Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2005, 19:27
foefighter
foefighter is offline
voor microbiologie hebben wij last E.coli gekweekt nu hebben wij daar verschillende proefjes mee gedaan. Het komt er nu iig op neer dat we uit 1 kolonie moeten bepalen hoeveel cellen deze bevat en daarna bepalen hoeveel levende cellen deze bevat. Nu kan ik me nog voorstellen dat we het laatste kunnen doen dmv. uitplaten en laten groeien. maar de eerste bepaling lijkt me nogal moeilijk omdat je niet weet wat de inhoud van 1 kolonie is en dus moeilijk kan gaan tellen onder de bürkertürk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2005, 20:45
swie
swie is offline
mischien weet ik het

bepalen aantal bacterie
eerste feit 1 kolonie ontstaat uit 1 bacterie dus als je weet wat de tijd is voor splitsing weet je een ruime schating (iets minder want de bacterie moet eerst wennen aan de bodem vind ge mischien allemaal in tabellen)

tweede (dood levend bij bacterie)

dat kun je in % uitdrukken en met behulp van een kleuring (gramkleuring mischien)
moet eerrst iets opzoeken voor ik daar zeker over kan antwoorden.

wat is de gramkleuring van e-coli: denk gram - sorry da gaat dan niet. Mischien sporen onderzoek en dat procentueel opschrijven na meerdere onderzoeken

Weet nietof wat ik zeg juist is dus je wacht beter op bevesteging of beter antwoord

Laatst gewijzigd op 01-03-2005 om 20:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten