Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2005, 18:09
love.the.sunset
love.the.sunset is offline
wie kent deze band?
wie vind wat van deze band?
wat vind wie van deze band?
wie aanschouwt komende week deze band?
(02-03;tivoli , 03-03; melkweg , 04-03; ergens in groningen)
Oud 01-03-2005, 18:19
enema abortion
enema abortion is offline
Die band gast jongen, ik ga nat!
Oud 01-03-2005, 19:04
Verwijderd
Toffe band, hippe tweede cd en ik ga ze vrijdag zien. Neuken?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 19:44
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Sheepdog Motown Blood The Band
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 19:58
Boas
Boas is offline
mja wel ok. Heb Bring'em in op cd, de nieuwe moet ik nog steeds eens goed gaan luisteren eigenlijk. (1e indruk was niet spectaculair maar kan dus nog komen) Maar ben niet van plan naar een concert te gaan.. je moet keuzes maken he. zzzz .
Oud 02-03-2005, 06:26
antigone
antigone is offline
ik heb de eerste cd maar die vind ik niet leuk meer eigenlijk, vroeger wel veel naar geluisterd.

sommige liedjes blijven wel geniaal; the band, sheepdog, pusa.
Oud 02-03-2005, 19:17
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
topband! en 't optreden op lowlands (vorig jaar?) was wel grappig.
Oud 03-03-2005, 10:49
vivelafete!
vivelafete! is offline
ik ben gister in de tivoli geweest! ik kende het niet, maar het was echt geweldig! de bandjes in het voorpgromma waren ook leuk sugarplumfairy en gelenister.

zijner nog meer mensen geweest?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2005, 14:57
--Pipeloi--
--Pipeloi-- is offline
Ja! Ik ben ook gister geweest, vond het een goed optreden!! Ze gingen lekker uit hun dak op het podium!
Tweede bandje in het voorprogramma was ook leuk!
Ik vond de tweede cd eerst ook niet zo geweldig maar vind m nu steeds leuker....
Oud 03-03-2005, 15:09
Reserv
Reserv is offline
Leuk, beetje '60-revival (dat klinkt heel gay, maar goed). Zou vanavond naar Melkweg gaan ware het niet dat ik iets belangrijkers te doen heb.

Overigens is hier niet zo heel lang geleden een topik over geweest.
Oud 03-03-2005, 15:10
Reserv
Reserv is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...ighlight=mando

Nahja, toch alweer een jaar oud.
Oud 03-03-2005, 17:20
love.the.sunset
ik ben gisteren in tivoli geweest
en wat waren ze geweldig
Wow.. wat een mooiigheid! wat een geluid! wat een performance. die arrogantie. precies op de goede manier. want ik houd doorgaans niet van arrogantie. maar wel van mando diao. en hun manier van arrogantie. dé manier om de show te stelen én toch het publiek er helemaal bij te betrekken.
Als een willekeurig persoon rondloopt in de kleding van mando diao zou ik hem het liefst een metamorfose geven. (nouja.. de schoenen zijn mooi, evenals de shirts) maar die broeken. die leren jasjes. eigenlijk lelijk. Maar bij mando diao is het gewoon cool.
Het mooiste van de avond vond ik Motown blood. Wow! vooral bij de solo. de gitaristen en de bassist over het podium schreeuwend,vliegend,rollend... heerlijke hysterisch. en toch ontzettend strak. *ofzo*
Live was de band erg sterk, heel intens en je kon moeilijk stil blijven staan en dat deed dan ook niemand in het publiek.
We stonden op de 2e/3e rij. dus dat was een mooi uitzicht. De nummers van het oude en van het nieuwe album werden goed afgewisseld. Maar de nummers van het eerste album waren toch echt wel het gaafst!
Oud 03-03-2005, 17:33
enema abortion
enema abortion is offline
Mooiigheid, wat is dat voor hippiewoord baasje?
Oud 03-03-2005, 17:58
love.the.sunset
het is meer t met woorden proberen te varieren. proberen. soms lukt t. soms niet.
Oud 03-03-2005, 20:12
antigone
antigone is offline
Citaat:
De mannen van Mando Diao praten graag over het eigen succes, maar echt tevreden zijn ze niet. Zanger Gustaf Norén: "We hebben nu meer geld, zijn professioneler en ouder, maar we willen meer. We zijn op geen enkel vlak bevredigd, ik wil alles. Meer geld, betere verkoopcijfers, meer meisjes, gratis spullen, meer drank, auto's, gratis champagne, meer luxe hotels, interviews, studiotijd, langer leven. Om dat te bereiken moeten we steeds hogerop komen, muziek blijven maken en alles moet van onszelf komen. Het kan. Ik ben nu een interessanter persoon dan dat ik drie jaar geleden was."

Met Hurricane Bar, de opvolger van debuutplaat Bring 'm In, willen de twee zangers annex songschrijvers Gustaf Norén en Björn Dixgård van Mando Diao een ode brengen aan hun geboorteplaats Borlänge. Een stad met een slechte reputatie, die ze dankzij Mando Diao eindelijk konden 'ontvluchten'. Norén: "Borlänge is een kleine industriële stad in Zweden. Er zijn twee fabrieken, twee bars, een bibliotheek en een cd-winkel, niet de beste plaats om op te groeien. Het is er zo koud en rauw als in Rusland. Borlänge is de drugshoofdstad van Zweden, en er zijn gangs. De meeste rockbands wagen het niet eens om in onze stad te komen spelen, ze ontwijken het omdat het te gevaarlijk is, maar zo gevaarlijk is het niet. Als je het vergelijkt met de Bronx is het fucking Disneyland. Wij wilden met Hurricane Bar wat goede verhalen vertellen over onze stad. Zuivere, kleine, simpele en sterke popsongs."

Drie jaar geleden vertelde de band al dat debuutplaat Bring 'm in net zo goed was als het meeste werk van The Beatles en The Stones, en beter dan alles wat The Kinks en The Who hebben gemaakt. Over de opvolger zijn zij net zo te spreken. Norén: "Ik kan wel tien Kinksplaten noemen die niet zo goed zijn als onze platen." Björn Dixgård: "Er staan altijd goede nummers op die platen, het zijn briljante songschrijvers, maar ze verneuken het altijd met een paar nummers." Norén vult aan: "Ons album is completer, maar we bedoelen vooral dat wij muziek maken voor de jeugd van nu, zoals The Beatles muziek maakte voor jonge mensen in de jaren zestig. Dat is het verschil, wij praten voor onze generatie. Daarom zijn we een betere band dan The Beatles, we zijn voor veel jonge mensen belangrijker. Wij proberen ons te concentreren op de mensen die The Beatles niet kennen. Maar begrijp me niet verkeerd. Voor mij is The Beatles de belangrijkste band op aarde, het zijn Goden."
Oud 03-03-2005, 20:40
Boas
Boas is offline
ze denken idd dat ze rechtstreek uit de hemel komen.
Bring'em is leuk. Maar Hurricane bar haalt het niet eens bij de slechtste kinks plaat. Vind het onzettend op safe gespeeld...saaie poppy nummers met weinig tot geen inspiratie.
Oud 04-03-2005, 06:41
love.the.sunset
beter dan the beatles.. hihi..grapjassen

maarja... goed waren ze wel!
Reageren

Regels voor berichten