Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2005, 14:59
Verwijderd
Waarom hebben mensen toch altijd zoveel commentaar op andere mensen?
Zo zit ik in een projectgroep op school, en daar zit 1 meisje in die wel een beetje apart is.
Nou heeft een ander meisje daar steeds maar commentaar op, dat ze er zo raar uit ziet, dat ze stinkt, dat ze dom is dat ze gekke kleren draagt, nou ja zo ongeveer op alles waar je iets over zeggen kan. Maar toch wel vooral over haar uiterlijk.
Ik weet dan echt nooit hoe ik moet reageren, aangezien dat meisje die al die commentaar heeft zelf nou ook niet echt de mooiste/ beste is. Zij is namelijk zo ontzettend dik! Dan denk ik jij ben wel de laatste die commentaar moet hebben over iemands uiterlijk, mss kan je beter eerst beginnen met niet iedere dag broodjes frikandel en 400 gr paaseitjes weg te werken.
Nou ben ik zelf ook niet zo heilig dat ik nooit commentaar op iemand heb hoor, al vind ik dit wel een slechte eigenschap van mezelf. Ik probeer meestal commentaar wel voor me te houden, en zeker tegen mensen die ikt och wat minder goed ken. Kijk natuurlijk heb ik een paar goede vriendinnen met wie ik heerlijk commentaar kan geven op alles en iedereen, maar dat commentaar spreek ik dus niet zomaar tegen iedereen uit.

Alleen ik vraag me dan af, waarom doen mensen dat toch, andere de grond in trappen om er zelf beter door te lijken ofzo?
Heb jij veel commentaar op andere mensen, en spreek je dit altijd uit? En waarom heb je eigenlijk commentaar, omdat je dingen echt stom vindt, of omdat je er zelf onzeker of iets over bent?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2005, 15:02
Silvie
Silvie is offline
Mensen zijn gewoon soms raar. En ik ken genoeg mensen die kritiek hebben op andere mensen terwijl ze zelf nou ook niet bepaald de mooiste, de leukste of de liefste zijn. Is gewoon afgunst, jaloezie. En door andere mensen af te kraken gaan ze zichzelf er beter door voelen.

Ikzelf geef weinig commentaar op anderen. Soms heb ik wel iets in m'n hoofd ofzo, maar ik spreek het dan niet hardop uit. Maar als ik iets zeg dan is het gewoon omdat ik het echt niet vind kunnen, en niet om mezelf beter te voelen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 15:08
Verwijderd
Dat doet men om zichzelf zeg maar op te werken.. Om zich beter te voelen dan de ander etc..
Denk dat dat er achter zit..
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 15:13
Sobe
Sobe is offline
Ik kan er ook niet helemaal bij waarom dat geroddel de vaak overheersende sociaal glijmiddel moet zijn.
Met goede vrienden praat ik over anderen, maar dan meer over hoe die relaties met ze in elkaar zitten, en problemen daarin.
Voor de rest is het niet aan mij om een oordeel over een ander te vellen. Waar de meningen verschillen laat ik wel merken, maar dan is er ook ruimte voor de ander om zich te verklaren.
Tolerantie naar intolerantie probeer ik wel af te leren. Als ze over mij oordelen terwijl ik dat niet bij een ander doe, danneh...
Oud 27-02-2005, 15:42
Antinoniem
Antinoniem is offline
helaas moet ik toegeven dat ik af en toe best wel lullig tegen personen doe maar dat doe ik dan omdat ik ook echt een pesthekel aan die persoon heb, en niet omdat ik mezelf dan beter voel ofsow.
Oud 27-02-2005, 15:45
Sobe
Sobe is offline
Waarom heb je zo'n pesthekel aan iemand?
Oud 27-02-2005, 15:45
WolterB
WolterB is offline
Vaak zijn mensen lullig tegen anderen om zich op die manier beter te voelen en ze denken zo ook makkelijker door meer mensen geaccepteerd te worden.
Die mensen moet je lekker laten.
Een beetje roddelen okee, maar je op die manier opwerken is not done
Oud 27-02-2005, 15:46
Antinoniem
Antinoniem is offline
Meestal omdat ze gigantisch arrogant zijn (kan ik niet tegen ) en ze vaak dus ook veel commentaar op anderen (ook mij dus) hebben.

EDIT: dat dus @ Sobe
Oud 27-02-2005, 15:46
Iduna
Iduna is offline
Door anderen naar beneden te halen, haal je jezelf naar boven, ook al 'zie je er zelf ook niet uit'.
Sommige mensen houden hun commentaar voor zich, maar praten er dus wel over achter iemands rug om.. Ik weet niet of dat nou 'beter' is.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 16:07
Landslide
Landslide is offline
Ik zit altijd op mensen te zeiken omdat ik mezelf nog niet gevonden heb.
Oud 27-02-2005, 16:12
Mara
Mara is offline
Hoogstwaarschijnlijk zit ze heel erg met zichzelf in de knoop. Ze schaamt zich ervoor dat ze dik is. En daardoor voelt ze zich kwetsbaar.

Door anderen af te kraken probeert ze zichzelf zekerder op te stellen, niet laten zien dat ze eigenlijk heel zwak is. Want ze is eigenlijk hartstikke bang om zelf dat soort commentaar te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 16:13
Mara
Mara is offline
Citaat:
Landslide schreef op 27-02-2005 @ 17:07 :
Ik zit altijd op mensen te zeiken omdat ik mezelf nog niet gevonden heb.
Wat een crap Zeker als je 't zelf zegt.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 16:18
esprit-chick
esprit-chick is offline
mensen zeiken over anderen door hun eigen onzekerheid

TS: dat dikke meisje, is waarschijnlojk heel onzeker over haar eigen uiterlijk en denkt dat voor zichzelf te kunnewn verzachten door over andere te zeure, een typisch menselijk rottrekje eigelijk...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 16:30
Verwijderd
Omdat mensen sociale dieren zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 16:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mijn vriend heeft ook wel eens zo'n bui. Dan is iedereen die op de TV langs komt lelijk, dik of dom. Maar ja, op zo'n niveau praat ie ook af en toe met bepaalde vrienden geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 16:46
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 27-02-2005 @ 15:59 :
Alleen ik vraag me dan af, waarom doen mensen dat toch, andere de grond in trappen om er zelf beter door te lijken ofzo?
Heb jij veel commentaar op andere mensen, en spreek je dit altijd uit? En waarom heb je eigenlijk commentaar, omdat je dingen echt stom vindt, of omdat je er zelf onzeker of iets over bent?
Sommige mensen snappen ook gewoon ECHT niet dat je mensen kwetst met sommige opmerkingen....

Ik houd mijn commentaar trouwens meestal voor me.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 17:03
elledc
elledc is offline
De mens is een grote roddelaar met vooroordelen die vaak niet eens juist zijn. Iedereen is zo jammergenoeg, de ene uit het meer, de andere houdt het meer voor zich.
Het is erg hoe sommige mensen anderen pesten, je hoort het vaak genoeg in bedrijven of scholen ...
Ik heb geleerd te relativeren en me niet te vaak iets van aan te trekken .
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 17:06
Goeniegoegoe
Goeniegoegoe is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 27-02-2005 @ 17:46 :
Sommige mensen snappen ook gewoon ECHT niet dat je mensen kwetst met sommige opmerkingen....

Ik houd mijn commentaar trouwens meestal voor me.
volgens mij zeggen ze dat soort dingen juist omdat ze weten dat andere mensen het zich aantrekken

als je als ´kwetser´ wist dat de ´kwetsende persoon´ het zich toch niet aantrok, dan zou die er geen moeite in steken om hem of haar te beledigen.
Oud 27-02-2005, 17:39
Verwijderd
mensen zeiken andere mensen af omdat ze zo hun eigen onzekerheid kunnen verbergen...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 17:41
Verwijderd
Ik heb ook best veel commentaar op mensen, maar laat dit eigenlijk nooit horen. Het is gewoon meer van verbazing, en de grappen die ik over mensen maak alleen met vrienden, zal niet iemand echt afzeiken.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 17:42
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-02-2005 @ 17:13 :
zie het als zelfkennis. Jij mag het over anderen zeggen maar zij niet over zichzelf? dat is pas gelul
Oud 27-02-2005, 17:46
Multilot
Multilot is offline
Ik ben een ontzettende flapuit, dus ik maak ook van die opmerkingen. Ik denk niet dat dat goed te praten is.
Ik ben dan wel iemand die dat niet achter iemands rug doet en een paar tellen later weer achterbaks aardig is tegen diegene. Daar houd ik helemaal niet van...
Oud 27-02-2005, 17:56
Verwijderd
Ik kraak mensen niet af. Als ik serieus een mening over iemand heb meld ik die enkel als er naar gevraagd wordt en zal het nooit op een roddelmanier brengen.

Als die persoon mijn mening over hem/haar vraagt en ze willen serieus antwoord ga ik niet zeggen van:"Och je bent wel aardig" als ik ze achterbaks vind maar denk ik zeg ik subtiel (dat nog wel) dat ik vind dat ze bepaalde verhaaltjes voor zich kunnen houden.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 18:15
Mara
Mara is offline
Citaat:
Hagel schreef op 27-02-2005 @ 18:42 :
zie het als zelfkennis. Jij mag het over anderen zeggen maar zij niet over zichzelf? dat is pas gelul
Als een ander het over je zegt ok. Want dan doe je het hoogstwaarschijnlijk onbewust.

Maar als je wéét dat je 't dáárom doet, dan doe je het toch niet meer? Als je weet dat je iemand zit te beledigen, en dat je dat éigenlijk doet omdat je 'jezelf zoekt' dan stop je daar toch mee? Want als je weet dat dát de reden is, weet je ook dat het totaal geen nut heeft.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 18:40
Verwijderd
Dat heet nou jaloezie, tenzij het echt lelijk is natuurlijk. Maar toch meestal en voornamelijk jaloezie.

edit:

Laatst gewijzigd op 27-02-2005 om 18:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2005, 18:51
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 27-02-2005 @ 19:40 :
Dat heet nou jaloersheid, tenzij het echt lelijk is natuurlijk. Maar toch meestal en voornamelijk jaloersheid.
dat heet toch jaloezie?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 18:58
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 27-02-2005 @ 19:51 :
dat heet toch jaloezie?
uhm.. ja maar ik zeg altijd jaloersheid. Duidelijk waarom je spreektaal niet met schrijftaal zou moeten vermengen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 19:03
mixtape
mixtape is offline
Jaloezie gaat dus echt niet altijd op. Bij mij in de klas zat ook een vreselijk apart meisje. Ze zag er niet uit en bovendien was d'r gedrag net zo vreemd (heel anti-sociaal). Met als gevolg dat de hele klas commentaar op haar had, haar zat af te kraken enzovoorts en dat was geen jaloezie.

Gelukkig was ze zo wereldvreemd dat ze dit ook niet eens door had (althans ze liet het niet merken en opmerkingen die ze maakte bewezen nog maar eens dat ze het niet door had).

Ik zelf heb trouwens altijd veel commentaar , terwijl ik zelf ook uiteraard niet perfect ben. Maar ja, is menselijk, je doet er weinig tegen. Meeste gevallen is dit geen jaloezie, maar idd misschien beter voelen. Jaloezie is volgens mij maar zelden de oorzaak van zoiets.
Oud 27-02-2005, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Silveria schreef op 27-02-2005 @ 20:03 :
Jaloezie gaat dus echt niet altijd op. Bij mij in de klas zat ook een vreselijk apart meisje. Ze zag er niet uit en bovendien was d'r gedrag net zo vreemd (heel anti-sociaal). Met als gevolg dat de hele klas commentaar op haar had, haar zat af te kraken enzovoorts en dat was geen jaloezie.

Gelukkig was ze zo wereldvreemd dat ze dit ook niet eens door had (althans ze liet het niet merken en opmerkingen die ze maakte bewezen nog maar eens dat ze het niet door had).

Ik zelf heb trouwens altijd veel commentaar , terwijl ik zelf ook uiteraard niet perfect ben. Maar ja, is menselijk, je doet er weinig tegen. Meeste gevallen is dit geen jaloezie, maar idd misschien beter voelen. Jaloezie is volgens mij maar zelden de oorzaak van zoiets.

Denk je nou echt dat als je commentaar krijgt van de hele klas je dit niet kwetst? Sorry hoor maar dan ben jij degene die een beetje wereldvreemd is.

Waarschijnlijk was de enige reden dat de hele klas het deed was omdat ze bang waren om zelf de lul te zijn. Het is namelijk makkelijker om iemand anders zijn mening over te nemen en te doen of je het daar mee eens bent dan dat je voor je eigen mening uitkomt.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 19:29
Verwijderd
Dat doen mensen zodat ze zelfverzekerder worden. Eigenlijk net zoiets als pesten, maar dan misschien minder dramatisch en 'volwassener'.

Ik doe het ook, ik ben ook maar een mens Maar er zijn mensen die het tegen iedereen zeggen, niet tegen de persoon zélf, maar wel tegen iemand die in de buurt is. 'Zag je die jongen? Pff, wat had híj aan zeg, wat lélijk!' Ik hou het meestal voor me, in mezelf.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 19:34
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-02-2005 @ 17:40 :
Mijn vriend heeft ook wel eens zo'n bui. Dan is iedereen die op de TV langs komt lelijk, dik of dom. Maar ja, op zo'n niveau praat ie ook af en toe met bepaalde vrienden geloof ik.
ik noem ook iedereen stom
maar niet in hun gezicht
roddelen doe ik altijd met mjin vriendinnen
dat is leuk
is ook niet per se negatief
Oud 27-02-2005, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Silveria schreef op 27-02-2005 @ 20:03 :

Ik zat in een klas waarin ik de persoon was waar iedereen commentaar op had. Geen idee waarom. Alleen omdat ik anders was. Er ging nooit iemand naast me zitten bij geen enkele les, niemand wilde met me samenwerken, op het laatst kreeg ik zelfs gummetjes naar m'n hoofd gegooid.
Ik was anders omdat ik niet elk weekend naar een disco ging om me klem te zuipen, ik kocht geen pillen van een klasgenoot, ik haalde altijd goede cijfers en blijkbaar is dat asociaal.

Dat was zeker geen jaloezie, maar gewoon pure achterlijkheid en wereldvreemdheid.

In dat soort grote gevallen komt het akelig dicht bij pesten. Maar wanneer een individu commentaar heeft op een ander individu, dan denk ik dat er wel vaak jaloezie bij komt kijken. Ik weet dat wel van mezelf. Mensen die zelfverzekerd overkomen, vind ik vaak arrogant, terwijl ze dat niet zijn. Ik ben alleen jaloers en probeer hun minder goed te laten lijken dan ze zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 19:41
mixtape
mixtape is offline
Citaat:
Alex schreef op 27-02-2005 @ 20:21 :
Denk je nou echt dat als je commentaar krijgt van de hele klas je dit niet kwetst? Sorry hoor maar dan ben jij degene die een beetje wereldvreemd is.

Waarschijnlijk was de enige reden dat de hele klas het deed was omdat ze bang waren om zelf de lul te zijn. Het is namelijk makkelijker om iemand anders zijn mening over te nemen en te doen of je het daar mee eens bent dan dat je voor je eigen mening uitkomt.
Tuurlijk weet ik wel dat het haar wel degelijk wat doet als ze weet dat mensen over haar praten. Zo gaat het waarschijnlijk al heel d'r leven en ze heeft wel meer moeten doorstaan, maar ja... We hadden ook best medelijden met haar, maar daarentegen was ze niet al te aardig tegen ons waardoor het commentaar (achter haar rug om) alleen maar erger werd.

Het is niet zo dat de klas haar pestte, als ze met ons iets mee ging drinken deden we gewoon normaal en gezellig. Alleen achter haar rug om hadden we gesprekken over haar.

Maar anyway, zij was zó wereldvreemd dat ik soms twijfelde of ze het wel door had. Dat bedoelde ik er mee.

Er was geen sprake van elkaars mening over nemen, we hebben hele gesprekken over haar gehad over wat er met haar aan de hand kon zijn en ik heb het hier niet over een middelbare school klas. Maar nevermind je kent de situatie niet dus je kan er niet over oordelen.

Laatst gewijzigd op 27-02-2005 om 19:46.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 19:51
mixtape
mixtape is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-02-2005 @ 20:37 :
Ik zat in een klas waarin ik de persoon was waar iedereen commentaar op had. Geen idee waarom. Alleen omdat ik anders was. Er ging nooit iemand naast me zitten bij geen enkele les, niemand wilde met me samenwerken, op het laatst kreeg ik zelfs gummetjes naar m'n hoofd gegooid.
Ik was anders omdat ik niet elk weekend naar een disco ging om me klem te zuipen, ik kocht geen pillen van een klasgenoot, ik haalde altijd goede cijfers en blijkbaar is dat asociaal.

Dat was zeker geen jaloezie, maar gewoon pure achterlijkheid en wereldvreemdheid.

In dat soort grote gevallen komt het akelig dicht bij pesten. Maar wanneer een individu commentaar heeft op een ander individu, dan denk ik dat er wel vaak jaloezie bij komt kijken. Ik weet dat wel van mezelf. Mensen die zelfverzekerd overkomen, vind ik vaak arrogant, terwijl ze dat niet zijn. Ik ben alleen jaloers en probeer hun minder goed te laten lijken dan ze zijn.
Ja vooral op middelbare scholen is er altijd een die de lul is, terwijl er niks mis is met diegene. Op iemand commentaar hebben vanwege het niet naar de disco gaan of whatever is idd achterlijk.

Maar dat meisje uit mijn klas was écht anders. Maar dat heeft niet zo'n zin om hier uit te leggen want je moet d'r echt meegemaakt hebben wil je het begrijpen.
Oud 27-02-2005, 20:34
Flijn
Flijn is offline
Als ik de neiging voel commentaar te leveren op iemand is dat vaak uit ergernis. Dat vind ik dan weer zo nutteloos van mezelf dat ik het inslik.

Ik heb wel luid en duidelijk commentaar op mensen op tv.
Ja, ik ben zo iemand die tegen het scherm praat tijdens het nieuws...
Oud 27-02-2005, 21:48
Landslide
Landslide is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 27-02-2005 @ 17:13 :
Sarcasme, lieverd.
Oud 27-02-2005, 22:38
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 27-02-2005 @ 15:59 :

Zoiets denk ik.. Ik vind het zelf altijd zwaar irritant als mensen zo doen, ik reageer er meestal niet op. Kijk, veel mensen doen het een beetje. Maar sommige mensen doen het echt de hele tijd, die hebben op iedereen wat aan te merken.
Citaat:

Nee, ik heb alleen commentaar op mensen die ik vervelend vind, dat zijn vaak mensen die zelf steeds onaardige dingen over anderen zeggen of sowieso lullig doen. Dan hoef ik ook geen medelijden met ze te hebben en vind ik dat er over hun ook weleens iets negatiefs gezegd mag worden.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 22:53
bracelance
bracelance is offline
Alles wat anders is dan jijzelf is vreemd en zodoende begrijp je vaak die persoon niet helemaal. Zolang je iemand anders de grond in trapt richt je niet de aandacht op jezelf (meestal) en begeef je jezelf uit de zone om geraakt te worden. Logisch...
Oud 28-02-2005, 10:45
Verwijderd
Citaat:
Silveria schreef op 27-02-2005 @ 20:51 :

Maar dat meisje uit mijn klas was écht anders. Maar dat heeft niet zo'n zin om hier uit te leggen want je moet d'r echt meegemaakt hebben wil je het begrijpen.
Ik was/ben in hun ogen ook écht anders.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 12:01
Mara
Mara is offline
Citaat:
Landslide schreef op 27-02-2005 @ 22:48 :
Sarcasme, lieverd.
Ok, maar ik moet eerlijk bekennen dat dat niet érg duidelijk was
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 12:13
meisje
meisje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-02-2005 @ 20:37 :

Ooit eraan gedacht dat de mensen dachten dat jij je superieur voelde aan hen? Want zo kom je nu ook over, met dingen zoals 'klem zuipen', 'pillen kopen'. Het klinkt bijzonder laagdunkend.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 16:05
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 28-02-2005 @ 13:13 :
Ooit eraan gedacht dat de mensen dachten dat jij je superieur voelde aan hen? Want zo kom je nu ook over, met dingen zoals 'klem zuipen', 'pillen kopen'. Het klinkt bijzonder laagdunkend.
Na twee jaar lang elke dag enorm onware dingen over jezelf te horen, lijkt het me logisch dat je de mensen van wie je dat hoort stom en achterlijk gaat vinden.
Ik heb ze in het begin nooit stom gevonden, probeerde ook echt wel met mensen op te schieten, maar goed, dat werkte dus echt niet. We verschilden te erg. Wanneer mensen zich dan dus twee jaar lang verlagen naar een achterlijk niveau van zwartmaken en met gummetjes gooien, dan voel ik me dus inderdaad beter. Maar daar ben ik nooit van uit gegaan. Als zij inderdaad dachten dat ik me beter voelde, dan was dat echt hun fout. (Ik ben zelfs enorm onzeker en voel me zelden beter dan anderen, vooral in die tijd was ik vreselijk onzeker.)
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 16:10
Mingster
Mingster is offline
Deels om aan iedereen behalve die persoon te laten zien dat je je mening zo openlijk durft te geven (en ongemerkt je eigen ego vergroot) en de kans verkleint dat de aandacht naar je eigen minpunten verschuift.

Hiernaast heeft ieder levend (menselijk) wezen commentaar en kritiek op alles. Je hebt nergens geen mening over. Het is maar of je het openlijk zegt, en dat kan inderdaad weleens verkeerd overkomen. Ligt er maar net aan of je het expres doet of niet.

Maar soms als je commentaar op een goede subtiele manier brengt, kan het ook een positieve invloed hebben op iemand. Bijvoorbeeld, je zegt op aardige, niet-generende manier dat iemand misschien 'wat steviger' is dan eerst en of het misschien een idee is om een beetje af te vallen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 16:16
groovy
groovy is offline
Ik denk dat dat dikke meisje dat doet uit eigen onzekerheid..ze is zelf waarschijnlijk gefrustreerd dus geeft ze maar af op andere personen..

Misschien heeft dat meisje waar ze commentaar op geeft inderdaad geen geweldige kleding, maar is ze niet toevallig mooi slank? Dat dat dikke meisje zich daar op ergert?

Ik zelf moet toegeven, dat ik ook wel eens commentaar geef op mensen..dat gebeurt wel vaak doordat ik me erger aan het gedrag van mensen, niet door hoe ze eruit zien. Maar als mensen dus heel irritant doen, dan kan ik wel afgeven op hoe ze eruitzien..

Een voorbeeld: Laatst probeerde een meisje constant bij me af te kijken, en ze doet zelf echt helemaal geen flikker. Ik zat me daar goed op te ergeren en had al een paar keer duidelijk laten merken dat ik het niet op prijs stelde. Ik draaide 1 keer mijn nek om en toen had ze alle antwoorden overgepend..ik was zo kwaad! Dat meisje draagt ontzettend veel make-up (foundation, roze rondjes op de wangen, mascara, eye-liner, oogmake-up tot de wenkbrauwen, super dik lipgloss die ze elke minuut bijwerkt..) <-- en dan weet ik niet zeker of ik alles heb genoemd! Nou dus toen heb ik commentaar gegeven op haar make-up, dat ze net een barbie was..maar dat kwam dus uit kwaadheid op haar gedrag..

Ik geef ook wel eens op mensen af, als ergens bij een cafeetje zit en allemaal mensen zie voorbij komen en ik verveel me..als ik dan een blond meisje zie lopen, nog nat van de waterstofperioxide en stiletto-hakken van hier tot Groningen, ja dan kan ik ook wel eens commentaar geven

En een vast onderwerp waar ik commentaar op geef..wat flinkere meisjes die alles, maar dan ook alles, een maat te klein dragen..*en blubber*

Dat was het wel zo ongeveer

Maar ik geef niet zo gauw meer af op uiterlijk, omdat ik zoiets zelf ook wel eens heb meegemaakt en dus weet hoe kwetsend het kan zijn..

Laatst gewijzigd op 28-02-2005 om 16:18.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 16:18
leucomelas
leucomelas is offline
ja vreselijk... roddelen is wel zo fuking stom.. probeer het zelf altijd of gewoon niet te denken of voor me te houden... misschien toch een beetje menselijke aard? heb er een hekel aan...
Oud 28-02-2005, 18:16
meisje
meisje is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-02-2005 @ 17:05 :
Na twee jaar lang elke dag enorm onware dingen over jezelf te horen, lijkt het me logisch dat je de mensen van wie je dat hoort stom en achterlijk gaat vinden.
Ik heb ze in het begin nooit stom gevonden, probeerde ook echt wel met mensen op te schieten, maar goed, dat werkte dus echt niet. We verschilden te erg. Wanneer mensen zich dan dus twee jaar lang verlagen naar een achterlijk niveau van zwartmaken en met gummetjes gooien, dan voel ik me dus inderdaad beter. Maar daar ben ik nooit van uit gegaan. Als zij inderdaad dachten dat ik me beter voelde, dan was dat echt hun fout. (Ik ben zelfs enorm onzeker en voel me zelden beter dan anderen, vooral in die tijd was ik vreselijk onzeker.)
Ik begrijp je wel. En het is inderdaad walgelijk als ze tot zulk soort activiteiten als gummetjes gooien hun toevlucht nemen. Maar snap jij dat je met je vorige post heel 'arrogant' overkwam op mij, die elk weekend wel gaat stappen?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 18:29
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
groovy schreef op 28-02-2005 @ 17:16 :

Een voorbeeld: Laatst probeerde een meisje constant bij me af te kijken, en ze doet zelf echt helemaal geen flikker. Ik zat me daar goed op te ergeren en had al een paar keer duidelijk laten merken dat ik het niet op prijs stelde. Ik draaide 1 keer mijn nek om en toen had ze alle antwoorden overgepend..ik was zo kwaad! Dat meisje draagt ontzettend veel make-up (foundation, roze rondjes op de wangen, mascara, eye-liner, oogmake-up tot de wenkbrauwen, super dik lipgloss die ze elke minuut bijwerkt..) <-- en dan weet ik niet zeker of ik alles heb genoemd! Nou dus toen heb ik commentaar gegeven op haar make-up, dat ze net een barbie was..maar dat kwam dus uit kwaadheid op haar gedrag..
Het 1 heeft ook niks met het ander te maken in je verhaal..
Oud 28-02-2005, 19:57
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 28-02-2005 @ 19:16 :
Ik begrijp je wel. En het is inderdaad walgelijk als ze tot zulk soort activiteiten als gummetjes gooien hun toevlucht nemen. Maar snap jij dat je met je vorige post heel 'arrogant' overkwam op mij, die elk weekend wel gaat stappen?
Oh nee, zo bedoelde ik het niet, ik gaf alleen aan dat zij elk weekend uit ging naar een discotheek - waar ik dus niet naartoe ging - en dat er een paar dealers in mijn klas zaten. Ze vonden het stom dat ik niet naar die disco ging en dat ik elk aanbod voor pillen afsloeg. Ik vond het niet stom dat ze naar de disco gingen en drugs gebruikten, moesten ze zelf weten natuurlijk, ik vond het vooral stom dat ze het mij zo kwalijk namen dat ik het níet deed.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 20:22
groovy
groovy is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 28-02-2005 @ 19:29 :
Het 1 heeft ook niks met het ander te maken in je verhaal..
jawel, dat was een voorbeeld, wat terugsloeg op de alinea daarvoor..
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 21:25
JJ13
JJ13 is offline
ik heb ook vaker commentaar op mensen en flap t er vaker ook uit, tegen anderen, maar ik zou nooit recht iemand in zn gezicht heel erg beledigen.
Reageren

Regels voor berichten