Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2005, 17:37
MH
MH is offline
Hoi,

Deze zomer vlieg ik naar Kos met Transavia, aka Transvertragia. Heeft iemand daar ervaring mee? Het is nl 10 jaar geleden dat ik ermee gevlogen heb en in die tijd is er veel veranderd. Wie kan mij vertellen over beenruimte (ben 1,85m), de a-la-carte-service en de kwaliteit van de vlucht? Extra tips zijn nog welkom.
Advertentie
Oud 19-03-2005, 18:23
Breg
Breg is offline
ik ben in december met Transavia (toen nog Basiq Air) naar Berlijn gevlogen. Vertraging viel mee, +/- halfuur. Beenruimte weet ik eigenlijk niet, aangezien ik maar 1.60 ben en dus overal genoeg beenruimte heb. Omdat ik met een basiq air-vlucht vloog was er verder geen gratis eten/drinken, alleen de mogelijkheid om dat te kopen, was niet goedkoop, maar wel goedkoper dan bij bv. Easy Jet. De vlucht was eigenlijk een hele gewone vlucht, viel niet op in positieve of negatieve zin. Maar ik vloog trouwens wel vanuit Rotterdam.
Oud 19-03-2005, 18:26
Hawahaai
Hawahaai is offline
Afgelopen zomer ben ik met transavia naar portugal gevlogen. Over beenruimte weet ik niks eigenlijk... Dat was gewoon normaal, volgens mij, maar daar heb je natuurlijk niks aan.
De a-la-carte-service houdt in dat ze een paar keer met een karretje met eten/drinken/spulletjes langskomen, waarvan je dan iets kunt kopen. Ik had alles zelf bij, en heb eigenlijk ook geen idee van de prijzen.
Verder hadden we heen geen vertraging, en terug meer dan een uur, maar dat kwam door een computerstoring op Schiphol.
Oud 20-03-2005, 12:35
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ik kreeg bij transavia gewoon een lunch voorgeschotelt.... een standaard vliegtuigmaaltijd, dus je weet wel hoe die smaakt!

a la carte is alleen op hele lange vluchten en die doen transavia niet...

toen ik vloog had ik 4 uur vertraging maar toen stormde het en zijn er ook vluchten gecanceld.... ik had dus nog geluk!

Je kunt anders bij het inchecken een stoel bij de (nood)ingang vragen, waar geen rij stoelen meer voor staat....
Oud 20-03-2005, 20:50
MH
MH is offline
Het nadeel van onze vakantie is dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk om 5:15 vertrekt. Het voordeel is ook dat het vliegtuig om 5:15 vertrekt, want dan nemen we vanuit Groningen de laatste trein en komen we tegen 1:15 aan. Dan is het nog een klein uurtje wachten tot de check-in open gaat, dus gaan we in die buurt zitten/staan en proberen we als eerste in te checken. Dan proberen we gewoon stoel 1AB of EF te krijgen (raamplaats voor mij ivm enige vliegangst, lang verhaal).
Vwb eten wordt het dan maar even bij de Burger King hamburgers halen. Koffie aan boord is nog wel betaalbaar, maar de rest...?
Oud 20-03-2005, 23:21
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 20-03-2005 @ 13:35 :
a la carte is alleen op hele lange vluchten en die doen transavia niet...
Misschien een stomme vraag, maar wat versta je onder a-la-carte? Dat is geen uitgebreid diner, of iets dergelijks, maar het houdt in dat ze met een karretje langskomen en je daar dan simpel eten/drinken kunt kopen, i.p.v. dat je dat sowieso geserveerd krijgt.
Van de site van transavia:
Citaat:
Aan boord van transavia.com kunt u tegen betaling een keuze maken uit ons veelzijdige à la carte assortiment. Wij bieden u warme dranken en dorstlessers, iets voor de grote en kleine trek, benodigdheden om comfortabel en plezierig te reizen, handige zaken voor op reis en zelfs een verrassing voor de thuisblijver(s). Het complete assortiment van transavia.com kunt u tevens terugvinden in de FLYer, welke aan boord door ons cabine-personeel wordt uitgedeeld.
Het kan voorkomen dat een door u gewenst artikel tijdelijk uitverkocht is. Wij bieden u hiervoor onze excuses aan.
Door de geringe vluchtduur op sommige routes is het mogelijk dat de service aan boord niet in zijn geheel kan worden uitgevoerd.
Oud 25-03-2005, 16:59
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Citaat:
MH schreef op 20-03-2005 @ 21:50 :

Vwb eten wordt het dan maar even bij de Burger King hamburgers halen. Koffie aan boord is nog wel betaalbaar, maar de rest...?
lekker van die koude hamburgers aan boord... en dat om 5.15 's ochtends....

Zijn de vliegtuigmaaltijden dan helemaal verdwenen? Ik heb van de zomer toch echt nog een lunch gehad in het vliegtuig (naar Portugal)
Oud 26-03-2005, 19:04
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 25-03-2005 @ 17:59 :
Zijn de vliegtuigmaaltijden dan helemaal verdwenen? Ik heb van de zomer toch echt nog een lunch gehad in het vliegtuig (naar Portugal)
Dat ligt er aan met welke maatschappij je vliegt en bovendien ook nog eens wat voor ticket je koopt.
Oud 26-03-2005, 21:25
MH
MH is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 25-03-2005 @ 17:59 :
lekker van die koude hamburgers aan boord... en dat om 5.15 's ochtends....

Als je brak bent, lust je alles
Oud 28-03-2005, 14:41
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Oeh.. niet teveel vertraging hopelijk! Ik vlieg nl deze zomer met Transavia naar Dublin en moet nog helemaal met het OV naar de andere kant & als ik binnen een uur ofzo de bus naar 't station heb gevonden kan ik in één keer door

Hoelang duurt 't trouwens totdat je weer buiten staat? Ben er wel benieuwd naar namelijk?

Regels voor berichten