MDA Compact is super, heb het toestel zelf, een regelrechte SonyEricsson P910i killer (laatstgenoemde toestel is trouwens oude wijn in een nieuw zakje)
Windows Mobile 2003 SE is imho veel beter dan UIQ, en hardwarematig kan ik ook heel wat redenen bedenken waarom de MDA Compact beter is. Tussen dit toestel en de Samsung D500 zou ik sowieso niet gaan twijfelen, de D500 is een dumb phone, ben je zo op uitgekeken. Ik was er iig binnen 5 minuten mee uitgespeeld, al had ik een dag de kans om hem te gebruiken.
- Geheugenformaat, SD/MMC ipv. het brakke Memorystick
- Wireless LAN 802.11b is een optie, het toestel kan hiermee worden uitgebreid. Een WLAN SD kaartje kost zo'n 80 euro en steekt een beetje uit, maar dan heb je ook wat.
- Snellere CPU (Intel Bulverde 416 Mhz)
- Meer werkgeheugen (64 MB ram)
- Beter scherm
- ERG veel software te krijgen! Aanbod van PPC software is enorm.
- Sneller (is echt zo, dus geen fabeltjes dat Symbian OS sneller zou zijn. Dit uit eigen ervaring)
- Hoge bitrate DivX, mp3/ogg luisteren, SNES/NES/GBA games spelen. Je bent niet afhankelijk van alleen maar (dure) javagames
Binnenkort een review

Ik ben zelf ook pasgeleden overgestapt van een clamshell Smartphone (dus inderdaad meer telefoonvorm) naar een device met touchscreen, MDA Compact dus, en ik moet zeggen dat het tot nu toe prima bevalt. Het is veruit de kleinste Pocket PC Phone die er is en er zit een erg fijne stalen stylus bij.