Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2005, 20:45
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Maakt het wat uit of je de kap van je kastje erop houdt, of eraf haalt?
Iemand zei tegen me dat met kap, er een "flow" van lucht is, en zonder kap dat er meer stof binnenkomt, maar dat het verder niet zoveel uitmaakt.

Wat is beter, en wat hebben jullie zelf?
Ik heb lange tijd zonder, kheb gister ofzo weer ff erop gezet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2005, 22:07
Herveld
Herveld is offline
kappie erop

- minder lawaai
- minder stof in je kast
- ideale airflow
- geen invloed van buitenaf

enz.. enz..
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 22:37
Verwijderd
Toen ik een nogal slechte temperatuurgeregelde voedingsfan en CPU-fan had liet ik de kast eraf, omdat de temperatuur toen lager bleef en de fans minder hard gingen draaien. Met de kap erop maakte de PC juist meer lawaai. Maar nu met Zalman voeding en CPU-fan is met de kap erop nog een stuk stiller dan eraf, omdat die voeding zo efficiënt is dat hij ook met kap erop nauwelijks warm wordt.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 22:51
Kurogane
Kurogane is offline
Heeft de voeding ook een koelende werking voor de pc zelf, dat die ook warm lucht van binnen naar buiten zuigt/blaast? Ik had eerst ook een zalman (zm300b-aps) vond hem eigenlijk niet zo stil. Dus heb me oude voeding gepakt, de fan (in me voeding) op de 5v aangesloten, mijn cpu cooler is ook een zalman waarvan ik de fan ook op 5v heb aangesloten en de hardeschijf heb ik in plaats van in het hardeschijf rekje, op de bodemplaat neergezet, met rubber doppen. En op de hardeschijf zit een kleine fan van 4cm die ook op 5v draait, waarvan de bedoeling is dat de kleine fan mijn hardeschijf koel houdt, aangezien mijn hdd nu zijn warmte niet kwijt kan aan het frame. Mijn voeding zit nu op mijn PC kast (ipv binnenin), en de stroomdraden zijn verlengd (anders zijn ze tekort), maar kan dit kwaad?
anyway mijn pc is wel heel erg stil
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 23:21
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Kurogane schreef op 05-03-2005 @ 23:51 :
Heeft de voeding ook een koelende werking voor de pc zelf, dat die ook warm lucht van binnen naar buiten zuigt/blaast? I

*knip*

en de stroomdraden zijn verlengd (anders zijn ze tekort), maar kan dit kwaad?
anyway mijn pc is wel heel erg stil
ja dat heeft invloed op de airflow dus ook een koelende werking.. echter als je een belangrijke hittebron buiten je kast plaatst (zoals een PSU ) heeft dit waarschijnlijk meer voor- dan na-delen

ja het verlengen van stroomdraden levert soms problemen op , dit komt door de verhoogde weerstand in de draad. welke weer resulteert in een lagere max output
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 00:44
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 05-03-2005 @ 23:51 :
Heeft de voeding ook een koelende werking voor de pc zelf, dat die ook warm lucht van binnen naar buiten zuigt/blaast? Ik had eerst ook een zalman (zm300b-aps) vond hem eigenlijk niet zo stil. (...)
Zalman staat wel bekend om zijn hoge efficiëntie. De kwaliteit van de fan even terzijde, zijn het gewoon geweldige voedingen. Dus wat doe je als je hem niet stil genoeg vindt: Papst 80mm 26cfm 19 dbA fan kopen, 330 ohms weerstandje kopen, voedinkje open, fan eruit, Papst fan erin, tadaaaa. Onhoorbaar.

Als je dan ook nog een stille Papst of Zalman fan op je CPU zet en die undervolt, en ook een ATI of NV Silencer op 5v ondervolt, heb je best een stille PC kan ik je verzekeren.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 10:50
Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Citaat:
twain4me schreef op 06-03-2005 @ 00:21 :
ja dat heeft invloed op de airflow dus ook een koelende werking.. echter als je een belangrijke hittebron buiten je kast plaatst (zoals een PSU ) heeft dit waarschijnlijk meer voor- dan na-delen

ja het verlengen van stroomdraden levert soms problemen op , dit komt door de verhoogde weerstand in de draad. welke weer resulteert in een lagere max output

Tuurlijk verhoogt de weerstand bij het verlengen van draden alleen ben ik in dit geval van mening dat de verlenging relatief zo weinig is en de voedingsaders zo dik dat er van de minimaal verhoogde weerstand minimale afwijkingen zullen zijn.
Het enige dat in dit geval de weerstand echt kan verhogen is slechte contacten op het punt van verlenging. Beste manier is om de draden d.m.v. solderen en eventueel krimpkous om te isoleren te verlengen. Connectoren leveren meer weerstand op.
Oud 06-03-2005, 11:39
Verwijderd
Kabels kun je prima verlengen, dat maakt echt helemaal niets uit. Als je maar geen kabels van vijftig meter in je PC gaat hangen. De interne weerstand van een meter koperdraad is zo laag dat je daar echt niets van merkt als je er een extra stukje van 50 cm aanzet.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 12:31
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-03-2005 @ 01:44 :
Zalman staat wel bekend om zijn hoge efficiëntie. De kwaliteit van de fan even terzijde, zijn het gewoon geweldige voedingen. Dus wat doe je als je hem niet stil genoeg vindt: Papst 80mm 26cfm 19 dbA fan kopen, 330 ohms weerstandje kopen, voedinkje open, fan eruit, Papst fan erin, tadaaaa. Onhoorbaar.

Als je dan ook nog een stille Papst of Zalman fan op je CPU zet en die undervolt, en ook een ATI of NV Silencer op 5v ondervolt, heb je best een stille PC kan ik je verzekeren.
Dat is alleen belangrijk als je gaat slapen, en met diverse tools hoef je helemaal geen extra geld uit te geven om je pc stiller te maken .
Oud 06-03-2005, 14:06
SubbehQ
SubbehQ is offline
Ik heb er gewoon afstaan omdat het anders zo'n gedoe is met dingen in en uit bouwen. Bovendien vind ik ook dat mijn cpu cooler zn warmte zo veel beter kwijt kan.
Oud 06-03-2005, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 06-03-2005 @ 13:31 :
Dat is alleen belangrijk als je gaat slapen, en met diverse tools hoef je helemaal geen extra geld uit te geven om je pc stiller te maken .
Dat is niet alleen belangrijk als je gaat slapen. Ik vind het ook overdag bijzonder irritant als mijn PC veel lawaai maakt. Dat ding moet gewoon helemaal niet opvallen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 20:58
Jolt
Jolt is offline
Ergens anders neer zetten .
Nou ik heb hem dus gewoon op de grond staan, hoor niks, normaal ook muziek op, dus dan valt het ook wel mee.

Pas als ik ga slapen en een fannetje is aan het loeien met 6000 rpms dan wordt het irritant.
Reageren

Regels voor berichten