Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2005, 20:32
Blenderhead
Blenderhead is offline
zijn er mensen die ervaring hebben met de Tmobile MDA compact of de Samsung D500??

Ik mag namelijk uit deze (en nog wat andere kiezen) maar heb er de ballen verstand van.

De MDA compact lijkt me wel leuk maar zeer onpraktisch als telefoon, omdat het meer een organizer is...Wat dan weer wel fijn is is de 256 mb geheugenkaart...

Ook de Samsung D500 lijkt me fijn omdat ie wat compacter is en gewoon wat meer op een telefoon lijkt

zijn er mensen die tips hebben of wat over de voor en nadelen kunnen vertellen?
Oud 28-02-2005, 21:11
3rd Rock
3rd Rock is offline
geen ervaringen mee, maar je kunt eens kijken op www.nieuwemobiel.nl of www.kieskeurig.nl
succes
Oud 28-02-2005, 22:20
]{ing
]{ing is offline
als je toch in die prijsklasse zit zou ik zeker naar de sony ericsson p910i kijken. wat mij betreft de fijnste telefoon van het moment

Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 22:50
Blenderhead
Blenderhead is offline
nee, die zit niet bij de mogelijkheden
Oud 01-03-2005, 07:37
waaromniet?
waaromniet? is offline
Zou ik voor de compact gaan, heel mooi dingetje. Maar ik zou afraden om direct bij T-Mobile te verlengen, regel het via een webshop, of zeg je contract op en neem een nieuwe. Kan je over het algemeen veel meer korting krijgen.
Oud 01-03-2005, 14:36
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 01-03-2005 @ 08:37 :
Zou ik voor de compact gaan, heel mooi dingetje. Maar ik zou afraden om direct bij T-Mobile te verlengen, regel het via een webshop, of zeg je contract op en neem een nieuwe. Kan je over het algemeen veel meer korting krijgen.
ik zeg m'n contract ook op...
Oud 01-03-2005, 18:49
Orion16
Orion16 is offline
MDA Compact is super, heb het toestel zelf, een regelrechte SonyEricsson P910i killer (laatstgenoemde toestel is trouwens oude wijn in een nieuw zakje)
Windows Mobile 2003 SE is imho veel beter dan UIQ, en hardwarematig kan ik ook heel wat redenen bedenken waarom de MDA Compact beter is. Tussen dit toestel en de Samsung D500 zou ik sowieso niet gaan twijfelen, de D500 is een dumb phone, ben je zo op uitgekeken. Ik was er iig binnen 5 minuten mee uitgespeeld, al had ik een dag de kans om hem te gebruiken.

- Geheugenformaat, SD/MMC ipv. het brakke Memorystick
- Wireless LAN 802.11b is een optie, het toestel kan hiermee worden uitgebreid. Een WLAN SD kaartje kost zo'n 80 euro en steekt een beetje uit, maar dan heb je ook wat.
- Snellere CPU (Intel Bulverde 416 Mhz)
- Meer werkgeheugen (64 MB ram)
- Beter scherm
- ERG veel software te krijgen! Aanbod van PPC software is enorm.
- Sneller (is echt zo, dus geen fabeltjes dat Symbian OS sneller zou zijn. Dit uit eigen ervaring)
- Hoge bitrate DivX, mp3/ogg luisteren, SNES/NES/GBA games spelen. Je bent niet afhankelijk van alleen maar (dure) javagames

Binnenkort een review Ik ben zelf ook pasgeleden overgestapt van een clamshell Smartphone (dus inderdaad meer telefoonvorm) naar een device met touchscreen, MDA Compact dus, en ik moet zeggen dat het tot nu toe prima bevalt. Het is veruit de kleinste Pocket PC Phone die er is en er zit een erg fijne stalen stylus bij.

Laatst gewijzigd op 01-03-2005 om 18:53.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 21:40
Energie
Energie is offline
ik heb de d500, is een fijn telefoontje. lekker klein maar toch veel functies erin. aanradertje dus
Oud 02-03-2005, 13:13
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 01-03-2005 @ 19:49 :
MDA Compact is super, heb het toestel zelf, een regelrechte SonyEricsson P910i killer (laatstgenoemde toestel is trouwens oude wijn in een nieuw zakje)
Windows Mobile 2003 SE is imho veel beter dan UIQ, en hardwarematig kan ik ook heel wat redenen bedenken waarom de MDA Compact beter is. Tussen dit toestel en de Samsung D500 zou ik sowieso niet gaan twijfelen, de D500 is een dumb phone, ben je zo op uitgekeken. Ik was er iig binnen 5 minuten mee uitgespeeld, al had ik een dag de kans om hem te gebruiken.

- Geheugenformaat, SD/MMC ipv. het brakke Memorystick
- Wireless LAN 802.11b is een optie, het toestel kan hiermee worden uitgebreid. Een WLAN SD kaartje kost zo'n 80 euro en steekt een beetje uit, maar dan heb je ook wat.
- Snellere CPU (Intel Bulverde 416 Mhz)
- Meer werkgeheugen (64 MB ram)
- Beter scherm
- ERG veel software te krijgen! Aanbod van PPC software is enorm.
- Sneller (is echt zo, dus geen fabeltjes dat Symbian OS sneller zou zijn. Dit uit eigen ervaring)
- Hoge bitrate DivX, mp3/ogg luisteren, SNES/NES/GBA games spelen. Je bent niet afhankelijk van alleen maar (dure) javagames

Binnenkort een review Ik ben zelf ook pasgeleden overgestapt van een clamshell Smartphone (dus inderdaad meer telefoonvorm) naar een device met touchscreen, MDA Compact dus, en ik moet zeggen dat het tot nu toe prima bevalt. Het is veruit de kleinste Pocket PC Phone die er is en er zit een erg fijne stalen stylus bij.
is is ook handig in het gebruik? Het lijkt nogal raar om ineens met een touchscreen te werken ipv normale toetsen...
Oud 02-03-2005, 13:16
Energie
Energie is offline
d500 heeft ook een grotere community, dus automatisch ook meer ringtones enz
Oud 04-03-2005, 23:17
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
ik heb de mda compact, en het feit dat je er worms armegeddon op kunt spelen, moet je toch echt wel overtuigen

De telefoon is echt super, de camera is teleurstellend.
Oud 04-03-2005, 23:18
Dave Rhubarb
Dave Rhubarb is offline
Citaat:
Energie schreef op 02-03-2005 @ 14:16 :
d500 heeft ook een grotere community, dus automatisch ook meer ringtones enz
de mda, maakt zelfs van mp3's ringtones... en ik denk dat er daar een stuk meer van zijn dan ringtones
Oud 06-03-2005, 21:39
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Dave Rhubarb schreef op 05-03-2005 @ 00:18 :
de mda, maakt zelfs van mp3's ringtones... en ik denk dat er daar een stuk meer van zijn dan ringtones
Of WMA, WAV. Cool Edit does the job for me, en als ik nou nog moet gaan uitleggen hoeveel audiobestanden er rondzwerven op internet

@ Blenderhead: Het viel wel mee Ik had namelijk ook nog nooit een toestel met touchscreen gehad, moet zeggen dat je er vrij snel aan went. SMS'en met die stylus gaat nog vrij snel!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 21:47
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Dave Rhubarb schreef op 05-03-2005 @ 00:17 :
ik heb de mda compact, en het feit dat je er worms armegeddon op kunt spelen, moet je toch echt wel overtuigen

De telefoon is echt super, de camera is teleurstellend.
Het is beter dan VGA-kwaliteit, ik vond het zelf dan al gauw prima. Voor echt goede foto's heb ik altijd mijn Canon Powershot nog.

Deze foto is overigens gemaakt onder niet al te beste lichtomstandigheden, buiten is het iets beter.

Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 23:07
Verwijderd
Bijzonder nette kwaliteit voor een foon cammetje.
Hard toe aan een nieuwe telefoon..eens kijken wat de opties zijn om zo'n apparaatje te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2005, 00:36
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 07-03-2005 @ 00:07 :
Bijzonder nette kwaliteit voor een foon cammetje.
Hard toe aan een nieuwe telefoon..eens kijken wat de opties zijn om zo'n apparaatje te krijgen.

nokia 5210 kopen?
Reageren

Regels voor berichten