijgen, heb ik soms ook last van.
Oud 21-02-2005, 16:03
heavyukkie
heavyukkie is offline
Citaat:
Redhair schreef op 21-02-2005 @ 16:59 :
Maar ligt het niet aan je medicijnen dan? Daar kan je ook waanbeelden van krijgen, heb ik soms ook last van.
bij mij niet ik gebruik geen medicatie...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 16:04
Eend
Eend is offline
Zou ik ze dan niet vaker moeten hebben? Ik slik die medicijnen al 3 jaar
Oud 21-02-2005, 16:39
Redhair
Redhair is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-02-2005 @ 17:04 :
Zou ik ze dan niet vaker moeten hebben? Ik slik die medicijnen al 3 jaar
Dat weet ik niet, maar ik zal het wel aan je psych vragen.
Oud 21-02-2005, 19:37
coopergirl
coopergirl is offline
Probeer je er niet teveel op te fixeren. Je geeft aan er een dag later nog in je hoofd mee bezig te zijn. Iedereen verbeeld zich wel eens wat (zinsbegoocheling, ik houd van dat woord). Je kunt ook 'rare' dingen waarnemen door bijvoorbeeld slaapgebrek of (te veel) stress. Ga niet direct van het ergste uit. Ben je er erg onzeker over, bezoek dan een psychiater.
Oud 21-02-2005, 21:55
Eend
Eend is offline
Mn psychiater wilt een consult bij een neuroloog aanvragen, om migraine uit te sluiten. Al vraag ik me af waar dat voor nodig is.
Oud 22-02-2005, 10:11
lady*jessica
lady*jessica is offline
ik heb niet dat ik dingen zie maar heb meer wanen ik ga dan over hele rare dingen heel lang zitten nadenken bijvoorbeeld waarom ik zoveel moedervlekken heb en of dat misschien geen kanker is. Of dan rij ik op de scooter en dan denk ik de hele tijd na hoe hard ik ergens tegen op kan klappen iof ik denk na over de maatschappij dat is ook vet irritant! Maar dingen zien heb ik dus gelukkig niet alleen als ik tussen de periode zit van slapen en niet slapen dat hoor ik wel stemmen maar dat was geen hallicuneren zei de dokter!Meer veel sterkte ermee iniedegeval en als ik jou was zou ik bnaar iemand gaan waar je je op je gemak voelt. Dat helpt bij mij wel goed als ik wanen heb of me zoewiezo niet goed voelt

Groetjes jess
Oud 22-02-2005, 11:02
LMP
LMP is offline
Een van die lullige eigenschappen van een echte hallucinatie is dat ze zeer echt lijken. Dus ik zou maar beginnen te twijfelen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 11:08
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 21-02-2005 @ 10:55 :
waarom dat?
ruikt wel aardig.
Oud 22-02-2005, 11:19
heavyukkie
heavyukkie is offline
Citaat:
Luka schreef op 22-02-2005 @ 12:02 :
Een van die lullige eigenschappen van een echte hallucinatie is dat ze zeer echt lijken. Dus ik zou maar beginnen te twijfelen.
ja klopt en is zeeeer benauwend...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 11:54
DR.Avalanche
DR.Avalanche is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-02-2005 @ 01:48 :
Ik ben doodsbang hier... Het klopt nier, naja, het klopte wel. Wat weet ik niet, maar er klonk duidelijk geklop.
Ik weet niet wat het is, het is alleen zo eng
Gister zag ik ook al een man met 1 oog en toen ik nog een keer keek, wastie weg. Hij stond te roken en als ie weg ging, zou ie langs me heen gemoeten hebben, maar dat was niet zo
Ik kan mezelf echt niet vertrouwen... Bij alles wat ik zie, denk ik al een paar dagen: "Is het wel echt?"

Wie weet wat ik hier aan kan doen? Ik heb mijn psychiater er al over gemaild. Ik word er bang van
weet je, als je aandacht wil. bel ff een vriend of vriendin op.
Oud 22-02-2005, 12:02
Eend
Eend is offline
Citaat:
DR.Avalanche schreef op 22-02-2005 @ 12:54 :
weet je, als je aandacht wil. bel ff een vriend of vriendin op.
sorry, ik hoef geen aandacht, ik wil alleen duidelijkheid.
Gisteravond was ik er heilig van overtuigd dat er iets met m'n huis zou gebeuren. Ik weet niet wat, ik weet niet hoe, maar heel het huis leek mij uit te spuigen naar buiten. Ik ben toen in paniek weggegaan met een enorm schuldgevoel dat ik mijn huisdieren in dat huis achter had gelaten. Ik heb alles opgeschreven in mijn dagboek. Nu heb ik dat gevoel opeens niet meer, maar gister ben ik zeker heel de avond doodsbang geweest en jij zegt dat het om aandacht was? Als ik aandacht had willen hebben, dan had ik wel met jan en alle man aan de telefoon gehangen, of dan had ik de boel wel bij elkaar geschreeuwd.

In dit geval ben jij de enige die aandacht wilt met je kansloze opmerking.
Oud 22-02-2005, 12:04
Eend
Eend is offline
Citaat:
Luka schreef op 22-02-2005 @ 12:02 :
Ik zou niet weten waarom.
Oud 22-02-2005, 12:32
heavyukkie
heavyukkie is offline
hallo laat iedereen in zn waarde en als je het een stomtopic vind reageer dan gewoon niet. want het kan heel beangstegend zijn, dus wees blij als je het niet kent.... succes eend
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 12:33
Eend
Eend is offline
Dank je.
Oud 22-02-2005, 12:35
heavyukkie
heavyukkie is offline
Citaat:
Eend schreef op 22-02-2005 @ 13:33 :
Dank je.
ik ken het nml en reageer maar niet op die onzin
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 12:45
Eend
Eend is offline
Hmmja...ik zou ze het liefst zelf de situatie gunnen, kijken of ze dan nog zo praten.
Oud 22-02-2005, 13:17
heavyukkie
heavyukkie is offline
Citaat:
Eend schreef op 22-02-2005 @ 13:45 :
Hmmja...ik zou ze het liefst zelf de situatie gunnen, kijken of ze dan nog zo praten.
haha idd
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 13:24
dead person
dead person is offline
Heb wel eens gelezen geloof ik in een ander topic dat je hier vaker last van had.

Is het dan misschien niet beter om antipsychotica te gaan slikken, het is wel een kut medicatie, maar het kan je goed helpen om weer rust te vinden. Het heeft mij wel deels geholpen om weer rust te vinden en minder dingen te gaan zien

ps: heb je al wat terug gehad van je psych?

anywayz succes!
Oud 22-02-2005, 13:49
heavyukkie
heavyukkie is offline
ik heb zelf risperdal voor geslikt voor mijn "psygose"
en er bij oxazepam als ik me onrustig voel van binnen uit.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 14:14
DR.Avalanche
DR.Avalanche is offline
Citaat:
Eend schreef op 22-02-2005 @ 13:02 :
sorry, ik hoef geen aandacht, ik wil alleen duidelijkheid.
Gisteravond was ik er heilig van overtuigd dat er iets met m'n huis zou gebeuren. Ik weet niet wat, ik weet niet hoe, maar heel het huis leek mij uit te spuigen naar buiten. Ik ben toen in paniek weggegaan met een enorm schuldgevoel dat ik mijn huisdieren in dat huis achter had gelaten. Ik heb alles opgeschreven in mijn dagboek. Nu heb ik dat gevoel opeens niet meer, maar gister ben ik zeker heel de avond doodsbang geweest en jij zegt dat het om aandacht was? Als ik aandacht had willen hebben, dan had ik wel met jan en alle man aan de telefoon gehangen, of dan had ik de boel wel bij elkaar geschreeuwd.

In dit geval ben jij de enige die aandacht wilt met je kansloze opmerking.
Nou het wil zo, ik heb laatst wat boeiende lezingen gehad over depressies en de realtie tussen internet gedrag en jongeren hoe die daar mee omgaan.

ik hang hier wel vaker rond, en het is zo dat ik vind dat vele zich hier aanstellen, in de shit zitten ok. maar vaak worden er nogal grote termen bij gehaald vrij jammer want het is gewoon niet meer serieus te nemen.
Ook is het zo dat veel jongeren met problemen elkaar opzoeken en alleen maar verder doordraaien op dit soort openbare internetplaatsen. (niet dat ik het zal verbieden oid)

Ik heb wel wat ervaring in de hulpverlening en kan je ook vertellen dat mensen die problemen van dit soort kaliber hebben zoiets NOOIT en TE NIMMER op een openbaar forum zouden posten.
(misschien iemand met het borderline syndroom, maar dat ga ik niet helemaal uit te doeken lopen doen).

Ik vind het ook niet echt discreet om het op deze wijze te posten, en wat hoop je er mee te bereiken? Je krijgt toevallig al je forumvriendjes mee? maar je ben geen kritische reacties gewend, en daar zul je jezelf waarschijnlijk aan storen.
Ik vind dat je alleen maar wil horen dat je het zwaar hebt en dat anderen medelijden met je hebben.
Misschien heb je die behoefte wel, veel jeugd heeft dit en zitten dan ook in de put ik zal hun problemen niet ontkennen, maar het blijkt in vrijwel alle gevallen dat ze gewoon in een verwarrende fase van hun leven zitten.
Maar ik denk dat je een beetje doordraait, en als je werkelijk zo diep in de put zit je daar zelf meer aan kan doen als dat je zou denken.

en wellicht ben je psychotisch heb je blabla medicijnen, maar dan nog wat hoop je hier mee te bereiken?

Maar goed, ik irriteer me hier vaker aan als ik hier rond surf, en jij bent toevallig net degene die ik er vandaag uitpik om een keer op te reageren.
Oud 22-02-2005, 15:06
heavyukkie
heavyukkie is offline
Citaat:
DR.Avalanche schreef op 22-02-2005 @ 15:14 :
Nou het wil zo, ik heb laatst wat boeiende lezingen gehad over depressies en de realtie tussen internet gedrag en jongeren hoe die daar mee omgaan.

ik hang hier wel vaker rond, en het is zo dat ik vind dat vele zich hier aanstellen, in de shit zitten ok. maar vaak worden er nogal grote termen bij gehaald vrij jammer want het is gewoon niet meer serieus te nemen.
Ook is het zo dat veel jongeren met problemen elkaar opzoeken en alleen maar verder doordraaien op dit soort openbare internetplaatsen. (niet dat ik het zal verbieden oid)

Ik heb wel wat ervaring in de hulpverlening en kan je ook vertellen dat mensen die problemen van dit soort kaliber hebben zoiets NOOIT en TE NIMMER op een openbaar forum zouden posten.
(misschien iemand met het borderline syndroom, maar dat ga ik niet helemaal uit te doeken lopen doen).

Ik vind het ook niet echt discreet om het op deze wijze te posten, en wat hoop je er mee te bereiken? Je krijgt toevallig al je forumvriendjes mee? maar je ben geen kritische reacties gewend, en daar zul je jezelf waarschijnlijk aan storen.
Ik vind dat je alleen maar wil horen dat je het zwaar hebt en dat anderen medelijden met je hebben.
Misschien heb je die behoefte wel, veel jeugd heeft dit en zitten dan ook in de put ik zal hun problemen niet ontkennen, maar het blijkt in vrijwel alle gevallen dat ze gewoon in een verwarrende fase van hun leven zitten.
Maar ik denk dat je een beetje doordraait, en als je werkelijk zo diep in de put zit je daar zelf meer aan kan doen als dat je zou denken.

en wellicht ben je psychotisch heb je blabla medicijnen, maar dan nog wat hoop je hier mee te bereiken?

Maar goed, ik irriteer me hier vaker aan als ik hier rond surf, en jij bent toevallig net degene die ik er vandaag uitpik om een keer op te reageren.
Ten eerste: je kan wel alles uit de boeken geleerd hebben in de ervaring heb je duidelijk nog geen kaas van gegeten En als je je er aan irriteerd moet je ook zo slim zijn om niet te kunnen reageren. Ik denk dat ik zonder mijn boeken maar wel veel ervaring (10 jaar) meer weet als jou!! sorry je kan dan nog wel dokter anders zijn maar nog zonder ergens kaas van gegeten kom je zeker niet verder
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 15:30
Honda-Fanatic
Honda-Fanatic is offline
Citaat:
~ Heel verhaal ~
Jij bent zelf in de hulpverlening werkzaam geweest of bent dat nu nog. Oke dat is best mogelijk. Reageer JOU irritaties dan niet af op iemand die hier post, die heeft niet om jou geirriteerd en dus niet objectieve mening gevraagd. Als JIJ je irriteerd aan een ander, wees dan zo verstandig om niet te reageren.
Aan een geirriteerde of gefrustreerde reacitie van wie dan ook heeft niemand wat. Dat zou je zeker moeten weten als je zelf in de hulpverlening hebt gewerkt of nog werkt.

Als je niet onderbouwd kan posten (bekritiserend of steunend) post dan niet, aan een of ander geirriteerd reactie omdat jij je toevallig vandaag op haar afreageerd heeft de TS niets, niemand heeft daar iets aan.
Oud 22-02-2005, 15:59
Eend
Eend is offline
Citaat:
*ge-ijl*
Als jij op je 19de werkzaam bent geweest in de hulpverlening ben je nog zo groen als een witte druif.

Verder hoeft het geen aandachttrekkerij te zijn. Ik zoek hier geen vrienden, ik zoek nergens vrienden. Misschien probeer jij het zo wel te doen, maar ik heb vrienden genoeg. Ik hoef dus niet uit mijn nek te gaan lullen om vrienden te krijgen.

Verder heb ik al jarenlang therapie en weet als geen ander hoe een therapeut in elkaar zit. Zelf begeleid ik ook mensen met problemen. Ik ben dan wel niet werkzaam in de hulpverlening, maar ik heb wel de kracht om dat werk beter te doen dan iemand van de SPW. Dit was wel duidelijk toen ik met die mensen te maken kreeg. Ik lulde ze overal uit en wist mezelf nog beter te helpen dan zij mij. Dat jij nu stoer gaat lopen ijlen dat je in de hulpverlening hebt gezeten en dat je boeken hebt gelezen, kan mij dus geen fuck schelen. Simpelweg, omdat uit je verhaal maar al te goed blijkt dat je er de ballen verstand van hebt. Je gaat uit vanuit een mening uit een boek, terwijl je de ervaring nog niet eens hebt meegemaakt, maar toch kun je er als een stoere bink over oordelen.

Jongeren die ik ken, durven wel zoiets op een forum te zetten. Dus waarschijnlijk ken jij de verkeerde jongeren. Als ik ergens last van heb, dan wil ik daar aan gaan werken. Hier zitten de mensen die je als EHBO post direct antwoord kunnen geven. Desnoods je even kunnen vertellen wat je op het moment zelf het beste even kunt doen. Mijn psychiater daarintegen heeft te maken met kantooruren.

ik hoef niet te horen dat ik het zwaar heb en ik hoef geen medelijden. Ik wil alleen weten wat ik op zo'n moment kan doen. Helaas beoordeel jij me gelijk als aandachttrekker. Weet je wat het is? Ik heb regelmatig in een kliniek gezeten en als je dan in een therapiegroep zat, dan was het normaal dat je daar dingen besprak, net als de jongeren hier op het forum dingen bespreken. Waarschijnlijk ligt dat even buiten jouw hulpverleningservaring.

Wat ik hier verder probeer te bereiken staat dus in mijn post. Ik zoek een bepaalde manier om even tijdelijk met dit soort situaties om te gaan, zodat ik niet doorflip of dadelijk weer in de Time-Out terecht kom met een ibs. Weet jij trouwens wel wat echte psychiatrie is? Je ziet mij en anderen hier waarschijnlijk als kinderachtige aanstellers, die maar wat uit hun nek lullen, maar weet je wel hoe het is om te leven zoals de meesten hier doen? Dat is 10.000x zo zwaar als dat jij denkt met je zogenaamde hulpverleningservaring.

Ik zou je wel eens als sociotherapeut willen hebben, je zwakke plekken ken ik al, laat staan dat je grip op mij krijgt. Als ik eenmaal een borderbui heb, wens ik je succes en hou je alarmknop dan maar fijn gereed. Het is misschien moeilijk voor de omstanders om zo te leven met een 'gestoord' persoon, maar voor de persoon zelf is het ook moeilijk.
Weet jij wel hoe het is om te leven zonder grip op jezelf te hebben? Wetend dat het elk moment mis kan gaan, weet je dat wel?

Als jij een hulpverlener bent geweest, dan hoop ik dat de mensen die je hebt geholpen niet te veel emotionele schade opgelopen hebben. Je hebt er namelijk, voor zover ik hier kan lezen, de balle verstand van.
En misschien bedoel je het wel goed, maar zoals je het uit niet. Dat zou je als hulpverlener moeten weten. Als hulpverlener zou je moeten weten dat het uiten van irritaties op die manier als jij doet, niet goed is. Als hulpverlener zou je daar de mogelijke gevolgen van moeten kennen, niet dat ik op dit moment zo instabiel ben, maar er zullen genoeg instabiele mensen rondlopen. Als hulpverlener zou je je poot uitsteken, maar dit alles doe jij niet eens. Je denkt alleen maar egoïstisch aan je eigen irritaties, die je op een wildvreemd persoon af loopt te reageren, zonder dat je ook maar íets van de echte situatie af weet.
Als jij echt een hulpverlener bent geweest, dan ben ik de koningin
Oud 22-02-2005, 16:01
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
dit is geen lullige vraag of gemeen bedoeld, maar hoe weet jij zeker dat je niet hallucineert?
Het kan toch ook zijn dat het een hele heftige is en dat je zelf niet weet of het echt is of nep?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 16:02
Eend
Eend is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 22-02-2005 @ 16:06 :
Ten eerste: je kan wel alles uit de boeken geleerd hebben in de ervaring heb je duidelijk nog geen kaas van gegeten En als je je er aan irriteerd moet je ook zo slim zijn om niet te kunnen reageren. Ik denk dat ik zonder mijn boeken maar wel veel ervaring (10 jaar) meer weet als jou!! sorry je kan dan nog wel dokter anders zijn maar nog zonder ergens kaas van gegeten kom je zeker niet verder
Dit is een bewezen feit Ik ben zelfs door de sociotherapie in mn toenmalige kliniek bekroond tot perfecte toekomstige sociotherapeut. Voor mijn psychiater ben ik ook niet alles, omdat ik al die trucjes door heb. Wij bespreken nu gewoon alles recht door zee. We zeggen gewoon keihard wat we vinden en niemand heeft daar problemen mee, omdat ik heus wel wat kritiek kan hebben, ipv wat de kritiekgever in dit topic beweerd.
Ik zou m haast mn therapie stencils van onderbouwende kritiek geven, willen geven
Oud 22-02-2005, 16:04
Eend
Eend is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 22-02-2005 @ 17:01 :
dit is geen lullige vraag of gemeen bedoeld, maar hoe weet jij zeker dat je niet hallucineert?
Het kan toch ook zijn dat het een hele heftige is en dat je zelf niet weet of het echt is of nep?
Soms weet ik dat ook echt niet. Net als gister avond. Maar wat ik hierboven heb getypt, weet ik wel zeker, omdat het al een hele tijd zo is. Dat is geen hallucinatie. Van bepaalde situaties weet ik het niet. Ik noem het ook geen hallucinatie, dat is de naam wat mijn psych er aan gegeven heeft. Ik pas zelf namelijk nogal op, voordat ik mezelf dingen aanpraat.
Oud 22-02-2005, 16:07
heavyukkie
heavyukkie is offline
ik heb vandaag medicatie gekregen voor mijn psygoses grrrrrr
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 16:08
Eend
Eend is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 22-02-2005 @ 17:07 :
ik heb vandaag medicatie gekregen voor mijn psygoses grrrrrr
Welke?
Oud 22-02-2005, 16:11
heavyukkie
heavyukkie is offline
Citaat:
Eend schreef op 22-02-2005 @ 17:02 :
Dit is een bewezen feit Ik ben zelfs door de sociotherapie in mn toenmalige kliniek bekroond tot perfecte toekomstige sociotherapeut. Voor mijn psychiater ben ik ook niet alles, omdat ik al die trucjes door heb. Wij bespreken nu gewoon alles recht door zee. We zeggen gewoon keihard wat we vinden en niemand heeft daar problemen mee, omdat ik heus wel wat kritiek kan hebben, ipv wat de kritiekgever in dit topic beweerd.
Ik zou m haast mn therapie stencils van onderbouwende kritiek geven, willen geven
hihi moet ik denken aan die testen, kan ik zelf bepalen hoe ik wil dat ze mij zien. Ik denk dat ik ook een goede sociotherapeut kan worden, ik wacht nu al weer een half jaar ongeveer totdat ze me bij het ggz toelaten, dus die zijn zoooooo sloooom. ik moest ook van mij dokter gaan bellen en haar vrijdag terug bellen hoe het was gegaan. Maar mijn mening is ook dat je meer kan weten als je uit ervaring weet dan alleen maar uit de boeken!!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 16:12
heavyukkie
heavyukkie is offline
Citaat:
Eend schreef op 22-02-2005 @ 17:08 :
Welke?
orap en nu ook nog oxazepam omdat ik helemaal opgefokt ben maar dan van binnen, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 16:13
Eend
Eend is offline
Dat is de reden dat ik nog bij Jeugdzorg loop. De GGZ hier kan mij niet de hulp geven die ik nodig heb en mijn toegewezen psychiater daar had de eerste drie maanden geen tijd voor me. Ik heb toen gewoon alles stopgezet daar en mocht bij Jeugdzorg blijven, maargoed, daar wil ik ook wel eens gaan stoppen, maar op het moment heb ik ze nog net even te veel nodig.
Oud 22-02-2005, 16:14
Eend
Eend is offline
Citaat:
heavyukkie schreef op 22-02-2005 @ 17:12 :
orap en nu ook nog oxazepam omdat ik helemaal opgefokt ben maar dan van binnen, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel...
ja, I know. Ik slik ook oxazepam, maar echt alleen als ik het nodig heb. Naja, ik schijn het zelfs te weinig te slikken, maar zolang ik er zonder mee kan, vind ik het beter.
Oud 22-02-2005, 16:57
DR.Avalanche
DR.Avalanche is offline
Citaat:
Eend schreef op 22-02-2005 @ 16:59 :
Als jij op je 19de werkzaam bent geweest in de hulpverlening ben je nog zo groen als een witte druif.

Verder hoeft het geen aandachttrekkerij te zijn. Ik zoek hier geen vrienden, ik zoek nergens vrienden. Misschien probeer jij het zo wel te doen, maar ik heb vrienden genoeg. Ik hoef dus niet uit mijn nek te gaan lullen om vrienden te krijgen.

Verder heb ik al jarenlang therapie en weet als geen ander hoe een therapeut in elkaar zit. Zelf begeleid ik ook mensen met problemen. Ik ben dan wel niet werkzaam in de hulpverlening, maar ik heb wel de kracht om dat werk beter te doen dan iemand van de SPW. Dit was wel duidelijk toen ik met die mensen te maken kreeg. Ik lulde ze overal uit en wist mezelf nog beter te helpen dan zij mij. Dat jij nu stoer gaat lopen ijlen dat je in de hulpverlening hebt gezeten en dat je boeken hebt gelezen, kan mij dus geen fuck schelen. Simpelweg, omdat uit je verhaal maar al te goed blijkt dat je er de ballen verstand van hebt. Je gaat uit vanuit een mening uit een boek, terwijl je de ervaring nog niet eens hebt meegemaakt, maar toch kun je er als een stoere bink over oordelen.

Jongeren die ik ken, durven wel zoiets op een forum te zetten. Dus waarschijnlijk ken jij de verkeerde jongeren. Als ik ergens last van heb, dan wil ik daar aan gaan werken. Hier zitten de mensen die je als EHBO post direct antwoord kunnen geven. Desnoods je even kunnen vertellen wat je op het moment zelf het beste even kunt doen. Mijn psychiater daarintegen heeft te maken met kantooruren.

ik hoef niet te horen dat ik het zwaar heb en ik hoef geen medelijden. Ik wil alleen weten wat ik op zo'n moment kan doen. Helaas beoordeel jij me gelijk als aandachttrekker. Weet je wat het is? Ik heb regelmatig in een kliniek gezeten en als je dan in een therapiegroep zat, dan was het normaal dat je daar dingen besprak, net als de jongeren hier op het forum dingen bespreken. Waarschijnlijk ligt dat even buiten jouw hulpverleningservaring.

Wat ik hier verder probeer te bereiken staat dus in mijn post. Ik zoek een bepaalde manier om even tijdelijk met dit soort situaties om te gaan, zodat ik niet doorflip of dadelijk weer in de Time-Out terecht kom met een ibs. Weet jij trouwens wel wat echte psychiatrie is? Je ziet mij en anderen hier waarschijnlijk als kinderachtige aanstellers, die maar wat uit hun nek lullen, maar weet je wel hoe het is om te leven zoals de meesten hier doen? Dat is 10.000x zo zwaar als dat jij denkt met je zogenaamde hulpverleningservaring.

Ik zou je wel eens als sociotherapeut willen hebben, je zwakke plekken ken ik al, laat staan dat je grip op mij krijgt. Als ik eenmaal een borderbui heb, wens ik je succes en hou je alarmknop dan maar fijn gereed. Het is misschien moeilijk voor de omstanders om zo te leven met een 'gestoord' persoon, maar voor de persoon zelf is het ook moeilijk.
Weet jij wel hoe het is om te leven zonder grip op jezelf te hebben? Wetend dat het elk moment mis kan gaan, weet je dat wel?

Als jij een hulpverlener bent geweest, dan hoop ik dat de mensen die je hebt geholpen niet te veel emotionele schade opgelopen hebben. Je hebt er namelijk, voor zover ik hier kan lezen, de balle verstand van.
En misschien bedoel je het wel goed, maar zoals je het uit niet. Dat zou je als hulpverlener moeten weten. Als hulpverlener zou je moeten weten dat het uiten van irritaties op die manier als jij doet, niet goed is. Als hulpverlener zou je daar de mogelijke gevolgen van moeten kennen, niet dat ik op dit moment zo instabiel ben, maar er zullen genoeg instabiele mensen rondlopen. Als hulpverlener zou je je poot uitsteken, maar dit alles doe jij niet eens. Je denkt alleen maar egoïstisch aan je eigen irritaties, die je op een wildvreemd persoon af loopt te reageren, zonder dat je ook maar íets van de echte situatie af weet.
Als jij echt een hulpverlener bent geweest, dan ben ik de koningin
wat verwacht je nu? dat ik mijn referenties ga posten? nee het is zo dat ik zelfs een hulpverlende opleiding mag genieten.
En ja, ik weet hoe het daar is.

als we zo gaan beginnen, jij weet niet wat ik aan achtergrond informatie heb, en ik niet van jou. ik vind je alleen uitermate typisch. Je voldoet aan een serie profielen mensen die ik toch wel al vaker ben tegen gekomen.
waarvan ik kan zeggen... hoe lullig ook, dat ze vooral ZELF veel aan hun situatie kunnen doen. Ook is het zo dat ik weet hoe sociogroepen in elkaar steken en dergelijke, en als jij in staat bent na zo`n programma alles op tafel te gooien en dat in situaties en locaties die eigenlijk alleen door vreemden worden bezocht vind ik dat knap .

maar beste vriend,
Mensen met een bepaald kaliber problemen gaan dat niet in het rond lopen spuien.
En zoals ik zei, ik pik jou er nu uit, ik weet dat ik je waarschijnlijk grof beledigd heb. maar er zullen waarschijnlijk meer mensen dit lezen, mensen die zich wellicht wel/ook zo gedragen (kijk een hard oordeel kan ik nooit vellen, ik heb je nooit ge-observeerd gesproken of wat dan ook). waar ik me aan stoor is dat ik weet dat dit soort mensen hier rondhangen, en ik zal niet ontkennen dat ik jou ook voor hen aanzie.
Maar veel mensen gebruiken dit soort dingen om aandacht te krijgen, en dat is iets waar ik me aan stoor omdat internet een anoniem medium is waarvanuit iedereen alles kan beweren (ook ik) en dat vind ik een risico.

Ik wil het niet zeggen, maar doe het toch. in mijn persoonlijke omgeving heb ik mensen waarvan ik WEL 100% zeker kan stellen dat ze bepaalde problemen hebben. (manische depressie, psychose en wat andere problematieken).
Ik heb zelfs een tijdje mogen mee kijken met hoe het met een van hen verliep binnen zo`n sociogroep... ik kan je ECHT wel vertellen dat niemand daar graag over praat en al helemaal nooit zal posten. maar goed, er vanuit gaande dat jij daar ook hebt gezeten weet je dat ook.

en wat suggereer je nu, omdat ik 19 ben en een paar boekjes heb gelezen niks kan weten? nou, om te beginnen ik heb het "geluk" gehad om op een vrij speciale manier bij een behandeling in een sociogroep aanwezig te mogen zijn (zoals hierboven te lezen).
Nogmaals, ik ga mijn referenties niet posten
daarop volgend, als ik nog compleet ignorant ben op mijn 19e bent jij dat net zo zeer.

maar goed, mijn punt.
ik had gewoon een keer een dringende behoefte dit te posten omdat ik me vaak aan overdreven zwaarmoedig gedoe op dit forum stoor.
Het was niet mijn doelstelling je te beledigen, ik zocht een aanleiding om dit te posten. nogmaals, iedereen kan op s.com lullen wat ze willen controleren kun je het niet.
Reageren

Regels voor berichten