Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2005, 08:33
Chosen
Chosen is offline
Hallo menschen,

Ik heb een heeeeeeele lieve vriendin, en het gaat supergoed tussen ons. Ze voelt zich alleen heel vaak rot omdat ze weinig tot geen andere vrienden heeft. Vroeger zat ze zegmaar in zo'n groepje in dr klas waar ze vaak mee omging en dingen ging doen enzo. Maar zo ongeveer een maandje nadat ik iets met haar kreed liet dat groepje haar vallen als een baksteen. Ze word niet meer gebeld om mee te gaan dingen doen door haar vroegere vriendinnen enzo. Ze heeft al een keertje een ruzietje gehad met een van haar vriendinnen omdat ze naar haar mening teveel tijd met mij doorbracht. Opzich begrijp ik dat wel, want we zijn ook best vaak samen. Maar voor de rest heeft ze bijna niemand meer (het lijkt alsof niemand zich meer om haar bekommerd), dus dan is het ook niet zo vreemd dat we veel samen zijn.

Ik vind het echt heel vervelend dat ze zich zo rot voelt, en ik zou echt ZO graag iets voor haar willen doen, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat aan zou moeten pakken.

Dat groepje, daar heb ik dus ook eventjes bij gezeten zogezegd. En het zijn wel een stelletje vage figuren (op mijn 2 beste vrienden na dan.... die zitten daar ook bij). We staan nog wel altijd in de pauzes met die groep op ons vaste plekje (je kent het wel....). Maar op school doen de figuren in dat groepje ook altijd een beetje vreemd tegen haar (op een lullige manier).

Hebben jullie misschien een idee over hoe ik haar misschien op zou kunnen vrolijken of de situatie enigszins kan verbeteren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2005, 09:01
I-alone
I-alone is offline
Breng haar anders in contact met jou vrienden? Ik denk niet dat ze de vriendschap met die ''vage'' luistjes zomaar weer op kan pakken alsof er niks is gebeurd.

En je zegt wel dat ze haar hebben laten vallen, maar ik denk dat ze dat niet zomaar doen. Je hoort het zo vaak dat als iemand zo veel bij zijn of haar partner is dat dat ten koste gaat van een vriendschap. En dat komt echt niet omdat zij dan niet meer wordt gebeld ofzo, maar omdat zij niet meer naar hun belt. Denk ik dan!
Oud 09-03-2005, 12:40
-(L)-
Citaat:
I-alone schreef op 09-03-2005 @ 10:01 :
En je zegt wel dat ze haar hebben laten vallen, maar ik denk dat ze dat niet zomaar doen. Je hoort het zo vaak dat als iemand zo veel bij zijn of haar partner is dat dat ten koste gaat van een vriendschap. En dat komt echt niet omdat zij dan niet meer wordt gebeld ofzo, maar omdat zij niet meer naar hun belt. Denk ik dan!
Precies. Een goede vriendin van me heeft me ook op deze manier laten vallen. Ze heeft nog wel wat vriendinnen op school, maar ze doet dit jaar eindexamen en gaat iets heel anders doen dan die vriendinnen. Het contact met hen zal dus ook verwateren net zoals dat bij mij ook is gegaan.
Ik bedoel; als zij mij niet meer belt en alleen maar met haar vriend bezig is, dan moet je ze niet verwachten dat ik als een hondje achter haar aan blijf hobbelen en haar blijf bellen. En dat is bij jou waarschijnlijk ook 't geval. Haar vriendinnen voelen zich in de steek gelaten doordat zij altijd (of iig veel) bij jou is.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 12:48
Shitonya
Shitonya is offline
Ja, laat haar kennis maken met jouw vrienden. Simpel zat.
Wel herkenbaar. Heb zelf ook amper vrienden, alleen ik voel me er minder rot bij dan je vriendin.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 13:07
Sade
Sade is offline
Ik vind het heel lief van je dat je je vriendin wil helpen, maar ik denk dat ze gewoon andere vrienden moet zoeken waar ze wél iets aan heeft. En ik neem aan dat ze dat zelf wel zou moeten kunnen
Oud 09-03-2005, 13:34
noewkie
noewkie is offline
Ik ken het probleem ik ben zelf ook een aantal vriendinnen kwijt geraakt omdat ik een vriend kreeg het stomme was alleen dat ze mij leiten vallen amar mijn vriend steeds uitnodigde voor van alles en nog wat en hem altijd alles vertelde enzo.

Ik ben gewoon nieuwe vrienden gaan maken met mensen die ook al een vriend hebben of vriendin. Dat is veel makkelijker want die begrijpen het dat ik vaak bij mn vriend ben enzo.

dus zoek SAMEN met je vriendin leuke vrienden dara heb je allebij wat aan
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 18:23
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik hoor het ook vaak genoeg. Mijn vriendin en ik hebben daarom maar een motto bedacht...'vriendinnen voor het vriendje'. Want als je vriendje het uitmaakt heb je dan je vriendinnen nog om je verhaal aan te vertellen. Als je je vrienden en vriendinnen kwijtraakt (je hebt je vriendje zeg maar nog) dan is er nog maar 1 iemand over...ik verdeel nu mijn tijd zo goed mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2005, 21:02
yapo
yapo is offline
Ik heb mijn eigen vrienden ook minder gezien toen ik nog een vriendin had. Zoiets kost nu eenmaal tijd en dat mag ook. Gelukkig accepteerden mijn (en haar) vrienden het wel dat we hen wat minder zagen, en nu mijn vriendin inmiddels mijn ex is geworden ga ik weer op dezelfde voet verder waar ik met mijn vrienden gebleven was. Het is dus maar net hoe je vrienden zijn en het zal er ook mee te maken hebben of ze zelf met iemand samen (geweest) zijn. Ik besef ook pas nu wat mijn vrienden eigenlijk voor mij betekenen
mja, je hebt hier niet veel aan, maar kwou t toch even kwijt
Oud 09-03-2005, 22:04
Multilot
Multilot is offline
zit ze niet op een of andere hobby ofzo? Ze moet vrienden gaan zoeken. Daar kun jij niet bij helpen.
Kennis maken met jouw vrienden is opzich een leuk idee, maar wat gebeurt er als het uitgaat...
Oud 10-03-2005, 06:54
Smobbo
Smobbo is offline
Hij's echt lief !
Maar ik ben bang dat het vooral van haar uit zal moeten gaan, zoals multilot al zei heeft ze niet een hobby ofzow? En kweet niet of het introduceren aan jou vrienden zin heeft, aangezien die weer bij dat groepje 'vage' mensen stonden. Samen vrienden zoeken lijkt me de beste oplossing, al lijkt me dat ook wel weer een maffe onderneming . iig suc6 (en lief dat jij dr ook mee zit, als je dit ene ding bekijkt ben je een goed vriendje )
Oud 10-03-2005, 08:44
devilzsangel
devilzsangel is offline
weetje wat zij moet doen?

zij moet de eerste stap zetten...laat haar een van haar

vriendinnen bellen en vragen of ze iets leuks willen doen

(zonder jou). die vriendinnen voelen zich verlaten door haar

en hebben dus ook geen zin om de stap te zetten dus zij

moet dat doen. en geef haar hierin genoeg ruimte...laat haar

maar lekker gaan! zeg tegen haar dat zij hun moet bellen eniets

leuks moet gaan doen. ik weet zeker dat hun wachten op haar

dat zij die stap gaat zetten