Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2005, 11:56
sui
sui is offline
hallo, ik ga over een maandje mijn eerste keer snowboarden, ik heb ook nog nooit geskied of zo, dus ben ik echt een beginneling. Hebben jullie tips voor de eerste keer? (wat moet ik zeker meenemen?)
ik woon in belgië, en ik zou graag eerst een paar lessen volgen voor ik vertrek, weet iemand van jullie een goede indoor-piste, regio Gent?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-02-2005, 13:08
deringmeester
deringmeester is offline
regio Gent niet maar in Limburg zit volgens mij de grootste van Nederland.
tip: sterkte.
Oud 23-02-2005, 13:48
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
eerst skien dan pas boarden, anders wordt het misschien te moeilijk, ik board nu al 6 jaar ofzo, eerste lessen waren wel moeilijk, nooit je handen uitsteken als je valt, dan krijg je gebroken polsen
Oud 23-02-2005, 16:59
Tom Poes
Tom Poes is offline
Als je voorover de berg afvalt wel je handen uitsteken, maar eerst met je ellebogen de grond raken. niet je handen recht vooruit, dan breek je idd je polsen. Achterover vallen is alleen maar leuk. Heel professioneel doorrollen en weer doorgaan. De rest leer je vast, en zo niet, dan kan ik het toch niet goed uitleggen
Oud 24-02-2005, 12:11
Nanaki
Nanaki is offline
Sommige mensen hebben nogal last van beurse knieën in het begin, dus kiebeschermers is misschien wel een aanrader. En als je ergens een bilbeschermer kan regelen, dan zou ik die ook maar meenemen :] Eerst leren skiën is onzin, want daardoor leer je echt niks qua boarden. Ja, hoe de pistes eruit zien misschien 0_o
Oud 25-02-2005, 11:26
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Citaat:
Tom Poes schreef op 23-02-2005 @ 17:59 :
Als je voorover de berg afvalt wel je handen uitsteken, maar eerst met je ellebogen de grond raken. niet je handen recht vooruit, dan breek je idd je polsen. Achterover vallen is alleen maar leuk. Heel professioneel doorrollen en weer doorgaan. De rest leer je vast, en zo niet, dan kan ik het toch niet goed uitleggen
achterovervallen is lollllll heb ik altijd de eerste paar dagen, merk ik dat ik half voorover val, leun ik gewoon achterover, geen probleem dan

kijk: als je eerst leert skien, leer je hoe je je evenwicht kunt houden, en dan weet je hoe je je ongeveer moet bewegen. Boarden is moeilijker.
Tuurlijk kun je meteen gaan boarden, maar de kans dat je daarna heel goed leert skien is kleiner (gelloooooof me maar)
Oud 25-02-2005, 11:39
Middlefinger1
Middlefinger1 is offline
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 25-02-2005 @ 12:26 :
achterovervallen is lollllll heb ik altijd de eerste paar dagen, merk ik dat ik half voorover val, leun ik gewoon achterover, geen probleem dan

kijk: als je eerst leert skien, leer je hoe je je evenwicht kunt houden, en dan weet je hoe je je ongeveer moet bewegen. Boarden is moeilijker.
Tuurlijk kun je meteen gaan boarden, maar de kans dat je daarna heel goed leert skien is kleiner (gelloooooof me maar)
wie gelooft jou nu nog opschepleugenaarster !!
Oud 25-02-2005, 14:59
squat
squat is offline
Boarden is een stuk makkelijker dan skieen. Je moet alleen niet bang zijn. Belangrijk is dat je je knieen overdreven gebogen houdt en draait met je heupen. Niet springen en hakken.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 15:58
Nanaki
Nanaki is offline
Je hoeft helemaal niet te draaien in je heupen?
Oud 27-02-2005, 17:38
squat
squat is offline
Nee, je hoeft ook geen bochten te maken. Maar ik raad het wel aan.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 23:44
Nanaki
Nanaki is offline

Nou goed, ik zou zweren dat ik mn heupen niet draai in de bocht. Gewoon de bocht in leunen is voldoende. Maar er staat op een paar plaatsen inderdaad dat je met je bovenlichaam draait. Niet dat dat hetzelfde is als in je heupen, maargoed.
Oud 28-02-2005, 11:23
The President
The President is offline
[QUOTE]Sasjeliefff schreef op 25-02-2005 @ 12:26 :

[/QUOTE

Ik geef je gelijk over het eerst skien, heeft idd veel voordeel. Maar niet zoveel kwa evenwicht meer het gevoel van sneeuw en hoe een piste is.
Maar boarden is echt niet moeilijker dan skien!!!
Ik kon in 2 dagen gewoon snowboarden en niet op de mieten manier maar echt ook zwarte piste met bochtjes ( Sorry als ik opschepperig klink) En zo snel ging dat echt niet met skien.
Oud 28-02-2005, 11:24
The President
The President is offline
Citaat:
squat schreef op 25-02-2005 @ 15:59 :
Boarden is een stuk makkelijker dan skieen. Je moet alleen niet bang zijn. Belangrijk is dat je je knieen overdreven gebogen houdt en draait met je heupen. Niet springen en hakken.
Amen
Oud 28-02-2005, 11:27
The President
The President is offline
De enigste tip die ik kan geven en heb het pas 3 weken geleden geleerd. Wees niet bang laat je dus niet vallen als je halverwege in een bocht zit ookal bouw je veel snelheid op, dan moet je gewoon doordraaien, door met je boven lichaam en je armen naar de richting te wijzen die je opwil. De rest volgt zelf wel. Bouw rustig op, maar als je valt meteen weer opstaan en nog eens proberen.

Suc6
Oud 28-02-2005, 11:57
squat
squat is offline
Citaat:
Nanaki schreef op 28-02-2005 @ 00:44 :

Nou goed, ik zou zweren dat ik mn heupen niet draai in de bocht. Gewoon de bocht in leunen is voldoende. Maar er staat op een paar plaatsen inderdaad dat je met je bovenlichaam draait. Niet dat dat hetzelfde is als in je heupen, maargoed.
Nou ja, het gaat mij er in ieder geval om dat je als beginner niet gaat hakken om te draaien. Als je wat beter bent is leunen al voldoende, maar je maakt dan ook minder en minder scherpe bochten.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 12:25
sui
sui is offline
tis mss een typisch nederlands woordje, maar wat is 'hakken' in de bochten?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 18:08
Mark
Mark is offline
goede been voor is belangrijk.

hakken in de bochten is als je niet genoeg druk opbouwd om vloeiend door een bocht te gaan. Oplossing, minder hard door de bocht, minder scherp door de bocht. Meer druk op je board uitoefenen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 08:47
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
[QUOTE]The President schreef op 28-02-2005 @ 12:23 :
Citaat:
Sasjeliefff schreef op 25-02-2005 @ 12:26 :

[/QUOTE

Ik geef je gelijk over het eerst skien, heeft idd veel voordeel. Maar niet zoveel kwa evenwicht meer het gevoel van sneeuw en hoe een piste is.
Maar boarden is echt niet moeilijker dan skien!!!
Ik kon in 2 dagen gewoon snowboarden en niet op de mieten manier maar echt ook zwarte piste met bochtjes ( Sorry als ik opschepperig klink) En zo snel ging dat echt niet met skien.
dan neem ik dat terug...het enige wat ik kan zeggen is dat ik uit ervaring weet dat als je eerst leert skien, dat dat zn voordelen heeft
Oud 01-03-2005, 12:18
Tom Poes
Tom Poes is offline
Citaat:
sui schreef op 28-02-2005 @ 13:25 :
tis mss een typisch nederlands woordje, maar wat is 'hakken' in de bochten?
Citaat:
Mark schreef op 28-02-2005 @ 19:08 :
goede been voor is belangrijk.

hakken in de bochten is als je niet genoeg druk opbouwd om vloeiend door een bocht te gaan. Oplossing, minder hard door de bocht, minder scherp door de bocht. Meer druk op je board uitoefenen.
Ik dacht dat hakken was, dat als je de bocht niet goed door komt, dat je dan gaat schoppen met je achterste been.

Ik denk dat skiën wel makkelijker is dan snowboarden, maar dat is vooral gebaseerd op wat ik zie bij de klasjes. 1e niveau skiën gaat heel rustig de piste af, en gaat s wat met liftjes, terwijl 1e snowboard niveau lopend de berg op gaat, en op de kont er weer af.
Zelf vond ik skiën iig makkelijker.
De liftjes zijn ook lastig. Vond ik althans. Vooral die schoteltjes. Je moet zorgen dat je je achterste voet op je board houdt, anders raak je uit je evenwicht.
Oud 01-03-2005, 19:08
Rodion
Rodion is offline
Snowboarden leer je niet van een forum. Daarvoor moet je gewoon les nemen op de piste. Daar kunnen ze je ook tips geven.
Maar als je toch wat tips wilt horen: Druk uitoefenen op je voorste been, knieen gebogen, bovenlichaam recht.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 12:27
Tom Poes
Tom Poes is offline
Citaat:
kwibus schreef op 01-03-2005 @ 20:08 :
Snowboarden leer je niet van een forum. Daarvoor moet je gewoon les nemen op de piste.
Dat is de beste Tip
Oud 02-03-2005, 17:30
Mark
Mark is offline
Citaat:
Tom Poes schreef op 01-03-2005 @ 13:18 :
Ik dacht dat hakken was, dat als je de bocht niet goed door komt, dat je dan gaat schoppen met je achterste been.
Je gaat ook schokken, meer een soort stuiteren zegmaar.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 18:34
Tom Poes
Tom Poes is offline
Citaat:
Mark schreef op 02-03-2005 @ 18:30 :
Je gaat ook schokken, meer een soort stuiteren zegmaar.
O dat ja dat is behoorlijk irritant. Ben je net lekker bezig, verlies je weer controle. Dat gebeurt dan bij mij iig. Als ik dat krijg moet ik afremmen anders ga ik op mn bek
Reageren

Regels voor berichten