Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2005, 18:56
gladiatorgirl
gladiatorgirl is offline
Ik heb als ik van een steile helling kom met mijn board, heel snel last van mijn enkels. Ook krijg ik een soort van steken onder mijn voet. Ik heb al geprobeert om mijn bindingen losser te doen. Dit werkt redelijk, al had ik het idee nu erg wankel te staan.

Zou dit verder aan mijn schoenen kunnen liggen? Ik hoop dat jullie tips hebben, want boarden met broze benen is niet echt fijn.
Oud 09-03-2005, 21:03
Ashitaka
Ashitaka is offline
ik denk dat ik weet wat je bedoeld, ik komt waarschijnlijk doordat je al langer bezig bent met snowboarden op dat moment. tijdens het snowboarden maak je bochten door met de bal van je voet tegen de zool van de schoen te duwen.

op ten duur krijg je dus eigenlijk spierpijn in je voet, als je dan een zware afdaling gaat maken, zul je dit meer voelen dan een makkelijker afdaling.

denk ik..
Oud 10-03-2005, 06:29
Verwijderd
Ja, zoiets denk ik ook. Ik heb het nooit gehad want ik wordt heel snel lui op zwaardere zwarte pistes en dan ga ik gewoon roetsjen .

Als ik spierpijn krijgt werkt het meestal wel om gewoon eventjes geen zware piste te doen en gewoon even een makkelijke om ff mijn spieren tot rust te laten komen..
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 17:46
gladiatorgirl
gladiatorgirl is offline
Maar weet iemand dan hoe ik die spieren kan trainen, want ik vind die steile pistes juist het mooist en daar wil ik zo vaak mogelijk van af.
Oud 13-03-2005, 18:50
Ashitaka
Ashitaka is offline
Citaat:
gladiatorgirl schreef op 13-03-2005 @ 18:46 :
Maar weet iemand dan hoe ik die spieren kan trainen, want ik vind die steile pistes juist het mooist en daar wil ik zo vaak mogelijk van af.
Hmm..zoals ik al eerder sugereerde, ligt het aan de tijd die je aan het boarden bent, en daarmee dus die spieren belast.
Hoe langer je board, hoe meer die belasting is, en dus zal het op ten duur pijn gaan doen.

Het gaat hier dus om overbelasting, je gebruikt de desbetreffende spier te veel. Je traint dus met boarden die spieren, maar je omdat je niet elke week op je board staat, maar waarschijnlijk maar 1 keer per jaar, Kunnen die spieren niet genoeg getraind worden. Om lang achter elkaar te gebruiken

Ik zou, als je weer last krijgt even stoppen, en verder als je last krijgt van je enkels, zoals je al vertelde. Kan het ook zijn dat je zwakke enkels hebt. Dan moet je niet te lang achter elkaar die enkel belasten. Want dan krijg je er last van.

Verder zou ik niet weten hoe je die betreffende spieren zou moeten trainen.
Oud 14-03-2005, 17:12
WickedDevil
WickedDevil is offline
keihard rammen indoor
Oud 14-03-2005, 19:16
gladiatorgirl
gladiatorgirl is offline
Jah, hey dat zou ook wel gebeuren als ik de mogelijkheid doorvoor zou hebben
Hier in de buurt zitten geen sneeuwbanen, dus als ik met het openbaar vervoer moet, ben ik al bijna 40 euro voor een retoertje kwijt
Oud 14-03-2005, 19:42
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Of beginnen met skateboarden ofzo ..
Of een sport beoefenen waar je vaak het uiterste uit je benen moet halen (veelal vechtkunsten..

En anders gewoon gaan met die banaan..
Oud 14-03-2005, 20:25
gladiatorgirl
gladiatorgirl is offline
Dat is mss een tip jah. Ik heb een tijd geskateboard, het wou alleen niet zo vlotten. Mss dat ik het toch maar weer eens ga oppakken
Reageren

Regels voor berichten