Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
wat is je punt? |
![]() |
|
LAMP staat over het algemeen voor die combo met PHP, hoor; maar het is volgens mij een afkorting zoals een andere. Ze hadden het evengoed YALS (Yet Antoher Linux Server) of de iets stoerdere naam YAWS (voor Windows) kunnen noemen, maar door die letters te gebruiken zie je direct wat het is, als je de code kent, terwijl je met van die algemene YA-afkortingen meestal weinig te weten komt over de samenstelling.
Volgens mij moet je je er maar bij neerleggen, er zijn genoeg internet-afkortingen (LOL, BRB, ...) en PHP is zelf ook een afkorting, hoor. Het is gewoon veel sneller om alles in afkortingen te typen in plaats van steeds Linux + Apache Web Server + MySQL Database Server + PHP: Hypertext Preprocessor (hudige betekenis van de afkorting "PHP" (dus inclusief de naam PHP zelf ![]() Zeker in discussie of beschrijven is het handiger om te lezen "op een AMP-server is dit makkelijk uit te voeren" dan om te lezen "als je Apache-server is uitgerust met MySQL en PHP, kun je het volgende makkelijk uitvoeren". De enige vraag die ik me stel, en die heeft wel te maken met de jouwe, is de volgende: wat is een Windows-server met IIS, MySQL en PHP? Noemt dat dan een WIMP-server? Lijkt me nogal een stomme naam eigenlijk...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Maar de conclusie tot nu toe is eigenlijk dat het alleen een loze benaming is, maar geen echte toegevoegde waarde heeft. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Op zich zou het dus PHPHP moeten heten, maar dat hebben ze denk ik niet gedaan, omdat het zo krom staat, alsof het een typo is ofzo ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik vermoede al dat het alleen een term was zonder extra toevoeging, maar wilde een bevestiging van iemand.. Jij had er namelijk al eens eerder over gesproken meen ik ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
PHP stond inderdaad eerst Personal HomePage tools... Maar toen ging het commerciele Zend zich ermee bemoeien en is de naam veranderd naar "PHP: Hypertext Perprocessor", waarbij die letters PHP weer voor "PHP: Hypertext Perprocessor" staan.. Een eindeloze herhaling, om de kracht van PHP aan te geven.. Dat PHPHP van jou slaat nergens op ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Krekker, wat jij zegt klopt niet helemaal. PHP in PHP staat op dit moment voor PHP: het is een recursief acroniem.
||
![]() |
Citaat:
![]() Edit: de rolleyes zij dus voor de bedenkers van dat recursief acroniem voor de duidelijkheid. Laatst gewijzigd op 26-02-2005 om 15:53. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Flora & Fauna |
schildpadden:aquarium ziet geelgroen Dís | 8 | 07-12-2006 17:50 | |
Flora & Fauna |
tropische vissen nijmegenaar | 17 | 22-10-2005 22:26 | |
Flora & Fauna |
Goedkopen manier om mn zwembad alg-vrij te houden!? ookdaniel | 28 | 21-06-2005 21:12 |