Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2005, 14:22
ssjpan
ssjpan is offline
IK ga binnenkort logeren bij iemand die ik eigenlijk nog niet ken irl. Ik ben dus nog nooit daar thuis geweeest. En ik heb soms wat moeite met m'n lenzen in doen, vooral ergens anders als er mensen bij zij enzo.
Nou dacht ik dus dat ik m'n lenzen wel een een nachtje in kan houden, maar ik vraag me af of dat niet heel slecht is ofzo.
Ik heb heb het wel een keer vaker gedaan, dat ging opzich wel goed, alleen beetje droog.. maar toch.
Oud 21-02-2005, 14:24
Verwijderd
Je kunt beter niet slapen met je lenzen...volgens mij is dat niet echt goed voor je ogen (en niet echt goed voor je lenzen). Misschien kan je ze gewoon op de badkamer in en uit doen, als er niemand bij is?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 14:47
LittleLucille
LittleLucille is offline
ik zou ze uit doen..
je kunt toch vragen of ze je even alleen willen laten..
omdat het niet goed gaat als er andere bij zijn..
of even oefenen met in en uit doen voor je gaat..
Oud 21-02-2005, 15:23
ssjpan
ssjpan is offline
Nou ik heb ze al 2 jaar dus wel genoeg geoefend denk ik, maar ik heb vaak dat ze niet in een keer goed zitten enzo, en dan duurt het zo lang.
Oud 21-02-2005, 15:27
Mara
Mara is offline
Citaat:
ssjpan schreef op 21-02-2005 @ 16:23 :
Nou ik heb ze al 2 jaar dus wel genoeg geoefend denk ik, maar ik heb vaak dat ze niet in een keer goed zitten enzo, en dan duurt het zo lang.
Dan wachten ze even? Ik zie het probleem niet, dan duurt het wat langer, wat maakt 't uit?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 15:30
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 21-02-2005 @ 16:27 :
Dan wachten ze even? Ik zie het probleem niet, dan duurt het wat langer, wat maakt 't uit?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 15:35
Multilot
Multilot is offline
als je daar al problemen mee hebt, denk ik ook dat je vrij gevoelig kunt reageren op een nacht je lenzen inlaten.

Doe ze gewoon uit, sluit je op in de badkamer en kom er pas uit als ze goed zitten
Oud 21-02-2005, 15:59
ssjpan
ssjpan is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 21-02-2005 @ 16:27 :
Ik kan het gewoon niet goed ergens anders.
Oud 21-02-2005, 16:05
Verwijderd
Oftewel: je wilt ze gewoon inhouden. Waarom vraag je het dan nog?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 16:15
ssjpan
ssjpan is offline
haha nou ja ik dacht misschien weet iemand of het wel kan zeg maar 's nachts inhouden. Maar goed misschien doe ik ze dan toch maar uit.
Oud 21-02-2005, 16:18
Mingster
Mingster is offline
Jep, je moet ze zeker uitdoen.
Heb je harde of zachte lenzen? Als je harde hebt, moet je ze al helemaal uitdoen, anders word je wakker met knalrode geirriteerde ogen (ik spreek uit ervaring)
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 16:20
phensicske
phensicske is offline
't Is ook te zien hoe lang dat je zal slapen. Het kan wel nog te doen zijn als je ze maar één nachtje in laat, maar dan zou ik er zeker geen gewente van maken.

(Met één nachtje bedoel ik, voor één keertje in een lange tijd...)

Soms val ik wel eens in slaap met mijn lenzen en soms gaat het goed (gewoon wat droog), maar 'k heb ook wel eens gehad dat mijn lenzen echt helemaal aan mijn oog plakten, pijn deden en echt maar na een heel eind loskwamen (en geloof me, dan zit je nog langer in de badkamer, want het irriteert zodanig dat je niet zo kan gaan rondlopen, dan moet je het écht wel gaan 'weken')
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 16:40
Cheops
Cheops is offline
ik heb wel eens week met mijn lenzen geslapen omdat ik niks van lezenzooi oid bij me had..
merkte dr niet veel van, me mogen waren een beetje rood toen ik ze uit deed maar verder..een nacht is echt niet erg, maar toch raad ik je aan om ze gewoon uit te doen als je gaat slapen..
Oud 21-02-2005, 21:50
Verwijderd
Zou ze niet inhouden dat is echt slecht voor je ogen!

Verder je kan ze toch gewoon uitdoen, mensenhebben daar heus wel begrip voor hoor, voor mensen die hun lenzen uit moeten doen s avonds... Anders maak je ze bijvoorbeeld keertje niet schoon, als dat sneller is.

Of je doet je bril een dagje op, dan heb je geen last van lenzenwerk
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 10:13
Verwijderd
Je kan toch gewoon naar de badkamer gaan en ze daar rustig uithalen en indoen? Ik zie het probleem niet
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 10:49
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik ken iemand die haar les kwijt is geraakt doordat deze achter haar oogbol is gekomen dóórdat ze hem 's nachts in had. Op zich kon het geen kwaad want de les zou vanzelf oplossen werd haar verteld, maar toch...
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 22-02-2005 @ 11:49 :
Ik ken iemand die haar les kwijt is geraakt doordat deze achter haar oogbol is gekomen dóórdat ze hem 's nachts in had. Op zich kon het geen kwaad want de les zou vanzelf oplossen werd haar verteld, maar toch...
Lens kan niet achter je oogbol komen, dan moet hij door allemaal spieren etc, dat kan gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 16:36
-eszy-
-eszy- is offline
Je moet ze echt eruithalen je lenzen moeten sowieso acht uur rust hebben op een dag..als je je lenzen inlaat heb je de volgende dag echt zere ogen..
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
-eszy- schreef op 22-02-2005 @ 17:36 :
Je moet ze echt eruithalen je lenzen moeten sowieso acht uur rust hebben op een dag..als je je lenzen inlaat heb je de volgende dag echt zere ogen..
Hoe lang je lenzen moeten rusten, verschilt per lens. Mijn lenzen moeten minimaal 6 uur rusten per 24 uur.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 17:02
DR.Avalanche
DR.Avalanche is offline
Citaat:
ssjpan schreef op 21-02-2005 @ 15:22 :
IK ga binnenkort logeren bij iemand die ik eigenlijk nog niet ken irl. Ik ben dus nog nooit daar thuis geweeest. En ik heb soms wat moeite met m'n lenzen in doen, vooral ergens anders als er mensen bij zij enzo.
Nou dacht ik dus dat ik m'n lenzen wel een een nachtje in kan houden, maar ik vraag me af of dat niet heel slecht is ofzo.
Ik heb heb het wel een keer vaker gedaan, dat ging opzich wel goed, alleen beetje droog.. maar toch.
dude ik heb een keer een foto gezien met ziektes en andere aandoeningen die je er van kan krijgen. geloof me... doe ze uit
Oud 23-02-2005, 18:17
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik heb het ook wel eens gedaan, omdat ik niet anders kon (mijn spullen was vergeten ofzo), maar het is echt best slecht voor je ogen, en je lenzen. Dus als ik jou was zou ik gewoon mijn lenzen uitdoen 's nachts. Dan ga je toch ff naar de wc om ze in te doen ofzo, daar is niemand bij je
Oud 27-02-2005, 16:16
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 22-02-2005 @ 16:01 :
Lens kan niet achter je oogbol komen, dan moet hij door allemaal spieren etc, dat kan gewoon niet.
Hij kan iig wel 'verstopt' raken. Dat heb ik zelf nml ook wel eens gehad. Maar toen kreeg ik hem er met moeite uit.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 16:21
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-02-2005 @ 17:16 :
Hij kan iig wel 'verstopt' raken. Dat heb ik zelf nml ook wel eens gehad. Maar toen kreeg ik hem er met moeite uit.
Hij kan wel naast je iris komen, aan de zijkant van oog bijvoorbeeld. Maar er achter dus echt niet. Er zijn ook wel trucjes voor om lenzen weer op hun plaats te krijgen wanneer je ze kwijt bent geraakt ergens aan de boven-, onder- of zijkant. Oog dichtdoen, naar beneden kijken, vinger op je ooglid leggen (in het midden) en dan weer rechtdoor kijken. En zo alle kanten langs, telkens de andere kant op kijken. Dat heeft bij mij altijd gewerkt. Zowel bij harde als bij zachte lenzen.
Werkt dat niet, dan kunnen ze bij een opticien wel zien óf hij er überhaupt nog wel in zit.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 16:23
Suey
Suey is offline
Ik heb ze ook wel eens ingelaten (per ongeluk) en nergens last van gehad. Het verschilt natuurlijk ook per persoon of wat voor lenzen je hebt.
Maar ik snap niet zo goed waarom je ze niet gewoon uit doet.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 19:24
Menahem
Menahem is offline
Ik heb ze weleens een week niet uitgedaan.
Dus gewoon mee geslapen e.d. Dat voelde 's ochtends een beetje droog, maar ik heb er eigelijk geen last van gehad
Oud 27-02-2005, 19:33
hi
hi is offline
Citaat:
ssjpan schreef op 21-02-2005 @ 15:22 :
....En ik heb soms wat moeite met m'n lenzen in doen, vooral ergens anders als er mensen bij zij enzo.....
Dit herken ik maar je kan altijd alleen gelaten worden als je ze in wil doen moet geen probleem zijn!

Citaat:
Andijvie schreef op 22-02-2005 @ 17:37 :
Hoe lang je lenzen moeten rusten, verschilt per lens. Mijn lenzen moeten minimaal 6 uur rusten per 24 uur.
Bij mij ook wanneer er minder tijd tussen zit wordt het lastiger maar het vervelendste vind ik om je lenzen voor 6 uur 's ochtends in te doen. Ze liggen dan al langer in het bakje maar me ogen raken snel geirriteerd of doen zeer als ik ze vroeg in doe.

Citaat:
DR.Avalanche schreef op 22-02-2005 @ 18:02 :
dude ik heb een keer een foto gezien met ziektes en andere aandoeningen die je er van kan krijgen. geloof me... doe ze uit
Ik ben zeer belangstellend voor die foto!
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 21:13
Dumbass
Dumbass is offline
het is niet zo erg maar je moet wel wat druppeltjes lenzenvloeistof in de ogen spuiten (nie die je in het potje doet om te reinigen maar die andere om ze te spoelen), hierdoor zijn ze niet meer droog en voelen comfortabeler aan
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 22:17
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Lijkt me geen strak plan. Je krijgt die krengen er de volgende ochtend er nauwelijks meer uit. Bovendien beschadig je je ogen door ze s'nachts in te laten , mits je uiteraard zuurstofdoorlatende lenzen draagt.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 10:29
Isiyanka
Isiyanka is offline
t Lijkt me niet zo gezond Ik krijg er vaak 's avonds laat al last van, laat staan als ik ze de hele nacht inlaat... je moet 's ochtends toch in de badkamer wezen neem ik aan, dan neem je gewoon je lenzenspullen mee en doe je ze daar in
Oud 01-03-2005, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Mirage2000 schreef op 28-02-2005 @ 23:17 :
Lijkt me geen strak plan. Je krijgt die krengen er de volgende ochtend er nauwelijks meer uit. Bovendien beschadig je je ogen door ze s'nachts in te laten , mits je uiteraard zuurstofdoorlatende lenzen draagt.
Zijn alle lenzen inmiddels niet zuurstofdoorlatend?
Met citaat reageren
Oud 07-03-2005, 15:22
gekmeisje18
gekmeisje18 is offline
Van mij mag je, maar als ik n half uurtje mn ogen dichtdoe met lenzen in hebk de rest van de dag vlekken voor mn ogen...

Maar je gaat toch ook naar de wc waar die mensen niet bij zijn (neem ik aan ) dus waarom dan niet je lenzen dan uit/in doen?
Oud 10-03-2005, 13:00
RoB!N
RoB!N is offline
24 uurs lensen/dag lensen Ik heb voor het uitgaan maand lenzen die je eigenlijk gewoon maand in je ogen kan houden en dan moet je ze vervangen. En die doe ik in als ik uitga als ik met een lamme kop terug kom wil ik gewoon na mijn bed en niet die k** dingen uit doen. Volgend half jaar wil er helemaal op overgaan.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 13:30
Verwijderd
Citaat:
RoB!N schreef op 10-03-2005 @ 14:00 :
24 uurs lensen/dag lensen Ik heb voor het uitgaan maand lenzen die je eigenlijk gewoon maand in je ogen kan houden en dan moet je ze vervangen. En die doe ik in als ik uitga als ik met een lamme kop terug kom wil ik gewoon na mijn bed en niet die k** dingen uit doen. Volgend half jaar wil er helemaal op overgaan.
Die dingen zijn wel handig, maar het akelige is dat heel veel mensen er niet tegen kunnen; die krijgen aders die in hun ogen groeien, en daar kun je blind van worden.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 13:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 01-03-2005 @ 12:08 :
Zijn alle lenzen inmiddels niet zuurstofdoorlatend?
Vorig jaar in ieder geval nog niet volgens mij... Zou voor mij namelijk heel veel uit maken.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 16:27
RoB!N
RoB!N is offline
zijn nieuwe lensen op de markt is ook wel website waar je gratis proefpakketje van kan bestellen en die zijn extra zuurstof doorlaten enzow voor droge ogen. zal wel eens kijken waar het ook alweer was.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 10-03-2005 @ 14:30 :
Die dingen zijn wel handig, maar het akelige is dat heel veel mensen er niet tegen kunnen; die krijgen aders die in hun ogen groeien, en daar kun je blind van worden.
ik kreeg toen ik die aders in mijn ogen had juist 24uurs maandlenzen... die zijn véél dunner dan gewone en laten dus juist meer zuurstof door Normaal halen je ogen 's nachts ook niet super veel zuurstof uit de lucht, omdat je ze dan dicht houdt.
Overigens is de reactie van de aders omkeerbaar, als je ogen weer genoeg zuurstof hebben, gaan ze weg.

Laatst gewijzigd op 10-03-2005 om 20:39.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 10-03-2005 @ 21:31 :
ik kreeg toen ik die aders in mijn ogen had juist 24uurs maandlenzen... die zijn véél dunner dan gewone en laten dus juist meer zuurstof door Normaal halen je ogen 's nachts ook niet super veel zuurstof uit de lucht, omdat je ze dan dicht houdt.
Overigens is de reactie van de adres omkeerbaar, als je ogen weer genoeg zuurstof hebben, gaan ze weg.
Mijn opticien zei het omgekeerde
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 10-03-2005 @ 21:34 :
Mijn opticien zei het omgekeerde
mijn oogaders werden wel minder toen ik die lenzen een maand in had... dus ik geloof de mijne hoewel ik de lenzen kreeg omdat ik meedeed aan een onderzoek erover (welke bacterieën op de lens groeien), misschien wou hij gewoon geen proefpersoon verliezen... nouja, het was niet zíjn onderzoek...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2005, 20:39
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 10-03-2005 @ 21:36 :
mijn oogaders werden wel minder toen ik die lenzen een maand in had... dus ik geloof de mijne hoewel ik de lenzen kreeg omdat ik meedeed aan een onderzoek erover (welke bacterieën op de lens groeien), misschien wou hij gewoon geen proefpersoon verliezen... nouja, het was niet zíjn onderzoek...
Oh, ik geloof je ook wel, klinkt heel aannemelijk namelijk
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 08:13
Verwijderd
Met speciale lenzen kun je wel slapen (ik slaap zelf ook met (nacht)lenzen), maar ik neem niet aan dat TS die heeft...ik denk dat de gewone zuurstofdoorlatende lenzen ook niet bedoelt zijn om mee te gaan slapen, anders hadden ze geen speciale 24uurs lenzen hoeven te ontwikkelen, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2005, 09:55
Woodstock
Woodstock is offline
Citaat:
Menahem schreef op 27-02-2005 @ 20:24 :
Ik heb ze weleens een week niet uitgedaan.
Dus gewoon mee geslapen e.d. Dat voelde 's ochtends een beetje droog, maar ik heb er eigelijk geen last van gehad
check... ik was op reis en ik had m'n toilettas vergeten. (D'OH!) dus toen heb ik twee nachten m'n lenzen in gehouden. merkte er ook eigenlijk vrij weinig van. maar het voelde wel een beetje raar.
met zachte lenzen kán het in noodgevallen, maar toch raad ik het niet aan...
Oud 11-03-2005, 12:36
DvoorA
DvoorA is offline
ik heb dat ook weleens gedaan en heb er in alle gevallen oogonsteking inclusief pus in mn oog aan overgehouden
Oud 12-03-2005, 12:42
Jules
Jules is offline
Ligt aan je ogen. Als je niet heel gevoelige ogen hebt kan je ze best een nachtje inhouden, maar ik zou het niet om deze reden doen eerlijk gezegd. Dan sta je toch iets eerder op, of sluit je je even op in de badkamer zodat je je kan concentreren?
Oud 13-03-2005, 13:03
Verwijderd
Ik heb toevallig deze week een nachtje met mijn lenzen in geslapen.

En geloof me, dat doe ik nooit meer. Drie dagen later had ik nog pijnlijke en prikkende ogen...

(heb zachte lenzen btw)
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 15:23
lingua
lingua is offline
ik doe et wel eens.
Ik weet dat het niet goed is.
Maar ja der is wel meer niet goed.

Regels voor berichten