Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2005, 17:37
Mingster
Mingster is offline
Heb je een bepaald persoon waar je altijd jaloers op was, en die je nu bijna als vanzelfsprekend als 'meerdere' ziet? Waar je gewoon van weet dat je jaloers op diegene bent, maar geen moeite meer wil doen om dit te uiten?
Irritant is dat, moet er echt eens wat aan gaan doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2005, 17:40
Verwijderd
Ja dat ken ik. Op zich niet zo'n last meer van.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 17:43
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Nee, dat ken ik niet. Heb je het over iemand van jouw leeftijd waar je mee opgegroeid bent?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 17:47
Mingster
Mingster is offline
Ja.. is dat hieruit te halen dan?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 18:06
-Will-
-Will- is offline
Dat heb ik heel lang gehad met mijn ex-vriendin waar ik mee heb samengewoond. Zij is erg succesvol omdat ze assertief is en mensen goed naar haar hand kan zetten.

Ik heb me lang aan haar gespiegeld, maar uiteindelijk kan zij meer bereiken dan ik omdat zij door middel van seks veel mannen zo ongeveer alles kan laten doen. Dat was een vervelende realisatie.

De laatste paar maanden echter ben ik heel erg blij met wie ik ben; ik ben een totaal andere richting op gegaan dan zij, en nu kan ik mijn eigen prioriteiten stellen. En het leuke is... ze is jaloers op me omdat ik wél lekker in mijn vel zit.

Ik had ook een soort van rivaliteit met mijn neef. Ik zie er een stuk beter uit dan hij omdat ik me daar altijd mee bezig hield, maar ik beschouwde hem als een beter persoon. Hij kan goed sporten, is heel goed in het maken van muziek en is tegen iedereen open en aardig.

Grappig genoeg zag hij míj juist als een beter persoon omdat ik assertiever was dan hij en zelfverzekerder, iemand die kreeg wat-ie wilde. Op die manier heb je elkaar nog wat te leren, en dat is mooi. Die rivaliteit die er voor mij was en voor hem niet, heb ik gelukkig jaren geleden laten varen.

We zijn de laatste paar weken echt naar elkaar toe gegroeid, en dat is goed.
Oud 28-02-2005, 19:45
AngelLena
AngelLena is offline
Maar ik wou juist dat ik jou was Moest ik even aan denken. Ik heb er zelf niet echt last van moet ik eerlijk zeggen, maar ik zie wel in wat je bedoelt. Hoe je daar vanaf komt is een moeilijke... Ik denk dat je dan ook moet gaan letten op de negatieve aspecten van die persoon.
Oud 01-03-2005, 13:32
Nona
Nona is offline
Nu zit ik de hele tijd met dat liedje in mijn hoofd...

Ik moet zeggen dat ik niet zo heel snel jaloers ben. Ik zie weleens dingen die ik ook graag gehad had willen hebben (en dan niet zo zeer materiële zaken maar meer eigenschappen of vaardigheden), maar hoe beter ik de personen met die dingen leer kennen, hoe meer ik merk dat zij ook nadelen hebben in hun leven. Mijn beste vriendin is heel intelligent en rustig, zij kan gewoon even twee studies aan. Maar haar migraine benijd ik niet. Mijn vriend kan heel snel heel veel lezen en raakt ook niet bij het minste of geringste uit zijn concentratie, zoals ik. Maar hij vindt dat maar saai aan zichzelf en wordt er vrij onzeker door.
Ik denk dus eigenlijk dat elk voordeel wel een nadeel met zich meebrengt.
Oud 01-03-2005, 20:25
Fantôme
Fantôme is offline
ik ben volgens mij echt een vreselijk jaloers kind geweest. Nu niet meer eigenlijk Verder, wat kruimel zegt... Zodra ik een persoon beter leerde kennen zag ik ook hun slechte dingen.
Oud 02-03-2005, 20:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ow ja, een kennis van me. Alle meiden vinden hem al vanzelfsprekend liever dan mij. Nou ja, bijna allemaal dan.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 20:27
Mara
Mara is offline
Ja. Bij een boel mensen zelfs.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten