![]() |
|
Verwijderd
|
Omdat al enige tijd hier onrust heerst over welke CPU nou het beste is leek me het nuttig deze link te plaatsen.
http://www.tweakers.net/plan/274 Ondanks dat je waarschijnlijk al op de link geklikt hebt toch nog een korte uitleg... Tweakers.net heeft 4 webservers draaien die voorheen alle dual Xeon CPU's bevatten. Als er een van deze webservers zou uitvallen schiet de load van de overige 3 gigantisch omhoog wat een extra risico op een crash met zich meebrengt. Er is dus een nieuwe server aangebracht, een dual Opteron. Nu zijn ze eens wat dingen gaan meten, wellicht interesant om eens te kijken wat nou beter presteert. Dit is voor de verandering geen test puur om te testen. Maar een test die gedaan is tijdens het echte normale gebruik. Wat ik overigens wel tegenstrijdig vind is dat T.net gesponsord wordt door AMD, terwijl ze voor deze aanschaf alleen Intel processoren gebruikten.. (Maar daar weer voor wel AMD) Laatst gewijzigd op 03-03-2005 om 18:19. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wel voor multithreaded server toepassingen hoor! Verwacht hetzelfde soort scaling als dual/quad systemen. Die is bij dit soort toepassingen ook >80%.. |
![]() |
||
Citaat:
En opterons zitten technisch gewoon logischer in elkaar.
Laatst gewijzigd op 05-03-2005 om 02:00. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
There is an important difference to Intel's 64-bit processor Itanium and its "IA64" architecture, which is merely able to slowly emulate the myriads of 32-bit software titles we all use today. In addition, AMD's Opteron is the first x86 CPU that features an integrated dual-DDR333 memory interface, allowing dedicated memory for each Opteron processor in multi-Opteron systems as well as very low latency for memory accesses. Finally, AMD equipped Opteron with three Hypertransport Channels that act as the connection between the outside world as well as internal components of the CPU. klinkt als.... LOGISCH |
![]() |
||
Citaat:
Xeons die gebruiken allemaal dezelfde FSB om alle data door te pompen en dat is op een iets grotere schaal gewoon een stomme oplossing. Een Opteron spreekt het geheugen direct aan, zonder een omweg. Klinkt dat nou niet logisch? En omdat er geen FSB meer is heb je niet die beperking daar zitten.. Perfect toch? Je kan die snelheid van de FSB wel blijven verhogen, maar je kan het probleem ook omzeilen. Zo werkt het bijna altijd, bij ontwerpen. Dat ECC geheugen duurder is komt omdat het niet overal standaard is, duuhhhhhhhhhhhhhh. Als het in gelijke aantallen gemaakt wordt dan is het slechts 1/8ste duurder.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Intel of AMD ? SuicideFunky | 58 | 09-12-2006 13:42 | |
Beleidszaken |
scholieren.com offline ekki | 73 | 20-02-2005 08:50 |