Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2005, 08:23
xxxlieverdxxx
xxxlieverdxxx is offline
Sinds 2 dagen ben ik echt heel erg misselijk,..
ik heb veel last van mijn onderbuik, ongesteldheid of zwanger zijn kan het niet zijn...

het zit precies op de plek van mijn blinde darm...
is het misschien een blinde darm ontsteking..??
please help..

liefs
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 08:35
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Ja dat zou kunnen, ga naar een dokter! Sterkte!
Oud 02-03-2005, 08:45
xxxlieverdxxx
xxxlieverdxxx is offline
ik hoop het dus nie.. naja, ik wacht het nog wel een paar daagjes af .. , .. want ik heb niet de hele tijd heel erg pijn, .. maar soms word ik opeens heel erg misselijk, .. of krijg ik een soort steken,.. ook als ik dr op druk doet t pijn
k wil ook nog liever niet naar de dokter
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 08:53
TIEN
TIEN is offline
als het je blinde darm is moet je heel snel naar een dokter anders barst hij miss en dan heb je nog meerproblemen!
strekte!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 08:54
xxxlieverdxxx
xxxlieverdxxx is offline
dank je wel voor je berichtjes, .. weten jullie misschien wat precies de klachten zijn??
ze zeggen toch dat het altijd opeens heel hevig is??
bij mij viel dat opzich wel mee

xx
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 09:27
TIEN
TIEN is offline
je kan ook naar de dokter bellen en het uitleggen! dan hoef je niet per se langs, maar dan kun je wel ff weten of het miss ernstig is!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 11:16
Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Ik heb ook wel eens heel erg last van mijn buik, het kan ook gewoon zijn dat je deze keer heel heftig ongesteld wordt.....dat had ik de laatste keer, ik werd opgenomen in het ziekenhuis, maar de volgende dag werd ik ongesteld Probleem opgelost
Oud 02-03-2005, 11:27
xxxlieverdxxx
xxxlieverdxxx is offline
hey!
ik hoef over 2 weken pas ongesteld te worden dus..
en ik ben heel erg regelmatig..!
dus das t ook niej!

xx
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 17:08
Saycheese
Saycheese is offline
Waarom wil je liever niet naar de dokter?

Ik zou gewoon naar de dokter gaan, of in ieder geval even bellen en uitleggen wat je klachten zijn. De dokter of zijn assistent kunnen dan wel beoordelen hoe ernstig het is.
Het klinkt namelijk niet normaal, en zeker als er een kans is dat het je blinde darm is (en die is er!) dan zou ik zo snel mogelijk gaan. Als je blinde darm ontstoken is en je doet er niets aan, dan kan hij openbarsten en dan ben je nog veel verder van huis.

Dus zet je eventuele angsten voor de dokter opzij en bel gewoon, je eigen gezondheid is toch het belangrijkste!
Oud 02-03-2005, 17:14
Crunchie
Crunchie is offline
Vraag anders of je ouders bellen, als je het eng vindt.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 17:15
Verwijderd
Blinde darm ontsteking hoeft niet heel plotseling op te komen hoor. Ik zou gewoon naar de dokter gaan, dan zie je wel wat er verder gebeurd.

Overigens heb ik ook wel eens buikpijn in m'n zij, bij mijn blinde darm, maar dat zijn gewoon krampen die horen bij mijn IBS (prikkelbare darm), misschien heb je ook gewoon iets verkeerds gegeten (te vet?). Maar goed, daar kom je achter wanneer je naar de dokter gaat.

Laatst gewijzigd op 02-03-2005 om 17:19.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 17:16
MightyDuck
MightyDuck is offline
GA NAAR EEN DOKTER!! Bel een nacht/spoedarts.

Het is idd niet altijd accuut het kan ook langzaam opzetten.

Als je er op tijd bij bent helpen medicijnen (dacht ik) nog, ben je er te laat bij dan heb je geen andere keus dan een operatie!

Good luck
Oud 02-03-2005, 17:17
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 02-03-2005 @ 18:16 :
GA NAAR EEN DOKTER!! Bel een nacht/spoedarts.

Als je er op tijd bij bent helpen medicijnen (dacht ik) nog, ben je er te laat bij dan heb je geen andere keus dan een operatie!

Good luck
Medicijnen doen ze volgens mij niet als je blinde darm ontstoken is hoor, ze halen hem er gewoon uit en dan krijg je er nooit meer last van.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 17:19
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-03-2005 @ 18:17 :
Medicijnen doen ze volgens mij niet als je blinde darm ontstoken is hoor, ze halen hem er gewoon uit en dan krijg je er nooit meer last van.
Hmm volgens mij krijg je eerst medicatie afhankelijk van hoe ernstig het is, misschien word het dan geen spoed operatie ofzo.

Als je het met medicijnen kunt stoppen, waarom dan nog opereren. Preventief? Dan kun je net zo goed bij álle (gezonde) mensen de appendix weghalen.
Oud 02-03-2005, 17:21
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 02-03-2005 @ 18:19 :
Hmm volgens mij krijg je eerst medicatie afhankelijk van hoe ernstig het is, misschien word het dan geen spoed operatie ofzo.

Als je het met medicijnen kunt stoppen, waarom dan nog opereren. Preventief? Dan kun je net zo goed bij álle (gezonde) mensen de appendix weghalen.
Vroeger haalden ze preventief bij alle kinderen de amandelen weg, omdat je ze toch niet nodig hebt en ze flink ontstoken kunnen raken. Maar lang niet iedereen krijgt er last van. Net zoals met je blinde darm; bij heel veel mensen raakt hij helemaal niet ontstoken. Beetje onnodig om dan iedereen maar te opereren en het weg te halen. Dat doen ze met amandelen ook niet meer.

Een vriendin van me kreeg wel pijnstillers, ze had geen acute blinde darm ontsteking en moest dus wachten tot ze aan de beurt was - een weekje geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 17:36
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 02-03-2005 @ 18:19 :

Ze halen dat ding er gewoon meteen uit als het een blindedarmontsteking is, voor zo ver ik weet. Ik weet niet of ik een acute blindedarmontsteking had, maar toen ik bij de dokter was kon ik gelijk door naar de EHBO en nog dezelfde avond werd ik toen geoppereerd.

@TS: Ga naar de huisarts, dan kan hij/zij kijken wat het is. Met een blindedarmontsteking moet je niet te lang doorlopen, dan kan hij idd knappen en dan kun je een buikvliesontsteking krijgen en dan ben je pas echt ver van huis (kan dodelijk zijn). Ga dus gewoon even, hij/zij zal je echt niet opeten.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 18:26
xxxlieverdxxx
xxxlieverdxxx is offline
heey!
dank jullie wel voor jullie berichtjes.
maar nog 1 vraag , ik heb niet de hele tijd last van mijn buik, af en toe, dan word ik bijv heel misselijk, of krijg ik van die steken,
en als ik dr op druk doet t ook heeeeel erg pijn
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
xxxlieverdxxx schreef op 02-03-2005 @ 19:26 :
heey!
dank jullie wel voor jullie berichtjes.
maar nog 1 vraag , ik heb niet de hele tijd last van mijn buik, af en toe, dan word ik bijv heel misselijk, of krijg ik van die steken,
en als ik dr op druk doet t ook heeeeel erg pijn
Wat is je vraag dan?

Maar ga gewoon even langs de dokter, dat lijkt me het verstandigst.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2005, 18:58
Somebody Special
Somebody Special is offline
De klachten bij een appendicitis acuta
Appendicitis is een (meestal plotseling ontstane) ontsteking van de blinde darm. Waarom deze ontstoken raakt, is niet duidelijk. De pijnklachten beginnen meestal geleidelijk op, rond of boven de navel. Uiteindelijk zakt de pijn naar de rechter onderbuik. Soms worden de pijnklachten voorafgegaan door misselijkheid en braken. Er kan een lichte temperatuurverhoging zijn en een algeheel onwel bevinden. Wanneer de verschijnselen duidelijk zijn, is het aanraken van de buik en het daarna loslaten pijnlijk, met name rechtsonder. Ook hoesten en lachen doet soms pijn. Dikwijls wordt ook vervoerspijn aangegeven, bijvoorbeeld wanneer met de auto over een hobbel wordt gereden. De blinde darmontsteking kan soms zeer heftig verlopen en aanleiding geven tot buikvliesontsteking. In dat geval kan de pijn in de gehele buik voelbaar zijn.

Bron
Oud 04-03-2005, 18:31
xxxlieverdxxx
xxxlieverdxxx is offline
ik ben vanochtend wezen bloedprikken, en daar kwam uit dat ik geen blindedarmontsteking had
maar k heb nog wel steeds buikpijn
Met citaat reageren
Oud 04-03-2005, 18:35
Verwijderd
Citaat:
xxxlieverdxxx schreef op 04-03-2005 @ 19:31 :
ik ben vanochtend wezen bloedprikken, en daar kwam uit dat ik geen blindedarmontsteking had
maar k heb nog wel steeds buikpijn
Hebben ze geen pijnstillers meegegeven oid? Of je verder onderzocht?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2005, 18:44
xxxlieverdxxx
xxxlieverdxxx is offline
neej, als ut niet overgaat, moet ik maandag weer terugkomen
Met citaat reageren
Oud 06-03-2005, 16:30
Saycheese
Saycheese is offline
Hoe is het er nu mee dan? Heb je er nog last van?

Regels voor berichten