Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2005, 13:08
coopergirl
coopergirl is offline
Hallo mede-forummers!

Even een vraag van mij: wie weet hoe een ontslakkingskuur in zijn werk gaat? En, wie heeft hier ervaring mee?

Ikzelf heb uiteraard google al geraadpleegd, zonder effect overigens. Ik vind voornamelijk informatie over kuuroorden waar het wordt toegepast.
Oud 10-03-2005, 13:22
MieX
MieX is offline
Als ik t me goed herinner is dat een kuur waarbij je gedurende een bepaalde tijd alleen maar sap drinkt (voornamelijk ahornsiroop toch?), gedurende die tijd krijgt je lichaam dan de kans om 'slakken' (etensresten die achterblijven in je darmen) te verwijderen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan je wel vertellen dat het veel beter is om gewoon gezond en gevarieerd te eten dan om zo'n kuur te doen (onder het mom voorkomen is beter dan genezen, en nu je nog jong bent is het nog makkelijk te voorkomen)
Oud 10-03-2005, 13:42
MightyDuck
MightyDuck is offline
Mwa niet echt "gezond" voor het lichaam verder. Ik zou eerder zeggen, leverreinigers gebruiken. Mariadistel bijv. Bvitaminen/biergist, ook geschikt als bloedzuivering. Verder gezond eten en veel water drinken.

Beter dan zo'n eet-niks-kuur.
Oud 10-03-2005, 13:52
bench140
bench140 is offline
Ik heb er wel van gehoort, op een ontslakkingskuur met alleen water en thee zou ik niet doen.

De Loverendale sapkuur (bij de groene winkel te verkrijgen, incl, handleiding) schijnt wel een goede te zijn (lees: goed uit te houden). Maar dan moet je wel van tomatensap houden want dat is de basis van de kuur.

Succes en zorg dat je van te voren goed weet waar je aan begint. Je kunt dit ook het beste in het voor- of najaar doen en vrij zijn, want anders is het heel zwaar. En lekker wandelen enzo he.

En eten erna moet je weer opbouwen.. direct gaan bunkeren wordt afgeraden.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten