Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2005, 10:03
Verwijderd
Hallo mensen,
ik heb een heel verhaal te vertellen over mijn relatie. ik heb hier nog nooit een berichtje ingezonden over mijn persoonlijke problemen, maar vond het nu echt tijd worden dat ik het even kwijt kan. Als er mensen zijn die dit hele verhaal helemaal willen lezen en er nog een zinnige reactie op kunnen geven vind ik echt heel lief!
Nou zal ik maar eens beginnen met waar ik mee zit..

Vorig jaar mei was ik op een feest bij mij in de buurt en in behoorlijke dronkenschap leerde ik een jongen kennen. We stonden al gauw de hele avond te zoenen.. Ik had de avond van me leven. We wisselden telefoonnummers uit en nog dezelfde nacht stuurde hij mij smsjes. Ik voelde me super want had al een hele lange tijd geen liefde meer gehad. Die jongen was ook nog eens totaal mijn type. Lekker lang, brede armen, strak lichaam en de mooiste ogen en glimlach die ik ooit gezien had. Er was alleen een probleem: ik studeer nog, woon als student door de weeks 200 km verder dan waar hij woont en werkt (hij is geen student meer). Dus die zondag zat ik weer in de trein op weg naar me studentenhuisje. Die eerste week hadden we heel veel smsjes gestuurd en al gauw merkte ik dat ik hem best beter zou willen leren kennen, en gelukkig wilde hij dat ook. Die vrijdag nadat ik weer terug was van de studie zou hij me op komen halen om een biertje te gaan drinken in zijn woonplaats. Ik was nog nooit zo zenuwachtig geweest.. en toen ik hem zag aanrijden was ik in de wolken.. Ik vond hem echt heel leuk en hij maakte me zo aant lachen. We hadden nog een keer afgesproken op de maandag (het was pinksterweekend) en ook toen hadden we t super gezellig. Ik nam hem mee naar huis om bij mij te eten. Alles was perfect!
Hij had er geen problemen mee dat ik door de weeks ver weg zou zijn. En we spraken af maar te zien hoe alles zou gaan en lekker rustig aan zouden doen.
Al gauw waren we een stel. Hij kwam langs op vrijdagavond, of hij kwam me ophalen. Op zaterdag stappen en dan bleef hij bij mij slapen. Ik hoorde van zijn vrienden hoe hij wel niet veranderd was ( in zeer positieve zin) sinds hij met mij was en hoe veel hij het wel niet over mij had.
we belden en smsten als we niet bij elkaar waren en elke zondag als ik weer in de trein zat kreeg ik smsjes dat hij me zo leuk vond en dat hij weer een super weekend had gehad. De mooiste woorden die een meisje kan krijgen zou ik zeggen ( vooral omdat ik dit voor het eerst in mijn leven meemaakte). maar alles ging een hele tijd heel goed. Het werd zomer en ik ging twee weken naar spanje op vakantie en een dag als ik weer terug zou komen ging hij twee weken weg. Dat was behoorlijk afzien, maar we waren zo blij elkaar weer te zien na die tijd! Toch hadden we al die tijd elke dag contact gehouden net als we altijd deden.

Na de vakantie bleven we in het zelfde ritme. Vrijdag bij mij of int cafe bij hem int dorp, zaterdagavond stappen en bij mij slapen en zondag de dag samen. maar op een gegeven moment vond ik dat niet zo leuk meer. ik zag mijn vrienden maar vrij weinig en de tent waar ik altijd uit me dak ging op zaterdag kwam ik nooit meer. Hij vond het daar niet zo gezellig en mijn vrienden vond hij ook al niet leuk en gezellig. Daar kon ik hem ook wel een beetje gelijk in geven, maar mijn vrienden vonden hem wel geweldig en ik wilde mijn vrienden ook graag regelmatig zien.
Dus met tegenzin ging hij wel mee naar mijn uitgaanstek en een keer stond hij daar maar als een saaie stom en vervelend te doen. een andere keer toen ik mijn rijbewijs had gehaald en ik ging bobben had hij zich stomlazerus gedronken. op een gegeven moment heb ik gezegd dat we het fifty - fifty gingen doen een week met jou vrienden en een week met mijn vrienden dat het eerlijk zou zijn. (ik vond zijn uitgaansstek nou ook niet bepaald geweldig). We hadden wel regelmatig een woordenwisseling met elkaar over het uitgaan, over zijn drinkgedrag en wie er zou moeten bobben (nadat ik in november mijn rijbewijs had gehaald, was ik steeds de bob) . Hij heeft het ontzettend druk met zijn werk en was ook nog op zoek naar een plekje voor zichzelf alleen. Rond december had hij een huisje gevonden waar hij zichzelf wel in zag wonen. Ik had in die tijd veel dingen waar ik mee druk was. Had een verrassing voor mijn ouders en broer inpetto en wilde heel graag dat hij daarbij zou zijn dat was op oudjaarsavond. Ik wilde voor iedereen koken. Op die dag zou hij ook vrij hebben s middags en wilde heel graag dat hij ook kwam. Maar hij had met zijn vrienden afgesproken om te gaan bier drinken. Hij wilde ook perse oud en nieuw bij hem thuis vieren bij zijn vrienden en ik wilde per se met hem samen zijn, maar dat hoefde voor hem niet zo nodig en anders moest ik maar naar hem toekomen. Dus na mijn geweldige kookkunsten kwam er een vriendin van me langs en daarna ging ik langs mijn vrienden groepje om ze alvast een goed nieuw jaar te wensen. Rond half 12 ging ik dan maar naar mijn vriendje toe. Hij had kunnen regelen dat ik bij hem mocht blijven slapen. Na 7 maanden tijd mocht ik eindelijk bij hem blijven slapen, op de grond weliswaar maar toch in zijn kamer. Ik kwam rond kwart voor 12 bij hem thuis aan en hij was nog niet thuis geweest die dag en zat in de kroeg. daar was ik precies om vijf voor 12. Waar meneer al helemaal zat was, omdat hij sinds 12 uur smiddags al aan de drank was. De hele nacht had hij geen zin om bij mij te staan, was druk met zichzelf drank en stoer te doen. om half vier was hij klaar en mocht ik hem naar huis brengen omdat hij totaal niet meer op zijn benen kon staan. Terwijl ik altijd gezegd had dat ik zoiets nooit zou doen, maar ik kan geen nee tegen hem zeggen. ik weet het niet vind het maar moeilijk om hem alleen ergens naar toe te laten gaan als dat int weekend is of op een moment dat we samen zouden kunnen zijn.

Maar goed zal een beetje opschieten met het verhaal want anders heeft niemand zin om dit te lezen.. kan me ook best voorstellen dat je allang afgehaakt bent maar toch blijf lezen en please help me!!!

sinds 31 januarie heeft hij de sleutel van zijn huis. Hij is er zo trots op en glundert iedere keer als hij er over praat. maar er moest veel gebeuren aan het huis en is elke dag bezig om na zijn werk te klussen tot laat in zijn huis. Hij draait overuren. en wil het zo snel mogelijk afhebben. Heel natuurlijk allemaal. Maar hij heeft geen tijd meer om mij een smsje te sturen even uit zich zelf mij te bellen. op vrijdag ben ik meestal kapot van school en wil ik t ff rustig houden lekker op de bank ofzo, maar dan wil hij de kroeg in. op zaterdag wil hij wel steeds flink stappen en als we dan lekker gezellig in bed liggen valt hij in slaap en heeft hij nergens zin in op zondag ook totaal geen energie. totdat hij dan verzind om te gaan klussen daar heeft hij dan wel energie voor. ik zeg hem dan dat gekken werk is omdat hij doordeweeks al als een gek aant werk is. ONdertussen ben ik vooral druk met het huis, dingetjes kopen om het straks allemaal in te richten. Maar dat boeit hem totaal niet . HIj heeft geen intresse in waar ik mee bezig ben. Luistert niet als ik wat vertel want een dag later stelt hij dezelfde vraag.

Heel int kort nu: hij stelt me teleur. ik moet van hem altijd zeggen als er wat is, maar als ik dat doe stel ik me aan, maak ik er een drama van. Of als ik iets aan hem op te merken heb verdraaid hij dat, of doet er totaal niets aan. Ik moet hem smsjes sturen of hem bellen want anders gebeurd er niks... ik ben dat zat. De lieve woordjes komen er allang niet meer uit. ik probeer hem altijd blij te houden, te verrassen met leuke dingetjes, kleine gebaartjes en lief kaartje af en toe enzo maar krijg er niks voor terug. Hij zegt alleen dat hij van me houdt als ik het eerst zeg.
Ik weet het gewoon ff niet meer. wat ik ermee aanmoet. Als we een keer ruzie hebben is het eerste wat hij zegt van moeten we er mee stoppen dan. Hij maakt het allemaal zo onmogelijk!!! maar ondertussen ben ik stapel op hem. en zegt hij dat hij echt van me houdt en me ook al helemaal niet kwijt wilt, maar hij drijft ons alleen maar uit elkaar! moet ik wachten totdat het huis klaar is of er dan verandering in komt?? wat moet ik doen? kheb een kamer vol klaar staan met spullen voor in zijn huisje, we hebben samen een bed uitgezocht, moet meehelpen kleuren uitzoeken. Hi betrekt me overal bij, maar alleen maar bij oppervlakkige dingen! ik ben het helemaal kwijt. sta stijf van de stress en hij maakt het er niet beter op

alsjeblieft een reactie?? ik ben ten einde raad! Als je dit al allemaal gelezen heb,, super tof!! en heel erg bedankt!

vee liefs missy
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2005, 11:18
yapo
yapo is offline
hee meid!
kheb 't helemaal gelezen, en 't lijkt me dat je vriend andere dingen aan z'n hoofd heeft dan "het gezeur" van jou. Althans, ik denk dat hij het zo ziet, want jij zeurt echt niet.
Als er iets mis is in een relatie dan moet je dat met elkaar kunnen bespreken en het lijkt me dat hij dat min of meer weigert. Hij komt nogal egoïstisch over, maar ik kan me ook goed voorstellen dat als hij de hele week zo druk is met z'n huis, dat hij blij is dat ie in 't weekend even kan doen wat ie zelf wil. Maar daarbij houdt hij dus helemaal geen rekening met jouw wensen. En je zegt dat hij er zich sowieso weinig van aantrekt wat jij wil.
Ik denk dat je hem echt moet vertellen dat als hij een gezonde relatie met jou wil, dat hij zich toch echt ook eens zal moeten aanpassen aan jouw wensen, je kunt niet blijven toegeven en het allemaal maar eens zijn met wat hij wil. Zeg hem dat hij je relatie inderdaad verzwakt en dat jij zijn gedrag niet kan blijven accepteren. Het zou best kunnen dat hij het ergens moeilijk mee heeft (dat heb ik niet uit je verhaal kunnen halen) maar dan nog ben jij degene waar hij steun zou moeten zoeken en hij laat dat een beetje afweten.
Je leest dit liever niet, maar als hij echt liever met z'n maten in de kroeg zit in plaats van dat hij een keer rekening houdt met jouw wensen, dan ben ik van mening dat je hem beter in de kroeg kunt laten zitten, jij verdiend beter. Confronteer hem ermee en ga op je strepen staan, zeg dat ie moet veranderen want als de relatie op deze wijze aanhoudt, dan zal hij je (denk ik) alleen maar meer kwetsen.

Sterkte!
Oud 02-03-2005, 11:25
SnOeSePoEs
SnOeSePoEs is offline
Heej Missy...
Ik wil je wel een reactie geven..
Ik herken mijn relatie wel een beetje in jou verhaal..
maar heb je geen msn ofzo..
Dat praat makkelijker..
Zo jah... voeg me toe:
Denise_Dirkx@hotmail.com

Greetz'
Oud 02-03-2005, 11:32
Hagel
Hagel is offline
jij wilt en verwacht te veel
Oud 02-03-2005, 11:36
yapo
yapo is offline
Citaat:
Hagel schreef op 02-03-2005 @ 12:32 :
jij wilt en verwacht te veel
ze hoeft toch niet continu te doen wat haar vriend leuk vind? Een relatie heb je samen, dan hou je ook rekening met elkaars wensen.
Oud 02-03-2005, 11:38
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
ik heb het niet helemaal gelezen want daar heb ik nu de tijd niet voor, maar ik zal het thuis nog even doorlezen.
ik herken ook wel een beetje in je verhaal, je mag me ook toevoegen
Oud 02-03-2005, 12:12
Lieved
Lieved is offline
Ik heb het oowk helemaal gelezen.. wel moeilijke situatie ja..ook omdat je vriend het zo druk heeft, maar aan de andere kant hoe druk je het ook hebt je kunt altijd een gaatje of kiertje vinden en anders maak je er maar een. ik denk dat jij eens goed met je vriend moet gaan praten en precies uitleggen wat je allemaal dwars zit en wat je mist bij hem, en als hij weer vraagt van: zullen we stoppen dan? moet je zeggen dat je dat niet wilt, en dat je er daarom ook over wilt praten en misschien kun je ook vragen wat hij wilt? poeh..jah ik denk dat ik wel eens goed met mijn vriend zou gaan praten..heel veel succes in ieder geval !
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 12:12
Pierreke
Pierreke is offline
hey!

Ik heb het helemaal gelezen en ik snap helemaal dat je een beetje met de situatie in de knoop zit. van de ene kant hou je van hem, maar je krijgt op t moment erg weinig terug...
Een mogelijkheid zou zijn om daar eens een echt goed gesprek met hem over te hebben. En als hij dan door blijft gaan..moet je jezelf denk ik niet door hem laten binden; maar misschien er maar mee stoppen. Vraag hem ook wat hij wil. Ik wet verder ook niet echt veel..sorry. In ieder geval heel heel veel succes sterkte etc.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 12:41
Mucky
Mucky is offline
Hey
Heb het ook gelezen en ik herken mijzelf ook 'n beetje in jouw situatie. 'N tijdje geleden organiseerde m'n vriend een grote fuif. Gewoon voor de fun. Maar hij was daar zoveel mee bezig dat hij mij totaaaaal niet zag staan. Ik mocht wel helpen maar dat was dan bv om rietjes gaan in de winkel ofzo Dan hebben we ook even echt ruzie gehad nadat hij bekende dat hij z'n fuif op die moment belangrijker vond dan mij . Hij deed ook echt egoïstisch en wat ik deed kon hem niet schelen, zolang ik me maar interesseerde in wat hij deed en zo van die dingen.. Dat kon ik echt niet verdragen.. We hebben dan een tijdje gesukkeld tot de fuif. Uit liefde voor m'n vriend was ik gekomen en heb meegeholpen en het was een superavond. Na die fuif ging alles weer z'n normale gang. M'n vriend zag mij weer staan, deed weer lief. Hij zei dat hij er spijt van had dat hij me niet meer betrokken had bij z'n bezigheden en dat het hem al helemaal speet van wat hij gezegd had.. En sindsdien gaat alles weer supergoed!
Praat er wel 's met hem over, bij mij is het allemaal opgelost door 's goed te praten, mss bij jou dan ook....
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 13:12
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Juist ja, heb het gelezen En ik herken het echt heel erg Een goede vriend van me woont hier wel 400 km vandaan, maar over de afstand maken we geen problemen... hij heeft inmiddels een baan en is bijna klaar met zn studie, ik zit nog op het gym....hij werkt vrij veel in het weekend, ik ben doordeweeks druk met dansen en in het weekend wil ik bijkomen.
Maar ondanks dat weten we toch altijd heel veel tijd met elkaar door te brengen, want hoe dan ook willen we graag bij elkaar zijn. En dat staat niet in verhouding tot alle andere dingen waarmee je het druk hebt.

En ik denk dat het gewoon zo ook tussen jullie zou moeten zijn, dus ga echt eens een goed gesprek met hem voeren! Sterkte!!!
Oud 04-03-2005, 08:54
Verwijderd
heel erg bedankt dat jullie mijn verhaal wilde lezen, want ik was echt helemaal de weg kwijt, ik was van mijn roze wolk gevallen en de landing kwam hard aan.

Ik moet in ieder geval sterker zijn als ik wil vertellen wat er allemaal aan de hand is. Hij belde me woensdag toen ik helemaal in een rotbui was vooral na het bericht van Yapo, inderdaad de woorden die ik niet wil horen maar wel moet horen. ik heb hem toen dus ook meteen gezegd dat ik me klote voel en dat ik van alles op een rijtje moet zetten. ik heb hem ook gezegd dat hij moest nadenken over wat mij misschien allemaal dwars zou kunnen zitten en dat we binnenkort een heel goed gesprek moeten hebben.

Ik heb vannacht van alles even op papier gezet, ben namelijk niet zo heel goed in mijn gevoelens uiten. en dan ga ik zaterdag avond maar even met hem praten. Ik zat er wel over na te denken om hem t weekend even niet te zien maar dan zie ik hem gelijk twee weken niet.. dat vond ik ook niet zo'n goed idee.
Maar in ieder geval zelfs zonder hem te spreken voel ik me al een stuk beter, omdat ik het eruit heb gegooid en ongeveer twee en half uur bij een vriendin heb uitgehuild
maar in ieder geval als er nog meer reacties komen: die zijn nog steeds welkom!

heel veel liefs en bedankt he kus missy
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 12:12
gogirl_1988
gogirl_1988 is offline
he meisie
volgens mij voel jij je echt rot.
ik snap het dat je nu eigenlijk wel wilt weten of je nu bij hem wilt wonen
natuurlijk kun je het proberen.
misschien gaan jullie daardoor ook nieuwe vrienden maken, die jullie allebei leuk vinden
en door meer tijd met elkaar door te brengen word de liefde denk ik ook meer
misschien heeft hij het gewoon echt heel druk enzo. dat hij het gewoon vergeet om iets te sturen maar dat hij wel heel blij is dat jij hem niet vergeet
misschien moeten julloie het gewoon een maandje ofzo proberen
maar nog niet zo heel goed daar wonen zodat als het toch niet goed gaat, dat je dan elk moment weer weg kan.
ik denk dat als jullie meer tijd aan ellkaar besteden door elkaar meer en vaker te zien dat het wel goed komt
en blijf hem zeker verrassen met die dingen en cadeautjes enzo. hierdoor zou hij ook denken dat hij wel eens wat aan jou gaan versturen

maar wat je ook kan doen
laat hem een beetje merken dat hij je verwaarloost, en dan niet mboos worden ofzo, en zeg dat het niets is enzo.
hij zou er dan later wel achter komen, en het goed maken
ik heb zulke dingen heel veel gehad, met mijn vrienden
die waren wel ouder hoor
net zoals jou ongeveer

maar heel vee succes enzo kus mij
Oud 04-03-2005, 16:06
Daboman
Daboman is offline
Het lijkt erop alsof alles van 1 kant komt. Wil je dat, tjah ga lekker zo door zou ik zeggen. Wil je dat niet, dan moet je eerst eens een goed gesprek hebben met hem.
Reageren

Regels voor berichten