Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2005, 19:39
Italian
Italian is offline
Heyz,

Een goede vriendin van mij is vaak droevig, maar als ik vraag waarom zegt ze dat ze het niet weet?
Ik vind dit echt heel rot om te horen dat ze droevig is en nog erger dat ik er niets aan ken doen...

Wat kan dit zijn?
Houd ze misschien iets verborgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2005, 19:40
Mindfields
Mindfields is offline
Je naar voelen zonder dat je ongesteld moet worden..Vaak wel reden tot 'zorgen'.
Ik heb hetzelfde gehad, en de uiteindelijke reden was dat ik me eigenlijk niet zo lekker voel op school. Er zal vast wel een reden bij haar zijn, maar eentje die niet zo gelijk voor de hand ligt. Haar vragen of ze er eens goed over wil denken dus.
Oud 05-03-2005, 19:48
Italian
Italian is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 05-03-2005 @ 20:40 :
Haar vragen of ze er eens goed over wil denken dus.
Ja heb ik al geprobeerd... maar niets. Dus ik ben bang dat ze iets verborgen houd
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 20:50
Verwijderd
Tuurlijk kan ze iets verborgen houden (maar dat is natuurlijk nogal lastig te zeggen zo van een afstand ed ), maar het kan ook best dat ze zich gewoon "zonder reden" zo voelt. Ik weet niet hoe oud ze is? In de puberleeftijd is het bv. best "normaal" om je zo nu en dan droevig te voelen (normaal staat bewust tussen aanhalingstekens, voordat iemand over deze uitspraak valt).

Ik denk dat je haar het beste kunt laten weten dat jij er voor haar bent als ze je nodig heeft en als ze wil praten oid, maar verder zou ik niet te veel aandringen; misschien weet ze het echt niet en anders wil ze het misschien niet vertellen, kan ook nog. En af en toe wat liefs voor haar doen doet vast ook goed.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 20:52
Jessicaa_b
Jessicaa_b is offline
laat merken dat ze je kan vertrouwen
Oud 05-03-2005, 22:22
Italian
Italian is offline
ja dat laten merken dat ze me kan vertrouwen iswel gelukt ze verteld me naar mij weten alles (en ik ben dan ook egt zo dat ik het niet door speel ofzo ookal word het me dood en dat weet ze ook) maar toch nog heb ik het gevoel dat het iets is maar ik probeer nog wel aftewachten miss gaat het vanzelf over of verteld ze het. iig thnx voor jullie reacties
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 22:42
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik zou zeggen: laat het voorlopig even rusten. Als zij ook nog eens zit met de druk dat jij je er zorgen over maakt, wordt het voor haar alleen maar zwaarder.
Als jij gewoon je best doet om aardig tegen haar te zijn kan ze altijd nog besluiten jou er op aan te schieten. Ze weet immers al dat ze jou hiervoor in vertrouwen kan nemen, want dat heb je haar al gezegd.
Oud 05-03-2005, 22:49
Italian
Italian is offline
Ja precies maar wanneer zouden jullie zoiets hebben van.. dit is miss wel sirieus? of dit duurd wel lang? Wat als dit toch een tijd doorgaat? (ja sorry van me vragen maar ik wil het alvast allemaal weten voor het geval dat )
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 22:55
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik zou niet weten hoe ik daar over moet oordelen, aangezien jij alleen maar zegt dat ze droevig is en dat ze niet wil zeggen waarom. Dat is wel erg algemeen.
Ik weet bijvoorbeeld niet wat jou relatie is tot dit meisje, hoe vaak jullie elkaar zien/spreken, hoe goed zij is in omgang met anderen (dwz. is ze sociaal of is ze meer een einzelganger), en er zijn nog veel meer factoren die een rol kunnen spelen. Ik begrijp bijvoorbeeld al totaal niet hoe jij het begrip 'droevig' interpreteert. Dat kan zijn verdrietig, teneergeslagen, uitgeblust, ga zo maar door.
Oud 05-03-2005, 23:32
Italian
Italian is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 05-03-2005 @ 23:55 :
Ik zou niet weten hoe ik daar over moet oordelen, aangezien jij alleen maar zegt dat ze droevig is en dat ze niet wil zeggen waarom. Dat is wel erg algemeen.
Ik weet bijvoorbeeld niet wat jou relatie is tot dit meisje, hoe vaak jullie elkaar zien/spreken, hoe goed zij is in omgang met anderen (dwz. is ze sociaal of is ze meer een einzelganger), en er zijn nog veel meer factoren die een rol kunnen spelen. Ik begrijp bijvoorbeeld al totaal niet hoe jij het begrip 'droevig' interpreteert. Dat kan zijn verdrietig, teneergeslagen, uitgeblust, ga zo maar door.
tja ik praat dagelijks met haar en ze is best sociaal. Ze is 15 net als ik. Het eenigste wat bij haar een probleem is zijn jongens denk ik zo. Ze is naar mijn weten best kwetsbaar. Waar ik me dus ook zorgen over maak. Ze ziet er best goed uit wat dus problemen kan veroorzaken tegenwoordig (jammer genoeg).
En met droevig bedoel ik dat ze zomaar opeens zo een droevigheids aanval kan krijgen. Met soms ook het gevolg dat ze zo gaat huilen... Ze luisterd zelf soms 'droevige' muziek met als doel om effe te huilen (want dat lucht op ofzo). Maar ik kan het begrijpen als je het snapt. Ikzelf doe dat ook nog niet egt ... Nou alleen effe hopen dat ze dit niet leest

Laatst gewijzigd op 05-03-2005 om 23:34.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 08:54
heavyukkie
heavyukkie is offline
ik ken het, kan liggen aan dromen die ze gedroomt heeft. verder weet ik igg het ook niet!
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 09:05
Merg
Merg is offline
Gewoon er voor haar zijn en haar dat zeggen, knuffelen. enzo.
Oud 06-03-2005, 12:56
-(L)-
Of ze iets verborgen houdt kan iemand vanaf 't forum natuurlijk niet zeggen. Misschien wil ze er gewoon niet over praten.

Het kan ook zo zijn dat ze in haar verleden iets ergs heeft meegemaakt en dat gewoon nog niet verwerkt heeft, en daarom niet goed weet waarom ze droevig is.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 22:54
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Vanwege de pubertijd kunnen die emotie-schommelingen natuurlijk altijd voorkomen. Ook in wat ergere mate. Dat kan dus best af en toe een potje janken zijn om je te ontladen.
Maar het zou dus net zo goed iets heel anders kunnen zijn, en daar zou ik verder niet zo gauw over kunnen oordelen. Mocht ik het wel tegenkomen laat ik het wel weten, maar voor zover ik me kan bedenken is er uberhaupt weinig dat jij kunt doen om het te stoppen (behalve datgeen wat al opgenoemd was).
Oud 07-03-2005, 10:01
Italian
Italian is offline
Nou ok dan laat ik het hierbij.. Thnx voor al het typ, denk en miss ook opzoek werk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten