Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2005, 17:34
THC1
THC1 is offline
DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) wil drie radicale imams het land uitzetten. Het gaat om islamitische voorgangers van de Al Fourkaan-moskee in Eindhoven, zo heeft het ministerie van Justitie dinsdag gemeld.

Verdonk heeft in overleg met minister Remkes (Binnenlandse Zaken) besloten de verblijfsvergunning van twee radicale imams in te laten trekken, omdat ze een gevaar vormen voor de openbare orde en/of de nationale veiligheid. Het is de eerste keer dat dat gebeurt. Ook is de aanvraag voor verlenging van de vergunning van de derde imam afgewezen. De imams zullen ook tot ongewenst vreemdeling worden verklaard. Een en ander moet uiteindelijk leiden tot uitzetting van de voorgangers.

Radicalisering

De bewindslieden hebben zich bij hun besluit gebaseerd op ambtsberichten van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD). Volgens de dienst dragen de imams "willens en wetens" bij aan "de radicalisering van moslims in Nederland". Ook hebben ze getolereerd dat in hun moskee moslims werden gerekruteerd voor de jihad, de gewapende strijd tegen de ongelovigen.

Het ministerie wijst er bovendien op dat de imams in de Al Fourkaan-moskee het salafistische gedachtegoed uitdragen. Deze puriteinse stroming in de islam is volgens justitie sterk gekant tegen de Westerse samenleving.

Westerse samenleving

Volgens de AIVD laten de drie imams duidelijk hun afkeuring blijken over de Westerse samenleving en prediken zij "vergaande afzondering en mijding van andersgezinden". Daarmee zetten ze moslims ertoe aan zich van de Nederlandse samenleving te isoleren, aldus de AIVD.

Ook kan de afwijzing van ongelovige buitenstaanders volgens de dienst leiden tot intolerantie tegenover iedereen die niet de salafistische geloofsleer aanhangt en tot tendensen om de islamitische wetgeving boven de Nederlandse wetgeving te stellen.

Volgens AIVD-woordvoerder V. van Steen zijn de drie ambtsberichten ongeveer een week geleden naar buiten gebracht. Hij benadrukte dat de inlichtingendienst niet naar alle imams onderzoek doet, maar naar diegenen in moskeeën waar het radicale salafistische gedachtegoed wordt gepredikt. Of er meer ambtsberichten volgen, kon Van Steen niet zeggen.

Het kabinet kondigde begin november, kort na de moord op cineast Theo van Gogh, al aan radicale imams te willen uitzetten of aan de grens te weren. Dat laatste is volgens een woordvoerder tot dusver een keer gebeurd.

www.nu.nl

--
Eindelijk , geen woorden maar daden!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2005, 17:35
Hydrogen
Hydrogen is offline
Wat leuk! Goed van ze dat ze hun hebben weggestuurd !!

Moet zeker een overwinning zijn voor jou en je racistische vriendjes
Oud 22-02-2005, 17:39
dingokoning
dingokoning is offline
En nu? Wat is je vraag? Wat is je stelling? Ben je blij? ok maar ga dan geen topics over maken

-_- zo denk ik erover
Oud 22-02-2005, 17:41
THC1
THC1 is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 22-02-2005 @ 18:35 :

Wat heeft dit met racisme te maken ?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:41
Hydrogen
Hydrogen is offline
Maar nu: wat is je stelling/vraag?
Mijn mening: goed van ze en dat meen ik ook. Ik haat gehersenspoelde mensen die de andere moslims in deskrediet brengen.
Oud 22-02-2005, 17:42
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
THC1 schreef op 22-02-2005 @ 18:34 :
Daarmee zetten ze moslims ertoe aan zich van de Nederlandse samenleving te isoleren, aldus de AIVD.
Is dat geen keuze van de personen zelf? Als het de samenleving geen kwaad kan..
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:42
THC1
THC1 is offline
ze worden niet voor niks uitgezet
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:47
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
THC1 schreef op 22-02-2005 @ 18:41 :
Wat heeft dit met racisme te maken ?
Ik bedoel hiermee op wat zich in de vorige topics is gebeurd. En ik ken je al te goed, dus ik weet wat ik zeg.
Oud 22-02-2005, 17:48
THC1
THC1 is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 22-02-2005 @ 18:47 :
Ik bedoel hiermee op wat zich in de vorige topics is gebeurd. En ik ken je al te goed, dus ik weet wat ik zeg.
dat is jouw mening, en dit is de mijne.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:49
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:

Citaat:
DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) wil drie radicale imams het land uitzetten. Het gaat om islamitische voorgangers van de Al Fourkaan-moskee in Eindhoven, zo heeft het ministerie van Justitie dinsdag gemeld.
we hebben het hier niet over huis tuin en keuken moslims
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:50
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
THC1 schreef op 22-02-2005 @ 18:48 :
dat is jouw mening, en dit is de mijne.
You're welcome.
Oud 22-02-2005, 17:50
the secret
the secret is offline
Citaat:

Ik denk eerder dat die imans racistisch zijn.

Maarja een goed begin!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:52
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 22-02-2005 @ 18:42 :
Als het de samenleving geen kwaad kan..
welicht is dat eht punt
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:53
THC1
THC1 is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 22-02-2005 @ 18:50 :
You're welcome.
snap je het wel, die IMAMS proberen alle moslims "racistisch"te maken die de moskee in eindhoven bezoeken.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:57
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
THC1 schreef op 22-02-2005 @ 18:53 :
snap je het wel, die IMAMS proberen alle moslims "racistisch"te maken die de moskee in eindhoven bezoeken.
Ik snap het heus wel. Zo achterlijk ben ik ook niet. Maar dat is het probleem. Radicalisering wordt gelijk bestraft met uitzetting. Zou je gelijk al die Neo-nazi's maar weg moeten sturen. Maar het probleem doet zich voor dat Neo-nazi's Nederlanders zijn, dus wanneer je ze wegstuurt naar hun eigen land, veroeren ze zich geen malle moer
Oud 22-02-2005, 18:03
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 22-02-2005 @ 18:57 :
Ik snap het heus wel. Zo achterlijk ben ik ook niet. Maar dat is het probleem. Radicalisering wordt gelijk bestraft met uitzetting. Zou je gelijk al die Neo-nazi's maar weg moeten sturen. Maar het probleem doet zich voor dat Neo-nazi's Nederlanders zijn, dus wanneer je ze wegstuurt naar hun eigen land, veroeren ze zich geen malle moer
omdat voor zover je in de media hoord verkondigen die neonazis alleen een foute mening, en moet je ze eigenlijk filmen en droppen bij de leukste thuis
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 18:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 22-02-2005 @ 18:57 :
ja en neo nazis die uit Rusland komen en de boel gaan opstoken hier en leiding gaan geven aan organisaties of lezingen gaan geven aan organisaties, worden ook zo uitgezet.
Oud 22-02-2005, 18:06
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-02-2005 @ 19:04 :
ja en neo nazis die uit Rusland komen en de boel gaan opstoken hier en leiding gaan geven aan organisaties of lezingen gaan geven aan organisaties, worden ook zo uitgezet.
Ja? Bron misschien?
Nu is het mijn beurt om jouw een bron te vragen
Oud 22-02-2005, 18:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 22-02-2005 @ 19:06 :
Ja? Bron misschien?
Nu is het mijn beurt om jouw een bron te vragen
het is een fictief voorbeeld.
Oud 22-02-2005, 18:08
THC1
THC1 is offline
ja, kijk naar die extreem rechtse figuren die een moskee vernielen. die worden ook heus wel opgepakt hoor, maar het verschil met die imams is dat zij hier in nederland komen (waar ze namens mij welkomzijn) om de jihad te prediken en oproepen te strijden tegen de ongelovigen, en dat is wel wat anders
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 18:10
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
THC1 schreef op 22-02-2005 @ 19:08 :
ja, kijk naar die extreem rechtse figuren die een moskee vernielen. die worden ook heus wel opgepakt hoor,
Heb er nog niets van gehoord
Oud 22-02-2005, 18:11
THC1
THC1 is offline
Citaat:
Hydrogen schreef op 22-02-2005 @ 19:10 :
Heb er nog niets van gehoord
dan heb jij niet goed het nieuws gevolgd
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 18:12
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
THC1 schreef op 22-02-2005 @ 19:08 :
ja, kijk naar die extreem rechtse figuren die een moskee vernielen. die worden ook heus wel opgepakt hoor, maar het verschil met die imams is dat zij hier in nederland komen (waar ze namens mij welkomzijn) om de jihad te prediken en oproepen te strijden tegen de ongelovigen, en dat is wel wat anders
Kijk, zulke jongens/mannen moet je oppakken. Huppa de cel in voor een aantal jaren. Door ze eruit te trappen, zorg je ervoor dat ze in andere landen terechtkomen en daar verder gaan met hun acitiveiten. Ze kunnen hierdoor nog steeds nederland bereiken of andere landen. Je lost hiermee het probleem niet op, maar verplaatst het ergens anders. In de gevangenis kunnen ze misschien tot bezinning komen. Een goed idee zou om alle die radicale moslims apart te houden. Anders blijft het extremisme gewoon bestaan.
Oud 22-02-2005, 18:12
RanC
RanC is offline
Goed werk.
Nu nog die andere radicale idioten zoals Wilders en vriendjes het land uit.

Of beter, laten we IEDEREEN het land uitzetten!

Yay!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 18:14
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
RanC schreef op 22-02-2005 @ 19:12 :

Of beter, laten we IEDEREEN het land uitzetten!

Yay!
ik ga zelf al

KUTWEER
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2005, 18:18
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
alsof het uitzetten van imams niet radicaal is
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 18:19
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 22-02-2005 @ 19:18 :
ja fantastisch, krijgen we nog meer gevallen als theo, super idee man
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 18:19
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Bloedpropje schreef op 22-02-2005 @ 19:18 :
er nee. Er worden vaak genoeg ongewenste bezoekers geweigerd.
Oud 22-02-2005, 18:20
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-02-2005 @ 19:19 :
er nee. Er worden vaak genoeg ongewenste bezoekers geweigerd.
en dat is dan weer helaas, hoeveel oorlogsslachtoffers worden er geweigerd.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 18:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 22-02-2005 @ 19:20 :
dat vind ik veel erger dan radicale imams hun werkvergunning intrekken en zeggen dat ze maar hun baan in Saoedi Arabie moeten gaan doen ofzo.
Oud 22-02-2005, 18:22
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-02-2005 @ 19:21 :
dat vind ik veel erger dan radicale imams hun werkvergunning intrekken en zeggen dat ze maar hun baan in Saoedi Arabie moeten gaan doen ofzo.
waarom geef je nou een bevestiging?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 18:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 22-02-2005 @ 19:22 :
waarom geef je nou een bevestiging?
van wat?
Oud 22-02-2005, 18:24
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 22-02-2005 @ 19:20 :
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 18:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 22-02-2005 @ 19:24 :
ik snap je opmerking niet, dude

it's been a long day today voor mij
Oud 22-02-2005, 18:26
T_ID
T_ID is offline
Ach, we kunnen ze missen, de imams zelf zouden dankbaar moeten zijn, alternatief is dat ze achter de tralies gaan voor zolang ze van plan zijn anderen op te roepen tot geweld. (en ik denk dat dat wel eens heel lang kon duren)
Oud 22-02-2005, 18:28
Verwijderd
Citaat:
THC1 schreef op 22-02-2005 @ 18:34 :

Volgens de AIVD laten de drie imams duidelijk hun afkeuring blijken over de Westerse samenleving en prediken zij "vergaande afzondering en mijding van andersgezinden". Daarmee zetten ze moslims ertoe aan zich van de Nederlandse samenleving te isoleren, aldus de AIVD.
En dat is tegenwoordig al een misdaad?Waarom leggen ze dan niet meteen het world wide web aan banden
Citaat:

Ook kan de afwijzing van ongelovige buitenstaanders volgens de dienst leiden tot intolerantie tegenover iedereen die niet de salafistische geloofsleer aanhangt en tot tendensen om de islamitische wetgeving boven de Nederlandse wetgeving te stellen.
Speculatief
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 18:50
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
makelville schreef op 22-02-2005 @ 19:28 :
En dat is tegenwoordig al een misdaad?Waarom leggen ze dan niet meteen het world wide web aan banden

Speculatief
Omdat deze imams niet de personen zijn van dat rap filmpje met straat terroristen enzo, deze personen willen dit echt en zijn psychisch niet in orde.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 19:19
McCaine
McCaine is offline
Deze dwazen uitzetten als ze daadwerkelijk misdaden plegen of op andere wijze de staat ondermijnen vind ik een uitstekend plan. Ze uitzetten omdat ze vinden dat de Nederlandse wet inferieur is aan de Shari'a of whatever vind ik strijdig met de vrijheid van expressie en de vrijheid van godsdienst, en als zodanig onrechtmatig.
Oud 22-02-2005, 19:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 22-02-2005 @ 20:19 :
Deze dwazen uitzetten als ze daadwerkelijk misdaden plegen of op andere wijze de staat ondermijnen vind ik een uitstekend plan. Ze uitzetten omdat ze vinden dat de Nederlandse wet inferieur is aan de Shari'a of whatever vind ik strijdig met de vrijheid van expressie en de vrijheid van godsdienst, en als zodanig onrechtmatig.
Ongewenste bezoekers zijn er wel om mindere redenen geweigerd
Oud 22-02-2005, 19:24
Verwijderd
Als ik het goed lees hebben ze niets gedaan
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 19:24
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 22-02-2005 @ 20:21 :
Ongewenste bezoekers zijn er wel om mindere redenen geweigerd
Iemand uitzetten of iemand in de eerste plaats niet toelaten vind ik heel verschillende dingen.
Oud 22-02-2005, 19:25
professor2
professor2 is offline
ikben het met mcCaine eens
maar verder kan ik er niet echt wakker van liggen
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 19:25
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 22-02-2005 @ 20:24 :
Iemand uitzetten of iemand in de eerste plaats niet toelaten vind ik heel verschillende dingen.
Dat is ook wel zo.

Gaat t hier btw om echte uitzettingen of intrekking van werkvergunning/verblijfsvergunning oid of gaat het slechts om het niet verlengen van deze vergunningen??

ja, ik vraag t want ik ben nu te lui omte lezen

Laatst gewijzigd op 22-02-2005 om 19:39.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 19:27
RanC
RanC is offline
Ik vind nog steeds dat we iedereen (inclusief de uitzetters) Nederland moeten uitzetten en dan het land schenken aan de Palestijnen voor de Nieuwe Palestijnse Staat.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 19:29
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 22-02-2005 @ 20:27 :
Ik vind nog steeds dat we iedereen (inclusief de uitzetters) Nederland moeten uitzetten en dan het land schenken aan de Palestijnen voor de Nieuwe Palestijnse Staat.

Laat de Israeliers hier maar komen
Met citaat reageren
Verwijderd
Maar wat hebben die lui dan in concreto gedaan?
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 22-02-2005 @ 20:19 :
Ik ben het met je eens
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 19:37
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Mja, ach wat zal ik eens zeggen?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 19:46
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 22-02-2005 @ 20:43 :
THC

Linkse rukkers

Maar het is natuurlijk altijd goed dat er een paar uitgegooid worden. Dan leren de overige geitjes dat we niet álles tolereren in het Koninkrijk de Nederlanden.. Normaal is het altijd als er 1 schaapje over de dam is volgen er meer.. dus hopelijk volgen de trouwe moslim schaapjes hun voorganger

Samen uit, samen thuis zeggen we dan
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 19:47
RanC
RanC is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 22-02-2005 @ 20:43 :
THC

Linkse rukkers

Maar het is natuurlijk altijd goed dat er een paar uitgegooid worden. Dan leren de overige geitjes dat we niet álles tolereren in het Koninkrijk de Nederlanden.. Normaal is het altijd als er 1 schaapje over de dam is volgen er meer.. dus hopelijk volgen de trouwe moslim schaapjes hun voorganger

Samen uit, samen thuis zeggen we dan
Ja.

Nu weet ik weer waarom ik superieur ben aan het Wilders gepeupel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten