Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2005, 22:29
Love_is_near
Love_is_near is offline
Hallo allemaal

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen, ik ben bisexueel.
Ik heb het gevoel al anderhalf jaar, maar probeerde het te negere,(wa achteraf dus gwoon dom was).
Uiteindelijk dus toch ZELF geaccepteerd dak het ben.
Maar nu de grote vraag, hoe vertel je dat aan je familie, vrienden, kennissen, collega's, je baas, etc.

Ik vind het nogal moeilijk om derover te praten, omdat ik bang ben dan veel vriendschappen verloren zouden kunnen gaan.

Plzz, help me

veel liefs

me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2005, 22:36
Luna
Luna is offline
ten eerste moet je je realiseren dat vriendschappen die kapotgaan door zoiest onbenulligs als geaardheid niet zulke goede vriendschappen zijn. Vrienden zijn jouw vrienden omdat ze jouw persoon leuk vinden, en die veranderd niet door het feit dat je bi bent.

Ik denk dat je het t beste op n moment kunt vertellen dat jij je niet onzeker voelt en je goed in je vel zit, dit straal je uit en mensen zullen dan zien dat je zelf gelukkig bent met wie je bent.
ahwell, ik heb hier verder geen ervaring mee maar veel succes
Oud 02-03-2005, 22:43
Boris_Beer
Boris_Beer is offline
ik zou het voorlopig nog niet vertellen, alleen als je echt duidelijk ee relatie met een man gaat krijgen dan wel. Maar ben je alleen seksueel bi of ook relationeel?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 09:10
yapo
yapo is offline
Laat het een beetje door je gedrag merken, je hoeft niet iedereen meteen te vertellen wat jouw sexuele geaardheid is. Het lijkt me net zoals verliefd zijn op iemand, dat loop je ook niet iedereen te vertellen, mensen komen er vanzelf wel achter dat het zo is. En als je goede vrienden hebt dan accepteren die het wel, maar het kan zijn dat het even tijd nodig heeft om te wennen, denk ik.
Oud 03-03-2005, 09:28
snuvvel
snuvvel is offline
misschien kun je eerst een beetje polshoogte nemen van wat mensen om je heen erover denken, en zo beetje bij beetje het onderwerp ter sprake brengen? Succes!
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 10:55
Verwijderd
je vrienden en familie als het toevallig toch ter sprake komt. Lijkt me het makkelijkst... je kunt wel het gesprek in die richting sturen zodat het toevallig ter sprake lijkt te komen
Je collega's en je baas hebben niets met jouw liefdesleven te maken.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 14:52
Love_is_near
Love_is_near is offline
Oke, ondertussen weten me beste vrienden het, me broertje, en me nichtje, nu dus me ouders nog, en ik wil aan collega's vertelle dak bi ben omdat veel van mijn collega's ook vrienden zijn.
En nouja, zodra iemand het weet denk ik daar dan zal al snel iedereen het weten, dus ik kijk wel uit tegen wie ik het zeg

Maar kweet nog steeds niet hoe ik dit subtiel tegen me ouders kan zeggen, en luna, je hebt wel glijk, vrienden die het niet acceptere zijn geen vrienden, maar me beste vrienden weten het nu en accepteerde het allemaal.

Ik denk dat ik gwoon even het juiste moment afwacht voordat ik het tege me ouders zeg.

Niet dat hun net periode van stress hebben of 1 van me broertjes die wat problemen heeft op school

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, zodra ik het heb gezegd tegen me ouders zal ik dat laten weten,

Tnx allemaal

xxx
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 14:53
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
waarom moet je het eigenlijk vertellen?
ik kom toch ook niet thuis en zeg:

'pa, ma, ik ben hetero'

dat gezeik vind ik zo vaag altijd, je zegt toch ook niet de hele tijd, hey ik ben hetero, waarom dan wel dat je bi ofzo bent
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 14:57
Love_is_near
Love_is_near is offline
"dat gezeik vind ik zo vaag altijd, je zegt toch ook niet de hele tijd, hey ik ben hetero, waarom dan wel dat je bi ofzo bent"

Omdat de natuur nou eenmaal zo is dat ieder mens denkt dat je "normaal" wordt geboren(als hetero dus)

En je kan verandere, ik weet ook pas zeker dat ik bi ben sinds een week of 3, maar niemand heeft het ooit bij mij gemerkt

Het is nou eenmaal zo dat iedere ouder er vanuit gaat dat je hetero bent, nou zegt denk ik elke ouder wel: "het maakt niet uit wat je bent, we houden toch van je"

maar toch is het moeilijk om zoiets te vertellen

xxx
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 15:12
Verwijderd
als je de ene keer met een jongen thuiskomt en de andere keer met een meisje, merken je ouders vanzelf wel dat je biseksueel bent hoor daarbij is de natuur niet zo dat we dat denken, de maatschappij is zo dat we dat denken. De natuur is alleen zo dat de maatschappij hierbij in 90 % van de gevallen gelijk heeft.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 15:55
Verwijderd
Waarom zou je het aan je baas willen vertellen?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 17:22
bracelance
bracelance is offline
Je ouders hebben het meestal allang door...
Oud 03-03-2005, 20:11
Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Citaat:
Love_is_near schreef op 03-03-2005 @ 15:57 :
"dat gezeik vind ik zo vaag altijd, je zegt toch ook niet de hele tijd, hey ik ben hetero, waarom dan wel dat je bi ofzo bent"

Omdat de natuur nou eenmaal zo is dat ieder mens denkt dat je "normaal" wordt geboren(als hetero dus)

En je kan verandere, ik weet ook pas zeker dat ik bi ben sinds een week of 3, maar niemand heeft het ooit bij mij gemerkt

Het is nou eenmaal zo dat iedere ouder er vanuit gaat dat je hetero bent, nou zegt denk ik elke ouder wel: "het maakt niet uit wat je bent, we houden toch van je"

maar toch is het moeilijk om zoiets te vertellen

xxx
ik snap dat het moeilijk is om het tegen je ouders te vertellen (ben zelf ook bi). Uiteindelijk zullen ze t wel accepteren, je bent en blijft immers hun kind. Misschien is t t beste om het eerst tegen een van je ouders te vertellen (degene waar je t beste mee kunt praten) en daarna ook aan de ander. Het is iig beter het ze zelf te vertellen dan dat ze er per ongeluk achter komen; dan komt de klap harder aan dan wanneer je t ze voorzichtig brengt.

suc6!

Citaat:
bracelance schreef op 03-03-2005 @ 18:22 :
Je ouders hebben het meestal allang door...
dat is niet waar

ik had al 3 maanden een relatie met een meisje voordat mijn ouders er (per ongeluk) achter kwamen Ze hadden echt geen idee dat ik bi ben

Laatst gewijzigd op 03-03-2005 om 20:27.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 03-03-2005 @ 15:53 :

'pa, ma, ik ben hetero'

dat gezeik vind ik zo vaag altijd, je zegt toch ook niet de hele tijd, hey ik ben hetero, waarom dan wel dat je bi ofzo bent
Ja, dat vraag ik me ook weleens af.. Ik kan me voorstellen dat je zoiets vertelt hoor, als je een goeie band met je ouders hebt.
Maar toch.. je ouders vertellen toch ook niet aan jou waar ze opgewonden van worden of waar ze over fantaseren?
Dus op zich hoef je je helemaal niet raar te voelen als je het niet vertelt vind ik.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 23:37
Love_is_near
Love_is_near is offline
tnx iedereen voor het advies, zeker de adviezen vanaf vrouwelijke kant waren erg waardevol, tnx daarvoor, maar uiteraard ook tnx voor de boys

ik ga het dus maar eerst me ma vertelle, vind het altijd moeilijker om persoonlijke dingen aan me pa te vertelle dan aan me ma,

En ja, ik kom ook weleens met jongens hier ja, maar betekent niet dat ik met jongen relatie zou willen, ik zou gewoon een relatie willen met meisjes, maar zou er geen problemen mee hebben om met jonge leuke dinge te doen (mogen jullie zelf invullen wat je onder leuk verstaat)

maar (helaas) zijn de meeste vrienden die ik heb hetero, van sommige zou je wensen dat ze homo of bi waren, maarja, das ook hun keus en die respecteer ik net als hun mijn keus

In ieder geval bedankt voor jullie adviezen

(K) to you all
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 23:49
Luna
Luna is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 03-03-2005 @ 15:53 :

'pa, ma, ik ben hetero'

ja, ik ben het daar ook wel mee eens. het is bullshit.
maar in deze maatschappij is het nou eenmaal zo. er wordt vanuit gegaan dat je hetero bent.
Oud 04-03-2005, 08:21
yapo
yapo is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 03-03-2005 @ 23:25 :
Ja, dat vraag ik me ook weleens af.. Ik kan me voorstellen dat je zoiets vertelt hoor, als je een goeie band met je ouders hebt.
Maar toch.. je ouders vertellen toch ook niet aan jou waar ze opgewonden van worden of waar ze over fantaseren?
Dus op zich hoef je je helemaal niet raar te voelen als je het niet vertelt vind ik.
Omdat het vertrouwenspersonen zijn die zich buitengesloten voelen als je ze niet in vertrouwen neemt. Bovendien kunnen ze je helpen jezelf te accepteren zoals je bent (als je dat nog niet gedaan hebt). Maar je hebt wel gelijk, je hoeft 't ze niet per sè te vertellen, maar het kan volgens mij geen kwaad dat ze het weten.
Reageren

Regels voor berichten