Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2005, 19:22
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
ja, snelstromend maanjaar
dondergedruis en
scheppingswraak
mijn vogelvrij vaarwater
van woesternijen -
brodderkolk
en oerbeginsel
uit dit modderig slijk
ja, jij, mijn broeder
in het kwaad
wacht – nog even
in de doofpot
tot de laatste bloedwraak,
ook deze mokerslag verlaat.

weer 's wat anders he

Laatst gewijzigd op 02-03-2005 om 16:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2005, 21:46
Verwijderd
Weer eens wat anders is het inderdaad Leuk dat je ook weer eens wat post (een gedicht bedoel ik dan dus ), moet je vaker doen hoor

Ik vind het wel heel leuk, deze vorm. Over de inhoud moet ik wel nog even nadenken
dondergedruis en
scheppingswraak

vind ik érg leuk.

Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 15:13
xineof
xineof is offline
Als het over broer-zuster liefde gaat, wees gerust ook aan de ruzies komt een einde ^^. Of ging het daar niet over? Ik dacht namelijk aan de combi broeder / modder.

Leuk geschreven, lekker warrig .
Oud 02-03-2005, 15:53
Reem
Reem is offline
Leuk. Wel vind ik het jammer dat je met 'ja' begint, omdat je dit verderop ook doet en die herhaling vind ik niet zo leuk. Ik denk ook dat het misschien iets overbodig is om ermee te beginnen. Verderop vind ik het in ieder geval leuker. Je woordgebruik is vernieuwend en origineel, het blijft leuk om te lezen omdat ik steeds meer ontdek en ook steeds meer een structuur zie. Om nu precies uit te vinden waar je gedicht over gaat vind ik moeilijk, maar dat vind ik juist positief omdat je me zo aan het denken zet. Ik twijfel nog of ik het uitroepteken aan het einde per sé nodig vind. Zonder zou ik het namelijk ook goed vinden, misschien zelfs wel beter.
Oud 02-03-2005, 16:47
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
@re3m. over dat ja. tsja, ik vind het persoonlijk wat minder als ik het weglaat, iig de 2e keer. de 1e zou op zich wel kunnen, maar mij geeft het een gevoel van abruptheid, van er 1x invallen. ik denk dat ik het opzich zo laat staan, maar ik zal er nog eens over nadenken.
over !, daar twijfelde ik zelf ook aan. toen ik het schreef, moest er voor mijn gevoel gewoon een uitroepteken achter, maar ik denk dat je wel gelijk hebt.

@xineof (ea), je hebt gelijk met broeder - modder - brodder. geen geweldige vondst oid, maar het schoot me ineens te binnen. ik doel niet op broer-zus-relaties, het is ook niet gericht aan een ander iemand, maar het is meer een iets, een gedachte dan een iemand. een gevoel dat mijn broeder is dus, en dat in het kwaad. nee, dat is helemaal niet vaag van mijzelf . ik kan het zelf ook niet zo goed verwoorden .

iig alledrie bedankt voor de reacties!

en o, het is eigenlijk woestenijen, maar ik kon de 'r' niet laten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten