Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2005, 17:14
bokky
bokky is offline
Waar ik werk is een meisje een tijd geleden zwanger geworden. Dat ontdekte ze toen ze ongeveer 3 maanden daar werkzaam was. Het is bij mij op het werk gebruikelijk om een werknemer die net begint een arbeidsovereenkomst van 1 jaar aan te bieden.
Nu is dat meisje, bijna 9 maanden later, bevallen en vroeg ik wanneer zij dan weer terug zou komen.

Daarop werd mij verteld dat haar contract niet verlengd was, die zou dus inderdaad vorige maand zijn afgelopen. Maar zwangere vrouwen hebben toch bescherming in dat soort gevallen?
Dat je een zwangere persoon bij een overeenkomst voor onbepaalde tijd niet zomaar ontslag kun geven is mij bekend. Dat een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van rechtswege eindigt nadat de tijd voor welke het is aangegaan verstreken is ook.
Maar nu vroeg ik me af of een zwangere persoon ook extra bescherming heeft in zo'n geval als hierboven omschreven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2005, 17:28
Grimmetje
Grimmetje is offline
Zwangere vrouwen hebben geen extra bescherming in geval van het aflopen van een tijdelijke arbeidsovereenkomst. Die eindigt gewoon van rechtswege.

Jij doelt op het opzegverbod, net zoals die geldt bij bijvoorbeeld ziekte. Maar dat is in die situatie niet van toepassing.
Oud 26-03-2005, 17:38
Verwijderd
Inderdaad. Een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd eindigt automatisch na ommekomst van de overeengekomen duur. Daarvoor is geen handelen van partijen nodig en daarbij kan dus ook geen sprake zijn van discriminatie.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 00:44
Verwijderd
http://www.uwv.nl/Images/AG110%20022...w_tcm4-177.pdf

Hier staat wel wat info
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten