Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En ik weet wel zeker dat dit niks met geesten of zo te maken heeft. Het zit gewoon in mijn hoofd. Het is zelfs zo dat ik op het moment echt bang ben, maar tien minuten later voelt het weer als de normaalste zaak van de wereld. Ik snap mijn hoofd niet echt. En als mijn psychiater een afspraak wilt, belt ze me wel op of mailt ze me terug.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 21-02-2005 om 14:47. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() En wat jij zegt, dat heb ik dus best vaak, maar ik heb ook wel eens dat ik echt ineens dingen zie die niet kloppen, maar dat is meestal als ik heel moe ben of uitgeput of zo ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Gisteravond was ik er heilig van overtuigd dat er iets met m'n huis zou gebeuren. Ik weet niet wat, ik weet niet hoe, maar heel het huis leek mij uit te spuigen naar buiten. Ik ben toen in paniek weggegaan met een enorm schuldgevoel dat ik mijn huisdieren in dat huis achter had gelaten. Ik heb alles opgeschreven in mijn dagboek. Nu heb ik dat gevoel opeens niet meer, maar gister ben ik zeker heel de avond doodsbang geweest en jij zegt dat het om aandacht was? Als ik aandacht had willen hebben, dan had ik wel met jan en alle man aan de telefoon gehangen, of dan had ik de boel wel bij elkaar geschreeuwd. In dit geval ben jij de enige die aandacht wilt met je kansloze opmerking.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik hang hier wel vaker rond, en het is zo dat ik vind dat vele zich hier aanstellen, in de shit zitten ok. maar vaak worden er nogal grote termen bij gehaald vrij jammer want het is gewoon niet meer serieus te nemen. Ook is het zo dat veel jongeren met problemen elkaar opzoeken en alleen maar verder doordraaien op dit soort openbare internetplaatsen. (niet dat ik het zal verbieden oid) Ik heb wel wat ervaring in de hulpverlening en kan je ook vertellen dat mensen die problemen van dit soort kaliber hebben zoiets NOOIT en TE NIMMER op een openbaar forum zouden posten. (misschien iemand met het borderline syndroom, maar dat ga ik niet helemaal uit te doeken lopen doen). Ik vind het ook niet echt discreet om het op deze wijze te posten, en wat hoop je er mee te bereiken? Je krijgt toevallig al je forumvriendjes mee? maar je ben geen kritische reacties gewend, en daar zul je jezelf waarschijnlijk aan storen. Ik vind dat je alleen maar wil horen dat je het zwaar hebt en dat anderen medelijden met je hebben. Misschien heb je die behoefte wel, veel jeugd heeft dit en zitten dan ook in de put ik zal hun problemen niet ontkennen, maar het blijkt in vrijwel alle gevallen dat ze gewoon in een verwarrende fase van hun leven zitten. Maar ik denk dat je een beetje doordraait, en als je werkelijk zo diep in de put zit je daar zelf meer aan kan doen als dat je zou denken. en wellicht ben je psychotisch heb je blabla medicijnen, maar dan nog wat hoop je hier mee te bereiken? Maar goed, ik irriteer me hier vaker aan als ik hier rond surf, en jij bent toevallig net degene die ik er vandaag uitpik om een keer op te reageren.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Aan een geirriteerde of gefrustreerde reacitie van wie dan ook heeft niemand wat. Dat zou je zeker moeten weten als je zelf in de hulpverlening hebt gewerkt of nog werkt. Als je niet onderbouwd kan posten (bekritiserend of steunend) post dan niet, aan een of ander geirriteerd reactie omdat jij je toevallig vandaag op haar afreageerd heeft de TS niets, niemand heeft daar iets aan.
||
Citaat:
Verder hoeft het geen aandachttrekkerij te zijn. Ik zoek hier geen vrienden, ik zoek nergens vrienden. Misschien probeer jij het zo wel te doen, maar ik heb vrienden genoeg. Ik hoef dus niet uit mijn nek te gaan lullen om vrienden te krijgen. Verder heb ik al jarenlang therapie en weet als geen ander hoe een therapeut in elkaar zit. Zelf begeleid ik ook mensen met problemen. Ik ben dan wel niet werkzaam in de hulpverlening, maar ik heb wel de kracht om dat werk beter te doen dan iemand van de SPW. Dit was wel duidelijk toen ik met die mensen te maken kreeg. Ik lulde ze overal uit en wist mezelf nog beter te helpen dan zij mij. Dat jij nu stoer gaat lopen ijlen dat je in de hulpverlening hebt gezeten en dat je boeken hebt gelezen, kan mij dus geen fuck schelen. Simpelweg, omdat uit je verhaal maar al te goed blijkt dat je er de ballen verstand van hebt. Je gaat uit vanuit een mening uit een boek, terwijl je de ervaring nog niet eens hebt meegemaakt, maar toch kun je er als een stoere bink over oordelen. Jongeren die ik ken, durven wel zoiets op een forum te zetten. Dus waarschijnlijk ken jij de verkeerde jongeren. Als ik ergens last van heb, dan wil ik daar aan gaan werken. Hier zitten de mensen die je als EHBO post direct antwoord kunnen geven. Desnoods je even kunnen vertellen wat je op het moment zelf het beste even kunt doen. Mijn psychiater daarintegen heeft te maken met kantooruren. ik hoef niet te horen dat ik het zwaar heb en ik hoef geen medelijden. Ik wil alleen weten wat ik op zo'n moment kan doen. Helaas beoordeel jij me gelijk als aandachttrekker. Weet je wat het is? Ik heb regelmatig in een kliniek gezeten en als je dan in een therapiegroep zat, dan was het normaal dat je daar dingen besprak, net als de jongeren hier op het forum dingen bespreken. Waarschijnlijk ligt dat even buiten jouw hulpverleningservaring. Wat ik hier verder probeer te bereiken staat dus in mijn post. Ik zoek een bepaalde manier om even tijdelijk met dit soort situaties om te gaan, zodat ik niet doorflip of dadelijk weer in de Time-Out terecht kom met een ibs. Weet jij trouwens wel wat echte psychiatrie is? Je ziet mij en anderen hier waarschijnlijk als kinderachtige aanstellers, die maar wat uit hun nek lullen, maar weet je wel hoe het is om te leven zoals de meesten hier doen? Dat is 10.000x zo zwaar als dat jij denkt met je zogenaamde hulpverleningservaring. Ik zou je wel eens als sociotherapeut willen hebben, je zwakke plekken ken ik al, laat staan dat je grip op mij krijgt. Als ik eenmaal een borderbui heb, wens ik je succes en hou je alarmknop dan maar fijn gereed. Het is misschien moeilijk voor de omstanders om zo te leven met een 'gestoord' persoon, maar voor de persoon zelf is het ook moeilijk. Weet jij wel hoe het is om te leven zonder grip op jezelf te hebben? Wetend dat het elk moment mis kan gaan, weet je dat wel? Als jij een hulpverlener bent geweest, dan hoop ik dat de mensen die je hebt geholpen niet te veel emotionele schade opgelopen hebben. Je hebt er namelijk, voor zover ik hier kan lezen, de balle verstand van. En misschien bedoel je het wel goed, maar zoals je het uit niet. Dat zou je als hulpverlener moeten weten. Als hulpverlener zou je moeten weten dat het uiten van irritaties op die manier als jij doet, niet goed is. Als hulpverlener zou je daar de mogelijke gevolgen van moeten kennen, niet dat ik op dit moment zo instabiel ben, maar er zullen genoeg instabiele mensen rondlopen. Als hulpverlener zou je je poot uitsteken, maar dit alles doe jij niet eens. Je denkt alleen maar egoïstisch aan je eigen irritaties, die je op een wildvreemd persoon af loopt te reageren, zonder dat je ook maar íets van de echte situatie af weet. Als jij echt een hulpverlener bent geweest, dan ben ik de koningin ![]()
||
Citaat:
![]() Ik zou m haast mn therapie stencils van onderbouwende kritiek geven, willen geven ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En ja, ik weet hoe het daar is. als we zo gaan beginnen, jij weet niet wat ik aan achtergrond informatie heb, en ik niet van jou. ik vind je alleen uitermate typisch. Je voldoet aan een serie profielen mensen die ik toch wel al vaker ben tegen gekomen. waarvan ik kan zeggen... hoe lullig ook, dat ze vooral ZELF veel aan hun situatie kunnen doen. Ook is het zo dat ik weet hoe sociogroepen in elkaar steken en dergelijke, en als jij in staat bent na zo`n programma alles op tafel te gooien en dat in situaties en locaties die eigenlijk alleen door vreemden worden bezocht vind ik dat knap ![]() maar beste vriend, Mensen met een bepaald kaliber problemen gaan dat niet in het rond lopen spuien. En zoals ik zei, ik pik jou er nu uit, ik weet dat ik je waarschijnlijk grof beledigd heb. maar er zullen waarschijnlijk meer mensen dit lezen, mensen die zich wellicht wel/ook zo gedragen (kijk een hard oordeel kan ik nooit vellen, ik heb je nooit ge-observeerd gesproken of wat dan ook). waar ik me aan stoor is dat ik weet dat dit soort mensen hier rondhangen, en ik zal niet ontkennen dat ik jou ook voor hen aanzie. Maar veel mensen gebruiken dit soort dingen om aandacht te krijgen, en dat is iets waar ik me aan stoor omdat internet een anoniem medium is waarvanuit iedereen alles kan beweren (ook ik) en dat vind ik een risico. Ik wil het niet zeggen, maar doe het toch. in mijn persoonlijke omgeving heb ik mensen waarvan ik WEL 100% zeker kan stellen dat ze bepaalde problemen hebben. (manische depressie, psychose en wat andere problematieken). Ik heb zelfs een tijdje mogen mee kijken met hoe het met een van hen verliep binnen zo`n sociogroep... ik kan je ECHT wel vertellen dat niemand daar graag over praat en al helemaal nooit zal posten. maar goed, er vanuit gaande dat jij daar ook hebt gezeten weet je dat ook. en wat suggereer je nu, omdat ik 19 ben en een paar boekjes heb gelezen niks kan weten? nou, om te beginnen ik heb het "geluk" gehad om op een vrij speciale manier bij een behandeling in een sociogroep aanwezig te mogen zijn (zoals hierboven te lezen). Nogmaals, ik ga mijn referenties niet posten ![]() daarop volgend, als ik nog compleet ignorant ben op mijn 19e bent jij dat net zo zeer. maar goed, mijn punt. ik had gewoon een keer een dringende behoefte dit te posten omdat ik me vaak aan overdreven zwaarmoedig gedoe op dit forum stoor. Het was niet mijn doelstelling je te beledigen, ik zocht een aanleiding om dit te posten. nogmaals, iedereen kan op s.com lullen wat ze willen controleren kun je het niet.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
ER IS ZOVEEL MEER - Googlen met Robbert van den Broeke Char Margolis | 8 | 29-12-2005 22:18 |