![]() |
|
Een leerling van het Cals College in IJsselstein moet met onmiddellijke ingang een Nederlandse vlag van zijn schooltas verwijderen. Volgens waarnemend directeur Rob Bijeman moet het vlaggetje beschouwd worden als 'provocerend gedrag' ten opzichte van leerlingen van vooral Marokkaanse afkomst.
De vader van de 16-jarige Patrick Balk, de leerling die de vlag moet verwijderen, zegt dat Marokkanen druk hebben uitgeoefend op de directie om het vlaggetje te verwijderen. ''Mijn zoon is geregeld doelwit van bedreigingen door Marokkanen. Ze vallen over zijn kleding. Hij wil graag in het leger en heeft daarom vaak legerkleren aan. Ook zijn tas doet militair aan. Maar Patrick is absoluut niet vechtlustig. Niettemin vinden ze dat hij hen uitdaagt, ook met zo'n vlaggetje. Het is te gek voor woorden'' Volgens directeur Bijman is er geen pressie op hem uitgeoefend om het vlaggetje te laten verbieden. Verder zegt hij dat zijn school geen platform is voor provocerend gedrag. Patrick moet maandag laten weten of hij de Nederlandse driekleur van de tas haalt. De leerling in kwestie voelt daar weinig voor. www.degelderlander.nl Dit vind ik helemaal erg, in wat voor land leven we ?????? nederland toch ? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
dat boeit niet zoveel. Het is de directeur die verantwoordelijk is voor het verbieden van dit vlaggetje. Het is niet bij wet geregeld ofzo. En die directeur is imo gewoon een sukkel. Het is een vlaggetje van het land waar je school notabene staat en niet 1 of ander fascistisch symbool ofzo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar die marokanen of turken mogen wel een turkse vlaggie dragen, zie het vaak zat overal dat ze een vlag dragen wat zegt een vlaggetje nu? nou dan moeten we ook maar alle vlaggen met koningedag maar weg laten is ook provocerend voor de marokanen -- onzin! Bij ons op de mid-school liepen een tijdje geleden ook wat leerlingen met een grote turkse vlag... dat mag, maar ook wij mogen geen NL vlag... -- Ohja, een amerikaanse, duitse, turkse, marokkaanse vlag, dát mag allemaal.. maar wanneer je een nederlandse vlag ergens op draagt ben je provocerend bezig..jaja..echt heel apart -- sorry hoor, maar dit slaat nergens op. bij mij op school zitten marokkanen met die lopen met leren jassen rond met op de achterkant een marokkaanse vlag van zo'n 30 bij 40 cm... dan is dat een godsgruwelijk erger graadje van provoceren... Nooit gezien, provocerend gedrag van "niet nederlanders"? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is inderdaad overdreven maar ik geloof geen fuck van zijn motieven om het te dragen |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
feestdagen? trots? zelf iets te vieren?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hmm, eens even het leerlingenstatuut van het Kals erop nagelezen...
(http://www.cals.nl/calsijsselstein/indexIJsselstein.htm) 17. Vrijheid van meningsuiting. 17.1 De in de grondwet en internationale verdragen vastgestelde vrijheid van meningsuiting wordt door iedereen gerespecteerd. 17.2 Wie zich door een ander in woord, geschrift of gedrag gekwetst of be_le_digd voelt, kan een klacht indienen bij een lid van de schoolleiding. Voor de klachtenregeling zie artikel 28. Okay, tot zover klopt het nog... Maar dan: 17.3 Het lid van de schoolleiding stelt vast of er sprake is van belediging. Het lid van de schoolleiding kan bepalen dat degene die een ander beledigd heeft zijn verontschuldigingen aanbied Ai, de arbitraire beslissing geld dus alleen voor het maken van excuses, nergens staat dat er eisen mogen worden gesteld. Ze zetten zich verder in de hoek: [I]17.4 Een leerling heeft het recht op vrijheid van uiterlijk tenzij deze in_ gaan tegen algemene normen van fatsoen.[/I ]Ik zou zeggen dat de Nederlandse vlag wel degelijk fatsoenlijk is, eventueel lonsdaler zijn valt onder een politieke mening. Maar, jetzt geht wirklich los: 17.5 De school kan alleen bepaalde kleding verplicht stellen wanneer deze kleding aan bepaalde eisen in verband met gebruik, hygiëne of veiligheid moet voldoen. Dus tenzij een Nederlandse vlag brandgevaarlijk, onhygienisch, of onvelig is mag het verwijderen niet geeist worden... Verder is een cruciale fout gemaakt bij de klachtenprocedure: 28.8 De schoolleiding stelt degene tegen wie de klacht gericht is, in de ge_le_gen_heid verweer te voeren. Er was tot nu toe slechts sprake van een mededeling "het ding moet eraf", dit kan dus onmogelijk een gegronde klacht zijn. Lijkt me tijd voor een meeltje naar ijsselstein@cals.nl, zeker zelf als leerlingenraadlid wil ik wel eens weten hoe ze verwachten hier in godesnaam mee weg te komen.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik reageer alleen op de tekst, ik verzin het zelf niet. ![]()
||
Citaat:
De directeur had de klachten moeten aanhoren, en de groep die zich geintimideert voelt moeten vertellen dat het ze zich niet moeten aanstellen. |
![]() |
||
Citaat:
En waar staat dat de directeur alles heeft afgewogen en toen pas een beslissing heeft genomen? En ik begrijp niet waarom je begint te ouwehoeren over 2e rangs burgers en rechten. Het gaat erom dat Marokkanen beginnen te zeiken over een Nederlandse vlag. Ja, helaas die vlaggen komen voor in Nederland. En als iemand die wil dragen, graag zelfs! Ik vraag me werkelijk af waarom iemand geintimideert zou kunnen zijn door een Nederlandse vlag. Wat een gezeik over intimidatie en dezelfde rechten als autochtonen.
|||
Citaat:
Er staat nergens letterlijk dat het kind en zijn vader hebben gezegd dat ze het er niet mee eens zijn. Maar aangezien Patrick is verteld dat hij maandag zijn vlag af moet doen, heeft hij in ieder geval de kans gehad om zijn zeggie te doen. En sowieso, spreekt het voor zich dat een iemand die het tot directeur heeft geschopt van een middelbare school, verstandig genoeg is om beide partijen aan te horen. Ik begin te ouwehoeren over 2e rangsburgerschap, omdat jij deze groep het recht op zeiken niet gunt. Dat recht is eenieders recht. Netzoalsdat jij hier je facistische iedeetjes tentoonsteld, dat ze niet eens mogen zeiken, mogen zij zeiken dat ze zich geintimideert voelen door iemand in legeruniform, met daarop een vlaggetje. Zoals ik al eerder zei, ligt alle schuld bij de directeur. Die heeft de beslissing genomen. Citaat:
En zeiken mogen ze, of jij het nou leuk vindt, of niet. Als je niet wilt dat burgers mogen zeiken, ga je maar lekker naar Iran of Korea ofzo. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Tuurlijk mag iedereen zeiken over zaken, maar dat betekend niet dat ik het er mee eens moet zijn. Ik mag toch commentaar leveren? Net zoals jij commentaar mag leveren op mij. Maar begin aub niet te ouwehoeren over dat ik niet wil dat burgers zeiken en dat ik maar naar Iran of Korea moet gaan. Jij zegt dat ik iemand het recht om te zeiken niet gun? Ik heb fascistische ideeën? Wat een onzin. Maar ik vind het onzin dat iemand zich geintimideert voelt door een uniform met een Nederlandse vlag. En dat is mijn mening, en wat je er ook van vindt, die heb je maar te respecteren. Net zoals ik jouw mening respecteer, wat voor onzin je ook uitkraamt. ![]()
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Laten we het erop houden dat ik het tot nu toe niet met je eens ben. De rest komt later wel. ![]() ![]()
||
Citaat:
Welterusten ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder discussiewaarde a la "tiswah" Joostje | 500 | 22-02-2005 12:27 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
oorzaak Marokkanenhaat ? Love & Peace | 368 | 12-02-2005 13:48 |