Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Idd, als het voor gezamelijk gebruik is en die koelkast in een gedeelde ruimte staat, valt hij zeer waarschijnlijk onder je huisbaas en zal hij/zij dus ook een nieuwe moeten neerzetten. Als hij er niets over wil horen, kan je ook met je huisgenoten samen een koelkast huren, ik weet zo even geen website, maar die kosten vallen altijd erg mee en dan heb je dus geen gedoe met dat 1 persoon eigenaar is van dat ding en dat anderen hun spullen erin gaan leggen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je de koelkast huurt van de verhuurder van je kamer, dan staat dat in je contract (of er staat iets als 'alle meubilair en apparatuur in de algemene ruimte is eigendom van de verhuurder') en dan moet de verhuurder het vervangen.
Maar het zou ook best kunnen dat de koelkast ooit is gekocht door een oudbewoner en dat die hem niet heeft meegenomen toen hij wegging (omdat het zo'n crappy koelkast is ![]() In dat geval zul je zelf met je huisgenoten voor een nieuwe koelkast moeten zorgen. Je kunt allemaal samen een koelkast kopen, en als je weggaat je aandeel in de koelkast laten overnemen door de volgende bewoner. Je kunt afspreken dat een van jullie een koelkast koopt en die weer mee mag nemen als hij weggaat. Je kunt vragen of iemand nog iemand kent die een ongebruikte koelkast heeft staan die jullie mogen hebben, dan is het mooi opgelost. Maar anders is het ook wel handig om er een te huren, bv. via www.wasgoed.com, www.splash.nl, www.meolease.nl of google zelf iets. Laatst gewijzigd op 21-01-2010 om 14:45. |
![]() |
|
Heel praktisch bezien is de verhuurder verantwoordelijk voor alle apparaten die vastzitten aan het huis. Dan kun je denken aan CV-ketel, gaskachels, verschillende leidingen, enz. enz. Dus voor het gehele onderhoud van het huis en apparaten die specifiek bij het huis horen. De meeste mensen nemen hun CV-ketel bijvoorbeeld niet mee.
Een koelkast valt wettelijk gezien niet onder de verantwoordelijkheid van de verhuurder. Hij kan dus heel gemakkelijk zeggen dat het jullie eigen plicht is een nieuwe aan te schaffen - helaas voor jou dat jij er net woont. (Maar ik moet zeggen dat mijn ervaring is dat je best overleggen kunt, mijn voormalige verhuurder heeft ook een hoop vervangen terwijl dit eigenlijk mijn/onze plicht was. Zoals kleinschalig onderhoud, onze thermostaatkraan in de douche was kapot gegaan.) |
![]() |
|
![]() |
kan me voorstellen dat in het contract iets staat als "gebruik van de gezamelijke ruimte en voorzieningen is bij de prijs inbegrepen". maar dat geeft geen uitsluitsel over de koelkast.
of zou je anno 2010 in NL mogen verwachten dat een keuken een koelkast bevat? dan zou het huren van een kamer met (gezamelijke) keuken impliceren dat de koelkast onderdeel is van het geheel. ps. het is niet toevallig een ingebouwde koelkast die deel uitmaakt van een totale keuken hè, want dan is het antwoord iets duidelijker ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ja, als het een losstaande koelkast betreft moet je hopen op een goede bui van de huisbaas. Als het een ingebouwde koelkast is, dan is het voor rekening van de huisbaas. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb trouwens een vrouwelijke huisbaas
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|