Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2005, 14:26
Verwijderd
Hey, Ik heb nog niet een van deze topics voor bij zien gaan dus mjah
Ik ga met 7 week op een 7-daagse cruise, vanuit miami, naar verschillende caribische eilanden. Ik ga van te voren een keer of 4 zonnebanken, en ik heb al advies gekregen van draag zonnebrandcreme/zonnebril/pet/hoed enzo.

Ik heb dus nou neutrogena spf 30/uvb opgehaald, werkt dat spul een beetje? Twas noggal prijzig, ik verbrand niet gauw in de zomer, maar ik weet eigenlijk niet wat voor spf enzo ik zou moeten dragen op bv de eerste dag. Voor de rest ben ik ook nog nooit 'down south' geweest, dus ik weet niet echt wat ik kan verwachten qua zon enzo.

Iemand ervaring? Wat moet ik meenemen aan spf?
Weten jullie nog goede merken/soorten zonnebrandcreme, ook evt after sun spul? (als het kan hypoallergeen of met niet te veel sterke luchtjes enzo)

Laatst gewijzigd op 25-02-2005 om 14:28.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 14:32
Mara
Mara is offline
Vriend van me is naar Bonaire geweest, die had een total sunblock (factor 50 ofzo). Ik weet echter niet welk merk.

Zou ook wel willen weten welke 't beste zijn, ik moet nl ook een sunblock omdat ik allergisch ben voor de zon.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 14:59
Balance
Balance is offline
Ik ben in de zomer op Curacao geweest.
Ivm m'n bleke huid ben ik begonnen met factor 20 en 30. Zeker midden op de dag heb je dat wel nodig, hoewel het natuurlijk nóg slimmer is om dan gewoon uit de zon te blijven.
Naar mate de week wat verder was ging ik lagere factor gebruiken. 15 en 10. Aan het eind van m'n vakantie 8.
Lager ben ik niet gegaan, want ik verbrand enorm snel (ook met die hoge factor; als je niet vaak genoeg smeert dan kan je alsnog verbranden).

Ik raad je dus aan meerdere soorten mee te nemen en het dan rustig af te bouwen. Blijf wel constant smeren; denk niet dat je na een tijdje zonder kan. En luister naar je lichaam als je voelt dat het brand; ga dan uit de zon.
Het merk maakt niet heel veel uit, ook voor after sun niet.
Oud 25-02-2005, 17:05
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Balance schreef op 25-02-2005 @ 15:59 :
Ik ben in de zomer op Curacao geweest.
Ivm m'n bleke huid ben ik begonnen met factor 20 en 30. Zeker midden op de dag heb je dat wel nodig, hoewel het natuurlijk nóg slimmer is om dan gewoon uit de zon te blijven.
Naar mate de week wat verder was ging ik lagere factor gebruiken. 15 en 10. Aan het eind van m'n vakantie 8.
Lager ben ik niet gegaan, want ik verbrand enorm snel (ook met die hoge factor; als je niet vaak genoeg smeert dan kan je alsnog verbranden).

Ik raad je dus aan meerdere soorten mee te nemen en het dan rustig af te bouwen. Blijf wel constant smeren; denk niet dat je na een tijdje zonder kan. En luister naar je lichaam als je voelt dat het brand; ga dan uit de zon.
Het merk maakt niet heel veel uit, ook voor after sun niet.
Ja dit doe ik ook altijd. Ik begin hoog en eindig dan ook vaak met 8. Maar t houdt t bij mij niet helemaal tegen. Maar ik heb ook zonne-allergie. Na een tijdje gaat dat gewoon spelen en dan kan ik eigenlijk niet eens meer de zon in... Een uurtje hooguit per dag.

Maar t is voor jou wel goed denk ik om het zo te doen. Je wilt toch wel bruin worden neem ik aan
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 22:32
Verwijderd
Mmmjah, ik heb nou dus neutrogena spf 30/uvb, en nog een spf30 voor m'n gezicht van clinique, hypoallergeen.
Dus dan haal ik denk ik nog een spf 15 op, ik zit met 4 meiden in een cabin, dus die nemen wss ook wel mee. Even overleggen!
En we zitten op een schip dus jah, ik moet de eerste paar dagen best voorzichtig zijn dat ik me niet gigantisch verbrandt
Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 20:11
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 25-02-2005 @ 18:05 :
Ja dit doe ik ook altijd. Ik begin hoog en eindig dan ook vaak met 8. Maar t houdt t bij mij niet helemaal tegen. Maar ik heb ook zonne-allergie. Na een tijdje gaat dat gewoon spelen en dan kan ik eigenlijk niet eens meer de zon in... Een uurtje hooguit per dag.

Maar t is voor jou wel goed denk ik om het zo te doen. Je wilt toch wel bruin worden neem ik aan
Jij mag van geluk spreken dat je zo noordelijk woont :-)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 20:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gambokkur schreef op 01-03-2005 @ 21:11 :
Jij mag van geluk spreken dat je zo noordelijk woont :-)
Op een gegeven moment 'groei' ik er overheen en dan kan ik er wel tegen. Dat duurt 2 weken achter elkaar in de zon zitten ofzo. Vaak net te kort voor een vakantie.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 20:16
Mara
Mara is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 01-03-2005 @ 21:15 :
Op een gegeven moment 'groei' ik er overheen en dan kan ik er wel tegen. Dat duurt 2 weken achter elkaar in de zon zitten ofzo. Vaak net te kort voor een vakantie.
Wou dat 't bij mij zo was

Ik word helemaal niet bruin, zonne-allergie blijft.
Vorig jaar had ik er in maart/april al last van
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 20:19
Keesbeest
Keesbeest is offline
30 klinkt wel goed Maar heb je alleen de eerste dagen nodig. Daarna misschien 20, daarna 10. Zou ik doen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 23:52
bracelance
bracelance is offline
4 daagjes factor 12 en dan factor 2-4 of olie.... BAKKEN MAAR!!!
Oud 02-03-2005, 15:18
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
bracelance schreef op 02-03-2005 @ 00:52 :
4 daagjes factor 12 en dan factor 2-4 of olie.... BAKKEN MAAR!!!
ik zou maar even beginnen met een hogere factor.....

In Turkije zomervakantie was het 40 graden en de zon brandde flink. Heb de eerste 4/5 dagen echt wel met factor 25 gesmeerd en nog was ik een beetje rood.

En rond 12/1 uur even uit de zon blijven he, dan brandt ie het felst. Voor een mooie bruine huid (dus niet als een kreeft) moet je gewoon buiten deze tijden zonnen

Regels voor berichten