Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2005, 12:40
Koning
Koning is offline
Hey hallo,

Ik had even een vraagje over mijn dual slot 1 mobo, deze is voorzien van 2 Slot1 => S370 convertors, hoe kan ik er zo achter komen wat ik daar max op kan zetten?

Het moederbord,

Asus P2L97DS
Intel 440LX chipset
Max 66 mhz fsb?
Voorzien van 512 Sdram 100 en 133 mhz gecombineerd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2005, 15:20
M@rco
M@rco is offline
?

Slot 1 = Pentium II
Socket 370 = Pentium III

En dat werkt?
Oud 09-04-2005, 15:30
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 09-04-2005 @ 16:20 :
?

Slot 1 = Pentium II
Socket 370 = Pentium III

En dat werkt?
Dat is niet altijd zo he. Socket 370 is een algemene term, je moet onderscheiden in PPGA, FCPGA en FCPGA2. Alleen de Celerons tot (geloof ik) 533 MHz werkten met PPGA, daarna stapte Intel over op FCPGA voor de Celerons 566-1100 enz. en de Pentium-III(E/B).

Je hebt natuurlijk verschillende converterkaartjes, de meest voorkomende waren die S370 PPGA=>Slot 1 om een Celeron te kunnen draaien op bijv. een 440LX bord. Dat gaat met een FCPGA=>Slot 1 kaartje dus al nooit lukken, gewoon omdat alle 440LX borden zo oud zijn dat ze geen nieuwe Celerons met zo'n hoge multiplier ondersteunen (en ook geen Pentium-III's).

Wat je maximaal op dat kaartje kunt prikken hangt af van de multiplier die het kaartje en het moederbord kunnen geven. Gezien je een oud Asus 440 LX bordje hebt zal daar wel maximaal een Celeron 333 opkunnen of iets in die geest.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 15:39
M@rco
M@rco is offline
Aha, oke

Volgens de Asus site kan er trouwens maximaal een PII 333 op dat moederbord, dus jouw gok lijkt me zo gek nog niet
Oud 09-04-2005, 15:52
Verwijderd
Het was dan ook een educated guess he

Het is bekend dat de 440LX gewoon een maximale FSB van 66 MHz aankan (althans, specified, er zijn borden die onofficieel 75 en 83 MHz ondersteunen bij die chipset). En de snelste 66 MHz Pentium-II die ooit verschenen is, was de 333 MHz-versie. Daarna is Intel overgestapt op de 100 MHz-bus voor de PII-350 en hoger, terwijl de Celerons nog tot in de GHz doorgingen met een belachelijk lage FSB van 66 MHz.

Wat dat betreft was Abit een geschenk uit de hemel met zijn Socket-370 PPGA-borden met een 440BX en ZX chipset. Die chipsets waren namelijk bedoeld voor de 100 MHz FSB-Pentium II's, maar ondersteunden natuurlijk ook Celerons. Dus overclockers konden de geweldige S370 PPGA-Celerons met hun lage warmteontwikkeling gebruiken voor gruwelijke overclocks!

Ik heb zelf echt smakelijk gelachen om die mensen die vele honderden guldens betaalden voor een 400- of 450 MHz Pentium-II, terwijl ik ze er met mijn negentig gulden kostende Celeron-366 op 616 MHz (5.5x112) allemaal zwaar uittrok
Met citaat reageren
Oud 09-04-2005, 16:01
Koning
Koning is offline
mja zaten 2xceleron 500 mhz's bij, maargoed bedankt voor de vele info!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten