Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2004, 07:01
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
Iemand nog tips???

Eerst paar keer wassen met conditioner ofzoow??
want ze zitten er stevig in en ik wil niet dat me haar compleet afbreekt, (afbreken gaat het wel maar dat wil ik zo veel mogelijk proberen te voorkomen)
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 08:07
trasher
trasher is offline

Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 08:28
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
ok tjek me fotoboek, zie je mij er al zo bijlopen???
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 08:43
leucomelas
leucomelas is offline
heeeeeeeeeeel veel cremespoeling etc etc erin flikkeren. eerst dus een halve dag onder de douche staan zodat het helemaal nat is enh de cremespoeling er overal goed inzit.... en tja, heel zachtjes kammen.... bereid je maar voor, frustaties en kreten van pijn... *heeft zelf meegemaakt*
auwie...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 09:02
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
*gaat ff nieuwe conditioner kopen*
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 09:10
Verwijderd
ik denk dat kaal best kan hoor, mij stond het ook
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 09:17
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
mja ik vind dat wel eng,

Ik ga ze gewoon proberen uit te pluizen en te kammen enzoow en dan kijken we wel wat er van over blijft, Misschien kan ik er nog wat mee
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 09:20
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 26-02-2004 @ 09:43:
heeeeeeeeeeel veel cremespoeling etc etc erin flikkeren. eerst dus een halve dag onder de douche staan zodat het helemaal nat is enh de cremespoeling er overal goed inzit.... en tja, heel zachtjes kammen.... bereid je maar voor, frustaties en kreten van pijn... *heeft zelf meegemaakt*
auwie...

Hoelang zaten jouw dreads er al in??
En was je haar nog toonbaar na het uitkammen?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 12:38
beija_flor
beija_flor is offline
Meisjee, heeeeeeeeeeeeel veel succes echt, khad een half jaar dreads en toen ging ik ze eruit kammen, m'n tante ging ze eruit kammen en die heb ik dus echt verrottttt gescholden, zo'n pijn doet het echt, maar goed net wat idereen zegt, cremespoeling en eentje die echt fantastisch eheft gewerkt is die van MOTIONS, dat is een conditioner/cremespoeling met silicon ofzo en dat werkt echt ontzettend goed, halfuurtje in laten werken en dan uitammen, gaat stuk makkelijker en veel van dat ontklit spul erin sprayen!! succes
Oud 27-02-2004, 09:25
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
thnx voor tips.

Ik heb er vanmorgen na wassen met conditioner eruit weten te halen daar zit nu een vlechtje in. Maar ik denk niet dat de rest ook zo makkelijk gaat. Me haar ziet er trouwens nog beter uit dan ik had verwacht
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 21:31
a girl
a girl is offline
1) Laat iemand helpen.
2) terwijl je kamt dread ergens in het midden vasthouden met de andere hand, zo doet het veel minder zeer, het 'trekt' niet zo, als je echt goed bent gaat het bijna pijnloos
Ik heb een vriend van mij geholpen die z'n dreads iets van een jaar of langer had. Z'n haar was niet kapot, het was zelfs nog in redelijk goede staat
de kapper was heel verbaasd
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 21:38
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
maria schreef op 26-02-2004 @ 10:10:
ik denk dat kaal best kan hoor, mij stond het ook
Een kale janna was leeeeuuuuuuuk!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 07:33
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
MyrnaMeiszje schreef op 26-02-2004 @ 09:28:
ok tjek me fotoboek, zie je mij er al zo bijlopen???
Eigenlijk wel ja.

Ik laat mijn dreads gewoon uitgroeien momenteel, ben nu reeds 2 cm ver...
Als het uitkammen niet gaat, kan ik mijn haar dan nog altijd (heel) kort knippen. Het voordeel is dat ik binnen enkele maanden (nuja, hopelijk toch) afstudeer en ik van plan ben naar het buitenland te gaan, waar ik toch niemand ken. Who cares about some hair then?

Laatst gewijzigd op 28-02-2004 om 07:35.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 11:49
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
tjah nah ik heb er nou stuk of 8 uitgekamt en het ziet er nog redelijk uit, had ooit heel dik haar maar dat zal wel minder worden maar goed zolang het er goed uitziet ga ik niet afknippe
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 19:04
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
post wat foto's van hoe het er nu uitziet!!
Oud 02-03-2004, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 27-02-2004 @ 22:38:
Een kale janna was leeeeuuuuuuuk!
het was wel lekker makkelijk ja
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 12:07
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
ow god ze zijn eruit........ gisteren door me vriend en een vriendin laten doen. 4 uur kammen. En nu??? Ben ik Myrnafro.

Iemand nog tips voor haarversorging om het weer een beetje gladder minder kroesig te krijgen???
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 12:29
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
MyrnaMeiszje schreef op 02-03-2004 @ 13:07:
ow god ze zijn eruit........ gisteren door me vriend en een vriendin laten doen. 4 uur kammen. En nu??? Ben ik Myrnafro.

Iemand nog tips voor haarversorging om het weer een beetje gladder minder kroesig te krijgen???
Hihi ik was ook afro toen ik vorige keer mn dreads er na 3 maanden had uitgekamd. Ik kreeg het niet goed met conditioner enzo, alleen de bovenste 4 cm ofzo zag er glad uit (dat was dus de uitgroei waar geen permanentvloeistof in had gezeten). Ik had mn haar ook 2 keer proberen te verven, de kleur werd de eerste keer heel anders en als ik het waste ging ie een heel stuk weg, behalve op die uitgroei. Zag er dus niet uit. Heb na ongeveer een maand opnieuw dreads laten zetten en die zitten er nu alweer 4 maanden in. Het zijn er volgens mij wel 2 keer zo weinig als vorige keer omdat ik zoooooveel haar ben verloren Daarom ga ik er wat nepdreads in dezelfde kleur tussen steken, dan ziet het er wat minder leeg uit.
Misschien krijg je het wel nog goed met conditioner enzo, ik had het immers maar 1 maand geprobeerd. Hoe lang had je je dreads? Gewoon zoveel mogelijk verzorgend spul erin mikken denk ik.
Oud 02-03-2004, 15:01
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
ja keb het nu met vet dure sjit van me ma gewassen en het ziet er al iets beter uit dan gisteren. je ziet zeg maar nu ook dat me haar iets verder over mijn rug hangt.

Zuig vertelde me over Hydra Liss van Fructis maar das gewoon shampoo en conditioner om te ontkroesen maar ik ga gewoon ff uitproberen. Tis nu toch in de aanbieding bij de DA En als dat niet werkt dan wilde ik idd zo een hot oil gaan proberen daar had ik net al naar staan kijken

Maar het zal wel ff duren voor het er een beetje normaal uit gaat zien
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:09
Verwijderd
Véél conditioner wil ook nog wel eens helpen, smeer je het in en laat je het enorm lang in trekken.... En je hebt ook 'Haar Wonder' ik weet even niet van welk merk, dat smeer je na het wassen in, is ook heel goed of het gladder te maken
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:42
Verwijderd
Haar wonder is van Henna. Wit potje met rode opdruk.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 02-03-2004 @ 16:42:
Haar wonder is van Henna. Wit potje met rode opdruk.
Klopt! Je hebt het ook in een tube, werkt goed
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 17:45
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
ben nu aan de hydra liss geslagen en een of andere herstel kuur iets van fructis, en vanavond gaat me mama ff puntjes eraf knippen dus t zal wel goedkomen
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 13:13
phensicske
phensicske is offline
Kan je een foto zetten?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 15:53
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
uhm uhm hoe doe ik dat??

*is maar beetje blond hoor*

Ik zet er wel een in me fotoboek
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 16:07
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
ja er staan er 2 in nu........als het nog goed komt zal ik er wel een nieuwe inzetten
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 20:30
phensicske
phensicske is offline
Mai, ziet er niet zo goed uit eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2004, 20:41
marrel
marrel is offline
zow das een verschil
Oud 07-03-2004, 22:15
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
tjah en dan te bedenken dat die ene met dat korte haar al veel beter is dan de dag dat ik ze had uitgekamt
Maar aangezien dat is verbeterd heb ik nog een miezerig beetje hoop bijeen gesprokkeld

maar goed we will see
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 15:00
phensicske
phensicske is offline
Je hebt tenminste lef! En als je te oud bent kan je geen dreads meer nemen zonder er nogal belachelijk uit te zien, naar mijn mening, dus echt niet mee inzitten.

(Mensen ŕ la Bob Marley even niet meegeteld).
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 18:55
regardless
regardless is offline
is het zo dat je haar dunner word als je dreads hebt gehad??
Dus als ik straks me dreads af knip dat mijn haar wat nieuw groeit dunner is dan daarvoor?
Dat hoop ik niet!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2004, 21:48
MyrnaMeiszje
MyrnaMeiszje is offline
nah dat van mij is niet heel dun geworden maar wel heel erg afbroken
soms kwam er een halve dread uit enzoow. maar zijn ze met permanentvloeistof gezet???
Zo niet dan is schade misschien iets minder en als je je haar niet zo achterlijk vaak gebleekt en geverft heb zoals ik dat scheelt ook wel opzich
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 09:50
DearPrudence
DearPrudence is offline
Ik heb een vraagje aan de mensen die hun dreads eruit hebben gekamd of geknipt.

Hoe lang hadden jullie die dreads? En wat was jullie reden om ze eruit te halen?

Ik zit namelijk ook te twijfelen of ik dreads wil, maar ik weet niet of het erg zonde zou zijn om dreads te laten zetten (duur!) waarvan ik misschien na een jaar (of minder) op uitgekeken ben.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 09:59
leucomelas
leucomelas is offline
kijk op lifestyle bij het algemene dreadstopic...

maar ik had me dreads toen misschien een jaartje of twee? en daarna heb ik ze een keer uitgekamd na een half jaar...

maar als je al nadenkt over uitkammen en je hebt ze nieteens? dan zou ik er toch mee w88.. je wil ze niet genoeg lijkt wel...
Oud 04-03-2005, 10:00
DearPrudence
DearPrudence is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 04-03-2005 @ 10:59 :
kijk op lifestyle bij het algemene dreadstopic...

maar ik had me dreads toen misschien een jaartje of twee? en daarna heb ik ze een keer uitgekamd na een half jaar...

maar als je al nadenkt over uitkammen en je hebt ze nieteens? dan zou ik er toch mee w88.. je wil ze niet genoeg lijkt wel...
Het lijkt me heel cool om ze te hebben, absoluut. Maar ik ben gewoon een persoon die een beetje boel nadenkt over zulke beslissingen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 11:15
leucomelas
leucomelas is offline
toen ik dreads wilde wilde ik ze ook de rest van me leven hebben! maar mijn redenen waren dat ik ze niet meer goed bij had gewerkt en ze niet meer mooi waren, en daarna omdat ik op vakantie ging naar zeeland en ik iedere dag wilde zwemmen... en ik had weer eens zin in los haar, lekker wapperend etc
Oud 05-03-2005, 10:49
banjer85
banjer85 is offline
Sorry hoor maar ik vind dread locks echt lelijk staan en het ziet er heel vies uit.

Heb je spijt dat je ze erin hebt laten zetten?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 11:54
leucomelas
leucomelas is offline
Citaat:
banjer85 schreef op 05-03-2005 @ 11:49 :
Sorry hoor maar ik vind dread locks echt lelijk staan en het ziet er heel vies uit.

Heb je spijt dat je ze erin hebt laten zetten?
ze heeft ze geeneens gehad...
Oud 05-03-2005, 17:39
Vice
Vice is offline
Citaat:
DearPrudence schreef op 04-03-2005 @ 10:50 :
Ik heb een vraagje aan de mensen die hun dreads eruit hebben gekamd of geknipt.

Hoe lang hadden jullie die dreads? En wat was jullie reden om ze eruit te halen?

Ik zit namelijk ook te twijfelen of ik dreads wil, maar ik weet niet of het erg zonde zou zijn om dreads te laten zetten (duur!) waarvan ik misschien na een jaar (of minder) op uitgekeken ben.
Ik heb ze zelf na 14 maanden uitgekamd. Niet omdat ik ze lelijk vond, maar het onderhouden was zo vermoeiend. Behalve dan de dreads zelf bijwerken, had ik m'n haar ook nog eens zwart geverfd terwijl ik van nature blond ben. De uitgroei was dan al na 3 weken behoorlijk duidelijk en elke keer verven is ook niet goed voor je dreads.
Overgens heb ik er absoluut geen spijt gehad van m'n dreads. Ben er erg blij mee geweest.
Oud 08-03-2005, 15:11
Zero-Zero
Zero-Zero is offline
hihi kben ook gemillimeterd geweest als gevolg van het afscheren van een hanekam
maar anyways uitkammen is wel te doen.
je gaat heel veel haren verliezen en je haar is flink beschadigt en dood( ja ik weet dat haar al dood is)
vriendin van me heeft het vorige week gedaan na een half jaar dreads.
als je ze hebt uitgekamd, ga naar de kapper, neem ook een paar haarkuurtjes en dan komt het wel goed.
zonde hoor!!!!
Oud 08-03-2005, 19:30
Verwijderd
ja ik wil ook graag dreads, maar ik wil het wel maar...... ik heb geen zin dat als ik ze eruit wil halen, dat ik me haar wil afknippen, is dit ook zo of hoeft dat niet??
vertel je ervaringff.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 19:38
Jules
Jules is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1075187

Er is een speciaal dreadtopic op lifestyle waar echt alles wel in staat.
Oud 10-03-2005, 11:44
Eend
Eend is offline
Je zou haarmaskers kunnen gebruiken? Van die groene potjes van fructis of zo. Die maken je haar enorm glad

Regels voor berichten