Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2005, 10:59
Below_Zero
Below_Zero is offline
Als eerste wil ik even mededelen dat ik al gezocht heb door alle forums, maar niks heb kunnen vinden over dit probleem:

Ik heb Zone Alarm (firewall) op mijn computer geïnstaleerd, en ik heb ook Azureus als p2p (peer to peer) programma. Nu heb ik in andere forums gelezen dat je voor Azureus poort 6881 moet openzetten, waardoor je downloads ineens een stuk sneller zouden gaan, doordat een NAT-probleem opgelost zou worden.

Nu is mijn probleem dat ik geen flauw idee heb hoe ik poort 6881 moet openzetten! Uit de readme ben ik ook al niet wijzer geworden...

Help mij! (alvast bedankt)

Laatst gewijzigd op 14-03-2005 om 11:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2005, 11:46
Krekker
Krekker is offline
Poorten open zetten doe je alleen op een hardware firewall, oftewel een router. Als je die hebt moet je even in de handleiding ervan kijken hoe je poorten kunt openzetten.

ZoneAlarm vraagt vanzelf of Azureus op internet mag. Dan zeg je gewoon ja.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Krekker schreef op 14-03-2005 @ 12:46 :
Poorten open zetten doe je alleen op een hardware firewall, oftewel een router.
Waar haal je die onzin toch altijd vandaan?
Een firewall is een firewall, of het nou hardware- of softwarematig is...
Een router is heel iets anders (maar bevat soms inderdaad een firewall)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 12:30
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
********** schreef op 14-03-2005 @ 13:23 :
Waar haal je die onzin toch altijd vandaan?
Een firewall is een firewall, of het nou hardware- of softwarematig is...
Een router is heel iets anders (maar bevat soms inderdaad een firewall)
Een firewall is een firewall, maar een beetje softwarefirewall zal vanzelf merken dat er een programma is dat toegang wil tot internet en vervolgens de gebruiker vragen of hij/zij het programma toegang wil geven tot internet.

En ik heb verder ook nog nooit een hardware firewall gezien die niet tevens een router was. (afgezien van computers die als firewall geconfigureerd zijn dan)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 12:42
freyk
freyk is offline
Je kan op iedere softwarematige firewall poorten openzetten, dus ook bij zonealarm.
Alleen bij de gratis versie van zonealarm kan dat helaas niet.
Als de ts een andere versie heeft, moet je eens kijken bij precise security controls (of zoiets).
Helaas weet ik dit niet zeker, omdat ik de gratis versie heb en nog eens achter een router zit.

Offtopic: Ik weet dat het dubbel is, maar met zonealarm kan ik precies zien welke bestanden en programma's contact zoeken met de buitenwereld.
Oud 14-03-2005, 13:30
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Below_Zero schreef op 14-03-2005 @ 11:59 :
Als eerste wil ik even mededelen dat ik al gezocht heb door alle forums, maar niks heb kunnen vinden over dit probleem:

Ik heb Zone Alarm (firewall) op mijn computer geïnstaleerd, en ik heb ook Azureus als p2p (peer to peer) programma. Nu heb ik in andere forums gelezen dat je voor Azureus poort 6881 moet openzetten, waardoor je downloads ineens een stuk sneller zouden gaan, doordat een NAT-probleem opgelost zou worden.

Nu is mijn probleem dat ik geen flauw idee heb hoe ik poort 6881 moet openzetten! Uit de readme ben ik ook al niet wijzer geworden...

Help mij! (alvast bedankt)
ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb alleen geen firewall zelf geinstalleerd. Ik heb windows xp en die heeft een standaardfirewall.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de poorten 6881 en 6969 open moeten staan. Alleen ik weet niet hoe.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 14:10
Below_Zero
Below_Zero is offline
Citaat:
freyk schreef op 14-03-2005 @ 13:42 :
... Alleen bij de gratis versie van zonealarm kan dat helaas niet...
Damn!
Oud 14-03-2005, 14:57
freyk
freyk is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 14-03-2005 @ 14:30 :
Ik heb windows xp en die heeft een standaardfirewall.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de poorten 6881 en 6969 open moeten staan. Alleen ik weet niet hoe.
Hint:
Als je even op op google.nl zoeken zoekt, is de eerste resultaat al goed.
Oud 14-03-2005, 15:08
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
freyk schreef op 14-03-2005 @ 15:57 :
Hint:
Als je even op op google.nl zoeken zoekt, is de eerste resultaat al goed.
Daar had ik al naar gekeken maar ik kan die firewall of securitycenter op mijn pc niet terugvinden
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 14-03-2005 @ 16:08 :
Daar had ik al naar gekeken maar ik kan die firewall of securitycenter op mijn pc niet terugvinden
Tijd voor Service Pack 2 dus
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 15:44
D@mien
D@mien is offline
ZoneAlarm gooit toch automatisch de poorten open van de programma's die die poorten nodig hebben? of is dit alleen ZoneAlarm Pro?
Oud 14-03-2005, 15:52
freyk
freyk is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 14-03-2005 @ 16:08 :
* zucht *
Citaat:
Handmatig poorten openen in Firewall voor Internet-verbindingen onder Windows XP

Ga als volgt te werk om handmatig een poort te openen:
  1. Klik op Start en klik op Mijn netwerklocaties.
  2. Klik op Netwerkverbindingen weergeven onder Netwerktaken. (Of klik met de rechtermuisknop op Mijn netwerklocaties op het bureaublad en klik vervolgens op Eigenschappen.)
  3. Klik met de rechtermuisknop op de verbinding die u gebruikt voor internet en klik vervolgens op Eigenschappen.
  4. Open het tabblad Geavanceerd en klik op Instellingen.

Opmerking Als de knop Instellingen niet beschikbaar is, is de Firewall voor Internet-verbindingen niet ingeschakeld op deze verbinding en hoeft u geen poorten te openen (deze zijn al allemaal open).
  5. Klik op Toevoegen om een nieuwe poort te openen.
  6. Typ een gebruikersvriendelijke naam in het vak Beschrijving. Typ bijvoorbeeld: Bestandsdeling: poort 445.
  7. Typ 127.0.0.1 in het vak Naam of IP-adres van de computer die als host voor deze service optreedt.

Opmerking U kunt het IP-adres van een interne computer opgeven. Maar in de meeste gevallen gebruikt u 127.0.0.1.
  8. Typ het poortnummer in de vakken Externe poort en Interne poort. Meestal is dit nummer hetzelfde.
  9. Klik op TCP of UDP en op OK.
  10. Herhaal stap 1 tot en met 9 voor elke poort die u wilt openen.

en voor sp2: * klik *

Laatst gewijzigd op 14-03-2005 om 16:24.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Krekker schreef op 14-03-2005 @ 13:30 :
Een firewall is een firewall, maar een beetje softwarefirewall zal vanzelf merken dat er een programma is dat toegang wil tot internet en vervolgens de gebruiker vragen of hij/zij het programma toegang wil geven tot internet.
Dat is onzin..
Jij hebt het over Windows firewalls voor newbies...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 18:19
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
********** schreef op 14-03-2005 @ 19:11 :
Dat is onzin..
Jij hebt het over Windows firewalls voor newbies...
Dat is helemaal geen onzin, dat is juist wat ZA doet (tenminste, dat deed het lang geleden toen ik nog zo dom was om het te gebruiken ).
Oud 14-03-2005, 18:29
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 14-03-2005 @ 19:19 :
Dat is helemaal geen onzin, dat is juist wat ZA doet (tenminste, dat deed het lang geleden toen ik nog zo dom was om het te gebruiken ).
Ja, dat zeg ik toch..
Of wil je zeggen dat ZA echt voor de geavanceerde gebruiker is?>
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 19:02
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
4.Open het tabblad Geavanceerd en klik op Instellingen.

Opmerking Als de knop Instellingen niet beschikbaar is, is de Firewall voor Internet-verbindingen niet ingeschakeld op deze verbinding en hoeft u geen poorten te openen (deze zijn al allemaal open).
Bij mij is de firewall niet ingeschakeld. Hoe kan ik dan toch een nat-probleem hebben?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 19:05
freyk
freyk is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 14-03-2005 @ 20:02 :
Bij mij is de firewall niet ingeschakeld. Hoe kan ik dan toch een nat-probleem hebben?
Dan zit je nog achter een router of heeft je modem een interne firewall.
Oud 14-03-2005, 19:08
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
freyk schreef op 14-03-2005 @ 20:05 :
Dan zit je nog achter een router of heeft je modem een interne firewall.
Ja volgens mij heeft mijn nieuwe modem een interne firewall. Hoe los ik dit probleem op?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 20:24
freyk
freyk is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 14-03-2005 @ 20:08 :
Ja volgens mij heeft mijn nieuwe modem een interne firewall. Hoe los ik dit probleem op?
Uitzoeken wat voor merk en type je modem heeft, de handleiding zoeken op portforward.com, doorlezen en poorten openen.
Oud 14-03-2005, 21:14
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
freyk schreef op 14-03-2005 @ 21:24 :
Uitzoeken wat voor merk en type je modem heeft, de handleiding zoeken op portforward.com, doorlezen en poorten openen.
merk staat er niet tussen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 10:09
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat is dus het onduidelijke als fabrikanten zeggen dat je in je firewall een poort moet openzetten. Dit heeft niets met een firewall te maken, maat met NAT. En door deze onduidelijkheid gaan mensen wanhopig met zonealarm stoeien, terwijl daar het probleem helemaal niet aan ligt.
Oud 15-03-2005, 11:03
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 15-03-2005 @ 11:09 :
Dat is dus het onduidelijke als fabrikanten zeggen dat je in je firewall een poort moet openzetten. Dit heeft niets met een firewall te maken, maat met NAT. En door deze onduidelijkheid gaan mensen wanhopig met zonealarm stoeien, terwijl daar het probleem helemaal niet aan ligt.
Ja maar waar ligt het bij mij aan dan?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 12:06
D@mien
D@mien is offline
Het probleem zal in de router zitten...die heeft nl altijd een NAT draaien (anders kan je niet met meerdere PCs online als ik me neit vergis) en die NAT heeft standaart vrijwel alle poorten dicht...je zou dus ff moeten kijken op de homepage van de router (als je daar de rechten toe hebt natuurlijk) en kijkne of je daar de poorten kan opengooien..als niet duidelijk is hoe dat moet dan moet je ff de handleiding erbij pakken..
Oud 15-03-2005, 18:12
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
D@mien schreef op 15-03-2005 @ 13:06 :
Het probleem zal in de router zitten...die heeft nl altijd een NAT draaien (anders kan je niet met meerdere PCs online als ik me neit vergis) en die NAT heeft standaart vrijwel alle poorten dicht...je zou dus ff moeten kijken op de homepage van de router (als je daar de rechten toe hebt natuurlijk) en kijkne of je daar de poorten kan opengooien..als niet duidelijk is hoe dat moet dan moet je ff de handleiding erbij pakken..
Ik heb geen router.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 21:26
D@mien
D@mien is offline
dan zal azureus gewoon goed werken....ZA gooit ze open als je toestemming geeft, dus daar merk je niets van..
Als de poorten dichtzitten kom je zelden boven de 20kb/sec uit met downloaden...zelfs bij torrents met tientallen seeds en peers..
Je kan kijken of je problemen hebt door Bittornado te installeren...open een .torrent en als je een groen lampje krijgt dan heb je geen problemen....
en aan het opengooien van poort 6881 heb je weinig gloofik...BT clients gebruiken poort 6881-6999 als ik me niet vergis..
als je niet achter een router zit, die windows firewall troep uitzet en toestemming geeft aan ZA om Azureus door te laten dan moet je geen problemen hebben...

Laatst gewijzigd op 15-03-2005 om 22:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2005, 11:18
Mujahideen
Mujahideen is offline
De smileys zijn blijvend geel vandaar dat ik denk dat die poorten open moeten. Ik heb al gezpcht naar handleidingen maar ik kan er geen vinden. Zelfs op de website van dat merk staat er geen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 23:28
p-chez
p-chez is offline
Beter zoeken.
Je krijgt er sowieso een handleiding bij...
Reageren

Regels voor berichten